Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Helsinki varautuu asuttamaan jopa 250 000 uutta asukasta lähitulevaisuudessa." - Miksi kaikki pitää änkeä Helsinkiin, vaikka

Vierailija
15.05.2021 |

ympäryskunnissa on pelkkää peltoa ja metsää?

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000007934157.html

Kommentit (171)

Vierailija
101/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 000 asukasta pääkaupunkiseudulle ei välttämättä tarkoita uusia tulijoita. Olen lukenut virallisen raportin, jossa kerrotaan, että on odotettavissa, että suurin osa Suomeen 2015 ja sen jälkeen tulleista, muuttavat jollain aika välillä asumaan pääkaupunkiseudulle. He vain haluavat olla omiensa kanssa yhdessä, kuten Ruotsissakin ollaan nähty. 

Sellainen on Helsingin tulevaisuus ja sellainen muun Suomen.

Vierailija
102/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, ketkä eivät maksa asumista omista rahoistaan, voisi rakentaa ison kerrostalolähiön johonkin Keravalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis pieni rouva Ullanlinnasta äänestää persuja, koska persut eivät ole vasemmalla eikä oikealla eikä heidän tarvitsekaan olla :)

Vierailija
104/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on julkista liikennettä. Täällä maalla ja metsässä ptää olla auto että pääsee käymään kaupasa ja muualla tuskin voi käydäkään.

Vielä tuhannennennennnennen kerran: ainoa vaihtoehto Helsingille ei ole laho maaseutumökki. Voit asua jossain toisessa isossa kaupungissa ihan keskustassa. Terveisiä Lahden keskustasta, asuntoni alla on tavaratalo.

Jep, mullakin omakotitalo keskellä maaseututaajamaa. Autotalli on. Joillain veneitä pihoilla Abaut kaikki julkiset ja kaupalliset palvelut neliökilometrin sisällä. Ja vaikka asuisi ns. kauempaakin niin ilman ruuhkia pääsee asioimaan.  

Päälle tunti ns. ytimeen.

200 tonnia maksoi tämä lysti plus pihatyöt.

Vierailija
105/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia kertoi juuri tänään, että on tehtävä taakanjakojärjestelmä ja asiasta palaveerataan lähipäivinä. Palaverissa vain käsi pystyyn ja Helsinki saa hetkessä 250 000 uutta asukasta.

Vierailija
106/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä että "varaudutaan" jotenkin omituisen passiivisesti tällaiseen muuttoaaltoon kuin se olisi joku väistämätön meteori-isku. Varautumisen sijaan täytyisi kaupungin tulevaisuus suunnitella. Ihmisiä ja yrityksiä pitäisi auttaa muuttamaan pois.

Sekä ihmiset että yritykset haluaa ihan itse sinne missä on elämää. Kaupungistuminen on pitkään ollut trendi joka puolella maailmaa, sillä kaupungit tarjoaa enemmän vaihtoehtoja niin työhön, opiskeluun ja vapaa-aikaan. Toki siitä seuraa haittojakin. Tottakai. Esim. Valtion laitosten pakkosiirrot aluepolitiikan nimissä ei ole kovin hyvin onnistuneet.

Vierailija
107/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisen kalleuden vuoksi Helsingissä on tulevaisuudessa vain kaksi ryhmää: rikkaat perijät ja valtion tuilla asuvat. Keskiluokka lähtee maakuntiin.

Vierailija
108/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä hoidan osan sairaudestani Meilahdessa erikoissairaanhoidossa, muuta tarjottavaa sillä kaupungilla ei meikäläiselle ole. Huvin vuoksi olen ehkä viimeksi käynyt joskus 15 vuotta sitten.

En tosiaan ymmärrä miksi jotain erikoissairaanhoitoakin varten pitää tulla Helsinkiin. Eikö sitäkään palvelua voi levittää ympäri maan? Tämä on ihan hullua että kaikki keskitetään yhteen sumppuun.

Erikoissairaanhoitaja annetaan kaikissa keskussairaalassa. Tietyt vaativammat hoidot on järkevämpää keskittää harvempiin yksiköihin, joille niiden hoitoon on laitteet ja osaava henkilökunta.

Vierailija
109/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urbanisaatio on globaali ilmiö ja sitä te että kykene kääntämään vaikka kuinka harmittaisi kun ne teidän mörskät eivät tule ikinä menemään kaupaksi.

Minua ainakaan ei harmita yhtään. Minulle "mörskä" on koti eikä mitään kauppatavaraa. Lähinnä tuossa urbanisaatiossa säälittää kaupunkeihin tiiviisti pakkautuvien lampaiden typeryys. Sitten stressaannutaan ja aletaan vanhoilla päivillään kyttäämään naapureita. Tämän, ja sen tietyn toisen syyn, takia muutimme jo 12 vuotta sitten lapsinemme pikkukaupunkiin.

Vierailija
110/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Urbanisaatio on globaali ilmiö ja sitä te että kykene kääntämään vaikka kuinka harmittaisi kun ne teidän mörskät eivät tule ikinä menemään kaupaksi.

