Nainen suuttuu jos puhun edes vitsillä naisten hommista, mutta oletuksena kuitenkin mies tekee tiettyjä hommia
Nainen loukkaantuu jo vitsin tasolla, jos mainitsen jotain naisten hommista, mutta kuitenkin perusajatuksena kaikki ruuvimeisseli-tietokone-grilli-asennus -työt kuuluvat oletuksena miehelle.
Kommentit (257)
Itsehän olen opastanut appiukkoa käyttämään pesukonetta kun vaimonsa joutui teholle, ja tuntui miesparka oikeasti pelkäävän sitä laitetta. Olin vähän yllättynyt asenteesta kun on muuten pystyvä mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on se iänikuinen dilemma kun ruokaa pitää tehdä joka päivä ja pyykkiä pestä, niin sitten on nää pari kertaa vuoteen tehtävät miesten työt kuten öljynvaihto.
Tietysti molemmat tekee tasapuolisesti kotityöt mitä nyt päivittäin ja viikottain pitää tehdä. Mutta eikö se tarkoita, että myös loputkin hommat kuten sitten vaikka öljynvaihto tehtäisiin vaikka vuorovuosittain?
Joo jos sä kirjoitat vuorovuosittain joulukortit ja ostat sukulaisille lahjat ja niin edelleen. Pitäkää vuosittain listaa kaikesta mitä teette ja jakakaa sitten.
Mä voinkin laittaa saman tien tähän listan kevään ja kesän juhlakauden tekemisistä niin mies voi tehdä sen vuorovuosittain: lapsille ja aikuisille on järjestettävä juhlavaatteet, juhlan kohteelle on hommattava lahjat ja kortit ja kukat, mahdollisen matkustamisen järjestelyt on tehtävä pakkaamisineen ja sopimisineen, en edes jaksa ruveta koko listaa miettimään just nyt tässä. Mutta vaihdan mielellään öljynvaihtoon on ensi vuonna.
Kaikki kissanristiäiset peruttaisiin jos miehet tästä päättäisivät. Ne kivat juhlat on naisille harrastus johon niitä miehiä raahataan. Tajuatteko, että miehet lähtevät kanssanne, koska ne ovat teille tärkeitä asioita?
Kissanristiäiset luo niitä tukiverkkoja, joiden puutteen takia yksinäiset miehet ja naiset kuolee asuntoihinsa ilman että kukaan huomaa vuoteen. Suomessa on liian vähän kissanristäisiä.
No sinä olet tuota mieltä, mutta se ei ollenkaan tarkoita että kaikki olisi, tai mitenkään muuten ei voisi tukiverkkoja olla. Kysyin ymmärrätkö, että mies tulee sinne kanssasi, koska asia on sinulle tärkeä?
Meidän parisuhteessa se on kylläkin toisinpäin, mies hinkuu kaikkiin mahdollisiin juhliin ja minä suostun menemään. Koska ymmärrän että juhlat on tärkeitä turvaverkkojen ja ystävyyssuhteiden muodostumiselle ja lasten sosiaalistamiselle. Ja vaikka itse en juhlista pidä, olen sitä mieltä että me suomalaiset olisimme onnellisempia jos olisimme sukurakkaampia.
Ja onhan niistä tukiverkoista ihan jatkuvaa konkreettistakin hyötyä ihmisille. Meillä on iso epäsuhta siinä että toisen suvun kanssa juhlitaan koko ajan ja toisen ei lainkaan. Meillä on siellä toisessa suvussa iso reservi ihmisiä joiden kanssa tehdään palveluksia puolin ja toisin. Jos joku kysyy että tiedätkö tekijää sille ja sille asialle, sanon että juu soita Reiskalle.
Tukiverkkoja on monenlaisia ja niistä on hyötyä, mutta kissanristiäiset ei ole ainoa tapa. Ärsyttää tämäkin, että määritellään jokin itsellä toimiva asia koskettamaan kaikkia ihmisiä ja mikään vaihtoehtoinen tapa ei käy. Mitä jos vaikka käy sukulaisen kanssa pelaamassa tennistä ja jonkun toisen kanssa soittelee? Jotkut ihmiset ovat myös sellaisia etteivät tapaa muuten kuin esim talkoissa, mutta nauttivat siellä tekemisestä ja toisten seurasta.
