Miten hankkiudutte vanhoista vaatteista ne eroon?
Kommentit (78)
Annan uskovaisten pitämälle hyväntekeväisyys kirpputorille. (Helluntai seurakunta)
Vien Konttiin. Joskus yritin itse myydä, vaan tappiolle jäin, niin nykyään Konttiin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Annan uskovaisten pitämälle hyväntekeväisyys kirpputorille. (Helluntai seurakunta)
Mä en enää vie noihin. Kerran vein ison satsin hyvää vaatetta, kenkiä ja laukkuja. Luulivat että olin jo lähtenyt kun alkoivat käymään niitä kasseja läpi. Mallasivat niitä siinä edessään ja sanoivat että nämä täytyy kyllä käydä läpi tuolla takahuoneessa. Eli kotiinsa varmaan veivät ja tod.näk myös myivät itse eteenpäin.
Poltan muiden roskien seassa aina keväisin. Maalla on helppo hävittää tarpeettomat tavarat ja vaatteet, jos ne vaan palaa.
Ei jää hyväkuntoisia, käytän ne aina aika loppuun.
Uff , fida, pelastusarmeija, spr, tutut —- viimeinen vaihtoehto sitten roskis.
Roskakatoksen perälle (kerrostaloalue) säkki/kassi auki selkeästi näkyville. Häviävät alle vuorokaudessa. Olen välillä itsekin ottanut muiden jättämiä tavaroita, jos on tarvetta ja hyväkuntoista tavaraa.
Kätevää ja ekologista, kun ei ole omaa autoa jolla kuljettaa tarpeetonta tavaraa.
Lahjoitan Fidaan tai Pelastusarmeijaan.
Heitän roskiin. Mulla jää vain nyppyyntyneitä vaatteita. Ennen vein h&m ym. vaatekeräyksiin, mutta nykyään ei saa kai vaan kuin 20% alekupongin vastineeksi. En viitsi semmoista vaivaa nähdä ilman autoa, että bussilla alkaisin rahtaamaan vailla edes jonkinlaista vaivanpalkkaa. Kirpparilla ei mene kuin uuden ja trendikkään näköiset tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Heitän roskiin. Mulla jää vain nyppyyntyneitä vaatteita. Ennen vein h&m ym. vaatekeräyksiin, mutta nykyään ei saa kai vaan kuin 20% alekupongin vastineeksi. En viitsi semmoista vaivaa nähdä ilman autoa, että bussilla alkaisin rahtaamaan vailla edes jonkinlaista vaivanpalkkaa. Kirpparilla ei mene kuin uuden ja trendikkään näköiset tuotteet.
Ei kun siis 10% saa nykyään. Ennen sai 20%, sitten 15.
Keirrätyskeskukseen vien, jos on ihan ok-kuntoisia. Siellä näkyy aina ihmisiä penkomassa ilmaislaaria.
SPR on kuulemma parempi kuin UFF, jos haluaa että rahat menee oikeasti hyväntekeväisyyteen eikä pomojen taskuun. Itelläkin ois Uffin laatikko paljon lähempänä, mutta oon vienyt SPR:lle siitä asti kun tuon kuulin.
Mä olen vienyt Konttiin tähän asti, mut voisi kokeilla Vähän käytetyn Myy helposti palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää vie noihin. Kerran vein ison satsin hyvää vaatetta, kenkiä ja laukkuja. Luulivat että olin jo lähtenyt kun alkoivat käymään niitä kasseja läpi. Mallasivat niitä siinä edessään ja sanoivat että nämä täytyy kyllä käydä läpi tuolla takahuoneessa. Eli kotiinsa varmaan veivät ja tod.näk myös myivät itse eteenpäin.
Haittaako se? Ainakin kelpasi jollekin.
Minulla on ihan vain se toive, että vaate päätyy johonkin hyötykäyttöön. Sama se kenelle ja minne, tai vaikka joku siitä muutaman roposen saisikin. Pistän siis käyttökelpoiset UFFin tai Fidan keräyslaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
Teen kuten Sylvi Kekkonen aikoinaan: upotan ne järveen!
Mikä juttu tää on? 😅
Kuinka loppuu käytätte vaatteet? Niitähän saa käyttää vuosikausia, ennemmin venyy kuin rikkoontuu.
Teen kuten Sylvi Kekkonen aikoinaan: upotan ne järveen!