Annetaanko kuntouttavassa työtoiminnassa sähköshokkeja masentuneelle työttömälle vai kuinka se ilmasityö kuntouttaa?
Kommentit (19)
Kyllähän se kuntouttava oikeasti auttaa niitä vajaakuntoisia, jotka eivät pysty tekemään kokopäivätyötä ja muutama tunti viikossa jonain terveyskeskuksen aulatervehtijänä tuo ihmiskontakteja ja sisältöä elämään.
Kuntouttavaan ei pidä pistää ihmisiä, jotka pystyisivät normaaliin työhön, jota ei vain ole tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Sähköä saa rasiasta.
Kyllä sieltä toosasta virtaa saa, mutta sähköksi sitä en osaisi sanoa.
Todella hyvä otsikko. Kun kysymykseesi ei ole mitään järjellä selitettävää vastausta, jää se nanosfääriin pyörimään. Ei mitään tolkkua, ei mitään. Kuntouttava työtoiminta voi pahimmillaan rapauttaa entisestään, oikeastaan sopii vain sellaiselle henkilölle, joka ei edes tiedosta, että häntä kusetetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se kuntouttava oikeasti auttaa niitä vajaakuntoisia, jotka eivät pysty tekemään kokopäivätyötä ja muutama tunti viikossa jonain terveyskeskuksen aulatervehtijänä tuo ihmiskontakteja ja sisältöä elämään.
Kuntouttavaan ei pidä pistää ihmisiä, jotka pystyisivät normaaliin työhön, jota ei vain ole tarjolla.
Saat sieltä itsellesi korkeintaan koronan. Sehän se mieltä vasta virkistää.
Eihän se kuntoutakaan. Järjestelmämme perustuvat kilpailulle, rahalle ja vallankäytölle ja tämä on yksi osa sitä. Tapa hallita ihmisiä, näennäisesti hyvän tekemiseen verhottuna.
Kuntouttavaa toteutetaan siksi että toteuttajalle maksetaan 1000 € kuussa kuntoutujasta. Ei kuntoutuksen tarjoajaa kiinnosta miten tämä heillä kuntoutuu. 15 henkilöstä tulee kuussa massia, plus työ jota kuntoutujat tekee esim. alihankkijoille.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttavaa toteutetaan siksi että toteuttajalle maksetaan 1000 € kuussa kuntoutujasta. Ei kuntoutuksen tarjoajaa kiinnosta miten tämä heillä kuntoutuu. 15 henkilöstä tulee kuussa massia, plus työ jota kuntoutujat tekee esim. alihankkijoille.
Yhdessä yhdistyksessä käy työntekijä, josta ei ole juuri mitään hyötyä, mutta ottavat vastaan juuri siksi, että joku taho maksaa siitä, kunta kait. Tämä kuntoutuja on kyllä oikeasti sairas.
Minä kävin ihan vapaaehtoisesti kuntoutumassa hetken aikaa, mutta siellä oli niin masentavaa sakkia, että lopetin.
Kunta tai valtio. Lisäksi valtio jakaa tukia yhdistyksille.
Mä suostuin kuntouttavaan lähinnä siksi että työkkärin virkailija oli todella vittumainen ja asiaton, enkä halunnut enää asioida siellä vaikka vaihdoin kyllä virkailijaa viimeisimmän vittuilukerran myötä. Olin aika paljon sairauslomalla, ja joka saikusta tämä ensimmäinen työkkäritäti vittuili ja tiuski että ei tuosta tule mitään. Kun löytyi töitä määräajaksi ja palasin tuoreella työkokemuksella työmarkkinoille, niin ei mun kuulemma edes kannata tässä tilanteessa etsiä palkkatyötä, ehkä joku huolii sut ilmaiseksi puuhastelemaan. Että semmoinen työvoimatoimisto.
Kuntouttavan tyyppi taas oli todella ymmärtäväinen mun rajoitteita kohtaan, kannusti, kuunteli ja sain parit ilmaiset ruuatkin kun käytiin ravintolassa juttelemassa. Löysin lopulta kuntouttavaan ottavan paikan, mutta sainkin ennen sen alkamista ihan oikeita palkkatöitä. Sen jälkeen ei ole onneksi työkkärin ja Kelan kanssa tarvinnut asioida paljoakaan. Henkisesti paljon kevyempi tilanne kun pääsi irti siitä systeemistä.
Minut laittoivat kun valmistuin työttömäksi. Toki on mttausta mutta olen niihin ongelmiin liittyen käynyt toimivan usean vuoden mittaisen kuntoutuksen ja sen päättymisen jälkeen opiskellut tutkintoni loppuun ilman ongelmia ja suurin ongelmani oli työpaikan puute.
Ei siinä mitään. Dokumentoin hyvinkin tarkasti mitä kuntouttavassa tapahtui ja se on hyvä lisä työnimellä verorahojen tuhlaus kulkevaan kirjaani.
Miljoonia jätetään korvamerkittyä rahaa käyttämättä työllistämiseen.
Elektroniikkapajassa noita tapahtuu aina joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä yhdistyksessä käy työntekijä, josta ei ole juuri mitään hyötyä, mutta ottavat vastaan juuri siksi, että joku taho maksaa siitä, kunta kait. Tämä kuntoutuja on kyllä oikeasti sairas.
Sairasta ettei noille sairaille makseta tuota korvausta, nehän ne joutuvat joka päivä kivuistaan ja oireistaan huolimatta nousemaan ja raahautumaan jollekin leikkityöpaikalle turhaa riippakiven roolia esittämään kaikkien pällisteltäväksi. Siitä joku 9 e päivässä on puhdasta v*ttuilua. Hyi helvetti mitä hyväksikäyttöä.
Uskokaa nyt jo, että se ei ole työtä vaan työtoimintaa, joka on sovellettu asiakkaille. Enemmän teistä on siellä vaivaa kuin hyötyä.
Kuntouttava työtoiminta on nähtävä samanlaisena uudelleenkoulutusleirinä, joita kiinalla ja pohjoiskorealla on käytössään. Tarkoitettu sekä työtä vieroksuville että työelämään palaaville.
Ensikertalaiselle annetaan lempeitä ohjeita, mutta jos joudut tänne uudelleen, sinuun asennetaan kirurgisella toimenpiteellä pieni "tahdistin", joka paimentaa sinut esivallan määräämälle tielle. Teet iloisena loppuelämäsi 9e päiväkorvauksella töitä.
Eläkeiän tullessa siru sammutetaan ja huomaat ettet osaa enää tehdä mitään. Masennut ja lääkäri antaa sinulle mielialalääkkeet sekä unilääkkeey. Näillä keplottelet nälkää näkien ja ulosottomieheltä piiloutuen loppuelämäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä kuntouta, itse olin hetken aikaa paikassa, jossa ei ollut mitään muuta tehtävää kun nukkuminen. Saman olisin voinut tehdä kotonakin.
Kuntoutumisen saattaa pysäyttää raskaus, joten kastraatio on pakollinen toimenpide, se tehdään ensimmäisenä valmennuspäivänä.
Sähköä saa rasiasta.