Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hankkiudutte vanhoista vaatteista ne eroon?

Vierailija
15.05.2021 |

Hyväkuntoisista siis?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on hölmöjä kun lahjoittavat vaatteita, ymmärrättekö että aina joku myy ne eteenpäin ja ottaa rahat omaan taskuun.

No eipä niistä vaatteista kovin suuria summia saa, ellei sitten ole jotain Marimekkoa tai vastaavaa. Itellä ei ainakaan oo. Ihan jotain perus H&M, Lindex, KappAhl, Esprit- kampetta. 

Kyllä niistä saa kun niitä lahjoituksia tulee paljon eri ihmisiltä ja sitten yrittäjät myy niitä eteenpäin.

Ihan vapaasti. Kiva jos niistä on jollekin hyötyä.

Vierailija
62/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan kaikki hyväkuntoiset eläinsuojeluyhdistyksen kirpputorille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväkuntoiset myyn tai lahjoitan yksityishenkilöille.

Mahdollisimman vähän yritän viedä näihin UFF, Fida, Pelastusarmeija jne., koska en halua että vaatteeni päätyvät ongelmajätteeksi muihin maihin. Samasta syystä en vie H&M, Kappahl jne. keräyslaatikoihin. Myytäväksi ja annettavaksi kelpaamattomat, mutta vielä hyödynnettävät vien Tampereella Nextiiliin. Pyrin käyttämään vaatteet loppuun itse ja loppuunkäytetyt heitän sekajätteeseen.

Jatkan vielä, kannattaa lukea tämä: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/08/23/mot-seurasi-puoli-vuotta-lahet…

Mieluummin siis sekajätteeseen ja poltettavaksi Suomessa kuin ongelmaksi muualle maailmaan.

Vierailija
64/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon, miten vähän itse on saanut ihan hyväkuntoista käytetyistä merkkivaatteista kirpparilta , jos nyt on ollenkaan menneet kaupaksi , niin ihan hienoa jos joku lahjoittamillani vaatteilla rikastuu. Mitä täällä monet tuntuvat pelkäävän.

65/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien uffille.

Mulla ei ole mitään arvokasta. Joskus yritin myydä kirpparilla, tappiolle jäin. Nykyään vien suoraan uffille ihan kaiken, paitsi loppuunkulutetut/rikkinäiset tietysti roskiin. Mulle on ihan hailee mitä sen jälkeen mun vaatteille tapahtuu, ihan sama vaikka roviolla polttaisivat.

Hassua että joku ajattelee että vaatteiden kiertoon laittaminen olisi jotenkin jaloa/hyväntekeväisyyttä. Tosiasia on, että vaatteita on kaikilla ihmisillä ihan riittävästi, myös niillä köyhimmillä. Vaatteet on vaan lähinnä ongelma noille järjestöille, ihan hirveät kulut siitä kierrättämisestä tulee. Itse joskus olen ollut vapaaehtoisena Hopella. Avarsi hyvin paljon silmiä se touhu. Iso osa vaatteista meni tarkistuksessa roskiin ja se mitä jäi, ei oikein kelvannut kellekään.

Se, että iso osa menee tarkastuksessa roskiin, johtuu siitä, että jotkut ihmiset eivät ymmärrä minkälainen vaatteen pitää olla, että se menee kaupaksi, ei se ole second hand- myymälöitten vika. Kyllähän vaatteita myydään valtavia määriä kirpputoreilla, ihan turha selittää tuollaista soopaa, ja järjestöt saavat niistä hyvät tulot. Nykyisin, kun on tämä kirpputoribuumi, jolle ei näy loppua, ja kun monen ihmisen rahat ovat vähissä, niin ehdottomasti kannattaa lahjoittaa hyväkuntoiset vaatteet niille hyväntekeväisyysjärjestöille. jotka saavat niistä varoja toimintaansa. 

Olen tavannut useampia todella tyylikkäitä ja hyvin pukeutuneita ihmisiä jotka, kun olen kehunut heidän vaatetustaan, ovat kertoneet, että asu on kirpputorilta.

Vierailija
66/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoiset perusvaatteet vien Fidaan tai Uffiin tai kysyn joltain samankokoiselta tutulta haluaako jotain.

Huonokuntoiset mutta puhtaat vien lumppukeräykseen.

Alusvaatteet, sukat yms. suoraan roskiin.

Jotkut hyväkuntoiset ja kalliit vaatteet myyn.

Vierailija
67/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat käytän loppuun tai annan tutuille.Lapsen vaatteet myyn vähänkäytetyssä tai annan tutuille.

Vierailija
68/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienituloinen ja ostan lähes kaikki vaatteeni fidalta yms kirppiksiltä. Minulta siis kiitos niille jotka laittavat käyttökelpoiset vaatteet kiertoon eivätkä roskiin. Toki tiedän ettei se vaatekierrätys ole näissä ongelmatonta, ei sillä.

Vierailija
69/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on hölmöjä kun lahjoittavat vaatteita, ymmärrättekö että aina joku myy ne eteenpäin ja ottaa rahat omaan taskuun.

Niin?

Vierailija
70/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteet lahjoitan eteenpäin serkuille tai kavereiden lapsille, omat vaatteet annan aina parhaan ystäväni käydä läpi ja ottaa mieluisat (olemme saman kokoisia) ennen kuin lahjoitan UFFille tai vastaavalle, jotain merkkivaatteita saatan joskus myydä mutta yleensä ei viitsi nähdä vaivaa. 

Vierailija
71/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So what? Se on siis sinulta pois jos joku näkee sen myymisen vaivan jota itse et viitsi nähdä? Äänestätkö kenties vasemmistoa?

Vierailija
72/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätykseen jos vähällä vaivalla onnistuu. Jos ei, roskiin.

Vierailija
73/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti, minkälaista ihmistä v i t u t t a a noin hirveesti se, että joku myy ja kerää rahat tavaroista jota ei itse jaksa alkaa myymään? Ai että parempi polttaa vaan kaikki ettei j u m a n k e k k a kukaan vaan vahingossakaan hyödy??!

Vierailija
74/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

So what? Se on siis sinulta pois jos joku näkee sen myymisen vaivan jota itse et viitsi nähdä? Äänestätkö kenties vasemmistoa?

Tämä on kummastuttanut aina minuakin, jos ei itse halua nähdä vaivaa ja myydä niin miksei joku muu saisi? 

Minä yleensä lahjoitan vaatteet eteenpäin ja jos uusi omistaja haluaa ne myydä niin senkus myy, miten se minulta on pois, eivät ne enää minulle kuulu sen jälkeen kun olen ne pois antanut. 

P.S Minä äänestän vasemmistoa

Vierailija
75/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti, minkälaista ihmistä v i t u t t a a noin hirveesti se, että joku myy ja kerää rahat tavaroista jota ei itse jaksa alkaa myymään? Ai että parempi polttaa vaan kaikki ettei j u m a n k e k k a kukaan vaan vahingossakaan hyödy??!

Tiedän tyypin joka leikkaa kaikki vaatteensa rikki kun heittää ne pois, ettei kukaan vaan voi kopioida hänen tyyliään tai hyötyä vaatteista. Ostaa vaatteensa ihan tavallisista ketjuliikkeistä, eikä tyylinsä ole mitenkään uniikki.

Vierailija
76/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi lahjoitimme alkoholistiparantolaan (vai miksi niitä kutsutaan?), sinne meni ihan hyvänkuntoisia talvitakkeja esim, meille tarpeettomia kuitenkin. Kirpputoreja tai roskalavoja en jaksa, haluan tavaroista eroon heti jos pystyn enkä neuvottele hakijoiden kanssa. Olivat siellä parantolassa hyvin kiitollisia, toivottavasti menivät oikeasti asukkaille käyttöön, mutta sitä en voi tietää, enkä jaksa välittää nyt.

Samaan paikkaan olemme aikoinaan lahjoittaneet arskartelutarvikkeita, pöytäliinoja ja verhoja.

Vierailija
77/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan uskovaisten pitämälle hyväntekeväisyys kirpputorille. (Helluntai seurakunta)

Mä en enää vie noihin. Kerran vein ison satsin hyvää vaatetta, kenkiä ja laukkuja. Luulivat että olin jo lähtenyt kun alkoivat käymään niitä kasseja läpi. Mallasivat niitä siinä edessään ja sanoivat että nämä täytyy kyllä käydä läpi tuolla takahuoneessa. Eli kotiinsa varmaan veivät ja tod.näk myös myivät itse eteenpäin.

Mitä  oikein luulit, että he tekevät? Siinä sinun edessäkö heti alkaisivat hinnoittelemaan ja laittamaan rekkeihin?

Vierailija
78/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän ovesta ulos köyhille

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän