Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin laitatte tosi märän tamponin kyläreissulla, raahatteko käsilaukkua vessaan?

Vierailija
16.05.2021 |

Itse olen vetänyt pöntöstä alas.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö tamponipaketeissa lukee, että ne voi vetää vessasta alas? En ole ostanut tamponeja ikuisuuksiin, mutta ihmettelin tuota ohjetta Tampax-paketeissa joskus 15 vuotta sitten.

Vierailija
82/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisesta taloudesta löytyy varmaan roskis, tamponit ei kuulu vessanpönttöön.

Tamponit kuuluvat vessanroskikseen. Jos vessassa ei ole roskista, kukaan täysjärkinen ei oleta ihmisten roudailevan vessa-asioita pitkin kämppää.

Kukaan täysjärkinen ei menstruoidessaan lähde kyläilemään varautumatta pärjäämään pyhän tilansa vaatimien toimenpiteiden kanssa.

Sun paskahätäkin on varmaan sitten pyhätila, jota varten roudaat jotain paskalaukkua, johon teet tarpeesi? Tämä pyhä tila on ihan normaali ruumiintoiminto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemäriin ei myöskään mitään syötävää!

Vierailija
84/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tamponit kuuluvat vessanroskikseen. Jos vessassa ei ole roskista, kukaan täysjärkinen ei oleta ihmisten roudailevan vessa-asioita pitkin kämppää.

Kukaan täysjärkinen ei menstruoidessaan lähde kyläilemään varautumatta pärjäämään pyhän tilansa vaatimien toimenpiteiden kanssa.

Suosittelen lämpimästi hankkimaan sen roskiksen. :D

Vierailija
85/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis näiden pönttöön laittajien on pakko olla provoilijoita? Ei kait kukaan oikeasti kuvittele, että ne EIVÄT aiheuttaisi tukosta? Ihan älytöntä.

On tosin aivan totta, että osalla ihmisistä ei ole tullut mieleenkään laittaa vessaan roskista. Se on todella outoa. Minun piti kysyä mieheltäni tapailun alkuaikoina hyvin suoraan, että jaa minnekäs hänen kämpässään voi laittaa käytetyn siteen. Ei hän ollut koskaan tarvinnut vessassa roskista, niin ei hänelle ollut tullut tällainen asia mieleen. Myöskään anoppilassa ei ole vessassa roskista, mutta siitä en ole kehdannut sanoa ja toisaalta olen käyttänyt vuosia kuukuppia, joten asia ei enää ole ongelma. En tiedä mihin mieheni äiti on siteensä sitten aikoinaan heivannut vai onko roskis siirretty pois vaihdevuosien alkaessa, vaikea sanoa. Ainoa nainen heidän huushollissaan ollut. Meillä on edelleen vessassa roskis ja siteitä ja tamponeita helposti saatavilla, ihan vain vieraanvaraisuudesta, vaikken itse tosiaan vuosiin ole näitä käyttänyt.

Niin vessassa pitäisi olla roskis, koska sinne voi laittaa esim. pumpulipuikot, vanulaput, hammaslangatja vaikka käytetyt hammastahnatuubit ja deodoranttit jne.

Pienessä asunnossa nuo samat roskat menee keittiönroskikseen.

Vierailija
86/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis näiden pönttöön laittajien on pakko olla provoilijoita? Ei kait kukaan oikeasti kuvittele, että ne EIVÄT aiheuttaisi tukosta? Ihan älytöntä.

On tosin aivan totta, että osalla ihmisistä ei ole tullut mieleenkään laittaa vessaan roskista. Se on todella outoa. Minun piti kysyä mieheltäni tapailun alkuaikoina hyvin suoraan, että jaa minnekäs hänen kämpässään voi laittaa käytetyn siteen. Ei hän ollut koskaan tarvinnut vessassa roskista, niin ei hänelle ollut tullut tällainen asia mieleen. Myöskään anoppilassa ei ole vessassa roskista, mutta siitä en ole kehdannut sanoa ja toisaalta olen käyttänyt vuosia kuukuppia, joten asia ei enää ole ongelma. En tiedä mihin mieheni äiti on siteensä sitten aikoinaan heivannut vai onko roskis siirretty pois vaihdevuosien alkaessa, vaikea sanoa. Ainoa nainen heidän huushollissaan ollut. Meillä on edelleen vessassa roskis ja siteitä ja tamponeita helposti saatavilla, ihan vain vieraanvaraisuudesta, vaikken itse tosiaan vuosiin ole näitä käyttänyt.

Niin vessassa pitäisi olla roskis, koska sinne voi laittaa esim. pumpulipuikot, vanulaput, hammaslangatja vaikka käytetyt hammastahnatuubit ja deodoranttit jne.

Pumpulipuikot (bambu) ja vanulaput ovat biojätettä, huuhdellut hammastahnatuubit ja deodorantit yleensä muovia. Hammaslanka taitaa olla ainoa perusroskikseen kuuluva.

Ohis

Vierailija
87/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tästä ihan samaa mieltä - ja olen nainen. Jos on niin pahat moonikset, että vuotaa kuin seula, niin ei kai silloin juuri tarvitse lähteä kyläilemään.

Vierailija
88/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tästä ihan samaa mieltä - ja olen nainen. Jos on niin pahat moonikset, että vuotaa kuin seula, niin ei kai silloin juuri tarvitse lähteä kyläilemään.

Täh? Vaihdat siteen vain jos vuodat kuin seula ja kuljet kylässä haisevana?

Vierailija
89/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin viemäreistä tuli näin surkeita? 80-90-luvulla tampax-paketissa luki, että käytetyn tamponin voi kätevästi vetää vessanpöntöstä alas. Olen asunut useassa kerrostalossa, opiskelija-asuntolassa ja vanhassa omakotitalossa ja aina on voinut ongelmitta laittaa tamponin pönttöön.

Lasten saannin jälkeen havahduin jonkun remppamiehen kommenttiin siitä, kuinka "kaikki naiset kyllä tietävät etteivät tamponit kuulu viemäriin, mutta silti niitä sinne laittavat". Tarkistin asian ja totta tosiaan, nykyisissä tamponipakkauksissa ohjeistetaan laittamaan käytetty tamponi roskakoriin. Ihan käsittämättömän epähygienistä ja omistuista etteikö nykyisen teknologian aikana kyettäisi moista ongelmaa ratkaisemaan. Runsaiden kuukautisten aikana pötkylä on litimärkä ja täynnä hyytymiä, jotka sotkevat kaiken. Jos miesten täytyisi käyttää tamponeja, niitä taatusti ei laitettaisi roskiin!

Vierailija
90/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt 100% Bio tuotteet ja Organic tamponit ovat täysin kompostoituvia, mutta biojätteeseen lajittelu on paikkakuntakohtaista niiden sisältämän ihmisperäisen jätteen, kuukautisveren, vuoksi. Koska lajittelussa on paikkakuntakohtaisia eroja, voit hävittää käytetyt 100% Bio ja Organic-tuotteet joko kotikompostissa tai vaihtoehtoisesti sekajätteen mukana.

Vierailija
91/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meillä, mutta itse varaudun kyllä siihen, että selviydyn vaihtelevissa olosuhteissa. Olen opettanut tyttärenikin huolehtimaan ihan itse itsestään ja olemaan aiheuttamatta kenellekään vesivahinkoja tai muita sotkuja.

Vierailija
92/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
93/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitähän on jo kaksi, jotka voitte yhdessä perustaa kivikautisen kivakylän ja voit moonistella sitten vaikka jossain vuorenkolossa.

Vierailija
94/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
95/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
96/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin viemäreistä tuli näin surkeita? 80-90-luvulla tampax-paketissa luki, että käytetyn tamponin voi kätevästi vetää vessanpöntöstä alas. Olen asunut useassa kerrostalossa, opiskelija-asuntolassa ja vanhassa omakotitalossa ja aina on voinut ongelmitta laittaa tamponin pönttöön.

Lasten saannin jälkeen havahduin jonkun remppamiehen kommenttiin siitä, kuinka "kaikki naiset kyllä tietävät etteivät tamponit kuulu viemäriin, mutta silti niitä sinne laittavat". Tarkistin asian ja totta tosiaan, nykyisissä tamponipakkauksissa ohjeistetaan laittamaan käytetty tamponi roskakoriin. Ihan käsittämättömän epähygienistä ja omistuista etteikö nykyisen teknologian aikana kyettäisi moista ongelmaa ratkaisemaan. Runsaiden kuukautisten aikana pötkylä on litimärkä ja täynnä hyytymiä, jotka sotkevat kaiken. Jos miesten täytyisi käyttää tamponeja, niitä taatusti ei laitettaisi roskiin!

Varmaan siinä vaiheessa tulee putkista ”huonoja” kun tarpeeksi moni on laittanut roskaa viemäriin ja se tukkeutuu. Sen muuten huomaa vain jos asuu ensimmäisessä kerroksessa. Silloin ne yläkerran viemärivedet nimittäin tulee sinne alakerran asunnon kylppäriin ensimmäiseksi lattiakaivosta ja hetken päästä pönttö tulvii yli ja käsienpesuallas myös.

Vierailija
97/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teitähän on jo kaksi, jotka voitte yhdessä perustaa kivikautisen kivakylän ja voit moonistella sitten vaikka jossain vuorenkolossa.

Kylläpä nyt meni tunteisiin taas jollakin....

Vierailija
99/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meillä, mutta itse varaudun kyllä siihen, että selviydyn vaihtelevissa olosuhteissa. Olen opettanut tyttärenikin huolehtimaan ihan itse itsestään ja olemaan aiheuttamatta kenellekään vesivahinkoja tai muita sotkuja.

Minä olen opettanut lapseni ottamaan vieraat huomioon. Jos kyläpaikassa ei ole roskista, itse jätän muovipussin vessaan jostakin roikkumaan ja sinne kuukautissiteen vessapaperiin käärittynä. Jos joku toinen vieras on samassa pulassa, kohteliaasti korjaan hänenkin avukseen kyläpaikan mokan.

Vierailija
100/115 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nyt meni tunteisiin taas jollakin....

Neljä pistettä. Boomerin kirous?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme