Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun opettaja vainoaa hiljaista lasta, onko kohtalotovereita?

Vierailija
15.05.2021 |

Yksi opettajista on ottanut hiljaisen rauhallisen lapseni hampaisiinsa. Jotenkin tuntuu ottavan ”henkilökohtaisesti” sen hiljaisuuden. Ja kuttaa koko ajan että ”pitää olla aktiivinen” ja laittaa veemäisen tuntimerkinnän ”hienoa että kerrankin viittasit” jne jos lapsi viittaa.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ihan tuon opettajan kanssa keskustella, jos ei auta niin sitten rehtorin juttusille. Mutta kannattaa myös muistaa, että et ole ollut paikan päällä tapahtumaa todentamassa ja voi hyvinkin olla, että opettajan tarkoitus on ollut olla pelkästään kannustava, mutta hiljainen lapsi kokee tuon vainoamisena.

Kyllä minä näem ne tuntimerkinnät ja niiden sävyn. Samaten esim joulun alla laittoi erikseen pitkän viestin miten hän ”nyt antoi tämän kympin armosta mutta et sinä oikeastaan sitä ansaitsisi koska olet niin hiljainen” ja että ”keväällä et sitä enää saa jollet ole toisenlainen”.

Ap

Parhaimman arvosanan saadakseen (opintosuunnitelmassa vaadittujen taitojen lisäksi) on oppilaan muutettava persoonallisuuttaan sellaiseksi miten opettaja haluaa.

Opettaja kyllä ohjeistaa taitavasti manipuloiden ja puuttuu tarvittaessa selkeästi oppilaan persoonaan ohjatakseen tätä toivomaansa suuntaan.

Tätä ei tosiaan kerrota opettajankoulutuslaitoksella. Käytännössä ki sitten menee noin.

Ilmankos koulussa oppilaat voivat pahoin.

Tutun tytär meni ihsn sekaisin kun koulussa painotettiin, että lukiossa pitää ottaa kaikki mahdolliset aineet ... pitkä matikka yms.

Koulussa oli sanottu, että jos ei valitse aineita oikein niin ei pääse yliopistoon yms.

Hirveä stressi tytölle.

Nykyään koulussa painotetaan valitsemaan ne aineet, joita tarvitaan lukion jälkeen.

Vierailija
102/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista sairain ihmistyyppi on sellainen verenmaku suussa hiihtävä ja sauvakävelevä hullu, joka ei vaan ymmärrä ujoutta ja harkitsevaisuutta normaaleiksi luonteenpiirteiksi ja luulee, että jopa lasten tulisi muuttua sellaisiksi kuin he haluavat ollakseen normaaleja ja elämässä pärjääviä, vaikka kaikki pärjäisivät paljon paremmin, jos ei heidän itsensä kaltaisia hulluja olisi olemassakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ollut samantyylinen tilanne koko kevään ajan lapsen liikunnanopettajan kanssa. Lapsi siis kolmosluokalla ja tammikuussa tuli uusi liikunnanopettaja. Lapseni ei ole todellakaan mikään maailman liikunnallisin tapaus, on enemmän kiinnostunut matikasta, historiasta, luonnontieteistä jne. Ehkä hieman nörtiksikin voisi sanoa ja olen iloinen että lapsi on löytänyt luokaltaan oman porukkansa samanhenkisistä kavereista.

Liikunnantunneista on kuitenkin kevään aikana tullut aivan helvettiä tämän himoliikkuja-opettajan takia, joka on ottanut lapseni ja hänen kaverit silmätikuiksi, kun he nyt eivät kaikista urheilullisimpia tapauksia ole.

Olen sanonut lapselleni että kaikessa ei tarvitse olla paras, riittää kun menee liikunnantunneille ja tekee parhaansa. Opettaja on kuitenkin koko ajan neuvomassa näitä muutamaa oppilasta koko ryhmän edessä tai antamassa palautetta miten voisivat tehdä paremmin tai kertomassa miten tekevät kaiken väärin. Laittaa myös lähes joka tunnin jälkeen wilmaan palautetta kuinka ”kotona voisi harjoitella pallonheittoa /luistelua/ hiihtoa/ käsilläseisontaa” tai miten olisi toivonut enemmän yritystä tunnilla. Lapsi on sen verran tunnollinen, että aivan varmasti tekee parhaansa ja osallistuu, mutta harmittaa että tämä opettaja vie varmasti viimeisenkin liikunnan ilon.

Yllättävää sinänsä, että opettajan tehtävä on OPETTAA. Jos joku asia on vaikea, siinä kuuluu neuvoa ja kannustaa tekemään se oikein/paremmin. Myös liikunnassa.

Vierailija
104/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-80-luvulla tämä hiljaisten sortaminen oli täysin normaalia, luulin että se on vieläkin käytäntö. Meillä sitä kutsuttiin tuntiosaamiseksi. Opettajat tiputtivat todistuksessa koenumeroni aina pykälällä alaspäin.

Nykyään olen hyväpalkkaisessa asiantuntijatyössä, jossa ulospäinsuuntautuneisuudesta olisi vain haittaa, koska en jaksaisi keskittyä ja puurtaa yksin, mitä tässä kuitenkin täytyy tehdä.

Korona on korostanut introverttien paremmuutta, meille ei tuota mitään ongelmaa tehdä etänä, ekstrovertit taas tuntuvat kiipeilevän pitkin seiniä ja järjestävän jos ja vaikka minkälaista Teams-tapahtumaa etteivät vaan hyppäisi parvekkeelta alas.

Kerrankin me introvertit ollaan turvassa ekstroverttien kyykytykseltä, ihana korona <3

Vierailija
105/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jompikumpi lähtee kirjoitti:

mitä V- väliä viitoileeko kuin rapu kun kokeissa kuitenkin on paras. opettaja kyselee niin tyhmiä ettei viitsi edes viitata antaa niille idiootti koviksille mahdollisuuden. hekin ehkä todenneet opettajan kyvyt hyvin ala arvoisisiksi.

Tuntiaktiivisuus voi vaikuttaa +/- numeroon. Kokeiden keskiarvo 10, läksyt tehtynä, viittaus vähäistä tuloksena 9. Kyseessä koulun rehtori. Opettajan vaihduttua luokan siirryttyä uuteen kouluun arvosana palasi jälleen 10.

Kommentoin ketjua opettajana. Yleensä huoltajat toivovat, että arvioinnissa huomioitaisiin juuri oman lapsen vahvuuksia. Hiljaisten yksinpuurtajien vanhempien mukaan pelkät koetulokset pitäisi huomioida ja esitelmät, ryhmätyöt sekä tuntiaktiivisuus jättää huomiotta. Ne vanhemmat, joiden lapset taas eivät niinkään loista kirjallisissa töissä mutta osallistuvat aktiivisesti keskusteluihin, esittävät kysymyksiä ja kommentteja, toivovat aktiivisuuden kompensoivan heikompia kokeiden ja muiden kirjallisten töiden tuloksia. Yhtä lailla näkee esitettävän, että opettajat syrjivät/suosivat ujoja ja hiljaisia oppilaita kuin ulospäinsuuntautuneita ja puheliaitakin.

Jos olisit lukenut jutun niin lapsella ei ole teetetty mitään ryhmätöitä, paritöitä, esitelmiä tms.

Vaan osaamista on saa ut esittää vain yhdessä kokeessa ja viittaamisella. Kun siellä luokassa on muutama opettajan mieleinen nopea, reipas ja suulas, hitaampi ja harkitsevampi ei yksinkertaisesti ikinä edes ehdi mukaan, kun nämä ovat jo hölisseet kaiken.

Olisikin teetetty esitelmiä, paritöitä tai ryhmätöitä. Ei ole.

Ap

Aikoinaan Nokialla ollessani näkyi täsmälleen sama ilmiö. Palavereissa suulaimmat höpöttelivät kaikki itsestäänselvyydet ja saivat sitten parhaat palkankorotukset. Myöhemmin kun oikea substanssiosaaminen alkoi vaikuttaa(Apple ja Google tarjosivat kilpailua), niin höpöttelijät laitettiin YT:ssä ensimmäisenä pihalle.

Vierailija
106/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajien pitäisi vaihtaa luokkia vaikka 6 viikon välein, että tilanne ei ole kuten meillä, että paska opettaja pilaa sekä viidennen että kuudennen luokan useammalta lapselta.

Vierailija
107/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ihan tuon opettajan kanssa keskustella, jos ei auta niin sitten rehtorin juttusille. Mutta kannattaa myös muistaa, että et ole ollut paikan päällä tapahtumaa todentamassa ja voi hyvinkin olla, että opettajan tarkoitus on ollut olla pelkästään kannustava, mutta hiljainen lapsi kokee tuon vainoamisena.

No jos se lapsi kokee, että se on vainoamista, niin eikö se silloin ole *facepalm.

Välillä menee hermot kun joku kommentoi, että ehkä 'se vaan tuntui siltä' ... niin... niin eikö se lapsen tuntemus ole hänen kokemuksensa asiasta?

Ei voi sanoa lapselle että 'susta vaan tuntuu siltä, että se ois ikävää mutta ei se ookun susta nyt vaan kato tuntuu siltä' ja lapsi siitä viisastuisi että 'Oho no joo ei se sitten ookaan, ihan oma moka kun luulin omia tuntemuksiani oikeiksi' .

Vierailija
108/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jo siinä on selvä merkki, että opettaja ei kannusta, jos hän jatkuvasti selittää, miten lapsi ON vääränlainen.

Sen sijaan että hän kannustaisi aina kun jokin onnistuu (luulisi että se ap:n 9-10 lapsi oikeasti jopa tuon open silmissä jotain tekee oikein) ja kertoisi asiallisesti mikä meni pieleen ja missä tekemisessä on parannettavaa. Ja sitten vielä että miten siinä saa parannettua.

Jos jatkuvasti puuttuu itse ihmiseen eikä ihmisen tekemiseen, se ei ole kannustamista. Se on ihan vaan ilkeilyä.

Vierailija
109/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsesi on koulussa kaikissa aineissa kaikista paras niin olisko viisasta vaan sanoa lapsellesi, että älä välitä tästä opettajasta, ihan sama millaisia wilma- merkintöjä laittaa. Kerro lapsellesi, että erilaisia ihmisiä tulee elämässä myöhemminkin vastaan ja kannattaa antaa olla eikä ottaa kaikkea niin itseensä.

Sun oma tyylisi puhua omasta lapsestasi ja verrata muihin on aika ikävä.

Mitä ihmettä ?

Pienestä pitäen on lasta opetettava puolustamaan itseään jos kohdellaan väärin. Tässä tapauksessa (koulun tunneilla/opetuksessa) jatkuvasti ja säännöllisesti.

On kerrottava asiasta heti vanhemmalle.

Ja opettaja keskuteluun/puhutteluun . Ei tod näk ole ainoa oppilas yleensä jota joku opettaja simputtaa.

Typeriä ihmisiä on pilvin pimein. Otatko sä aina puhutteluun vaikka kaikki työkaverit, jotka sun mielestäsi kohtelee sua väärin. Asioilla on aina kaksi puolta.

Vierailija
110/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin itse aikoinaan, kun tuli nämä muutokset käyttäytymisen kriteereihin, niin meidän hiljainen ja rauhallinen tyttö (oli ala-asteella tuolloin), joka ei koskaan häiriköinyt esim.tunnilla eikä kiusannut ketään, päinvastoin puolusti opettajankin mukaan, jos jotakuta kiusattiin, sai käyttäytymisnumeroksi 8. Luokalla yksi tyttäreni kavereista, oli tunnilla kovaääninen ja hänelle usein huomautettiin asiasta, sai siitä huolimatta numeroksi 9.

Kysäisin opettajalta perustetta tähän, niin vastaus oli, että on liian ujo ja hiljainen🤔.

Kysyin, että nykyäänkö käyttäymiseen arvostellaan oppilaan luonnetta ja persoonaa, eikä nimenomaa sitä käyttäytymistä. Eipä tähän sitten oikein enää mitään sanonut.

Vierailija
111/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, että tätä tapahtuu vieläkin! Luulin että on joidenkin vanhojen ja kitkerien opettajien taipumus ja elättelin toivoa että ovat tähän päivään mennessä jo eläköityneet. Joku opettaja voisi avata tätä että mistä tuo omituinen katkeruus hiljaisia oppilaita kohtaan johtuu, ottavatko jonain henkilökohtaisena loukkauksena sen että eivät ole äänessä heidän tunnillaan? Siinä tapauksessa suosittelen heillekin lämpimästi psykologilla käyntiä kun projisoivat selvästi jotain omaa traumaansa lapseen. 

Vierailija
112/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsesi on koulussa kaikissa aineissa kaikista paras niin olisko viisasta vaan sanoa lapsellesi, että älä välitä tästä opettajasta, ihan sama millaisia wilma- merkintöjä laittaa. Kerro lapsellesi, että erilaisia ihmisiä tulee elämässä myöhemminkin vastaan ja kannattaa antaa olla eikä ottaa kaikkea niin itseensä.

Sun oma tyylisi puhua omasta lapsestasi ja verrata muihin on aika ikävä.

Mitä ihmettä ?

Pienestä pitäen on lasta opetettava puolustamaan itseään jos kohdellaan väärin. Tässä tapauksessa (koulun tunneilla/opetuksessa) jatkuvasti ja säännöllisesti.

On kerrottava asiasta heti vanhemmalle.

Ja opettaja keskuteluun/puhutteluun . Ei tod näk ole ainoa oppilas yleensä jota joku opettaja simputtaa.

Typeriä ihmisiä on pilvin pimein. Otatko sä aina puhutteluun vaikka kaikki työkaverit, jotka sun mielestäsi kohtelee sua väärin. Asioilla on aina kaksi puolta.

Lapsi on eri asia kuin aikuinen.

Työkaveri eri asia kuin esimies.

Ja kyllä pitää pitää puolensa jos esimies ilmoittaa, että ”maksan sulle vähemmän koska oot liian hiljainen”.

Vierailija
113/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän opettajana, introverttina ja ujon lapsen äitinä.

Kamalaa, jos asia on noin. Opettajat ovat itse keskimääräistä äänekkäämpää ja sosiaalista porukkaa, mutta kyllä sitä ymmärrystä pitäisi riittää muunlaisillekin oppilaille. Reippaus ja itsensä jatkuva esiintuominen on jokin suuri hyve tällä hetkellä yhteiskunnassamme ja kaikkien pitäisi olla sellaisia. Jopa uusi opetussuunnitelma on laadittu aktiivisia lapsia varten:( Ujo ja arka lapsi ei muutu reippaaksi käskystä vaan on sellainen hyvin todennäköisesti koko elämänsä. Se on ominaisuus samalla tavalla ominaisuus kuin musikaalisuus. Muuttuuko joku tosi musikaaliseksi käskemällä?

Olin kerran tunnilla, jossa arka lapsi alkoi tehdä kotiläksyjä tunnilla. Luokassa ollut opettaja sanoi aivan ystävällisesti mutta persoonansa kuuluvana reippaalla äänellä, että kotitehtävät on tarkoitus tehdä kotona, eikä koulussa ja antoi tälle korvaavat tehtävät. Lapsen äiti oli soittanut opettajalle haukkuen tämän. Lapsi oli tullut itkien kotiin ja oli kokenut, että oli huudettu ja nolattu. Olin paikalla koko ajan ja kyse ei todellakaan ollut tästä. Oma lapsenikin (7v) sanoo usein, että opettaja huutaa jne. Samoin isä huutaa ja äiti huutaa. Tosiasiassa kukaan heistä ei huuda, joskus nyt korottaa ääntään. Meillä ainakaan ujous ei tarkoita sitä, että toimisi aina niinkuin olettaisi.. vanhempi lapsi on tosi puhelias ja introvertti ja sitä huomauttelu ja äänen korottaminen ei kyllä tunnu vaivaavan vähääkään..

Pakko sanoa että kertomuksesi kuulostaa kyllä lapsen nolaamiselta. Opettaja ei ehkä tehnyt sitä tarkoituksella, mutta voin kuvitella miten nöyryytetyksi ujo lapsi on tuntenut itsensä kun auktoriteettiasemassa oleva aikuinen opettaja on koko luokan edessä kailottanut äänekkäästi että Äläpäs koske kotiläksyihin vaan tee ne kotona, tässä toiset tehtävät tuosta hyvästä. Ja mitä väliä sillä edes on missä kotiläksyt tekee jos niihin on aikaa? Ihmeellistä että opettajat käyvät pedagogisen koulutuksen mutta hienotunteisuus ja tilannetaju lasten kanssa toimimisessa tuntuu puuttuvan niin monelta. 

Vierailija
114/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on nyt ysillä. Heillä on aina saanut tehdä läksyjä tunnilla. Ja sitten jos ei ehdi kaikkea, ne jää läksyksi.

En ole ikinä kuullut muusta.

Vierailija
115/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain yläasteella käyttäytyminen ja huolellisuus-arvosanaksi 8. Menin sitten ihan pokkana kysymään opettajalta, että mitkä ovat perusteet tällaiselle numerolle. En käyttäytynyt häiritsevästi tunneilla, olin kohtelias, en juuri myöhästellyt, en jättänyt tavaroita kotiin, en kiusannut ketään, en nillittänyt opettajille vastaan, enkä ollut jäänyt kiinni mistään kielletystä.

Opettaja sanoi, että kasi johtui siitä, etten ollut kovin iloisen ja ulospäinsuuntautuneen oloinen, ja jos haluaisin saada korkeamman arvosanan, minun pitäisi tuoda itseäni enemmän esille ja olla olemukseltani avoimempi ja positiivisempi.

Koin tämän törkeänä. Minulla oli kotona alkoholistivanhempi jota jouduin sietämään vapaa-aikani. Lisäksi olin kärsinyt koulukiusaamisesta koko kouluaikani siihen asti.

Minulla ei ollut mitenkään helppoa, mutta parhaani yritin. Lisäksi olin vielä luonteeltani melko introvertti ja vähän ujonpuoleinen.

Ja sitten sain kuulla, että olin vääränlainen, ja olisi pitänyt olla joku stanan päivänsäde.

Vierailija
116/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain yläasteella käyttäytyminen ja huolellisuus-arvosanaksi 8. Menin sitten ihan pokkana kysymään opettajalta, että mitkä ovat perusteet tällaiselle numerolle. En käyttäytynyt häiritsevästi tunneilla, olin kohtelias, en juuri myöhästellyt, en jättänyt tavaroita kotiin, en kiusannut ketään, en nillittänyt opettajille vastaan, enkä ollut jäänyt kiinni mistään kielletystä.

Opettaja sanoi, että kasi johtui siitä, etten ollut kovin iloisen ja ulospäinsuuntautuneen oloinen, ja jos haluaisin saada korkeamman arvosanan, minun pitäisi tuoda itseäni enemmän esille ja olla olemukseltani avoimempi ja positiivisempi.

Koin tämän törkeänä. Minulla oli kotona alkoholistivanhempi jota jouduin sietämään vapaa-aikani. Lisäksi olin kärsinyt koulukiusaamisesta koko kouluaikani siihen asti.

Minulla ei ollut mitenkään helppoa, mutta parhaani yritin. Lisäksi olin vielä luonteeltani melko introvertti ja vähän ujonpuoleinen.

Ja sitten sain kuulla, että olin vääränlainen, ja olisi pitänyt olla joku stanan päivänsäde.

Pitäisikö numeroita saada helpommin jos kotona on alkoholistivanhempi? Pitäisikö arvosanan heijastaa yrittämistä vai osaamista? Sait asialliseen kysymykseen opettajalta asiallisen vastauksen ja jäi sinun harkintaasi halusitko yrittää korottamista. Ei tuolla numerolla muutenkaan tehnyt mitään.

Vierailija
117/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa tulla niin mitta täyteen tätä opettajien syyttelyä!!!

Te vanhemmat ETTE ole kouluissa näkemässä, mitä siellä tapahtuu! Jälkeläisenne EIVÄT ole niitä kullannuppuja siellä ikäistensä joukossa, mitä kuvittelette heidän olevan. Ensimmäisestäkään tekemästään asiasta eivät kanna vastuuta. Heillä on ainoastaan OIKEUKSIA, ei ensimmäistäkään velvollisuutta. Ja sitten tullaan kotiin parkumaan, kun ope on niiiin epäreilu, kun se vaatii hyvää käytöstä! Vanhemmat uskoo kaiken pureksimatta ja puhuvat peetä opettajista ja hyökkäävät. Sen jälkeen, kun vanhemmat näyttää millä asenteella mennään, muuttuvat kakarat vielä pahemmiksi!

Opettaminen on ok, samoin muksut, te vanhemmat olette se syy, miksi opettajat alalta katoavat!!!

Onko lause " hienoa, että kerrankin viittasit" mielestäsi asiallinen ja rakentava?  Ei anna opettajasta kovin viisasta vaikutelmaa. 