Kissanristäisten pointti on se että ne ihmiset on sulle sukua ja pysyy. Ei ne vaihdu kymmenen vuoden välein. He edustavat pysyvyyttä ja oikeasti turvaa ihmisten elämässä vaikka osa onkin ärsyttäviä. Siksi haluan ylläpitää sukuyhteyksiä kun siihen tilaisuuksia tarjotaan, vaikka usein tulee se tehtyä hammasta purren. Mutta jokainen saa tietysti toimia ihan niin kuin itse haluaa.
Rautalangasta: sitä yhteyttä voi pitää muullakin tavoin yllä. Etkö ymmärtänyt tuota mikä minua ärsyttää, vai ohititko sen vain olankohautuksella jatkaaksesi oman näkemyksesi pönkittämistä?
Et sinä pidä yhteyttä koko jengiin jos otat vain rusinat pullasta ja pelaat temnistä. Siellä kissanristäisissä syödään koko pulla. Ja etkö sinä ymmärtänyt kun kirjoitin, että tee ihan niin kuin itse haluat.
Miksi en voisi pitää yhteyttä koko jengiin muilla tavoin? Niinhän minä teenkin, käyn vaimon mieliksi kissanristiäisissä, koska hän kokee ne tärkeäksi. Siellä tosin ei syödä koko pullaa, vaan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta pintapuolisesti vaihdetaan kuulumiset ja siinä se. Vastaisitko nyt, miksi en voisi pitää sukulaisiini yhteyttä muutoin kuin kissanristiäisissä? Perustelutkin olisi tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä tullut siihen päätelmään, ettei suomalaisella naisella enää ole juurikaan annettavaa parisuhteessa. Viimeinen tapailusuhdekin muodostui sellaiseksi, että minun piti kokata koko ajan, jotta saisimme nauttia hyvästä ruoasta. Tuntui että vuoroviikoin hoidin lapsia ja naista. Siihen päälle sitten vielä outoja mustasukkaisia kilareita. Miksi ihmeessä kukaan mies haluaisi tuollaista.
Juu totta tosiaan ei. No onneksi sulla on kuitenkin meidät mammat joille voit kertoa joka päivä ettet enää halua olla missään tekemisissä suomalaisten naisten kanssa <3.
Samaahan mammatkin sanoo suomalaisista miehistä. Olen luullut että se on tämän palstan tarkoitus.
-eri
Ehei, suomalaiset miehet on ihania enkä vaihtaisi. Olet kuulut puhuttavan palstamiehistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miesten töitä, kun asutaan kerrostalossa vuokralla, taloyhtiö hoitaa pihatyöt. Mies ei ole koskaan tehnyt meillä mitään remonttia, ei edes maalannut yhtään seinää, vaikka olen pyytänyt, täytyy varmaan itse maalata.
Onko autoja? Huoltaako niitä? Entä kodin sähkölaitteet, joita alkaa olee joka kodissa jo todella useita? Lasten pyörät, urheilukamat? Onko teillä mökkiä?
Mitä ja miten kodin sähkölaitteita huolletaan?
Esim tunnen naisen, joka ei osaa tv:n kanavia hakea, ei asettaa kellonaikaa laitteisiin, ei vaihtaa lamppua uuniin, ei asentaa uutta pleikkaa eikä edes käyttää dvd-laitetta. Ajastaa auton lämmityslaitetta. Lista on pitkä.
Kertoo lähinnä sinusta, miksi tunnet noin tyhmiä ihmisiä?
Sähkölaitteita jos "huoltaa" muu kun pätevä sähkömies, voi lasku olla todella suuri, vakuutus ei mm korvaa tulipaloa joka alkanut maallikon sorkkimasta laitteesta.
Ja taas tuli ilmi yksi ilmiselvä tapaus, joka ei tee "miesten töitä". Kyllä monia laitteita PITÄÄ nimenomaan itse huoltaa. Voi hyvänen aika, eikö teitä naiset hävetä?!
Tosin hauskaa ironiaa, kun haukut muita tyhmiksi, etkä itsekään tee (osaa tehdä) tiettyjä asioita. Auts.
Mitä sinä tarkoitat tiskikoneen ja pyykkikoneen huollolla? Älä vaan sano tiskikoneen siivilöiden putsaamista ja pesemistä tai pyykkikoneen nukkasihdin putsaamista. Nehän kuuluu ihan perusjuttuihin. Minulla ei tule mieleenkään alkaa purkaa niiden moottoreita, teetkö sinä niin?
Vierailija kirjoitti:
Itsehän olen opastanut appiukkoa käyttämään pesukonetta kun vaimonsa joutui teholle, ja tuntui miesparka oikeasti pelkäävän sitä laitetta. Olin vähän yllättynyt asenteesta kun on muuten pystyvä mies.
Minä minä minäkin autoin anoppia saamaan auton käymään kun ei ollut auto piuhassa. Kuulemma aina lähtenyt käymään ja sitten auto oli rikki. No se on sellaista joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on se iänikuinen dilemma kun ruokaa pitää tehdä joka päivä ja pyykkiä pestä, niin sitten on nää pari kertaa vuoteen tehtävät miesten työt kuten öljynvaihto.
Tietysti molemmat tekee tasapuolisesti kotityöt mitä nyt päivittäin ja viikottain pitää tehdä. Mutta eikö se tarkoita, että myös loputkin hommat kuten sitten vaikka öljynvaihto tehtäisiin vaikka vuorovuosittain?
Joo jos sä kirjoitat vuorovuosittain joulukortit ja ostat sukulaisille lahjat ja niin edelleen. Pitäkää vuosittain listaa kaikesta mitä teette ja jakakaa sitten.
Mä voinkin laittaa saman tien tähän listan kevään ja kesän juhlakauden tekemisistä niin mies voi tehdä sen vuorovuosittain: lapsille ja aikuisille on järjestettävä juhlavaatteet, juhlan kohteelle on hommattava lahjat ja kortit ja kukat, mahdollisen matkustamisen järjestelyt on tehtävä pakkaamisineen ja sopimisineen, en edes jaksa ruveta koko listaa miettimään just nyt tässä. Mutta vaihdan mielellään öljynvaihtoon on ensi vuonna.
Kaikki kissanristiäiset peruttaisiin jos miehet tästä päättäisivät. Ne kivat juhlat on naisille harrastus johon niitä miehiä raahataan. Tajuatteko, että miehet lähtevät kanssanne, koska ne ovat teille tärkeitä asioita?
Kissanristiäiset luo niitä tukiverkkoja, joiden puutteen takia yksinäiset miehet ja naiset kuolee asuntoihinsa ilman että kukaan huomaa vuoteen. Suomessa on liian vähän kissanristäisiä.
No sinä olet tuota mieltä, mutta se ei ollenkaan tarkoita että kaikki olisi, tai mitenkään muuten ei voisi tukiverkkoja olla. Kysyin ymmärrätkö, että mies tulee sinne kanssasi, koska asia on sinulle tärkeä?
Meidän parisuhteessa se on kylläkin toisinpäin, mies hinkuu kaikkiin mahdollisiin juhliin ja minä suostun menemään. Koska ymmärrän että juhlat on tärkeitä turvaverkkojen ja ystävyyssuhteiden muodostumiselle ja lasten sosiaalistamiselle. Ja vaikka itse en juhlista pidä, olen sitä mieltä että me suomalaiset olisimme onnellisempia jos olisimme sukurakkaampia.
Ja onhan niistä tukiverkoista ihan jatkuvaa konkreettistakin hyötyä ihmisille. Meillä on iso epäsuhta siinä että toisen suvun kanssa juhlitaan koko ajan ja toisen ei lainkaan. Meillä on siellä toisessa suvussa iso reservi ihmisiä joiden kanssa tehdään palveluksia puolin ja toisin. Jos joku kysyy että tiedätkö tekijää sille ja sille asialle, sanon että juu soita Reiskalle.
Tukiverkkoja on monenlaisia ja niistä on hyötyä, mutta kissanristiäiset ei ole ainoa tapa. Ärsyttää tämäkin, että määritellään jokin itsellä toimiva asia koskettamaan kaikkia ihmisiä ja mikään vaihtoehtoinen tapa ei käy. Mitä jos vaikka käy sukulaisen kanssa pelaamassa tennistä ja jonkun toisen kanssa soittelee? Jotkut ihmiset ovat myös sellaisia etteivät tapaa muuten kuin esim talkoissa, mutta nauttivat siellä tekemisestä ja toisten seurasta.
Kissanristäisten pointti on se että ne ihmiset on sulle sukua ja pysyy. Ei ne vaihdu kymmenen vuoden välein. He edustavat pysyvyyttä ja oikeasti turvaa ihmisten elämässä vaikka osa onkin ärsyttäviä. Siksi haluan ylläpitää sukuyhteyksiä kun siihen tilaisuuksia tarjotaan, vaikka usein tulee se tehtyä hammasta purren. Mutta jokainen saa tietysti toimia ihan niin kuin itse haluaa.
Rautalangasta: sitä yhteyttä voi pitää muullakin tavoin yllä. Etkö ymmärtänyt tuota mikä minua ärsyttää, vai ohititko sen vain olankohautuksella jatkaaksesi oman näkemyksesi pönkittämistä?
Et sinä pidä yhteyttä koko jengiin jos otat vain rusinat pullasta ja pelaat temnistä. Siellä kissanristäisissä syödään koko pulla. Ja etkö sinä ymmärtänyt kun kirjoitin, että tee ihan niin kuin itse haluat.
Miksi en voisi pitää yhteyttä koko jengiin muilla tavoin? Niinhän minä teenkin, käyn vaimon mieliksi kissanristiäisissä, koska hän kokee ne tärkeäksi. Siellä tosin ei syödä koko pullaa, vaan muutamia poikkeuksia lukuunottamatta pintapuolisesti vaihdetaan kuulumiset ja siinä se. Vastaisitko nyt, miksi en voisi pitää sukulaisiini yhteyttä muutoin kuin kissanristiäisissä? Perustelutkin olisi tervetulleita.
Tottakai voit pitää muuten kuin kissanristäisiä mutta ethän sinä pidä. Pariin tyyppiin olet yhteyksissä joista pidät. Jos siis nyt puhutaan vähän laajemmista kuvioista eikä ihan lähisukulaisista joihin muutenkin pidetään yhteyttä. Mutta kun pointti on se, että ärsyttävä Pirjo-täti jolle et soittaisi edes maksusta saati pelaisit tennistä, voi olla se tyyppi joka hommaa sun teinille sen ekan kesätyön.
Näitä vastauksia lukiessa tuli mieleen vähän aiheen ulkopuolelta kokoontumiset mökille sukulaisten tai ystävien kesken. Nehän menee aina samalla kaavalla. Jokainen tunnistanee kuvion.
- sovitaan päivä/vko/vkl tapaamiselle. Asiasta voivat sopia joko miehet tai naiset tai sekasin. Tosin naiset sumplivat suurimmalle osalle sopivan päivän eli huomioivat omat ja puolison menot, lasten harrastukset jne. kun miehet ilmoittavat päivän "deal with it".
- valmistelu. Tämä on aina! naisten kontolla. Mietitään ruokalistat, sovitaan kuka tuo mitäkin jne. Sama juomat, että on muutakin kuin olutta.
- kauppareissu. Kummasti tämäkin on naisten hoidettavana. Menee aikaa, hikeä ja rahaa. Sen verran miehet saattaa osallistua, että hakevat kopan kaljaa itselleen.
. Lähtöpäivänä tai edeltävinä päivinä on pesty vaatteita, mietitty mitä tarvitaan mukaan ja lopulta pakattu kassit. Naisethan tämänkin tekee, miehet ei muista yleensä ottaa edes hammasharjaa tai vaihtokalsareita mukaan.
- MAtka menee miten menee, koko 5h pitäisi miehen mielestä ajaa yhtäsoittoa vaikka kakarat takapenkillä itkee nälkää ja vessahätää. Pysähdytään pari kertaa, saavutaan perille kaikilla hermo kireellä. Ajaa voi kumpi tahansa, usein se on rouva jotta herra saa posauttaa parit bisset matkalla.
- Kun tullaan perille mies hyppää autosta, nappaa kaljakopan kainaloon ja lähtee etsimään sille kylmää. Nainen jää janoisten ja nälkäisten kakaroitten sekä kaikkien tavaroitten kanssa yksin hoitamaan ruoat, juomat ja muut tavarat sisälle. Sekä tietenkin vahtii ettei kakarat saa käärmeenpuremaa tai huku järveen. Äijää ei enää näy, se on liittynyt äijärinkiin bisse kädessä heittämään tikkaa tai istuksimaan mukavasti oleskelualueelle.
- Tästä alkaa naisten loputon työurakka. Hiki otsassa raadetaan jotta saadaan kaljapöhnässä mölisevälle äijäporukalle sekä kakaralaumalle ruokaa eteen. Sen jälkeen siivotaan, tiskataan ja keitellään kahveja. Äijät, jos mitään huomaavat, ihmettelee miksi eukot on rasittuneen ja kireen olosia.
- jätän pois toistuvat, samantyyppiset jaksot.
.....
- lopulta päästään kotiin. Mies lösähtää sohvalle telkkarin eteen tyytyväisenä rennon reissun jälkeen. Nainen tyhjentää kasseja, laittaa viestiä muille paikalla olleille, laittaa iltapalaa kakaroille ja huolehtii iltapesut. Pesukone laulaa pyykkivuoren kasvaessa. Puolen yön jälkeen nainen istuu alas ensimmäistä kertaa pitkästä aikaa. Rättiväsyneenä.
Kokemuksesta voin sanoa, että omalla kohdalla elämänlaatu parani 110% kun lähetin ukon yksikseen ainakin osaan vastaavista tapahtumista. Etenkin ne ukon suvun kokoontumiset ;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä tullut siihen päätelmään, ettei suomalaisella naisella enää ole juurikaan annettavaa parisuhteessa. Viimeinen tapailusuhdekin muodostui sellaiseksi, että minun piti kokata koko ajan, jotta saisimme nauttia hyvästä ruoasta. Tuntui että vuoroviikoin hoidin lapsia ja naista. Siihen päälle sitten vielä outoja mustasukkaisia kilareita. Miksi ihmeessä kukaan mies haluaisi tuollaista.
Et taida tuntea montaakaan muualta tullutta naista? Ystävän vaimo dominoi täydellä teholla koko perhettä. Ainoa syy miksi tota katellaan on ettei tarvisi lähteä valmiiksi katetusta pöydästä. Luonneviastaan huolimatta nainen huolehtii itsestään, miehestään, lapsesta sekä kodista.
Tämäkin muuten osaa vetää kilareita jos niikseen tulee ja on suomalaiseen naiseen verrattuna todella takertuvainen.
Eli luonnehäiriöstään huolimatta tuolla naisella on varsin paljon annettavaa perheelle ja miehelle. Ei nyt välttämättä paras mahdollinen diili, mutta kuitenkin parempi, jos toisella ei ole mitään annettavaa (kilareita lukuunottamatta).
Vierailija kirjoitti:
Eihän meidänkään enosta olisi uskonut heillä olleen vaimonsa kanssa takanaan vuosikymmenten isäntä-palvelija suhde. Pärjäävä mies joka pääsi eläkkeelle suhteellisen terveenä sekä varakkaana. Vaimo joutui hoitokotiin. Täti kertoi vähän aika sitten tienneensä, koska vaimo oli kerran tästä hälle avautunut.. Epäilen tuollakin appiukolla olevan vähän sama asia. Ajat olivat tuolloin hiukan erilaiset mitä nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan feminismi on jo kääntynyt tavisnaisia vastaan, koska sokea usko ns hyvään saa aikaan pahaa. Tottakai työt tehdään tasan, mutta kummasti ne miestentyöt jää miehille. Osittain se on myös ymmärrettävää, koska jos asioita ei osaa, harvoin tietää sitten edes kuinka paljon työtä kyseinen asia teettää. Minä ehdotin vaimolle, että tehdään puusavotta vuorovuosin, ei tullut kuuloonkaan, vaikka vaimohan tämän talon halusi ostaa ja tykkää että sisällä on minusta turhankin lämmintä. Kun toisen tekemiseltä ummistaa silmänsä ja tuijottaa vain sitä omaa tekemistä, niin parisuhteen laatu laskee alle mitä siitä saa. Ja näsäviisaille, kotityöt tehdään meillä edelleen puoliksi, mutta talon huoltotyöt, lämmitys, autot ja pihatöistäkin valtaosa jää minulle. En voi kieltääkkään ettenkö olisi harkinnut eroa.
Ei sinun tarvitse tuohon suostua ja alistua. Sanot, että joka toinen vuosi on vaimon hoidettava. Miksi suostut?
Ei tietenkään tarvitse suostua mihinkään. Sitä se eläminen tässä parisuhteessa nyt vaatii ja sanoinkin, että olen harkinnut eroa. Omien kokemukseini mukaan ja myös täältä lukeneena, miesten töitä vähätellään todella laajasti, kuten tässäkin ketjussa. Jos tästä suhteesta lähden, niin on oltava eri taloudet ja molemmat hoitaa omat hommansa tahoillaan. Suuri osa naisista ei taida olla valmiita tasa-arvoon koska se tuo mukanaan väistämättä niitä epämukavia asioita, ei voi noukkia rusinoita pullasta vaatimalla kotitöitä puoliksi, eikä sitten osallistu mihinkään muuhun. Minun mielestäni olisi järkevää jakaa työt osaamisen mukaan, mutta nykyfeminismi ei oikein tue tätä ajatusta. Teen mielelläni enemmän, mutta jos siitäkin seuraa uusia vaatimuksia, niin kunnioitus on koetuksella, eikä se lupaa hyvää.
Nyt oli sellasta shittiä että nauroin ääneen.
Annas nyt tulla sitten sun käsitys miten kotityöt ja muut hommat pitäisi jakaa. Ennen kaikkea, listaa mitä sun käsityksen mukaan kyseiset työt on. Väitän ettet osaa listata edes puolia.
Laita myös miten usein sun käsityksen mukaan listaamasi työt tehdään ja kauanko kuhunkin työhön menee aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida tuntea montaakaan muualta tullutta naista? Ystävän vaimo dominoi täydellä teholla koko perhettä. Ainoa syy miksi tota katellaan on ettei tarvisi lähteä valmiiksi katetusta pöydästä. Luonneviastaan huolimatta nainen huolehtii itsestään, miehestään, lapsesta sekä kodista.
Tämäkin muuten osaa vetää kilareita jos niikseen tulee ja on suomalaiseen naiseen verrattuna todella takertuvainen.Eli luonnehäiriöstään huolimatta tuolla naisella on varsin paljon annettavaa perheelle ja miehelle. Ei nyt välttämättä paras mahdollinen diili, mutta kuitenkin parempi, jos toisella ei ole mitään annettavaa (kilareita lukuunottamatta).
Why men marry bitches? -kirja pitää sittenkin paikkansa ;)
Tuo johtuu vian siitä että nainen kokee naisten työt pienenä näpertelynä jota ei arvosteta, ja miehen työt hienona asiansa, jolla on merkitys. Mä jätän noita grillin kasaamisia mielelläni miehelle, koska se on sellaista yksinkertaista hommaa jossa ei voi mennä vikaan kunhan malttaa ohjeet lukea. Kaikessa vaikeasti hahmotettavassa, kuten miten pesen vessan, joudun koko ajan olemaan ohjeistamassa, tai minulta kysellään missä on mikäkin väline, vaikka niiden olinpaikat on kyllä teidossa. "Millä luudulla tämän pesen? Mikä aine pönttöön, mikä lavuaariin? Voinko pestä tällä, vai onko tämä jotain muuta paikkaa varten? Jne.
Mies pärjää hyvin yksinkertaisissa hommissa joissa ei tarvitse käyttää omia aivojaan, ja nainen taas monimutkaisissa, suunnittelua vaativissa, ja lennossa muuttuvissa asioissa.
meillää siis miesten työt ja naisten työt on jaoteltu niin että minä teen aivotyön, ja älyllisesti vaativat hommat, ja mies just nuo autonpesut ja kaapin kasaamiset, joissa ei apuani tarvitse. Typerintä on pistää toinen tekemään hommia jotka joutuu sitten joko tehdä perästä uudestaan, tai olla jatkuvasti käytettävissä kysymyksille, jolloin olisi sama tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu totta tosiaan ei. No onneksi sulla on kuitenkin meidät mammat joille voit kertoa joka päivä ettet enää halua olla missään tekemisissä suomalaisten naisten kanssa <3.
Samaahan mammatkin sanoo suomalaisista miehistä. Olen luullut että se on tämän palstan tarkoitus.
-eri
Ehei, suomalaiset miehet on ihania enkä vaihtaisi. Olet kuulut puhuttavan palstamiehistä.
Ihan niillä sanoilla "suomalaiset miehet", ja usein myös pelkkä "miehet". Tietysti näitä juttujahokee trollit, kuten sekin on jolle sinä vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että täällä on useampi mies, jotka yrittävät teille puhua järkeä. Uskokaa jo että on aika muuttaa käytöstään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voit pitää muuten kuin kissanristäisiä mutta ethän sinä pidä. Pariin tyyppiin olet yhteyksissä joista pidät. Jos siis nyt puhutaan vähän laajemmista kuvioista eikä ihan lähisukulaisista joihin muutenkin pidetään yhteyttä. Mutta kun pointti on se, että ärsyttävä Pirjo-täti jolle et soittaisi edes maksusta saati pelaisit tennistä, voi olla se tyyppi joka hommaa sun teinille sen ekan kesätyön.
Missä olen sanonut että en pidä? Miksi keksit omia olettamia ja pidät niitä totena? Pirjo-täti jolle en soittaisi edes maksusta tai kävisin piipahtamassa, auttamassa, tuskin olisi sellainen ihminen jonka varaan teinin kesätyöt kaatuvat. Minä pidän ihmisiin yhteyksiä monin eri tavoin, mutta en pidä kissanristiäisiä tarpeellisina, mutta en väitä etteikö ne olisi jollekkin tarpeellisia. Huomaatko tässä eron, että minä hyväksyn sinun tapasi hoitaa sukulaissuhteita, mutta minun tapani on sinusta selvästikkin väärä? Tuossa on juurikin iso syy miksi monet parisuhteet ajautuvat vaikeuksiin, kun ei nähdä sitä kumppania erillisenä ihmisenä, vaan ulotetaan ne omat "oikeat" tavat koskemaan myös häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että täällä on useampi mies, jotka yrittävät teille puhua järkeä. Uskokaa jo että on aika muuttaa käytöstään.
Jaahas. Mitä aiot tarjota vastineeksi? Uskon monien pärjäävän vallan hyvin ilman miehiä ja sieltä päin tulevia neuvoja. Nuo neuvot kun tuppaa olemaan tasoa: tee kaikki, älä pyydä mitään vastineeksi.
Miksi ihmiset luovat tyhmiä ongelmia? Huonekalujen kokoamiset yms. tehdään yhdessä ja hommiin, joita kumpikaan ei jaksa, hankitaan ammattilanen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, et selvästi ole joutunut tekemään niitä "miesten hommia". Tuolla tavallahan ne miehet, jotka eivät mitään tee, kuvittelevat kotitöiden olevan sisustustyynyjen pöyhimistä.
Kerrotko, mitä miesten hommia kerrostalossa asuvalla on?
Taulujen laittaminen seinälle, reikien poraaminen seinään. Huonekalujen kasaaminen. Siivotessa raskaiden mattojen vieminen ulos. Erilaisten koneiden ja laitteiden toiminnasta huolehtiminen: astianpesukone, pyykkikone ym. Autosta huolehtiminen, yhtiökokouksessa edustaminen, kun on perheen pää. Erilaisiin taloyhtiön luottamustoimiin osallistuminen, jossa joutuu ottamaan kantaa taloteknisiin asioihin. Siinä niitä.
Että mitähän vittua, yhtiökokouksessa edustaminen? Ilman valtakirjaa se ei onnistu, ja ei muutenkaan ole tarpeen. Nimimerkillä nainen, ja satun olemaan taloyhtiöni hallituksen puheenjohtaja.
Edustaminen vaikka valtakirjalla ja miksei olisi tarpeen. Siellähän tehdään taloyhtiön päätöksiä. Mekin, riviosakkaat, osa valtakirjalla (pääosin miehiä puolison antamalla valtakirjalla, koska yhdessä omistavat osakkeen) saimme kerran torpattua erään hallituksen kieroileman putkiremontin ja lopputuloksena hallitus erosi, isännöitsijä erosi ja jokainen osakas säästi 50 000 € silloin ja 25 000, kun remontti toteutettiin.
-eri