Mitä ajattelet ihmisestä, joka tulee hyvin toimeen toisten kanssa (esim. töissä), vaikuttaa jopa sosiaaliseltakin, mutta jolla ei ole kavereita?
Kommentit (43)
Eipä paljon kummemmin mitään. Jos on muille mukava niin varmaan ihan hyvä tyyppi. Ei kai se minua liikuta kuinka monta ystävää jollain on. Ystävien määrä kun ei mielestäni kerro ihmisestä mitään.
Traumoja ja luottamusongelmia. Ehkä mielialaongelmia.
Minä olen tuollainen ns erakko. Esim töissä jne vedän roolia, mutta parhaiten viihdyn yksin ettei tarvitse puhua ja kuunnella ketään.
Vierailija kirjoitti:
Traumoja ja luottamusongelmia. Ehkä mielialaongelmia.
Olen tuollainen ja olen masentunut.
Minä. Olen yksin vieraassa maassa. Töissä sosiaalinen, iloinen, juttelen, tulen hyvin toimeen kaikkien kanssa, mutta työn ulkopuolella olen ihan yksin.
Itsenäinen. Omillaan toimeentuleva. Pärjää yksinään.
Muutenkin iso lauma "kavereita" on yliarvostettua, ei se tuo elämään juuri mitään todellista hyötyä.
"Be a loner. That gives you time to wonder, to search for the truth. Have holy curiosity. Make your life worth living."
- Albert Einstein
"If you cannot live alone, you were born a slave."
- Fernando Pessoa
"I never found a companion that was so companionable as solitude."
- H.D. Thoreau
"If you are lonely when you are alone, you are in bad company."
- Jean Paul Sartre
"Helvetti on toiset ihmiset."
- Jean Paul Sartre
Vierailija kirjoitti:
Introvertti.
Samaa mieltä. Työni ammattikoulussa opettajana oli erittäin sosiaalista. Päivän aikana tuli helposti kaksisataa ihmiskontaktia, jos myös puhelut ja sähköpostiviestittelyt sekä ruokatunti ja opettajainhuone lasketaan mukaan.
Kotona kaipasin vain hiljaisuutta ja omaa rauhaa. Maalasin tauluja, luin, kuuntelin musiikkia, tein käsitöitä, ulkoilin tai hoiin puutarhaa. Ei tarvetta ystävyyssuhteille... mutta tiesin, että ne on. Joskus taas tavataan.
Itseensä luottava introvertti. Kuten minä. Siihen liittyy itsenäisyys, kyky ja halu pärjätä itse takertumatta muihin.
Ne, joilla on satoja ystäviä, ovat läheisriippuvaisia, epäitsenäisiä iilimatoja.
Että jaksaa sen 8 h muita ja loppupäivän vihaa niitä netissä.
En usko, että kaverittomuus tulee ylipäänsä puheeksi.
Vierailija kirjoitti:
"Be a loner. That gives you time to wonder, to search for the truth. Have holy curiosity. Make your life worth living."
- Albert Einstein
Toinen Einsteinin hyvä sitaatti:
“Solitude is painful when one is young, but delightful when one is more mature.”
- Albert Einstein
Nuorena yksinäisyydestä voi kärsiä, mutta vanhana moni ei toivo mitään muuta kuin saada olla rauhassa.
Minä. On mulla tosin pari ystävää, mutta en ole esitellyt heitä työkavereilleni.
En ajattele mitään, koska olen itse tuo tyyppi. Elin vajaa kymmenen vuotta parisuhteessa narsistin kanssa ja hän sai mut aikanaan katkaisemaan välit kaikkiin ystäviin ja sukulaisiin, eikä mulla ole vuosiin ollut muuta sosiaalista elämää kuin työt. Tosin nyt erottuani vihdoin olen alkanut pitää satunnaisesti yhteyttä muutaman vanhan ystävän kanssa ja tavannut muutamaa työkaveria myös vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Olen yksin vieraassa maassa. Töissä sosiaalinen, iloinen, juttelen, tulen hyvin toimeen kaikkien kanssa, mutta työn ulkopuolella olen ihan yksin.
Miksi tietty maa olisi este tutustua muihin?
En jaksa ylläpitää kaverisuhteita. Nykyään minulla on yksi kaveri, jonka kanssa pidetään yhteyttä. Eli nähdään pari kertaa vuodessa ja laitetaan viestiä jouluna ja muina juhlapyhinä. Tämä on ihan riittävää minulle.
Narsisti.