Siis kuvitteleeko työkkäri todella, että meikäläinen ottaisi vastaan huonompia hommia vain sen tähden, koska korona teki minusta työttömän??...
Epäilen, että ne jotka tienaa monta tonnia ja saavat sen mukaiset ansiosidonnaiset, tuskin lähtevät postia jakamaan. Elikkä, miksi minä, joka tienaan sen 2 ja puoli tonnia kuussa, lähtisin johonkin ihme hommiin, kun voin nauttia reilun tonnin ansiosidonnaista?
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettä työttömyyskorvaukset ovat lakisääteisiä, ei se siis ole sen yksilön vika, joka käytttelmää. Syy löytyy lakien säätäjistä.[/quote kirjoitti:
Maatalousperheet ovat muita rikkaampia
"Tilastokeskuksen mukaan maanviljelijöiden käytettävissä olevat tulot olivat vuonna 2008 jopa 49 prosenttia korkeammat kuin keskivertokotitalouden. Henkeä kohti laskettuna tulot olivat 17 prosenttia korkeammat. Erot ovat kasvaneet 1990-luvulta." [2]
Vuonna 2008 maatalousyrittäjäkotitalouden käytettävissä oleva mediaanitulo oli 51 753 euroa, palkansaajaperheen 41 127 euroa, ero 26 % (työntekijäperheeseen 38 %). Tulot henkeä kohden ovat samansuuntaisia. [5] Koska maatiloja on 63 000[6], 4 miljardin tuki tekee tilaa kohden on 64 000 euroa, siis enemmän kuin tuo tilan mediaaninettotulo. Maataloustyön arvo on siis negatiivista kuten eräiden Neuvostoliiton teollisuuskombinaattien.
https://liberalismi.net/wiki/Maataloustuet#Ainakin_4_miljardia_euroa_vu…
On se kyllä kamalaa se työn hakeminen näköjään.
Ihmettelen sitä, kun vaaliteltoilla ollaan niin rakastettavia ja ihania,
mutta kun valtaan päästään, alkaa kansan vihaaminen heti.
Ei muuta kun keppiä ja juustohöylää.
Muissa maissa Yritetään toimia oman kansan eduksi.
Työpaikkojen määrä ei lisäänny vaikka miten annetaan työttömälle keppiä.
Eikä paikallisen sopimisen lisääminen ja
keskeisten työehtojen heikentäminen ainakaan lisää työmotivaatiota.
Palkkakehitys suomessa on ollut heikkoa viime vuosina,
vaikka yksikkötyökustannukset ovat keskeisiin kilpailijamaihin nähden matalat.
Kylläpä kyllä, työkkäristä tulee työtarjouksia. Mutta ei niissä mitään oikeita töitä tarjota oikealla palkalla.
Ne ovat oikeasti tarkoin vahdittuja töihin pakotuksia. Ja ei hyvä heilahda, jos niihin ei hae.
Ne ovat palkkatukipaikkoja huonoilla tunneilla ja matalalla palkalla.
Että semmoisia työtarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos työttömyys jatkuu tarpeeksi kauan, pitää ottaa vastaan muutakin kuin oman alan töitä.
Ei työkkäri tarjoa töitä siten että niitä voi vastaan ottaa. Niihin haetaan ja sitten otetaan vastaan jos työnantaja palkkaa. Hakemuksella on helppo vaikuttaa siihen tuleeko valituksi vai ei:)
Alapeukuttaja ilmeisesti todella luulee työkkärin lähettävän työtarjouksen työsopimuspaperin muodossa. Nimi alle vaan :D
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä kamalaa se työn hakeminen näköjään.
Netti(Esim.tämä foorumi) kuitenkin tekee vihapuheen näkyvämmäksi ja tarjoaa sille uusia kanavia.
Verkossa vihan lietsominen ja levittäminen sekä kasvoton häirintä on helppoa,(esim.köyhiä tai työttömiä kohtaan).
ja sen vaikutukset ulottuvat myös laajemmalle elämään.
Usein vihataan sellaista, mitä ei tunneta. Tietämättömyys lisää pelkoa ja ennakkoluuloja, jotka purkautuvat vihaviesteinä. Siksi haluamme kannustaa ihmisiä kunnioittavaan ja avoimeen keskusteluun sekä rohkeisiin kohtaamisiin. Jos hyväksymme vihapuheen, hyväksymme ihmisten eriarvoisen kohtelun.
siksi jokaisella on oikeus ja velvollisuus sanoa ei vihapuheelle.
https://eivihapuheelle.fi/
Palkan maksu halukkuus on kausityön ulkomailta raahaamisen
myötä heikentynyt ja ostovoimaa pyritään kokoajan painamaan
alas eli pissataan omille nilkoille.
Vierailija kirjoitti:
Onko ”koronan takia työtön” eri asia kuin työtön? Vielä pari vuotta taakseppäin täällä haukuttiin joka päivä työttömiä. Nyt osa haukkujista on ilmeisesti itse työttömiä.
Työtön sairas
Yhteisöverotus on läntisten teollisuusmaiden alhaisimpia,
Suomi 20 %, Saksa 30 %, Ranska 31 %, jopa USA nostamassa 21% sta 28 %.
Kun taas.
Kotitalouksien kokonaisveroaste yksi maailman korkeimmista.
(alv, kiinteistö, ansio, sähkö, sähkönsiirto, auto, ajoneuvo, polttoaine, YLE, varainsiirto, alkoholi, lista lähes loputon) - ostovoima pakkasen puolella, ei varaa ostaa yritysten tuotteita eikä palveluja.
Verorahat lähetetään vastikkeetta ulkomaille EU-paketti 6,6 miljardia,
kehitysapu 1,2 miljardia ja lapioidaan turhuuteen.
Säästyneet rahat voitaisiin köyttä kotitalouksien veroasteen
alentamiseen - positiiviseen kierteeseen.
Jep, niihin työtarjouksen paikkoihin haetaan, ei se ole mikään automaatti, että paikka on nyt sun. Samaan paikkaan voi olla kymmeniä tai satoja muita hakemuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä pystyn elämään kelan päiv
Haluatko oikeasti loisia kun voisit sen sijaan olla vähintään rasittamatta yhteiskuntaa?
aloittajaLantakokkare,Jos sun täytyy olla noin kade työttömyystuella kituuttaville,
niin ala herran nimsessä heti itsekkin työttömäksi. So simply.
Huomenna sanot heti aamusta pomolles byebye ja alat työttömäksi.
Samaa pätee täällä kaikkiin niihin jotka itkee työttömien tuista.
Ei ole mitään estettä ettette vois itse tehdä samaa.
Sitten näette millasta herkua se on.
Ja tilallenne sinne töihin löytyy varmasti 500 000 tuhannen työttömän joukosta varmasti joku.
0-tunti sopimukset pitää kieltää ja oikea työaika ja
oikea työ kohtaamaan toisensa ei mitään tempputyöllistämistä.
Palkalla pitää elää ja tulla toimeen.
Kun palkkaa ei saa niin ei voi kuluttaa ja täten ei ole kysyntää
Miksi muka yritysjohto ei tätä bonjaa ?
Orjamarkkinoilla ei rikastuta eikä voida hyvin ja eliitillä
alkaa oleen turvatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä pystyn elämään kelan päivärahallakin. Mä oon jo tavallaan suhtautunut asiaan niin, etten enää työllistyisi.
Mulle on ihan sama mitä cv sanoo.
Mun rahat on osakkeissa ja pitkäaikaisessa rahastossa.
.Miksi sitten kuppaat yhteiskunnan varoja jos sinulla on mahdollisuus elättää itsesi pääomatuloilla?
Jokaisella suomalaisella on oikeus Kelan rahoihin. Ei se ole kuppaamista.
"Jokaisella on velvollisuus kykynsä mukaan pitää huolta itsestään ja omasta elatuksestaan sekä, siinä laajuudessa kuin avioliittolaissa (234/1929), lapsen elatuksesta annetussa laissa (704/1975) ja muussa laissa säädetään, puolisonsa sekä alaikäisten lastensa ja ottolastensa elatuksesta." (Laki toimeentulotuesta 1.luku 2§ )
Haluatko oikeasti loisia kun voisit sen sijaan olla vähintään rasittamatta yhteiskuntaa?
Mehän eletään minä-minä kulttuurissa. Loppupeleissä, ihmiset ajattelee vain omaa etuaan, vaikka muuta väittäisivät.
APJos voisin saada sellaisen työpaikan mistä saisi kohtuullista palkkaa (2500 e/kk) eikä joka aamu v*tuttaisi mennä töihin, niin miksi loikoilisin ansiosidonnaisella? Vaan kun sellaista töitä ei ole tarjolla vailla koulutusta oleville, niin keskityn nettilukion suorittamiseen ja loisin ansiosidonnaisella jotta joskus saisin niitä parempia hommia.
Vinkkinä vaan, että suorita alle 5 op kuukaudessa. Muuten ansiosidonnainen peritään takaisin.
Maataloustuet julki: Katso top-listat maakunnittain!
Suomen suurimmat maataloustuen saajat
Tukien kokonaissumma ja viljelijätukien määrä pysyivät lähes ennallaan edellisvuoteen verrattuna.
Loppuosa tukisummasta muodostui investointi- ja rahoitustuista, hanketuista, markkinatuista ja muista tuista mm. yrityksille ja järjestöille.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000480591.html
Kokijat kertovat: Köyhyys ja mielenterveys
Vierailija kirjoitti:
Itse jäin Koronan vuoksi työttömäksi. Jatkoa olisi tullut mutta korona katkaisi määräaikaisuuden ja sanoin myös, että lähden, ettei vakituiset joudu työttömiksi.
Olisi ollut ihan mukava työ, mutta hankala esimies.
Nyt sitten tarjotaan työtä jossa palkka 1750 e kk ja netto 1300 e.
Saan ansiosidonnaista 1100 e kk. Eli tuo 200 e ei oikein motivoi. Näin se vain on. Ja se 200 e menee matkoihin ja työvaatteisiin.
Mutta olisi ihan eri asia jos palkka olisi 2300 e.
Tavallaan ymmärrän, mutta korjaa nyt ensin veroprosenttisi. Kyllä 1750 eurosta enemmän jää käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä pystyn
Mehän eletään minä-minä kulttuurissa. Loppupeleissä, ihmiset ajattelee vain omaa etuaan, vaikka muuta väittäisivät.
APHaluaisin joutua vankilaan.
Kiltti mies 39vMitä minun pitäisi tehdä, että pääsisin sinne?
https://www.vauva.fi/keskustelu/4150065/haluaisin-joutua-vankilaan?chan…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ”koronan takia työtön” eri asia kuin työtön? Vielä pari vuotta taakseppäin täällä haukuttiin joka päivä työttömiä. Nyt osa haukkujista on ilmeisesti itse työttömiä.
Kyllä. Tarina muuttuu kohderyhmän muuttuessa. Koron takia.
KORONA TEKI MINUSTA TYÖTTÖMÄN! /
urheiluseurat saivat valtiolta lähes kaksi miljoonaa koronatukea
Urheiluseurat saivat opetus- ja kulttuuriministeriöltä yhteensä lähes kahden miljoonan tukipotin koronaviruspandemian aiheuttamien taloudellisten menestysten korvaamiseen. Avustusta sai 280 seuraa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaksi-seuraa-ylitse-muiden-urheilus…
Aina valitetaan kun työkkäri pakottaa sitä ja vaatii tätä.
Älä hae etuutta niin ei vaadita! Työttömyysetuus on tarkoitettu sinulle joka haluaisit tehdä töitä mutta niitä ei jostain syystä ole. Ammattitaitosuoja on 3 kk, sen jälkeen töitä voidaan tarjota myös alan ulkopuolelta. Toki itse pyrin katsomaan asiakkaan historiaa enkä tarjoa mitä sattuu töitä vaan sellaisia jotka asiakkaalle soveltuisivat.
T. Työkkärin täti