Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hankkiudutte vanhoista vaatteista ne eroon?

Vierailija
15.05.2021 |

Hyväkuntoisista siis?

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa on mennyt. Oon välillä myynyt kympillä ison IKEA kassillisen vaatteita ja nekin kelpasi. Pitää vain pestä ennen myyntiä

Vierailija
22/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kuten Sylvi Kekkonen aikoinaan: upotan ne järveen!

Mikä juttu tää on? 😅

Toinen miniänsä kirjoitti muistelmissaan, että Sylvi keräsi mökkivaatteita ja sitoi ne nipuksi, souteli aamuhämärissä kesämökkijärvelle ja upotti vaatteet painojen kanssa järvenpohjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan muiden roskien seassa aina keväisin. Maalla on helppo hävittää tarpeettomat tavarat ja vaatteet, jos ne vaan palaa.

Oh hoh, hyväkuntoiset siis poltat? Ei oo tullu kierrättäminen miekeen?

Vierailija
24/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka loppuu käytätte vaatteet? Niitähän saa käyttää vuosikausia, ennemmin venyy kuin rikkoontuu.

Se on vaatteesta kiinni, miten sille käy. Ja esim. materiaalista. 

Itse käytän todella loppuun. Minulla on paksut reidet ja kävelen paljon, ja harmittaa, kun farkut kuluvat loppuun jalkojen välistä niin nopeasti, vaikka muuten olisivat ihan hyvät. Olen leikellyt sitten kappaleeksi ja ommellut paloista takin, kasseja, sohvapeitteen ym.

Vierailija
25/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vielä hyväkuntoisia, siis resorit eivät repsota jne, vien ne täällä Tampereella Huoltsuun, kaupungin ylläpitämään päiväkeskukseen (nämä ns. rantojen miehet ja naiset käyvät täällä), samoin käypäset pyyhkeet menevät sinne. Muuten risat roskiin, Tammervoima polttaa ne lämmöksi ja sähköksi.

Vierailija
26/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi päästä eroon hyväkuntoisista vaatteista? Itse käytän yleensä loppuun. Kun alkavat hajota, otan talteen napit, tarranauhat ja vetoketjut, ja kankaan leikkaan räteiksi. Asun maaseudulla, eikä kierrätyspaikkoja ole lähellä.

Vierailija
27/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poltan muiden roskien seassa aina keväisin. Maalla on helppo hävittää tarpeettomat tavarat ja vaatteet, jos ne vaan palaa.

Palavat PUHTAAMMIN jossain jätteenpolttolaitoksessa kuin sun nuotiossasi.

Vierailija
28/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan paikalliselle löytöeläimistä huolta pitävälle yhdistykselle kirppismyyntiin

Vierailija
29/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitan jonnekin. Harvoin mitään tulee, useimmiten tulee käytettyä loppuun. Loppuunkuluneetkin pyrin hyödyntämään, hyväkuntoisia osia käytän käsitöihin, huonot menee räteiksi joita käytän talouspaperin sijaan. Viimeksi käytin reikäisen sukan polkupyörän puhdistamiseen 😀

Vierailija
30/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

UFF

Tämä.

Vierailija
31/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oh hoh, hyväkuntoiset siis poltat? Ei oo tullu kierrättäminen miekeen?

Miksi antaa jollekin ilmaiseksi vaatteita? Minäkin olen maksanut niistä, ostakoot ihmiset vaatteensa.

Vierailija
32/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen kuten Sylvi Kekkonen aikoinaan: upotan ne järveen!

Mikä juttu tää on? 😅

Tuossa se on.

https://books.google.fi/books?id=AWteAwAAQBAJ&pg=PT42&lpg=PT42&dq=sylvi…ärveen&source=bl&ots=A2x0Py1IKI&sig=ACfU3U36oPNktcGbmXMMKUP4MdTnxIuAdg&hl=fi&sa=X&ved=2ahUKEwiZgJegrszwAhVNxosKHRDVDhUQ6AEwBnoECAoQAg#v=onepage&q=sylvi%20kekkonen%20upotti%20vaatteet%20järveen&f=false

Vierailija
33/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on hölmöjä kun lahjoittavat vaatteita, ymmärrättekö että aina joku myy ne eteenpäin ja ottaa rahat omaan taskuun.

Vierailija
34/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi päästä eroon hyväkuntoisista vaatteista? Itse käytän yleensä loppuun. Kun alkavat hajota, otan talteen napit, tarranauhat ja vetoketjut, ja kankaan leikkaan räteiksi. Asun maaseudulla, eikä kierrätyspaikkoja ole lähellä.

Ite oon ainakin lihonut iän myötä sen verran ettei mahdu enää vanhat xs-kokoiset vaatteet päälle. Tiedän etten siihen kokoon enää pääse laihduttamallakaan. Nykyään oon siis kokoa M. Koon S voisin ehkä vielä laihduttamalla saavuttaa, vaan en enää näin lähes nelikymppisenä kokoa XS tai ainakin naama alkais roikkua sitten pahasti.

Vierailija
35/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annan uskovaisten pitämälle hyväntekeväisyys kirpputorille. (Helluntai seurakunta)

Mä en enää vie noihin. Kerran vein ison satsin hyvää vaatetta, kenkiä ja laukkuja. Luulivat että olin jo lähtenyt kun alkoivat käymään niitä kasseja läpi. Mallasivat niitä siinä edessään ja sanoivat että nämä täytyy kyllä käydä läpi tuolla takahuoneessa. Eli kotiinsa varmaan veivät ja tod.näk myös myivät itse eteenpäin.

En usko että vei. Ei kyllä muut työkaverit katso hyvällä jos työkaverit varastaa tuollaisessa järjestössä.

Olen myös työskennellyt hyväntekeväisyys kirpputorilla ja aina oli mukava kun tavaraa tuli. Uutta hyllyyn oli mukava saada. Hinnoittelu oli myös mukavaa. Itselle saatettiin ostaa kyllä "parhaat päältä" mutta meillä oli tapana hinnoitella se tuote kyllä niin hyvin että varmasti maksetaan vähintäänkin se millä sen hinnoittelisi muutenkin. Työkaverit vielä arvioi hinnan myös. Meillä ei ollut mitään työntekijä alennuksia.

Vierailija
36/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kuntoiset "merkki" vaateet myyn netissä. Hyvä kuntoiset perus seppälät kierrätyskeskus tai SPR. Uffille ei kannata antaa mitään, mielummin roskiin. 

Vierailija
37/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on hölmöjä kun lahjoittavat vaatteita, ymmärrättekö että aina joku myy ne eteenpäin ja ottaa rahat omaan taskuun.

No eipä niistä vaatteista kovin suuria summia saa, ellei sitten ole jotain Marimekkoa tai vastaavaa. Itellä ei ainakaan oo. Ihan jotain perus H&M, Lindex, KappAhl, Esprit- kampetta. 

Vierailija
38/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten? Kun en viitsi itse nähdä sitä vaivaa että vaatteitani myisin, niin ihan hyvinhän voin lahjoittaa ne eteenpäin. Ei se ole minulta pois jos joku toinen hyötyy.

Vierailija
39/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on sama, vaikka myisikin eteenpäin. Jos jaksaa nähdä sen vaivan, niin siitä vaan. Olen vain tyytyväinen, että pääsen vaatteesta eroon.

Vierailija
40/78 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteista joku on joskus maksanut jotain, omat vaatteet vien kaikki suosiolla hyväntekeväisyyteen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme