Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuvitteleeko työkkäri todella, että meikäläinen ottaisi vastaan huonompia hommia vain sen tähden, koska korona teki minusta työttömän??...

Vierailija
16.05.2021 |

Epäilen, että ne jotka tienaa monta tonnia ja saavat sen mukaiset ansiosidonnaiset, tuskin lähtevät postia jakamaan. Elikkä, miksi minä, joka tienaan sen 2 ja puoli tonnia kuussa, lähtisin johonkin ihme hommiin, kun voin nauttia reilun tonnin ansiosidonnaista?

Kommentit (229)

Vierailija
41/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että aikuisena oloon kuuluu se, että ELÄTTÄÄ ITSE ITSENSÄ, jos kykenee.

Vierailija
42/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein eniten työkkärin täti nauttii siitä kun saa entisen hyväpalkkaisen pudotettua paarialuokkaan.

Ihmeellinen ajatusmaailma sinulla. Olen itse peräti tuplamaisteri ja jäin työttömäksi erään hankkeen päätyttyä. Olin työtön noin vuoden verran ja sinä aikana tein keikkatyönä siivojaan hommia. Sitten pääsin työhaastatteluun erääseen hakemaani paikkaan, tulin valituksi ja sain vakituisen viran. Haastattelijoiden mukaan valintaani vaikutti myös tekemäni siivojaan työt, koska en pelkää ottaa haasteita vastaan ja pystyn sopeutumaan muuttuviin tilanteiseen. Joten ottakaa vastaan mitä tahansa työtä, ei kannata olla liian kranttu. Jokaisesta työpätkästä on hyötyä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämähän on muutenkin lyhyt ja nuoruus menee hujauksessa. Mä en jaksa stressata miltä mun cv näyttää toisten työnantajien silmissä.

Täällä on niin paljon loisia ja rahansa vääryydellä ansanneita

AP

Vierailija
44/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin, että olisi mukava ansaita ansiosidonnaisen päälle se 500 €/kk tekemällä jotain pientä osa-aikatyötä. Kokemusta on niin siivouksesta, ulkoalueiden kunnossapitotöistä kuin metsien istutuksestakin. 

Totuus on, ettei hanttihommiin kelpaa, vaikka siivoaisi tutkintonsa ja "liian hyvän työkokemuksensa" pois CV:stä. 

Kyllähän työnantajaa epäilyttää 3-v oman alan työkokemusta omaava maisteri yhtä paljon kuin 5-v duunarityökokemusta omaava ei-kukaan, joka ei ole tehnyt työnkuvaan sopivaa työtä 3 vuoteen. 

Niin tai näin, niin töihin ei pääse. Olen vasta parikymppinen ja elämäni kunnossa. Suosittelijoita olisi työnkuvasta riippuen 2-4 kpl. Perheen kesken ollaan ihmetelty, missä se työntekijäpula mukamas on, kun työelämään 15-vuotiaasta lähtien kelvannut nainen ei kelpaa valmistuttuaan edes mainosjakelijaksi. Voin sanoa että ahdistaa, ja paljon. 

Vierailija
45/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömyys jatkuu tarpeeksi kauan, pitää ottaa vastaan muutakin kuin oman alan töitä.

Jos sattuu saamaan ... Nämä kaiken työn on kelvatta -öyhötykset on niin turhia. Ei maistereita siivoojiksi palkata.

Vierailija
46/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ”koronan takia työtön” eri asia kuin työtön? Vielä pari vuotta taakseppäin täällä haukuttiin joka päivä työttömiä. Nyt osa haukkujista on ilmeisesti itse työttömiä.

Kyllä. Tarina muuttuu kohderyhmän muuttuessa. Koronan takia tai koronan aikana työttömäksi jääneet ovat niitä parempia työttömiä. Koronanaa korostamalla puhuja indikoi, että oikeasti hän ei ole työtön ollenkaan. Palkanmaksu vain keskeytyi koronan takia.

Mä olin ennen koronaa työtön puolivuotta. Kyllähän sitä sai pitkiä katseita tutuilta "ai, joo sä olet työtön" sellaista nenänvartta pitkin kohtelua. Palstoilla varsinkin tuli paskaa niskaan, jos silloin uskalsi sanoa, että on työtön. "mene läski juoppo töihin"

Sitten työllistyin ja tein hommia puolitoista vuotta, tuli korona ja lomautukset -> uusi työttömyysjakso. Olen saanut todella paljon sympatiaa ja huolestuneita kyselyitä. Ihmiset tarjoavat apuaan, jopa raha tarjouksia on tullut - pientä korkoa vastaan. Koronatyöttömyyttä ymmärretään. On se kauheeta, kun tulee tuommosta työttömyyttä.

ohis

Vierailija
47/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyskorvaus on lakisääteinen. Miksi juuri mun pitäisi ajatella yhteiskuntaa, kun täällä on monta sataatuhatta muutakin.

Sitä paitsi maksoinhan mä palkasta työttömyys maksuja. Nyt on takaisin maksun aika.

Niin maksoi ne muutkin työttömät,kun oli vielä töissä.Heidän pitäisi silti mennä töihin.Tukiansa pitäisi pienentää ja ovat yhteiskunnan lois-elättejä.Näinhän juuri kaikki ajattelee,kunnes pilkka osuu omaan nilkkaan.

Työttömät maksaa myös veroja korvauksistaan.

Vierailija
48/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työttömyys jatkuu tarpeeksi kauan, pitää ottaa vastaan muutakin kuin oman alan töitä.

Ei työkkäri tarjoa töitä siten että niitä voi vastaan ottaa. Niihin haetaan ja sitten otetaan vastaan jos työnantaja palkkaa. Hakemuksella on helppo vaikuttaa siihen tuleeko valituksi vai ei:)

Vierailija
49/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläjatus onkin, ihmisen pitäisi mennä töihin tienaamaan oma elantonsa, ettei yhteiskunnan tarvitse elättää.

Tässista...

Taas tätä trollisaastaa ja yleistävää vihapuhetta jota aloittaja spämii tänne.

Täysin keksittyä soopaa jolla ketjun aloittaja vaja kki yrittää

luoda työttömistä kuvaa työhaluttomina. Ja päivästä toiseen tätä saastaa!

Vierailija
50/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri aikoinaan menetti työnsä vanhempainvapaan aikana. Firma meni konkkaan yms.

Tämä assistentti sitten lähti timmijakkupuvussa ja lähes stiletoissa työkkäritapaamiseen. Tuli todella järkyttyneenä takaisin. Hän joutui istumaan siellä NIIDEN kanssa! Siellä niin samassa rivissä NIIDEN kanssa.

Aivan ymmällään, että mitä, keiden niiden?! Työttömien!!! Siis muita tavan työttömiä, kuten säkin? Mitä sä oikein odotit, sähän olet työtön? Olen, mutten samalla tavalla kuin moni muu... :D

Tuosta on nyt vuosia ja hän työllistyi aika nopeaan. Mutta yhä se kertoo tarinaa tuosta törkeästä kohtelustaan työttömänä.

Vierailija
51/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TE:stä lähetellään edelleen lappuja, jotka ovat työtarjouksia. Oikein isoilla kirjaimilla lukee siinä, että TYÖTARJOUS. Mutta se on ennen kulkenut nimellä työhönosoitus. Käytännössä se on sitä edelleen.

Siihen on pakko vastata ja paikkaa on pakko hakea. Jos kerrot omistavasi auton, paikka on yleensä sallitun rajan päässä, mutta mahdollisimman kaukana.

Paikka on yleensä joku matalapalkka-ala, josta ei jää juuri kulkemisten jälkeen käteen juuri mitään.

Yleensä paikkaa ei näe mistään julkisilta työpaikkailmoittelusivuilta, vaan se kaivetaan tiskin alta ja vähän niinkuin ähäkutti, mielessä. Että saadaampas sinut laiskamato, johonkin hanttihommiin, vaikka sellaisiin, että jäät tappiolle, mutta näytetään, missä se valta pesii.

Tuttavani, korkeakoulutettu, työtön toimittaja, pakotettiin hakemaan erään kansainvälisestikin tunnetun lasten- ja nuorten yhdistyksen ohjaajaksi. Paikka oli syrjäisellä pikkukylällä melkein 60 kilometrin päässä, palkka jäi olemattomaksi.

Kylällä olivat aivan intopiinä, kun tuttavani haki paikkaa. Ne eivät ikäänkuin tajunneet, ettei tuttavallani ollun minkäänlaista pedakogista kokemusta, tai koulutusta. Tutulleni jäi mielikuva, etteivät ne tajunneet, että hän oli pakotettu hakemaan sitä paikkaa. 

Aivan kuin nämä peräkylän lapset ja nuoret olisivat olleet jotenkin alempiarvoisia, joille olisi kelvannut kuka vaan heitä ohjaamaan. 

Tarkoitan vain, että näissäkin jutuissa välähtelee aina se sama jankutus, "menet sitten vaikka siivoamaan". Kyllä hommassa, kuin hommassa on nykyään omat osaamisensa. Siivoamisessa vaaditaan nykyisin tarkaa osaamista vaikkapa eri puhdistusaineiden kanssa.

Vaikka miten osaisi haastatella, tuottaa juttuja koneella ja valokuvata siihen päälle, niin ei se tarkoita, että osaa käsitellä lapsia ja nuoria.

Vierailija
52/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos virkailija alkaa kettuilla, niin käytä so ma li korttia.

Suomessa on alkuvuoden työvoimatilastojen perusteella

runsaat 320 000 (työ- ja elinkeinoministeriö) työtöntä.

työttömiä on vuosikausiin eniten ja joka tapauksessa hirmuinen määrä.

Työttömien ja lomautettujen määrä on kasvanut kymmenillä tuhansilla kansalaisilla kuluneen koronavuoden mittaan.

Työttömyys on taloudellinen tragedia, murhenäytelmä, joka heikentää karulla tavalla työtä vailla olevien kansalaisten ja heidän perheidensä toimeentuloa.

Köyhyys haittaa lopulta kapitalistiakin

On kyseenalaista, miten työehtojen tai työttömyystukien heikennykset koituvat kansalaisten ja kotitalouksien enemmistön saati koko kansantalouden eduksi.

Jos työvoiman tarjontaa lisäävät toimet ja työmarkkinoiden reformit merkitsevät lähinnä pienipalkkaisten töiden lisääntymistä ja palkansaajakotitalouksien tulojen suhteellista supistumista, koituu tällaisista uudistuksista ajan oloon kansantaloudelle ja julkisellekin taloudelle enemmän haittaa kyin hyötyä.

Tragedian juonesta löytyy myös annos kohtalon ivaa, sillä näitä uudistuksia ajavat yritykset näyttävät hyötyvän palkkamenojen säästöistä – mutta ennen pitkää nekin kärsivät kansantaloudelle aiheuttamansa palkka-anemian haitoista.

Vierailija
53/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämähän on muutenkin lyhyt ja nuoruus menee hujauksessa. Mä en jaksa stressata miltä mun cv näyttää toisten työnantajien silmissä.

Täällä on niin paljon loisia ja rahansa vääryydellä ansanneita

AP

Ja taas! joka ikiseen ketjuun tää apina suoltaa tota tuubaa

ja itkuvirttään ja tekee näitä työttömät-sitä-ja-tätä-saastaketjuja

joiden ainut tarkoitus on tuon sonnan esille tuonti.!

Kyllä ahistaa kovasti. Ihan vaan tiedoksi että työttömiä on

nyt liki 300 000 ja tuo valheellinen jankutus on selvää yleistämistä

ja siten täyttää vihapuheenkriteerit!

Ala ite työttömäksi niin sit säkin voit makoilla vaan. so simply.

Ei tartte enää sit itkeä päivästä toiseen aamusta iltaan täällä.

Ai ni, sähän olitki jo skitsoeläkkeellä.

Vierailija
54/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän työkkäri niin ajattelee. Ja sehän se ajatus onkin, ihmisen pitäisi mennä töihin tienaamaan oma elantonsa, ettei yhteiskunnan tarvitse elättää.

Tässä tullaan sitten siihen ongelmaan että onko sellainen työnteko kannattavaa, josta tienaa saman verran nettona kuin mitä saa ansiosidonnaista...

kyllä on kannattavaa. Tuo että jättää menemättä töihin "samalla summalla" on vain omiin muroihin kusemista. Tuo johtaa vain siihen että sitä ansiosidonaista huononnetaan, kuten nyt on jo käynyt ja suuntakin selvä. Mitä vähemmän noin tehtäisiin että jäädään työttömyystuvalla köllimään jos töitä on, sitä pienemmät olisi paineet leikata työttömyysturvasta.

Se on juurikin näin. Ajatelkaapa nyt kun höpötellään kansalaispalkasta. Nuoret aika äkkiä huomaavat että jos visusti elelee niin hei, tällähän pärjää? Sitten kohta valtiovalta hohottaa että nyt on hyvä, työttömyysrosentti on O mutta mitä noi työnantajat itkee että meillä on työpaikka auki ja kukaan ei hae?

Nou hätä, haetaan ulkomailta muutama satatuhatta korvaamaan työvoimavaetta? Ai mutta perkele, niinhän ne tekee jo nyt. Kaikenmailman tuet on liian hyvät. Joko niitä lasketaan tai haetaan sitä työvoimaa jostain muualta.

Vierailija
55/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti sinäkin olet niitä, jotka havahtuvat työnhakuun vasta ansiosidonnaisen loppupuolella ja tippuvat normaalille työttömyystuelle kun sitä työtä ei löytynytkään. Sitten oletkin "ylikouluttautunut" noihin matalapalkkahommiin kun CVssä on parin vuoden aukko.

Kyllä mä pystyn elämään kelan päivärahallakin. Mä oon jo tavallaan suhtautunut asiaan niin, etten enää työllistyisi.

Mulle on ihan sama mitä cv sanoo.

Mun rahat on osakkeissa ja pitkäaikaisessa rahastossa.

.

Taas skitsoaloittaja

rolli on sepustanut tällaisen tarinan tänään.

Kovasti teet kyllä töitä lietsoaksesi kateutta ja vihaa työttömiä köyhiä kohtaan.

Mahtaa tätä työttömät ja köyhät-sitä ja tätä trollii ahistaa todella kovasti

kun kokoajan tekee näitä työtön-köyhät-aloituksia ja ketjuja,joita

sitten käsivatkaten sitä ja silmät kiiluen suu vaahdossa

trollaajaspämmää esiin kokoajan vastailemalla itse itselleen.

Puhutaan sitten myös muista tuista! Kaikki tuet esiin!

Vierailija
56/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sattuu saamaan ... Nämä kaiken työn on kelvatta -öyhötykset on niin turhia. Ei maistereita siivoojiksi palkata.

Kyllä ne työkkäristä yrittää, mutta siivousfirmat eivät ole mielissään, kun maistereita tulee haastatteluihin.

Vierailija
57/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkallaan pitää tulla toimeen.

Sosiaaliturvan heikennykset kurjistaa taloutta entisestään.

On selvästi näkyvissä mitä lapsiperheiden etujen heikennykset

ovat tehneet syntyvyydelle.

Työttömän kurjuuden maksimointi ei hyödytä ketään.

Ei edes äärikapitalistia päinvastoin.

Siksi työttömyysrahaa pitää nostaa joka on tällä

hetkellä 540€/kk:ssa, 800:taan euroon kuukaudessa

jotta saadaan kulutus nousuun joka taas hyödyttää kaikkia tahoja.

Kapitalistikin ymmärtää ettei 100% työllisyys ole mahdollista

aina tulee olemaan työttömiä. Myös eläkeläisten verotusta tulee keventää.

Vierailija
58/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä niin paljon potaskaa tässä ketjussa, että ei ole tosikaan.

Vierailija
59/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työtn niin turhia. Ei maistereita siivoojiksi palkata.

Kyllä ne työkkäristä yrittää, mutta siivousfirmat eivät ole mielissään, kun maistereita tulee haastatteluihin.

Myös minä ja perheeni teemme näin. Olemme maanviljelijöitä lähinnä suuien maataloustukein takia

ja niiden turvin voimme olla tekemättä mitään koko talviajan. Helppoa ja mukavaa elämää.

Pihassa on uusi mersu ja käydään ulkomaan lomilla useasti. Hieno omakotitalo jne.

Ihanaa elämää kun sen oivaltaa eikä tartte hävetä kun maataloustuet on ns. piilotukia ja kaikki hyväksyy ne.

Ja jos joku ihmettelee helppoa elämää niin aina voi keksiä että töitä on paljon :) mukavaa

Vierailija
60/229 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kaan.

äänelläsi torjutaan köyhyyttä ja pidetään jokaisesta huolta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä