Nainen suuttuu jos puhun edes vitsillä naisten hommista, mutta oletuksena kuitenkin mies tekee tiettyjä hommia
Nainen loukkaantuu jo vitsin tasolla, jos mainitsen jotain naisten hommista, mutta kuitenkin perusajatuksena kaikki ruuvimeisseli-tietokone-grilli-asennus -työt kuuluvat oletuksena miehelle.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Meillä tällä hetkellä mies tekee meille lounasta ja minä, nainen, aion kohta mennä vaihtamaan terassin portaat. Terassilaudat kävin itse ostamassa, sahaan ne mittaansa, irrotan vanhat ja laitan uudet tilalle. En näe tässä mitään erikoista. Se tekee joka osaa ja jos ei osaa, voi aina opetella.
Kiva että teillä toimii. Ei se varmaan aloittajaa kuitenkaan auta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä tällä hetkellä mies tekee meille lounasta ja minä, nainen, aion kohta mennä vaihtamaan terassin portaat. Terassilaudat kävin itse ostamassa, sahaan ne mittaansa, irrotan vanhat ja laitan uudet tilalle. En näe tässä mitään erikoista. Se tekee joka osaa ja jos ei osaa, voi aina opetella.
Kiva! Mutta jos katsot tilastoja, niin selviää pian, että huoltotyöt ovat ihan aikuisten oikeasti eniten sukupuolittuneita töitä. Eikä niitä usein lasketa kotitöiksi, joten se vääristää sitä, että "kaikki kaatuu naisille!"
Vierailija kirjoitti:
Myös naisten talonmaalaus kun seinä sitten puoleenväliin maalattu kun tikkaat ja telineet aivan pelottavia käyttää ja kattohommat jo aivan mahdoton yhtälö.
Jälleen kerran se iänikuinen naismaku.
Btw, mun ex-mies ei osannut vaihtaa renkaita tai lyödä vasaralla seinään.
Vierailija kirjoitti:
Myös naisten talonmaalaus kun seinä sitten puoleenväliin maalattu kun tikkaat ja telineet aivan pelottavia käyttää ja kattohommat jo aivan mahdoton yhtälö.
Just joo. Minä maalasin meidän kesämökin vaikealla sävytteellä maalata ja kun mökin rakentanut timpuri tuli käymään, hän kehui että hyvin maalattu mökki. Oli mukava kehu kuuskymppiseltä patulta joka on varmasti aika monta mökkiä elämässään nähnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva että teillä toimii. Ei se varmaan aloittajaa kuitenkaan auta.
Eikä tilastoja muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on se iänikuinen dilemma kun ruokaa pitää tehdä joka päivä ja pyykkiä pestä, niin sitten on nää pari kertaa vuoteen tehtävät miesten työt kuten öljynvaihto.
Tietysti molemmat tekee tasapuolisesti kotityöt mitä nyt päivittäin ja viikottain pitää tehdä. Mutta eikö se tarkoita, että myös loputkin hommat kuten sitten vaikka öljynvaihto tehtäisiin vaikka vuorovuosittain?
Joo jos sä kirjoitat vuorovuosittain joulukortit ja ostat sukulaisille lahjat ja niin edelleen. Pitäkää vuosittain listaa kaikesta mitä teette ja jakakaa sitten.
Mä voinkin laittaa saman tien tähän listan kevään ja kesän juhlakauden tekemisistä niin mies voi tehdä sen vuorovuosittain: lapsille ja aikuisille on järjestettävä juhlavaatteet, juhlan kohteelle on hommattava lahjat ja kortit ja kukat, mahdollisen matkustamisen järjestelyt on tehtävä pakkaamisineen ja sopimisineen, en edes jaksa ruveta koko listaa miettimään just nyt tässä. Mutta vaihdan mielellään öljynvaihtoon on ensi vuonna.
Kaikki kissanristiäiset peruttaisiin jos miehet tästä päättäisivät. Ne kivat juhlat on naisille harrastus johon niitä miehiä raahataan. Tajuatteko, että miehet lähtevät kanssanne, koska ne ovat teille tärkeitä asioita?
Kissanristiäiset luo niitä tukiverkkoja, joiden puutteen takia yksinäiset miehet ja naiset kuolee asuntoihinsa ilman että kukaan huomaa vuoteen. Suomessa on liian vähän kissanristäisiä.
No sinä olet tuota mieltä, mutta se ei ollenkaan tarkoita että kaikki olisi, tai mitenkään muuten ei voisi tukiverkkoja olla. Kysyin ymmärrätkö, että mies tulee sinne kanssasi, koska asia on sinulle tärkeä?
Meidän parisuhteessa se on kylläkin toisinpäin, mies hinkuu kaikkiin mahdollisiin juhliin ja minä suostun menemään. Koska ymmärrän että juhlat on tärkeitä turvaverkkojen ja ystävyyssuhteiden muodostumiselle ja lasten sosiaalistamiselle. Ja vaikka itse en juhlista pidä, olen sitä mieltä että me suomalaiset olisimme onnellisempia jos olisimme sukurakkaampia.
Ja onhan niistä tukiverkoista ihan jatkuvaa konkreettistakin hyötyä ihmisille. Meillä on iso epäsuhta siinä että toisen suvun kanssa juhlitaan koko ajan ja toisen ei lainkaan. Meillä on siellä toisessa suvussa iso reservi ihmisiä joiden kanssa tehdään palveluksia puolin ja toisin. Jos joku kysyy että tiedätkö tekijää sille ja sille asialle, sanon että juu soita Reiskalle.
Tukiverkkoja on monenlaisia ja niistä on hyötyä, mutta kissanristiäiset ei ole ainoa tapa. Ärsyttää tämäkin, että määritellään jokin itsellä toimiva asia koskettamaan kaikkia ihmisiä ja mikään vaihtoehtoinen tapa ei käy. Mitä jos vaikka käy sukulaisen kanssa pelaamassa tennistä ja jonkun toisen kanssa soittelee? Jotkut ihmiset ovat myös sellaisia etteivät tapaa muuten kuin esim talkoissa, mutta nauttivat siellä tekemisestä ja toisten seurasta.
Kissanristäisten pointti on se että ne ihmiset on sulle sukua ja pysyy. Ei ne vaihdu kymmenen vuoden välein. He edustavat pysyvyyttä ja oikeasti turvaa ihmisten elämässä vaikka osa onkin ärsyttäviä. Siksi haluan ylläpitää sukuyhteyksiä kun siihen tilaisuuksia tarjotaan, vaikka usein tulee se tehtyä hammasta purren. Mutta jokainen saa tietysti toimia ihan niin kuin itse haluaa.
Rautalangasta: sitä yhteyttä voi pitää muullakin tavoin yllä. Etkö ymmärtänyt tuota mikä minua ärsyttää, vai ohititko sen vain olankohautuksella jatkaaksesi oman näkemyksesi pönkittämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Minä maalasin meidän kesämökin vaikealla sävytteellä maalata ja kun mökin rakentanut timpuri tuli käymään, hän kehui että hyvin maalattu mökki. Oli mukava kehu kuuskymppiseltä patulta joka on varmasti aika monta mökkiä elämässään nähnyt.
Mitä yrität sanoa?? Eli koska sinä onnistuit, niin joku toinen nainen ei voi olla avuton?? Äläpä ole tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva! Mutta jos katsot tilastoja, niin selviää pian, että huoltotyöt ovat ihan aikuisten oikeasti eniten sukupuolittuneita töitä. Eikä niitä usein lasketa kotitöiksi, joten se vääristää sitä, että "kaikki kaatuu naisille!"
Muutin naisena tänne korpeen. On ollut maalaamista, pihanlaittoa, puiden pilkkomista ja tähän päälle työssäkäyntiä. Ukkoa en huoli.
Lasketaanko minut ehdaksi feministiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja veikkaan muuten että yleisesti ottaen naiset tekee parempaa jälkeä juurikin tällaisissa hommissa. Teippasin kaiken huolellisesti suojaan minkä ei pitänyt tulla maalatuksi, kun miesten tyyli on keskimäärin suurpiirteisempi. Vedetään vaan menemään isolla pensselillä, ei se nyt niin haittaa jos tulee vähän suttuiset reunat, ei ne mihinkään näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kerran se iänikuinen naismaku.
Btw, mun ex-mies ei osannut vaihtaa renkaita tai lyödä vasaralla seinään.
aika harvoin siihen seinään varsinaisesti on tarkoitus lyödäkkään, eli tuossa on myös jotakin positiivista. Ei kai miehen nyt tarvitse automaattisesti osatakkaan ja ilmeisesti se miesmaku suosii kädettömämpiä miehiä ;) Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutin naisena tänne korpeen. On ollut maalaamista, pihanlaittoa, puiden pilkkomista ja tähän päälle työssäkäyntiä. Ukkoa en huoli.
Lasketaanko minut ehdaksi feministiksi?
Sen varmaan päätät sinä itse. Minä kerroin vaan tilastofaktoja. Huolto- ja korjaustyöt ovat sukupuolittuneimpia. Voit tarkistaa asian ja varmaan ihan empiriakin sen on sulle osoittanut.
N36, ei feministi, tasa-arvon kannattaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja veikkaan muuten että yleisesti ottaen naiset tekee parempaa jälkeä juurikin tällaisissa hommissa. Teippasin kaiken huolellisesti suojaan minkä ei pitänyt tulla maalatuksi, kun miesten tyyli on keskimäärin suurpiirteisempi. Vedetään vaan menemään isolla pensselillä, ei se nyt niin haittaa jos tulee vähän suttuiset reunat, ei ne mihinkään näy.
Veikkailla saa. Aikaa menee sitten enemmän ja se on kotitöistä pois.
Olen tässä tullut siihen päätelmään, ettei suomalaisella naisella enää ole juurikaan annettavaa parisuhteessa. Viimeinen tapailusuhdekin muodostui sellaiseksi, että minun piti kokata koko ajan, jotta saisimme nauttia hyvästä ruoasta. Tuntui että vuoroviikoin hoidin lapsia ja naista. Siihen päälle sitten vielä outoja mustasukkaisia kilareita. Miksi ihmeessä kukaan mies haluaisi tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tämä on se iänikuinen dilemma kun ruokaa pitää tehdä joka päivä ja pyykkiä pestä, niin sitten on nää pari kertaa vuoteen tehtävät miesten työt kuten öljynvaihto.
Tietysti molemmat tekee tasapuolisesti kotityöt mitä nyt päivittäin ja viikottain pitää tehdä. Mutta eikö se tarkoita, että myös loputkin hommat kuten sitten vaikka öljynvaihto tehtäisiin vaikka vuorovuosittain?
Joo jos sä kirjoitat vuorovuosittain joulukortit ja ostat sukulaisille lahjat ja niin edelleen. Pitäkää vuosittain listaa kaikesta mitä teette ja jakakaa sitten.
Mä voinkin laittaa saman tien tähän listan kevään ja kesän juhlakauden tekemisistä niin mies voi tehdä sen vuorovuosittain: lapsille ja aikuisille on järjestettävä juhlavaatteet, juhlan kohteelle on hommattava lahjat ja kortit ja kukat, mahdollisen matkustamisen järjestelyt on tehtävä pakkaamisineen ja sopimisineen, en edes jaksa ruveta koko listaa miettimään just nyt tässä. Mutta vaihdan mielellään öljynvaihtoon on ensi vuonna.
Kaikki kissanristiäiset peruttaisiin jos miehet tästä päättäisivät. Ne kivat juhlat on naisille harrastus johon niitä miehiä raahataan. Tajuatteko, että miehet lähtevät kanssanne, koska ne ovat teille tärkeitä asioita?
Kissanristiäiset luo niitä tukiverkkoja, joiden puutteen takia yksinäiset miehet ja naiset kuolee asuntoihinsa ilman että kukaan huomaa vuoteen. Suomessa on liian vähän kissanristäisiä.
No sinä olet tuota mieltä, mutta se ei ollenkaan tarkoita että kaikki olisi, tai mitenkään muuten ei voisi tukiverkkoja olla. Kysyin ymmärrätkö, että mies tulee sinne kanssasi, koska asia on sinulle tärkeä?
Meidän parisuhteessa se on kylläkin toisinpäin, mies hinkuu kaikkiin mahdollisiin juhliin ja minä suostun menemään. Koska ymmärrän että juhlat on tärkeitä turvaverkkojen ja ystävyyssuhteiden muodostumiselle ja lasten sosiaalistamiselle. Ja vaikka itse en juhlista pidä, olen sitä mieltä että me suomalaiset olisimme onnellisempia jos olisimme sukurakkaampia.
Ja onhan niistä tukiverkoista ihan jatkuvaa konkreettistakin hyötyä ihmisille. Meillä on iso epäsuhta siinä että toisen suvun kanssa juhlitaan koko ajan ja toisen ei lainkaan. Meillä on siellä toisessa suvussa iso reservi ihmisiä joiden kanssa tehdään palveluksia puolin ja toisin. Jos joku kysyy että tiedätkö tekijää sille ja sille asialle, sanon että juu soita Reiskalle.
Tukiverkkoja on monenlaisia ja niistä on hyötyä, mutta kissanristiäiset ei ole ainoa tapa. Ärsyttää tämäkin, että määritellään jokin itsellä toimiva asia koskettamaan kaikkia ihmisiä ja mikään vaihtoehtoinen tapa ei käy. Mitä jos vaikka käy sukulaisen kanssa pelaamassa tennistä ja jonkun toisen kanssa soittelee? Jotkut ihmiset ovat myös sellaisia etteivät tapaa muuten kuin esim talkoissa, mutta nauttivat siellä tekemisestä ja toisten seurasta.
Kissanristäisten pointti on se että ne ihmiset on sulle sukua ja pysyy. Ei ne vaihdu kymmenen vuoden välein. He edustavat pysyvyyttä ja oikeasti turvaa ihmisten elämässä vaikka osa onkin ärsyttäviä. Siksi haluan ylläpitää sukuyhteyksiä kun siihen tilaisuuksia tarjotaan, vaikka usein tulee se tehtyä hammasta purren. Mutta jokainen saa tietysti toimia ihan niin kuin itse haluaa.
Rautalangasta: sitä yhteyttä voi pitää muullakin tavoin yllä. Etkö ymmärtänyt tuota mikä minua ärsyttää, vai ohititko sen vain olankohautuksella jatkaaksesi oman näkemyksesi pönkittämistä?
Et sinä pidä yhteyttä koko jengiin jos otat vain rusinat pullasta ja pelaat temnistä. Siellä kissanristäisissä syödään koko pulla. Ja etkö sinä ymmärtänyt kun kirjoitin, että tee ihan niin kuin itse haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kyllä todellinen idiootti. En suosittele päästämään näitä yleistyksiä suustasi, ellet halua näyttää miten pöljä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkailla saa. Aikaa menee sitten enemmän ja se on kotitöistä pois.
Ai kamala, no ymmärrän hätäsi kun puhtaat sukat loppuu :D.
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä tullut siihen päätelmään, ettei suomalaisella naisella enää ole juurikaan annettavaa parisuhteessa. Viimeinen tapailusuhdekin muodostui sellaiseksi, että minun piti kokata koko ajan, jotta saisimme nauttia hyvästä ruoasta. Tuntui että vuoroviikoin hoidin lapsia ja naista. Siihen päälle sitten vielä outoja mustasukkaisia kilareita. Miksi ihmeessä kukaan mies haluaisi tuollaista.
Juu totta tosiaan ei. No onneksi sulla on kuitenkin meidät mammat joille voit kertoa joka päivä ettet enää halua olla missään tekemisissä suomalaisten naisten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä miesten töitä, kun asutaan kerrostalossa vuokralla, taloyhtiö hoitaa pihatyöt. Mies ei ole koskaan tehnyt meillä mitään remonttia, ei edes maalannut yhtään seinää, vaikka olen pyytänyt, täytyy varmaan itse maalata.
Onko autoja? Huoltaako niitä? Entä kodin sähkölaitteet, joita alkaa olee joka kodissa jo todella useita? Lasten pyörät, urheilukamat? Onko teillä mökkiä?
Mitä ja miten kodin sähkölaitteita huolletaan?
Esim tunnen naisen, joka ei osaa tv:n kanavia hakea, ei asettaa kellonaikaa laitteisiin, ei vaihtaa lamppua uuniin, ei asentaa uutta pleikkaa eikä edes käyttää dvd-laitetta. Ajastaa auton lämmityslaitetta. Lista on pitkä.
Sano nyt vielä, että eukko ei osaa avata maitopurkkia, kun ei tiedä mihin suuntaan korkkia väännetään. Ja kahvikeittimessäkin pitää tietää, mitä nappia painaa. Nyyh. Älä vedä kehitysvammaisia mukaan keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Et taida tuntea montaakaan muualta tullutta naista? Ystävän vaimo dominoi täydellä teholla koko perhettä. Ainoa syy miksi tota katellaan on ettei tarvisi lähteä valmiiksi katetusta pöydästä. Luonneviastaan huolimatta nainen huolehtii itsestään, miehestään, lapsesta sekä kodista.
Tämäkin muuten osaa vetää kilareita jos niikseen tulee ja on suomalaiseen naiseen verrattuna todella takertuvainen.
Ei tietenkään tarvitse suostua mihinkään. Sitä se eläminen tässä parisuhteessa nyt vaatii ja sanoinkin, että olen harkinnut eroa. Omien kokemukseini mukaan ja myös täältä lukeneena, miesten töitä vähätellään todella laajasti, kuten tässäkin ketjussa. Jos tästä suhteesta lähden, niin on oltava eri taloudet ja molemmat hoitaa omat hommansa tahoillaan. Suuri osa naisista ei taida olla valmiita tasa-arvoon koska se tuo mukanaan väistämättä niitä epämukavia asioita, ei voi noukkia rusinoita pullasta vaatimalla kotitöitä puoliksi, eikä sitten osallistu mihinkään muuhun. Minun mielestäni olisi järkevää jakaa työt osaamisen mukaan, mutta nykyfeminismi ei oikein tue tätä ajatusta. Teen mielelläni enemmän, mutta jos siitäkin seuraa uusia vaatimuksia, niin kunnioitus on koetuksella, eikä se lupaa hyvää.