Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hankkiudutte vanhoista vaatteista ne eroon?

Vierailija
15.05.2021 |

Hyväkuntoisista siis?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on hölmöjä kun lahjoittavat vaatteita, ymmärrättekö että aina joku myy ne eteenpäin ja ottaa rahat omaan taskuun.

No eipä niistä vaatteista kovin suuria summia saa, ellei sitten ole jotain Marimekkoa tai vastaavaa. Itellä ei ainakaan oo. Ihan jotain perus H&M, Lindex, KappAhl, Esprit- kampetta. 

Minulla on joskus jäänyt vähän parempiakin vaatteita, mutta jos niitä tulee tyylin 1 tai vähemmän vuodessa niin en vaan viitsi alkaa säätämään myymisen kanssa. Menköön hyväntekeväisyytenä eteenpäin, kun kyse ei kuitenkaan ole mistään isoista summista. Olen niitä joskus antanut suoraankin jollekin jos ovat halunneet.

Vierailija
42/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan pyykkituvan pöydälle saa ottaa lapun kera. Yhden käden sormilla laskettavissa vaatteet jotka ovat olleet jäljellä viikon jälkeen ja menneet sen jälkeen roskiin. En tiedä mitä joku niillä tekee eikä kiinnosta. Jos joku jaksaa ne jossain myydä hyvä vain. Ei riitä minull energia siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kulahtaneiksi saakka. Jos joku ihan lemppari kyseessä, käytän siihen asti että rikkoontuu. Harvoin korjaan, paitsi jos vaikka sauma alkaa purkaantumaan, sekä farkkuja kyllä korjailen.

Sitten kulahtaneet saksin kappaleiksi ja käytän pölyrätteinä. Sitten sekajätteeseen. Turha niitä on laittaa kehitysmaiden ongelmajätteeksi, ei kukaan minun vanhoja rääsyjä siellä kaipaa.

Vierailija
44/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi päästä eroon hyväkuntoisista vaatteista?

Lihominen/laihtuminen. Minulla vaihtelee paino spontaanisti ilman mitään kuureja n. 15 kiloa edestakaisin, ja olen todennut, ettei niitä entisiä vaatteita kannata nurkissaan säilytellä.

Joskus joku vaate myös vain osoittautuu virheostokseksi, ei teekään mieli pukea päälle. Vaikka kaupassa tuntui sopivalta niin on sitten väärän värinen kuitenkin, kinnaa jostakin, hiostaa tms. 

Vierailija
45/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien uffille.

Mulla ei ole mitään arvokasta. Joskus yritin myydä kirpparilla, tappiolle jäin. Nykyään vien suoraan uffille ihan kaiken, paitsi loppuunkulutetut/rikkinäiset tietysti roskiin. Mulle on ihan hailee mitä sen jälkeen mun vaatteille tapahtuu, ihan sama vaikka roviolla polttaisivat.

Hassua että joku ajattelee että vaatteiden kiertoon laittaminen olisi jotenkin jaloa/hyväntekeväisyyttä. Tosiasia on, että vaatteita on kaikilla ihmisillä ihan riittävästi, myös niillä köyhimmillä. Vaatteet on vaan lähinnä ongelma noille järjestöille, ihan hirveät kulut siitä kierrättämisestä tulee. Itse joskus olen ollut vapaaehtoisena Hopella. Avarsi hyvin paljon silmiä se touhu. Iso osa vaatteista meni tarkistuksessa roskiin ja se mitä jäi, ei oikein kelvannut kellekään.

Vierailija
46/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehjiä on, niin kysyn tutuilta tarvitsevatko tai sitten vien keräyslaatikkoon. Risat käytän vielä kotona siivousvaatteena tms.

Vierailija
47/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden tonkimisen jälkeen uffin laatikkoon

Vierailija
48/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on hölmöjä kun lahjoittavat vaatteita, ymmärrättekö että aina joku myy ne eteenpäin ja ottaa rahat omaan taskuun.

Entä sitten? Kun en viitsi itse nähdä sitä vaivaa että vaatteitani myisin, niin ihan hyvinhän voin lahjoittaa ne eteenpäin. Ei se ole minulta pois jos joku toinen hyötyy.

Ne on yrittäjät jotka niistä eniten hyötyy.

Vierailija
49/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä niistä vaatteista kovin suuria summia saa, ellei sitten ole jotain Marimekkoa tai vastaavaa. Itellä ei ainakaan oo. Ihan jotain perus H&M, Lindex, KappAhl, Esprit- kampetta. 

Kyllä niistä saa kun niitä lahjoituksia tulee paljon eri ihmisiltä ja sitten yrittäjät myy niitä eteenpäin.

Vierailija
50/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan myyntiin/annan ilmaiseksi oman kaupungin kirppariryhmässä Facessa. Kaikki menee, viimeksi eilen joku haki kulahtaneen Pentikin kranssin ilmaiseksi. Hyvä juttu, että menee uusiokäyttöön.

Hyväkuntoisia lastenvaatteita ja -tarvikkeita olen vienyt kirkon diakoniatyölle.

Vierailija
51/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vielä hyväkuntoisia, siis resorit eivät repsota jne, vien ne täällä Tampereella Huoltsuun, kaupungin ylläpitämään päiväkeskukseen (nämä ns. rantojen miehet ja naiset käyvät täällä), samoin käypäset pyyhkeet menevät sinne. Muuten risat roskiin, Tammervoima polttaa ne lämmöksi ja sähköksi.

Mikä tää Huoltsu on?

Vierailija
52/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vahankaytetty.fi

Ehdottomasti paras kirppis. Myös miesten vaatteita on siellä paljon ja osa niistä melkein ilmaiseksi.

Vahva suositus!

Vierailija
53/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hankkiudu eroon ennen kuin kuluvat puhki. Kuluneen vaatteen alennan koti/remontti/mökki vaatteeksi ja sitä en enää julkisille paikoille vie. Lisäksi minulla on hienot mustat capri housut jotka ovat minulle liian pienet. Ne ovat tavoitehousut kunhan laihdutan taas, pari vuotta sitten mahduin vielä niihin. Jos niin harvinaisesti käy että saan jostain vaatteen josta en yhtään tykkää niin vien Konttiin.

Vierailija
54/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on vielä hyväkuntoisia, siis resorit eivät repsota jne, vien ne täällä Tampereella Huoltsuun, kaupungin ylläpitämään päiväkeskukseen (nämä ns. rantojen miehet ja naiset käyvät täällä), samoin käypäset pyyhkeet menevät sinne. Muuten risat roskiin, Tammervoima polttaa ne lämmöksi ja sähköksi.

Mikä tää Huoltsu on?

Tampereen kaupungin ylläpitämä päiväkeskus. Googlaa Huoltsu Tampere, niin löytyy.

Vierailija
55/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan uskovaisten pitämälle hyväntekeväisyys kirpputorille. (Helluntai seurakunta)

Mä en enää vie noihin. Kerran vein ison satsin hyvää vaatetta, kenkiä ja laukkuja. Luulivat että olin jo lähtenyt kun alkoivat käymään niitä kasseja läpi. Mallasivat niitä siinä edessään ja sanoivat että nämä täytyy kyllä käydä läpi tuolla takahuoneessa. Eli kotiinsa varmaan veivät ja tod.näk myös myivät itse eteenpäin.

Haittaako se? Ainakin kelpasi jollekin.

Minulla on ihan vain se toive, että vaate päätyy johonkin hyötykäyttöön. Sama se kenelle ja minne, tai vaikka joku siitä muutaman roposen saisikin. Pistän siis käyttökelpoiset UFFin tai Fidan keräyslaatikkoon.

Se on epärehellistä jos henkilökunta vetää välistä ja hyötyy siitä. Kyllä niiden tavaroiden pitäisi mennä siihen käyttöön mihin niiden kerrotaan menevän, kun virallisesta tahosta on kyse.

Vierailija
56/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just vein ison roskasäkin polttoroskiin. Minulla ei ole autoa, joten en lähde raijaamaan mihinkään keräykseen.

Vierailija
57/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan uskovaisten pitämälle hyväntekeväisyys kirpputorille. (Helluntai seurakunta)

Mä en enää vie noihin. Kerran vein ison satsin hyvää vaatetta, kenkiä ja laukkuja. Luulivat että olin jo lähtenyt kun alkoivat käymään niitä kasseja läpi. Mallasivat niitä siinä edessään ja sanoivat että nämä täytyy kyllä käydä läpi tuolla takahuoneessa. Eli kotiinsa varmaan veivät ja tod.näk myös myivät itse eteenpäin.

Mitä väliä jos et kerran itse vaivautunut niitä myymään vaan annoit pois?

Itse olen todennut ettei käytettyjä vaatteita juuri kannata yrittää myydä kirppiksillä tai muutenkaan. Tytär aika ajoin haluaa yrittää myydä, mutta kyllä se paikan vuokra aina tulee poikien ja miesten vaatteilla ja urheilukamppeilla. Ei ole vaivan väärtti.

Itse laitan siistimmän oman seurakunnan kirppikselle. Ihan sama pitävätkö itse, antavatko tarvitseville , myyvätkö vai leikkaavatko matonkuteiksi. Ei ole minun ongelmani lahjoituksen jälkeen.

Vierailija
58/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn kirpparilla ne, mitä menee. Ne, mitä ei saa myydyksi, ne menevät UFF.lle tai Pelastusarmeijalle tai SPR:lle keräyslaatikkoon.

Vierailija
59/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kulahtaneiksi saakka. Jos joku ihan lemppari kyseessä, käytän siihen asti että rikkoontuu. Harvoin korjaan, paitsi jos vaikka sauma alkaa purkaantumaan, sekä farkkuja kyllä korjailen.

Sitten kulahtaneet saksin kappaleiksi ja käytän pölyrätteinä. Sitten sekajätteeseen. Turha niitä on laittaa kehitysmaiden ongelmajätteeksi, ei kukaan minun vanhoja rääsyjä siellä kaipaa.

Samoin. Osasta askartelen jotain muuta tai sitten leikkaan matonkuteiksi ja kudon tai Virkkalan matoiksi.

Vierailija
60/78 |
17.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväkuntoiset myyn tai lahjoitan yksityishenkilöille.

Mahdollisimman vähän yritän viedä näihin UFF, Fida, Pelastusarmeija jne., koska en halua että vaatteeni päätyvät ongelmajätteeksi muihin maihin. Samasta syystä en vie H&M, Kappahl jne. keräyslaatikoihin. Myytäväksi ja annettavaksi kelpaamattomat, mutta vielä hyödynnettävät vien Tampereella Nextiiliin. Pyrin käyttämään vaatteet loppuun itse ja loppuunkäytetyt heitän sekajätteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi