Mökin omistajat luulevat, että me mökittömät kadehditaan heitä mökillisiä
Mä en vaan ole vieläkään keksinyt, että mitä moisen omistamisen suhteen pitäisi kadehtia?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka v**** köyhä pitää olla että ei saa mökkiä ostettua? Onhan se nyt mukavaa istuskella rantasaunalla ja vetää pari bissee ja sitten muijaa hanuriin.
Juuri näin.
Ja miksi ne mökittömät ovat aina tunkeutumassa "kylään" , kysyn vaan.
Vihaan mökittömiä tunkeutujia, ketään emme ole kutsuneet käymään, mutta joka jumalan kesä niitä olisi vaikka joka viikolle tulijoita.
Vaan eipä tule, kun kerroin, että 2 mastiffiani ovat reviirin vartioina ja tervetuloa jos uskallatte.
En todellakaan karehdi. Perin aikoinaan järvenrantamökin, missä vuosia käytiin ja joka kesä oli joku isompi projekti tehtävänä/remontoitavana. Aina meni tuhansia euroja pelkkiin remontteihin ja lisäksi vielä normaalit ylläpitokulut. Pari viikkoa sitten myytiin mökki ihan uskomattoman hyvällä hinnalla ja nyt saamme viettää koko kesän kotona ilman sitä hemmetinmoista työleiriä, ihanaa. Okt:aei ihan vielä myydä, mutta alle viiden vuoden aikana kuitenkin tavoitteena siirtyä uuteen/uudehkoon kerrostaloasuntoon, niin sitten pääsee lumityö- ja ruohonlekkuurumbastakin, kun ikää on kuitenkin jo lähemmäs 60v. :)
Mökkitalkkari on aivan pakollinen, muuten siellä ei lomailla.
Tee puita, tyhjennä vessa, haravoi, lakaise, maalaa ikkunanpielet, kaada pari puuta ilman kokemusta, kiipeä katolle harjaamaan neulaset, putsaa rännit, korjaa laituri ja kiinnitä portaat talven jäljiltä.
Painajainen jonka olen kokenut. Jos et ole täysi masokisti niin vuokramökki on ainoa järkevä vaihtoehto. Mökki ja pihapiiri ovat siistit kun menet ja tilaat loppusiivouksen päälle.
Plus että mikä järki on pitää 100K kiinni jossain 70 luvun ränsistyvässä torpassa jossa piipun läpivienti vuotaa vettä? Mitäpä jos sairastut etkä voi hoitaa ja huoltaa mökkiä?
Onneksi en tule perimään mökkiä, eikä tulevaisuudessa tarvi koskaan mennä minnekkään mökille! Olen vanhassa elämässäni joutunut mökkeilemään silloin tällöin ja se on ollut täysin vastenmielistä kaikella tavalla. En pidä saunomisesta tai uimisesta. En saa mitään nautintoa nukkua tunkkaisilla ja haisevilla patjoilla. Erityisesti se ärsyttää, että ihmisillä on tapana viedä kaikki epäonnistuneet ostokset ja huonot tavarat mökille. Mikään ei siis toimi siellä! Paistinpannu on pohjasta vino, kahvinkeitin keittää haalea kahvia, tv on ollut hyvä 20 vuotta sitten jne. Pitäisi omistaa mökkeilyvaatteet, minulla ei ole sellaisia, enkä halua pitää jotain rumia ja epämukavia rytkyjä päällä! Aina pitää säästää...vettä, sähköä, ruokaa, polttopuita, kaasua jne. Niitä on vähän tai niiden kuljetus on hankalaa. Ei mitään tekemistä. Jos löytyy jotain lukemista, niin 15 vuotta vanhoja Seura-lehtiä! Siis ymmärrän hyvin sen, että mökillä kännätään, ei siellä kestä olla muuten! Ahdasta, mökillä on pakko olla ulkona, sillä sisällä ei ole tilaa! Kyllästyn vartissa katsomaan haisevaa järveä ja epäsiistin näköistä metsäksi kutsuttua aluetta. Ainoa kaunis asia on hieman hoitamattoman näköinen orvokki-amppeli, joka keikkuu hiljalleen tuulessa! Hyvä kun tulee ötököitä on silloin vähemmän! Parasta on kun pääsee mökiltä. Sellaiset mökit vielä menettelee, joissa on vesivessa! Perinteisellä paskahuussilla varustetut pitäisi polttaa maan tasalle!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka v**** köyhä pitää olla että ei saa mökkiä ostettua? Onhan se nyt mukavaa istuskella rantasaunalla ja vetää pari bissee ja sitten muijaa hanuriin.
Evvk mökkeily.
Aika harva kai oikeasti jaksaa kadehtia jotain toisten omaisuutta. En minä ainakaan.
Sitä minä en vain käsitä, miksi tulit tuosta asiasta tänne ulisemaan?
Voin minä myöntää, että kerran, pari kesällä iskee kaipuu mökille. Etenkin jos on oikein lämpimät kelit. Kaipuu ei kuitenkaan ole niin suuri, että jaksaisin nähdä sen kamalan vaivan, mitä mökin omistamisesta ja ylläpitämisestä aiheutuu. Ainahan voi vuokrata jos kutka kasvaa liian suureksi.
Kyllä kadehdit et muuten täällä avautuisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellinen tuossa jo kommentoi :"Lähipiirissä heillä on mökit, jotka käyttää paljon alkoholia. Menevät piiloon juomaan."
Mitä alkoholia ne mökit käyttää?🙄
Vierailija kirjoitti:
Onneksi en tule perimään mökkiä, eikä tulevaisuudessa tarvi koskaan mennä minnekkään mökille! Olen vanhassa elämässäni joutunut mökkeilemään silloin tällöin ja se on ollut täysin vastenmielistä kaikella tavalla. En pidä saunomisesta tai uimisesta. En saa mitään nautintoa nukkua tunkkaisilla ja haisevilla patjoilla. Erityisesti se ärsyttää, että ihmisillä on tapana viedä kaikki epäonnistuneet ostokset ja huonot tavarat mökille. Mikään ei siis toimi siellä! Paistinpannu on pohjasta vino, kahvinkeitin keittää haalea kahvia, tv on ollut hyvä 20 vuotta sitten jne. Pitäisi omistaa mökkeilyvaatteet, minulla ei ole sellaisia, enkä halua pitää jotain rumia ja epämukavia rytkyjä päällä! Aina pitää säästää...vettä, sähköä, ruokaa, polttopuita, kaasua jne. Niitä on vähän tai niiden kuljetus on hankalaa. Ei mitään tekemistä. Jos löytyy jotain lukemista, niin 15 vuotta vanhoja Seura-lehtiä! Siis ymmärrän hyvin sen, että mökillä kännätään, ei siellä kestä olla muuten! Ahdasta, mökillä on pakko olla ulkona, sillä sisällä ei ole tilaa! Kyllästyn vartissa katsomaan haisevaa järveä ja epäsiistin näköistä metsäksi kutsuttua aluetta. Ainoa kaunis asia on hieman hoitamattoman näköinen orvokki-amppeli, joka keikkuu hiljalleen tuulessa! Hyvä kun tulee ötököitä on silloin vähemmän! Parasta on kun pääsee mökiltä. Sellaiset mökit vielä menettelee, joissa on vesivessa! Perinteisellä paskahuussilla varustetut pitäisi polttaa maan tasalle!
En minäkään tuollaisella mökillä viihtyisi. Otan osaa, jos et ole kunnon mökillä päässyt käymään.
Nykyään varmaan jo puolet mökeistä on reilun kokoisia ja varustettu kaikilla mukavuuksilla.
Kylläpä ihan näin lauantai-iltana pitää keljuilla kun ei ole tekemistä. Itse ajattelen että olispa mökki niin voisin toteuttaa harrastuksia ja projekteja. Mutta yksiössä ollaan kaupungissa ja kirjoitellaan vihasta katkerana vauva-palstalla. No en itse ainakaan.
Ei luoja. Hupinsa kullakin. Olisin kyllä mieluusti mökillä mutta omalla.
Vierailija kirjoitti:
Mökkitalkkari on aivan pakollinen, muuten siellä ei lomailla.
Tee puita, tyhjennä vessa, haravoi, lakaise, maalaa ikkunanpielet, kaada pari puuta ilman kokemusta, kiipeä katolle harjaamaan neulaset, putsaa rännit, korjaa laituri ja kiinnitä portaat talven jäljiltä.
Painajainen jonka olen kokenut. Jos et ole täysi masokisti niin vuokramökki on ainoa järkevä vaihtoehto. Mökki ja pihapiiri ovat siistit kun menet ja tilaat loppusiivouksen päälle.
Plus että mikä järki on pitää 100K kiinni jossain 70 luvun ränsistyvässä torpassa jossa piipun läpivienti vuotaa vettä? Mitäpä jos sairastut etkä voi hoitaa ja huoltaa mökkiä?
Eipä ole tuollaista ollu mökeillä jossa mä oon lapsuudesta asti oleskellut. liian iso mökkiprojekti? Montaakaan asiaa ei tartte tehdä vuosiin kun kerralla tekee kunnolla. Ei mitään ongelmaa. Puita on, mökki kunnostettu vuosikausia sitten. Ei paskoya niin paljoo että joka kerta pitäs huussi tyhjentää.Ei rännejä vaan vesi tulee peltikatolta suoraan alas. Ei puita ihan vieressä ei moskaa. Talvehtii. Ei mitään arvokasta ,luonnonpiha. Se on mökki.
Asumme Helsingin ydinkeskustassa. Paras aika ja paikka vuodesta Helsingissä on kesä ja keskusta; Espa, Allas, Hietsu, Stadika, iltaterassit, Kanavaranta. Ei ole mitään vetoa johonkin niemennokkaan tai luodolle muutenkaan. Olisi järjenvastaista olla tuo kesän paras aika pois kotikulmilta. Mutta ymmärrän niitä, joita kiinnostaa muut asiat.
Omakotitalossa riittää puuhaa yllinkyllin. Ollaan kohta lähdössä vuokramökille, jossa on kielletty tekemästä mitään👍
Edellinen tuossa jo kommentoi :"Lähipiirissä heillä on mökit, jotka käyttää paljon alkoholia. Menevät piiloon juomaan."