Onkohan tämä nyt koko totuus? Kirjoittiko opettaja todella noin, muistaako aloittaja viestit sanasta sanaan ulkoa? Jos muistaa, jokseenkin huolestuttavaa. Jos opettaja taas kirjoittikin " hienoa, että viittasit" on kyseessä positiivinen palaute.

Koulun tehtävä on kasvattaa yhteistyöhön kykeneviä yhteiskunnan jäseniä. On aika harvinaista, jos opettajaa todella ärsyttää hiljainen opiskelija. Todennäköisempää on, että aloittaja ärsyttää, kun hänen kilttistyttönsä saa palautetta. Luokassa on aivan varmasti häiriköitä, jotka vievät opettajan huomion. Kiltti tyttö jää auttamatta näiden jalkoihin ja opettaja yrittää kannustaa osallistumaan, jotta tyttöä ei kiusattaisi. Koulu sallii nykyaikana erilaiset persoonallisuudet. Lapset sen sijaan voivat olla hyvin julmia.

Vierailija
118/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tason "sosiaalisuus", jota ope edustaa, ei ole mitenkään toivottavaa.

Vierailija
119/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa tulla niin mitta täyteen tätä opettajien syyttelyä!!!

Te vanhemmat ETTE ole kouluissa näkemässä, mitä siellä tapahtuu! Jälkeläisenne EIVÄT ole niitä kullannuppuja siellä ikäistensä joukossa, mitä kuvittelette heidän olevan. Ensimmäisestäkään tekemästään asiasta eivät kanna vastuuta. Heillä on ainoastaan OIKEUKSIA, ei ensimmäistäkään velvollisuutta. Ja sitten tullaan kotiin parkumaan, kun ope on niiiin epäreilu, kun se vaatii hyvää käytöstä! Vanhemmat uskoo kaiken pureksimatta ja puhuvat peetä opettajista ja hyökkäävät. Sen jälkeen, kun vanhemmat näyttää millä asenteella mennään, muuttuvat kakarat vielä pahemmiksi!

Opettaminen on ok, samoin muksut, te vanhemmat olette se syy, miksi opettajat alalta katoavat!!!

Onko lause " hienoa, että kerrankin viittasit" mielestäsi asiallinen ja rakentava?  Ei anna opettajasta kovin viisasta vaikutelmaa. 

Onkohan tämä nyt koko totuus? Kirjoittiko opettaja todella noin, muistaako aloittaja viestit sanasta sanaan ulkoa? Jos muistaa, jokseenkin huolestuttavaa. Jos opettaja taas kirjoittikin " hienoa, että viittasit" on kyseessä positiivinen palaute.

Koulun tehtävä on kasvattaa yhteistyöhön kykeneviä yhteiskunnan jäseniä. On aika harvinaista, jos opettajaa todella ärsyttää hiljainen opiskelija. Todennäköisempää on, että aloittaja ärsyttää, kun hänen kilttistyttönsä saa palautetta. Luokassa on aivan varmasti häiriköitä, jotka vievät opettajan huomion. Kiltti tyttö jää auttamatta näiden jalkoihin ja opettaja yrittää kannustaa osallistumaan, jotta tyttöä ei kiusattaisi. Koulu sallii nykyaikana erilaiset persoonallisuudet. Lapset sen sijaan voivat olla hyvin julmia.

Ei minun tarvitse muistella, kun siellä se seisoo tuntimerkinnöissä edelleen.

Sinne ei edes tarvitse kirjoittaa mitään, vaan vain laittaa sen keltaisen joka merkitse ”oli aktiivinen”.

Ap

Vierailija
120/137 |
16.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuohan just auttaakin hiljaisuuteen, tuo opettajan suhtautuminen.. Aivan törppö tyyppi. Laita hänelle viestä asiasta ja äkkiä.

Jokainen saa olla sellainen kuin on. Toiset ovat puheliaita, toiset hiljaisia. Hyvänen aika. Tuostahan lapselle tulee tunne että hän on jotenkin vääränlainen.

Voi kamala, vieläkin tuollaisia opettajia! Olin itse ala-asteella ujohko, ja hirveä musiikinopettaja kuvitteli sen lähtevän pelottelulla ja jatkuvalla haukkumisella. Muu luokka nauroi paskaisesti ympärillä. Ala-asteen lopussa olinkin sitten jo todella ujo...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän