Mihin laitatte tosi märän tamponin kyläreissulla, raahatteko käsilaukkua vessaan?
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Pönttöön tamponin laittajat ei oo joutunut varmaa koskaa maksamaan lvi-asentajalle, kun viemäri on tukkeutunut. Se ei ole halpaa lystiä, arkisin alk. 170€, iltasin ja viikonloppusin vielä enemmän. Mut eipä mua haittaa. T. Lvi-asentaja.
Lvi-asentaja sitten tietää minkä kokoinen se tamponi on. Sinne pönttöön kun menee isompaakin tavaraa kun tamponi.
Siis onko oikeasti täällä joku ihminen, joka ei ole laittanut vessaansa roskista ja sitten olettaa vieraiden kuljettelevan tampooneja keittiönroskikseen? Mikä teitä vaivaa? Miksi ette laita sinne vessaanne roskista ja kiusaatte ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisesta taloudesta löytyy varmaan roskis, tamponit ei kuulu vessanpönttöön.
Tamponit kuuluvat vessanroskikseen. Jos vessassa ei ole roskista, kukaan täysjärkinen ei oleta ihmisten roudailevan vessa-asioita pitkin kämppää.
Pysykään vuotavien tussujenne kanssa kotona jos kerran on noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Pönttöön tamponin laittajat ei oo joutunut varmaa koskaa maksamaan lvi-asentajalle, kun viemäri on tukkeutunut. Se ei ole halpaa lystiä, arkisin alk. 170€, iltasin ja viikonloppusin vielä enemmän. Mut eipä mua haittaa. T. Lvi-asentaja.
Vessanroskista laittamattomat ei oo joutunut varmaa koskaa maksamaan lvi-asentajalle, kun viemäri on tukkeutunut. Se ei ole halpaa lystiä, arkisin alk. 170€, iltasin ja viikonloppusin vielä enemmän. Mut eipä mua haittaa. T. Maalaisjärki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tamponit kuuluvat vessanroskikseen. Jos vessassa ei ole roskista, kukaan täysjärkinen ei oleta ihmisten roudailevan vessa-asioita pitkin kämppää.
Varmasti en tule luoksesi kylään, jos noin vihaat naisia. Muista myös olla naisvieraita pyytämättä, jos et halua heitä ottaa huomioon.
Lahvien ihmisten kakat on monen kilon tankoja, miten ne menee siellä viemärissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kannatat jotain kivikautista mallia, jossa naiset häpeilevät kuukautisiaan. Kenties asuvat niiden ajan jossain savimajassa. Sulle sopiva asuinpaikka voisi olla joku kehitysmaa.
Jos et tarjoa mahdollisuutta hygieniaan, se on sinun häpeäsi ja aivan oikein että sinun kukkarosi siitä kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lvi-asentaja sitten tietää minkä kokoinen se tamponi on. Sinne pönttöön kun menee isompaakin tavaraa kun tamponi.
Eipä ongelma olekaan se koko, mutta ajanmyötä se rupeaa siellä viemärissä keräämään kaiken muun (paperit, ulosteet) ympärilleen ja tsadaa.. Mutta jatka vaan touhuas, ei välttämättä yks tai kaks tamponia pönttöön viel mitään, mut mut..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ongelma olekaan se koko, mutta ajanmyötä se rupeaa siellä viemärissä keräämään kaiken muun (paperit, ulosteet) ympärilleen ja tsadaa.. Mutta jatka vaan touhuas, ei välttämättä yks tai kaks tamponia pönttöön viel mitään, mut mut..
No se on sen ihmisen ongelma, joka ei ole investoinut vessanroskikseen. Eivät ole kalliita. Ethän ole yksi heistä?
Tuleeko tämä nyt jollekkin jotenkin yllätyksenä että menkat on suurimmalla osalla naisista? Käärin tamponin vessapaperiin ja vien keittiön roskikseen. Jos nyt joku arvaa mitä vien roskikseen niin mitähän kaameaa siinä tapahtuu? Sitten ne tietää että minullakin on menkat! 😱 Eivät varmaan muuten arvaisi.
Ethän sinäkin mokaa tässä? Vuokranantaja muistuttaa, miksi tamponi ei kuulu vessanpönttöön: "Yksi kerta voi riittää..."
Satojen eurojen lasku
Koska oli jäänyt epäselväksi, kuka tamponin oli pöntöstä alas vetänyt, ei Helille vuokranantajana jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa lasku itse. Hintaa viemärioperaatiolle tuli 713,79 euroa.
Muistutukseksi muille
Heli haluaa muistuttaa muita siitä, että tamponia ei todellakaan kannata vetää vessanpöntöstä alas. Asiaa ei voi perustella sillä, että ei se tamponi ole ennenkään jumiin jäänyt. Yksi kerta voi riittää tukkimaan putket.
– Väitän, että tämä 700 euron lasku on halvimmasta päästä siinä suhteessa, mitä tällainen operaatio voi maksaa. Olen ollut siivoamassa näitä tapauksia putkiliikkeiden kautta, joten tiedän, mitä tuhoa ne voivat aiheuttaa.
Nämä tukkivat röörit varmasti! Vesilaitoksella näyttävä kokoelma viemäristä ongittua tavaraa
Vierailija kirjoitti:
Nämä tukkivat röörit varmasti! Vesilaitoksella näyttävä kokoelma viemäristä ongittua tavaraa
Mihin tällä siis viittaat? Siihen että vessassa kannattaa roskis? Jos roskista ei ole, ei jää paljon vaihtoehtoja.
Jopa hammaslanka voi tukkia viemärin – 5 asiaa, joita ei ainakaan saa heittää pyttyyn
Siis näiden pönttöön laittajien on pakko olla provoilijoita? Ei kait kukaan oikeasti kuvittele, että ne EIVÄT aiheuttaisi tukosta? Ihan älytöntä.
On tosin aivan totta, että osalla ihmisistä ei ole tullut mieleenkään laittaa vessaan roskista. Se on todella outoa. Minun piti kysyä mieheltäni tapailun alkuaikoina hyvin suoraan, että jaa minnekäs hänen kämpässään voi laittaa käytetyn siteen. Ei hän ollut koskaan tarvinnut vessassa roskista, niin ei hänelle ollut tullut tällainen asia mieleen. Myöskään anoppilassa ei ole vessassa roskista, mutta siitä en ole kehdannut sanoa ja toisaalta olen käyttänyt vuosia kuukuppia, joten asia ei enää ole ongelma. En tiedä mihin mieheni äiti on siteensä sitten aikoinaan heivannut vai onko roskis siirretty pois vaihdevuosien alkaessa, vaikea sanoa. Ainoa nainen heidän huushollissaan ollut. Meillä on edelleen vessassa roskis ja siteitä ja tamponeita helposti saatavilla, ihan vain vieraanvaraisuudesta, vaikken itse tosiaan vuosiin ole näitä käyttänyt.
Jätevedenpuhdistamolle päätyy kuulemma edelleen, vuosien valistuksesta huolimatta, paljon asioita, jotka eivät sinne kuuluisi. Mistä on kysymys: tietämättömyydestä, välinpitämättömyydestä vai siitä, että pöntön korkeaenerginen vesikierre imee mystisesti materiaa?
Jätevedenpuhdistusprosessi on tehty poistamaan biohajoavaa ainetta, ja vanu ei ehdi hajota biologisesti. Pumpulipallot, vanulaput ja tamponit ovat kiinteää jätettä, jonka poistaminen lisää jätevedenkäsittelyn kustannuksia. Lisäksi nekin lisäävät tukkeumien riskiä.
Onko vessanpönttöön oksentaminen ok vai kasvattaako sekin rottakantaa?
On ok. Sitä tapahtuu niin harvoin, että rotat tuskin juhlivat juuri oksennuksesta tulevalla ravinnolla. Oksennuksen käsittely on niin epämiellyttävää ja hygieniariski, että muu kuin vessapöntöstä alas vetäminen on ihmisen kannalta kohtuutonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on sen ihmisen ongelma, joka ei ole investoinut vessanroskikseen. Eivät ole kalliita. Ethän ole yksi heistä?
Ei en ole, koska olen nainen 😅 mutta joo kukin tehköön tavallaan, eipähän ainakaa lopu työt kesken ☺️
Vierailija kirjoitti:
Siis näiden pönttöön laittajien on pakko olla provoilijoita? Ei kait kukaan oikeasti kuvittele, että ne EIVÄT aiheuttaisi tukosta? Ihan älytöntä.
On tosin aivan totta, että osalla ihmisistä ei ole tullut mieleenkään laittaa vessaan roskista. Se on todella outoa. Minun piti kysyä mieheltäni tapailun alkuaikoina hyvin suoraan, että jaa minnekäs hänen kämpässään voi laittaa käytetyn siteen. Ei hän ollut koskaan tarvinnut vessassa roskista, niin ei hänelle ollut tullut tällainen asia mieleen. Myöskään anoppilassa ei ole vessassa roskista, mutta siitä en ole kehdannut sanoa ja toisaalta olen käyttänyt vuosia kuukuppia, joten asia ei enää ole ongelma. En tiedä mihin mieheni äiti on siteensä sitten aikoinaan heivannut vai onko roskis siirretty pois vaihdevuosien alkaessa, vaikea sanoa. Ainoa nainen heidän huushollissaan ollut. Meillä on edelleen vessassa roskis ja siteitä ja tamponeita helposti saatavilla, ihan vain vieraanvaraisuudesta, vaikken itse tosiaan vuosiin ole näitä käyttänyt.
Niin vessassa pitäisi olla roskis, koska sinne voi laittaa esim. pumpulipuikot, vanulaput, hammaslangatja vaikka käytetyt hammastahnatuubit ja deodoranttit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan täysjärkinen ei menstruoidessaan lähde kyläilemään varautumatta pärjäämään pyhän tilansa vaatimien toimenpiteiden kanssa.