Minua ainakaan ei harmita yhtään. Minulle "mörskä" on koti eikä mitään kauppatavaraa. Lähinnä tuossa urbanisaatiossa säälittää kaupunkeihin tiiviisti pakkautuvien lampaiden typeryys. Sitten stressaannutaan ja aletaan vanhoilla päivillään kyttäämään naapureita. Tämän, ja sen tietyn toisen syyn, takia muutimme jo 12 vuotta sitten lapsinemme pikkukaupunkiin.

Miksi käki lapsenne on fiksuja, eivätkä amismatskua, muuttavat hekin Helsinkiin opiskelemaan. Nuoria kiinnostaa isomman kaupungin tarjoamat mahdollisuudet. Todennäköisesti laskevat päiviä koska pääsevät pikkukaupungista vapaaksi.

Vierailija
111/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumisen kalleuden vuoksi Helsingissä on tulevaisuudessa vain kaksi ryhmää: rikkaat perijät ja valtion tuilla asuvat. Keskiluokka lähtee maakuntiin.

Täsmälleen näin.

Vierailija
112/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli lapsenne on fiksuja, eivätkä amismatskua, muuttavat hekin Helsinkiin opiskelemaan. Nuoria kiinnostaa isomman kaupungin tarjoamat mahdollisuudet. Todennäköisesti laskevat päiviä koska pääsevät pikkukaupungista vapaaksi.korjattu

Vierailija
113/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä ne uudet asukkaat ovat?

Olisiko työperäisiä tulijoita kaukomailta?

Juuri kerrottiin maavertailussa, että Suomi ei kiinnosta ulkomaisia työntekijöitä. Liian korkeat palkkaverot, kaikki kallista (ruoka, autot jne), huono ilmasto ja vaikea kieli. 

Vierailija
114/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan laskenut, paljon maksaa tälle maalle, kun rakennetaan Suomi uusiksi?

250 000 hlön siirtyy Hkiin muualta Suomesta.

Samalla hyviä taloja pikkukaupungeissa jää autioiksi. En voi sietää tätä kehitystä ja pakkoajoa pääkaupunkiseudulle. Ihmisiä pusketaan kuin karjaa ahtaaseen aitaukseen.

Ihmiset itse haluaa muuttaa kaupunkeihin. Tämä on kehitys kaikkialla. Elämäntapaluuserit jää hvonprceeseen.

Vierailija
115/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lauantaina Hietaniemen hautausmaa - uimaranta-alueella ja kyllä oli omituinen olo kun sielläkin sai tuntea olevansa vähemmistöä. Sama olo oli ennen kun asuin Itäkeskuksessa.

Olen alkanut harkita muuttavani Helsingistä, meno alkaa olla aika pelottava.

Vierailija
116/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset nyt haluavat asua siellä, missä työpaikatkin ovat. Ja niitä työpaikkoja on mahdotonta siirtää jonnekin Pihtiputaalle.

Etätöitä voi tehdä ihan missä vain, kunhan on hyvät nettiyhteydet. Joillakin maaseutupaikkakunnilla on. Pihtiputaan tilannetta en ole selvittänyt, koska en ole itse juuri sinne muuttamassa.

Kumma kun jengi ei ole sitten muuttamassa täyttä häkää niihin puoli-ilmaisiin taantuvien paikkakuntien asuntoihin.

Taantuvat paikkakunnat taantuu koska kukaan ei halua asua siellä. Edes puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
117/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käki lapsenne on fiksuja, eivätkä amismatskua, muuttavat hekin Helsinkiin opiskelemaan. Nuoria kiinnostaa isomman kaupungin tarjoamat mahdollisuudet. Todennäköisesti laskevat päiviä koska pääsevät pikkukaupungista vapaaksi.

Same old, same old. Kaikki nämä päätyvät siihen, että ollaan Espoossa haja-asutusalueella velat niskassa. Sitten muistellaan niitä kotikaupungin aikoja kun äiskä ja iskä ei kärrännyt harrastuksiin vaan lapset pääsivät itse.

Terveisin, pääkaupunkiseudun ex-kantis, nykyisin maaseututaajaman etätyöomakotimies (pari viestiä ylempää)

Vierailija
118/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat ihmiset marisee kun on niin kalliit asunnot. Sitten niitä ei saisi edes rakentaa. Olisko nyt kuitenkin niin, että kaikki hyötyy kun asuntomarkkinoille tulee tarjontaa.

Näistähän hyötyy suurpääoma ml. ammattiliitot ja rikkaat piensijoittajat asumistukiautomaatin takia. Siksi hallituspuolueilla on hinku kaavoittaa ja rakentaa aina vaan lisää pääkaupunkiin. Vassarit saavat lisää äänestäjiä ja muut lisää rahaa.

Vierailija
119/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusista asukkaista 84% on vieraskielisiä.

Tsadista tulee jännä, mielenkiintoinen alue.

Viime vuonna ja nyt jo alkuvuodesta 100% uusista asukkaista on vieraskielisiä. Suomenkielisiä muuttaa pois enemmän mitä tilalle tulee. Väkiluku kasvaa ainoastaan vieraskielisten ansiosta.

Vierailija
120/171 |
24.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenmaan ulkopuolella asuvat eivät ymmärrää myöskään miksi kukaan haluaisi asua 100 kilometriä lähempänä Helsinkiä... :-P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi