Miksi nuoret naiset ajattelee heti, että heitä vanhempi mies ajattelee heistä vain seksuaalisesti?
Olen nelikymppinen mies ja huomannut varsinkin työelämässä selkeän piirteen. Nuoret naiset ajattelevat ilmeisesti, että nelikymppiseen mieheen pitää ottaa etäisyyttä ja se on heidän peräänsä kuolaava irstas tyyppi. Olen erittäin pidetty persoona työyhteisössä ja kaikki tulevat kanssani toimeen, ja yli viisikymppiset muoritkin aina iloisesti ottavat minut vastaan kun törmätään. Sama juttu miesten kohdalla.
Nämä nuoret parikymppiset naiset tekevät sitten poikkeuksen. He ovat usein todella etäisiä ja eivät kommunikoi juuri mitään. Jotain saattavat kysyä jos on ihan pakko. Onko kaikilla nuorilla naisilla joku sisäinen metoo-kampanja menossa, jossa jo ennalta ajatellaan että mies näkee heidät seksiobjektina? 15 vuotta nuorempien naisten kanssa tämä ilmiö on toistuvaa, mutta esim 15 vuotta vanhempien kanssa ei ole mitään ongelmaa, vaikka olen molempien suhteen "eri sukupolvea".
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena naisena koen työympäristön, jossa naisia on enemmän, turvallisempana ja viihtyisämpänä. Nuoret miehet eri asia tietenkin kuin vanhat. Nuoria mielellään työporukkaan!
Naisvaltasessa työpaikassa on todella huono työilmapiiri.Naiset pitää toista naista aina uhkana ja selkäänpuukottaminen on jatkuvaa.En suosittele.
En ymmärrä tätä "uhka"-käsitettä kirjoituksessasi. Miten toinen nainen on uhka. Tekee parempaa pullaa? Vie miehen, palkan, työn? Naisten kanssa työskentely on ikävää sen sonnan puhumisen takia. Koko ajan puhutaan sitä itseään toisista selän takana. Valtaa naiselle ei kannata ikinä antaa, ei varsinkaan itäisimmistä naapurimaista tulleille - se menee päähän, kuin metrinen halko ja kus i virtaa väärästä päästä.
[/quote]
Sä et nyt ymmärrä yhtään tätä kuviota. Menetkö sinä juttelemaan jollekin viisivuotialle? Onko paljon sanottavaa?
Ei nuori nainen ajattele sinua siinä mielessä, siihen on se ihan toinen sukupolvi - kyse siis ei ole siitä.[/quote]
Oliko hyvä vertaus....
Voi hyvää päivää...
Olen nyt tän vuoden puolella kaksi kertaa jaanut jonkun naisen ohi joka pysähtyneenä pyöränsä kanssa ja ketjuja tms katsomassa, ja ihan sen takia että en edes uskalla kysyä että voinko auttaa.
Ja osaan korjata fillareita hemmetin hyvin.
Miespuoliset ei yleensä apua tavi edes,mutta tervehtivät kuitenkin kun kysyy samat.
eli kiitos vaan #metoo jos ajan joskus sinun ohi kun hätä .
ja olen ihan normaali 46v mies joka harrastaa pyöräilyä aktiivisesti.
Nuoret naiset ovat varovaisia ja etäisiä, koska pelkäävät kiihottuvansa hallitsemattomasti, jos laskevat nelikymppisen miehen lähelleen. Varsinkin nykyään, kun suurin osa oman ikäisistä y-kromosomin kanssa syntyneistä sukupuolettomalta näyttäviä soijapoikuleita, niin terve ja sopivasti testosteronia uhkuva nelikymppinen saa nuorelta naiselta pöksyt niin märäksi, että ei pysy enää tuolilla.
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt tän vuoden puolella kaksi kertaa jaanut jonkun naisen ohi joka pysähtyneenä pyöränsä kanssa ja ketjuja tms katsomassa, ja ihan sen takia että en edes uskalla kysyä että voinko auttaa.
Miespuoliset ei yleensä apua tavi edes,mutta tervehtivät kuitenkin kun kysyy samat.
Parempi onkin ettet säikyttele ihmisiä. Jos ei pyöräilijä osaa laittaa itse pyöräänsä kuntoon niin sen voi laittaa ihan pyörähuollossa. Onhan niitä jopa kursseja typeryksille pyöränhuollosta.
Vierailija kirjoitti:
Ovat lukeneet av:ta.
Ei tarvitse edes lukea avtä. Kyllä ihan jokaisella nuorella naisella, joka ei pysy kotonaan neljän seinän sisällä on kokemusta siitä, ettei miehille kannata jutella eikä varsinkaan hymyillä. Se tulkitaan aina väärin. Muutenkin on liikaa ahdistavia tilanteita ja ehdottelua ja joutumista niin että haluaa pitää pakolliset kontaktit etäisenä ja lyhyinä.
Vierailija kirjoitti:
Jooh, kyllähän se on surku, että luottamus miehiin on noin alhaalla. Ehkä asiaa olisi kuitenkin parempi korjata niin, että pysähtyisi sitten sen #metoon uhallakin ja kysyisi, tarvitseeko apua. Siinä saisi ne naisetkin sellaisia kokemuksia, että kaikkia miehiä ei tarvitse pelätä ja joku mies saattaa ihan ilman taka-ajatuksiakin tarjota apuaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nuorten naisten käytöstä myös selittää biologia. Nykyisin tiedetään, että miesten siittiöiden laatu laskee 35-vuoden ikävuoden jälkeen. On järkevää karttaa miehiä, joiden kanssa riski huonoihin jälkeläisiin on suuri. Vanhoissa miehissä on myös varoitussignaalina ns. vanhan miehen haju, joka on todella epämiellyttävä. Miksi aina vain otetaan huomioon miesten biologia, ei koskaan naisten.
Nuori mies: spermasi on heikompaa kuin isäsi sperma – syytä ei tarkkaan tiedetä
Sperman laatu heikkenee jatkuvasti Euroopassa ja kaikkialla teollistuneessa maailmassa. Kehityksen syy on osin yhä arvoitus.
Vuonna 2017 valmistuneessa metatutkimuksessa(siirryt toiseen palveluun) vedettiin yhteen yhteensä 185 tutkimuksen tuloksia. Selvisi, että siittiöiden määrä siemennesteessä oli yli puolittunut vajaassa neljässä vuosikymmenessä.
Aivan tuore on tutkimus, jonka mukaan Sveitsi on sperman laatua verrattaessa heikoimpien maiden joukossa Euroopassa. Tutkimuksessa tarkasteltiin yli 2 500:n 18–22-vuotiaan nuoren sveitsiläismiehen spermaa: siittiösolujen määrää, liikkuvuutta ja muotoa.
Peräti 17 prosentilla miehistä siittiöitä oli alle 15 miljoonaa millilitrassa, mitä Kansanvälinen terveysjärjestö WHO pitää heikentyneen hedelmällisyyden rajana.
Jos siittiöitä on alle 40 miljoonaa millilitrassa, pitenee hedelmöittymiseen kuluva aika merkittävästi, sanoo Geneven yliopiston tutkija Serge Nef tutkimustiedotteessa.(siirryt toiseen palveluun) Koko tutkimus on julkaistu Andrology-lehdessä.(siirryt toiseen palveluun)
Sveitsiläistutkimuksen hälyttävä tulos oli myös se, että vain 38 prosentilla sperma täytti WHO:n terveen sperman vaatimukset.
Syy yhä arvausten varassa
Miksi teollisuusmaiden nuorten miesten sperman laatu sitten heikkenee?
Syystä ei ole tarkkaa varmuutta, mutta epäiltyjä riittää: äidin raskaudenaikainen tupakointi, alkoholi, stressi sekä altistuminen tuholaismyrkyille.
Tutkimusprofessori Mika Gissler Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta mainitsee vielä yhden ehdokkaan: hormonit. Hormoneja alettiin epäillä jo silloin, kun ensimmäiset raportit spermanlaadun heikkenemisestä tulivat julki.
Hormoneihin viittaa esimerkiksi se, että Tanskan ja Saksan kaltaisissa maissa, joissa kasvatetaan ja syödään paljon sikaa, spermatilanne on Euroopan heikoimpia. Sikojen kasvatusta tehostettiin aiemmin hormoneilla. Nykyisin EU-lainsäädäntö rajoittaa hormonien käyttöä lihantuotannossa.
Myös hormonaalisella ehkäisyllä voi olla samankaltaisia seurauksia.
Monet miehet tulkitsevat perusystävällisyydenkin aivan väärin, joten todellakin on parempi vaan pitää tietty etäisyys. Monet nelikymppiset yrittävät kakskymppisiä, joten ihan syystäkin ne nuoret naiset on varuillaan.
Huvittavaa, että nelikymppinen mies kutsuu viiskymppisiä naisia muoreksi 😂 Lähempänä sä olet viiskymppistä kuin parikymppistä, ihan vaan tiedoksi.
Itse olen ollut 8v kun ekan kerran tuli mies kadulla kourimaan. Onko siis ihme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko nuorten naisten käytöstä myös selittää biologia. Nykyisin tiedetään, että miesten siittiöiden laatu laskee 35-vuoden ikävuoden jälkeen. On järkevää karttaa miehiä, joiden kanssa riski huonoihin jälkeläisiin on suuri. Vanhoissa miehissä on myös varoitussignaalina ns. vanhan miehen haju, joka on todella epämiellyttävä. Miksi aina vain otetaan huomioon miesten biologia, ei koskaan naisten.
Nuori mies: spermasi on heikompaa kuin isäsi sperma – syytä ei tarkkaan tiedetä
Sperman laatu heikkenee jatkuvasti Euroopassa ja kaikkialla teollistuneessa maailmassa. Kehityksen syy on osin yhä arvoitus.Vuonna 2017 valmistuneessa metatutkimuksessa(siirryt toiseen palveluun) vedettiin yhteen yhteensä 185 tutkimuksen tuloksia. Selvisi, että siittiöiden määrä siemennesteessä oli yli puolittunut vajaassa neljässä vuosikymmenessä.
Aivan tuore on tutkimus, jonka mukaan Sveitsi on sperman laatua verrattaessa heikoimpien maiden joukossa Euroopassa. Tutkimuksessa tarkasteltiin yli 2 500:n 18–22-vuotiaan nuoren sveitsiläismiehen spermaa: siittiösolujen määrää, liikkuvuutta ja muotoa.
Peräti 17 prosentilla miehistä siittiöitä oli alle 15 miljoonaa millilitrassa, mitä Kansanvälinen terveysjärjestö WHO pitää heikentyneen hedelmällisyyden rajana.
Jos siittiöitä on alle 40 miljoonaa millilitrassa, pitenee hedelmöittymiseen kuluva aika merkittävästi, sanoo Geneven yliopiston tutkija Serge Nef tutkimustiedotteessa.(siirryt toiseen palveluun) Koko tutkimus on julkaistu Andrology-lehdessä.(siirryt toiseen palveluun)
Sveitsiläistutkimuksen hälyttävä tulos oli myös se, että vain 38 prosentilla sperma täytti WHO:n terveen sperman vaatimukset.
Syy yhä arvausten varassa
Miksi teollisuusmaiden nuorten miesten sperman laatu sitten heikkenee?
Syystä ei ole tarkkaa varmuutta, mutta epäiltyjä riittää: äidin raskaudenaikainen tupakointi, alkoholi, stressi sekä altistuminen tuholaismyrkyille.
Tutkimusprofessori Mika Gissler Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta mainitsee vielä yhden ehdokkaan: hormonit. Hormoneja alettiin epäillä jo silloin, kun ensimmäiset raportit spermanlaadun heikkenemisestä tulivat julki.
Hormoneihin viittaa esimerkiksi se, että Tanskan ja Saksan kaltaisissa maissa, joissa kasvatetaan ja syödään paljon sikaa, spermatilanne on Euroopan heikoimpia. Sikojen kasvatusta tehostettiin aiemmin hormoneilla. Nykyisin EU-lainsäädäntö rajoittaa hormonien käyttöä lihantuotannossa.
Myös hormonaalisella ehkäisyllä voi olla samankaltaisia seurauksia.
Muutos on alkanut ihan viime vuosina. Vanhojen miesten siittiöiden mutaatioita on tapahtunut aina. Eli kyllä naisilla on edelleen syytä karttaa vanhoja miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on ihan samoja kokemuksia. Olen sosiaalinen ja ystävällinen, kuulemma ihan hyvännäköinenkin. Tulen kaikkien kanssa juttuun. Vain nuoret naiset ovat varautuneita, varmaankin pelkäävät että alan heitä iskemään. Hei, olen naimisissa ja uskollinen vaimolleni, enkä ole kiinnostunut tuhoamaan avioliittoani. Voit käyttäytyä siis ihan normaalisti, nuori ihminen.
Voi kun mukavat setämiehet ja saalistajat erottaisi toisistaan ensivilkaisulla. Olen mennyt kahdesti vipuun, kun 50-v mies sanoo olevansa vain ystävällinen ja huolehtii ahdistuneisuudestani (lapsesta lähtien joutunut varomaan kähmijöitä). Kiitokseksi luottamuksesta kourat perseelle ja raiskausyritys. Toimitusjohtajia molemmat, yli 1 millin liikevaihto molemmilla.
En voi luottaa enää. Sitä ei unohda, kun itseä puolet suurempi mies tarraa väkisin kiinni. Kerran voi päästä karkuun, mutta kuinka monta kertaa?
ketju taas täynnä paskayleistyksiä miehistä, katkerilta naisilta
Vierailija kirjoitti:
ketju taas täynnä paskayleistyksiä miehistä, katkerilta naisilta
On se kumma, kun naiset kertovat omista ikävistä kokemuksistaan, niin ei kuunnella. Katkeruus-korttia heilutellaan jatkuvasti. Vaikka miten paljon jankutat, niin nuoret naiset eivät yleisesti pidä vanhoja miehiä seksuaalisesti kiinnostavina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi onkin ettet säikyttele ihmisiä. Jos ei pyöräilijä osaa laittaa itse pyöräänsä kuntoon niin sen voi laittaa ihan pyörähuollossa. Onhan niitä jopa kursseja typeryksille pyöränhuollosta.
Kerran kun mä olin Pariisissa ja näin kun yhdellä nuorella naisella oli Rellun konepelti auki ja ihmetteli jotain, ja mä kysyin "Est ce que avez vous une probleme?", niin hän vastasi kipakasti: "non, je n'ai pas des probleme"! Mä olin silloin 25 v mutta jostain syystä mun palveluja automekaanikkona ei kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset ovat varovaisia ja etäisiä, koska pelkäävät kiihottuvansa hallitsemattomasti, jos laskevat nelikymppisen miehen lähelleen. Varsinkin nykyään, kun suurin osa oman ikäisistä y-kromosomin kanssa syntyneistä sukupuolettomalta näyttäviä soijapoikuleita, niin terve ja sopivasti testosteronia uhkuva nelikymppinen saa nuorelta naiselta pöksyt niin märäksi, että ei pysy enää tuolilla.
No just joo. Oon parikymppinen nainen. Kierrän nelikymppiset ukot kaukaa, en kastu muualta kuin otsalle kohoaa vaivautuneisuuden tuskanhiki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on ihan samoja kokemuksia. Olen sosiaalinen ja ystävällinen, kuulemma ihan hyvännäköinenkin. Tulen kaikkien kanssa juttuun. Vain nuoret naiset ovat varautuneita, varmaankin pelkäävät että alan heitä iskemään. Hei, olen naimisissa ja uskollinen vaimolleni, enkä ole kiinnostunut tuhoamaan avioliittoani. Voit käyttäytyä siis ihan normaalisti, nuori ihminen.
Sä et nyt ymmärrä yhtään tätä kuviota. Menetkö sinä juttelemaan jollekin viisivuotialle? Onko paljon sanottavaa?
Ei nuori nainen ajattele sinua siinä mielessä, siihen on se ihan toinen sukupolvi - kyse siis ei ole siitä.
Miksei voisi ajatella? Kyllähän eri ikäiset ihmiset pariutuvat laajalti.
Silti toiselle juttelussa ei tarvitse olla mitään suhde-ajattelua taustalla, tietenkään.
Ja sitten. kun hoitaa vaan duuninsa hyvin ja ei ole tippaakaan kiinnostunut nuorten naisduunareiden kotkotuksista tai edes "vilkaise" heidän peräänsä, niin ollaan naamat kurtussa keimailemassa.
Mikään ei ole rasittavampaa kuin voimaantujalauma pätemässä. Pysyn mieluusti kaukana.
M44
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten. kun hoitaa vaan duuninsa hyvin ja ei ole tippaakaan kiinnostunut nuorten naisduunareiden kotkotuksista tai edes "vilkaise" heidän peräänsä, niin ollaan naamat kurtussa keimailemassa.
Mikään ei ole rasittavampaa kuin voimaantujalauma pätemässä. Pysyn mieluusti kaukana.
M44
"Naamat kurtussa keimailemassa..."
Anteeksi mutta tämä kuulostaa taas siltä, että keski-ikäinen mies luulee nuoren naisen kohteliaisuutta joksikin ihan muuksi...
Ei nuori nainen ajattele sinua siinä mielessä, siihen on se ihan toinen sukupolvi - kyse siis ei ole siitä.