Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen suuttuu jos puhun edes vitsillä naisten hommista, mutta oletuksena kuitenkin mies tekee tiettyjä hommia

Vierailija
15.05.2021 |

Nainen loukkaantuu jo vitsin tasolla, jos mainitsen jotain naisten hommista, mutta kuitenkin perusajatuksena kaikki ruuvimeisseli-tietokone-grilli-asennus -työt kuuluvat oletuksena miehelle.

Kommentit (257)

Vierailija
81/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miesten töitä, kun asutaan kerrostalossa vuokralla, taloyhtiö hoitaa pihatyöt. Mies ei ole koskaan tehnyt meillä mitään remonttia, ei edes maalannut yhtään seinää, vaikka olen pyytänyt, täytyy varmaan itse maalata.

Onko autoja? Huoltaako niitä? Entä kodin sähkölaitteet, joita alkaa olee joka kodissa jo todella useita? Lasten pyörät, urheilukamat? Onko teillä mökkiä?

Mitä ja miten kodin sähkölaitteita huolletaan?

Esim tunnen naisen, joka ei osaa tv:n kanavia hakea, ei asettaa kellonaikaa laitteisiin, ei vaihtaa lamppua uuniin, ei asentaa uutta pleikkaa eikä edes käyttää dvd-laitetta. Ajastaa auton lämmityslaitetta. Lista on pitkä.

Vierailija
82/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen laittanut merkille, että mies tehkööt omat työnsä, lumityöt jne! Mutta naisten työt jaetaan tasan, paitsi että metatyö on kovaa hommaa. Naisen aika menee turhaan näpertelyyn. Kun nainen roikkuu tietsikalle, on hänellä siihen oikeus, mutta mies tehdessään vastaavaa laiskottelee.

Kyllä meidän 40 metristä pihatietä olen minä kolannut enemmän kuin mies. Myönnän, että ei ole aina helppoa nuo ns. miesten työt naisen fysiikalla. Olen jopa oksentanut uupumuksesta lumipenkkaan kerran, kun lumi oli erityisen märkää ja painavaa.  En silti vähättelisi ns. naistenkaan töitä. Olen minä väsynyt niissäkin esim. kantaessani saunaan vettä tai pestessäni mattoja jne. Työ on työtä ja siksi sitä työksi sanotaan, eikä huviksi.

Oksentanut uupumuksesta? Eipäs nyt liioitella :D

Olen joutunut tekemään kaikenlaisia kotitöitä siitä asti kun niihin on vain iän myötä pystynyt. Lumien kolausta, nurmikon ajamista, maalailua, naulojen naputtelua, painavien asioiden kantamista... en tiennytkään että noista olisi voinut livistää pillun omistamiseen vedoten.

No en kyllä liioitellut. Märkä lumi on ihan hirveää kolattavaa, kun sitä on paksu kerros ja kolattava matka pitkä. Kyllä sen kaikki suomalaiset tietävät, ei täällä kukaan ole varmaankaan lumitöiltä onnistunut karkaamaan. Enkä usko, että kukaan Suomessa yleensäkään pääsee mitään kotihommaa pakoon siksi, että alapäässä on kolo eikä uloke. Oma likkani istui aikoinaan savupiipun päällä ja purki sitä tiili tiileltä, eikä kysellyt, miksi tyttönä joutuu moiseen puuhaan. Ei kysellyt silloinkaan, kun joutui talon maalaukseen, renkaiden vaihtoon tai halon hakkuuseen. Teki vanhempiensa mukana ja on nyt aikuisena ihan yhtä osaava ja pystyvä kuin suurin osa suomalaisista naisista. Nämä jutut sohvalla makaavista ja mitään tekemättömistä miehistä tai naisista eivät vastaa monenkaan todellisuutta ihan vain siitä syystä, että ei ole ketään, joka tekisi kaikki hommat jonkun laiskan puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämä on se iänikuinen dilemma kun ruokaa pitää tehdä joka päivä ja pyykkiä pestä, niin sitten on nää pari kertaa vuoteen tehtävät miesten työt kuten öljynvaihto.

Tietysti molemmat tekee tasapuolisesti kotityöt mitä nyt päivittäin ja viikottain pitää tehdä. Mutta eikö se tarkoita, että myös loputkin hommat kuten sitten vaikka öljynvaihto tehtäisiin vaikka vuorovuosittain?

No itsehän tuossa jo kerroit syyn siihen, miksi nainen hermostuu, jos nimität päivittäisiä kotitöitä "naisten töiksi" Laitat sen kyseenalaiseksi, pitääkö sinun miehenä niitä tehdä. Voit tietenkin aina vedota, "No hei, vitsillä vaan" mutta totta toinen puoli. Haluat ainakin hieman palkintoa siitä, että "armollisesti teet oman osuutesi kotitöistä"

Vierailija
84/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taas ketjun peukutuksista huomaa, että monelle tasa-arvo ei suinkaan tarkoitakaan sitä, että joutuisi itse joskus astumaan perinteisen miehen tontille ikävissä asioissa. 

Vierailija
85/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, tämä on se iänikuinen dilemma kun ruokaa pitää tehdä joka päivä ja pyykkiä pestä, niin sitten on nää pari kertaa vuoteen tehtävät miesten työt kuten öljynvaihto.

Tietysti molemmat tekee tasapuolisesti kotityöt mitä nyt päivittäin ja viikottain pitää tehdä. Mutta eikö se tarkoita, että myös loputkin hommat kuten sitten vaikka öljynvaihto tehtäisiin vaikka vuorovuosittain?

Joo jos sä kirjoitat vuorovuosittain joulukortit ja ostat sukulaisille lahjat ja niin edelleen. Pitäkää vuosittain listaa kaikesta mitä teette ja jakakaa sitten.

Mä voinkin laittaa saman tien tähän listan kevään ja kesän juhlakauden tekemisistä niin mies voi tehdä sen vuorovuosittain: lapsille ja aikuisille on järjestettävä juhlavaatteet, juhlan kohteelle on hommattava lahjat ja kortit ja kukat, mahdollisen matkustamisen järjestelyt on tehtävä pakkaamisineen ja sopimisineen, en edes jaksa ruveta koko listaa miettimään just nyt tässä. Mutta vaihdan mielellään öljynvaihtoon on ensi vuonna.

Käy jos et itkupotkuraivoa miehen valitsemassa juhla-asussa tai lasten vaatetuksesta :)

Kyllä me aikuiset itse omat vaatteemme valitaan, toki minä organisoin että a) retki muistetaan tehdä ja b) milloin se tehdään. Lasten vaatteissa ei kauheasti voi mennä pieleen, vaikka toki on paljon mahdollista että mies ostaa kauheimmat mahdolliset, juurikin siksi ettei tarvitsisi koskaan enää ostaa. Tämähän se on miesten yleinen strategia. Mutta kun ekan vuoden vain ottaa rennosti sukulaisten silmien pyörityksen, niin eiköhän mies usko ettei se temppu nyt auta ja parin vuoden päästä löytyy ne asialliset vaatteetkin sieltä rekiltä.

Et helkkarissa oikeasti usko tuohon, että miesten "yleinen strategia" on ostaa kauheimmat mahdolliset, ettei tarvitse enää ostaa? Älä nyt aikuinen nainen jaksa. Ihan oikeasti yleistät, että moni mies olisi tahallaan noin lapsellinen, tuhlaisi rahat turhaan ja pahoittaisi lasten mielen.... Kyllä kyse on yleensä jostain muusta, jos mies ei osaa oikeita valita.

Hauska vitsihän tuo on. Mutta jos joku tuollaisia naurettavia yleistyksiä oikeasti esittää vastakkaisesta sukupuolesta, niin kyllä se enemmän esittäjästä itsestään kertoo.

No kuule, ei siitä ole kauan kuin tuore äiti kertoi täällä hassunhauskana tarinana kuinka miehensä oli tuonut vauvalle lähtövaatteet synnärille ja kuinka mies olikaan löytänyt kaapista kaikkien siististi viikattujen ja uutuuttaan hohtavien bodyjen takaa ne kaverin lahjoittamat käytetyt ja kulahtaneet vaatteet. Tämä tuore äiti ei tajunnut yhtään mitä tapahtuu, mutta mietipä sinä 🤔.

No minäpä mietin kolmen lapsen äitinä ja pitkässä avioliitossa elävänä... Ei tule kyllä mitään muuta mieleen, että hemmoteltu diiva alkaa ilmeisesti heti polkemaan jalkaa ja kiukuttelemaan aivan mitättömästä asiasta. Toivotan miehelle onnea tuollaisen kanssa! Ei olis meillä ollut todellakaan mikään ongelma. Jos haluaa tietyt vaatteet, laittaa ne valmiiksi, tai pyytää niitä. Sillä isälläkin on ihan sama sananvalta päättää mihin oma lapsi pukeutuu. Varsinkin kun ne oli kaappiin (käyttöä varten??) laitettu.

Ei kai kukaan tosiaan usko, et mies alkaa tuossa taktikoimaan ja käyttämään energiaa "strategian toteuttamiseen". Millaisia ihmisiä te oikein olette? :D

Olen nainen jonka mies tekee jotain tuon suuntaista aina silloin tällöin. En kuitenkaan usko että hän tietoisesti taktikoi, se tapahtuu jotenkin alitajuisesti tai automaatiolla. Nykyään jo huomaan sen, en olisi minäkään huomannut nuorena niin kuin tuo tuore äiti ei huomannut.

Lisäänpä vielä kuvaavan esimerkin, ja muistetaan että mieheni on tavallinen pidetty ihminen. Heräsin esikoisen ensimmäisen vuoden vauvan kanssa joka ikinen aamu, koska mies joutui heräämään viikolla aikaisin töihin jne. Äitienpäivän lähestyessä ajattelin että nyt olisi hyvä tilaisuus saada ensimmäistä kertaa vuoteen nukkua pitkään ja pyysin mieheltäni nätisti että heräätkö vauvan kanssa aamulla. Noh, tulee äitienpäivä aatto. Rilluttelen illalla kerrankin siiderin juoden ja valvon yhteen, pikkusen rupeaa jo mietityttämään kun menen nukkumaan ja mies jatkaa valvomista. Aamulla vauva herää taas sianpieremän aikaan, tönin miestä mutta ei mitään liikettä. Kääntää kylkeä ja jatkaa unia. Sanon herää, vauva heräsi. Ei mitään reaktiota. Tässä vaiheessa alkaa jo vituttaa niin paljon että tiedän etten saa enää muutenkaan unta ja nousen. Puoli kymmeneltä mies kömpii sängystä ja tulee ojentamaan mulle paketoimattoman muumimukin ilman korttia ja menee takaisin nukkumaan. Tuli ihan harvinaisen selväksi mitä mieltä mies oli pyynnöstäni ja kannattaako pyytää uudestaan.

Vierailija
86/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä miesten töitä, kun asutaan kerrostalossa vuokralla, taloyhtiö hoitaa pihatyöt. Mies ei ole koskaan tehnyt meillä mitään remonttia, ei edes maalannut yhtään seinää, vaikka olen pyytänyt, täytyy varmaan itse maalata.

Onko autoja? Huoltaako niitä? Entä kodin sähkölaitteet, joita alkaa olee joka kodissa jo todella useita? Lasten pyörät, urheilukamat? Onko teillä mökkiä?

Esim tunnen naisen, joka ei osaa tv:n kanavia hakea, ei asettaa kellonaikaa laitteisiin, ei vaihtaa lamppua uuniin, ei asentaa uutta pleikkaa eikä edes käyttää dvd-laitetta. Ajastaa auton lämmityslaitetta. Lista on pitkä.

Jo tuo kysymys osoittaa, ettei ihminen tiedä mistään mitään. "Sähkölaitteiden huolto" niputettu saman kysymyksen alle.

Pitää mm. avata ja puhdistaa ja vaihtaa laitteiden osia. Riippuu hirveesti laitteesta onko kyse tiskikoneesta, ilmalämpöpumpusta, pesukoneesta, tulostimesta vai mistä.

https://tukes.fi/koti-ja-vapaa-aika/kodin-tekniikka-ja-sahko/kodin-sahk…

Vierailija
87/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jos sä kirjoitat vuorovuosittain joulukortit ja ostat sukulaisille lahjat ja niin edelleen. Pitäkää vuosittain listaa kaikesta mitä teette ja jakakaa sitten.

Mä voinkin laittaa saman tien tähän listan kevään ja kesän juhlakauden tekemisistä niin mies voi tehdä sen vuorovuosittain: lapsille ja aikuisille on järjestettävä juhlavaatteet, juhlan kohteelle on hommattava lahjat ja kortit ja kukat, mahdollisen matkustamisen järjestelyt on tehtävä pakkaamisineen ja sopimisineen, en edes jaksa ruveta koko listaa miettimään just nyt tässä. Mutta vaihdan mielellään öljynvaihtoon on ensi vuonna.

Kaikki kissanristiäiset peruttaisiin jos miehet tästä päättäisivät. Ne kivat juhlat on naisille harrastus johon niitä miehiä raahataan. Tajuatteko, että miehet lähtevät kanssanne, koska ne ovat teille tärkeitä asioita?

Vierailija
88/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo tuo kysymys osoittaa, ettei ihminen tiedä mistään mitään. "Sähkölaitteiden huolto" niputettu saman kysymyksen alle.

Pitää mm. avata ja puhdistaa ja vaihtaa laitteiden osia. Riippuu hirveesti laitteesta onko kyse tiskikoneesta, ilmalämpöpumpusta, pesukoneesta, tulostimesta vai mistä.

https://tukes.fi/koti-ja-vapaa-aika/kodin-tekniikka-ja-sahko/kodin-sahk…

Joillekin on kynnys jo siinä lampun vaihdossa tai valaisimen kiinnittämisessä kattoon - silloin ei kannata mennä ilmalämpöpumppua huoltamaan.

Vierailija
89/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kissanristiäiset peruttaisiin jos miehet tästä päättäisivät. Ne kivat juhlat on naisille harrastus johon niitä miehiä raahataan. Tajuatteko, että miehet lähtevät kanssanne, koska ne ovat teille tärkeitä asioita?

Onhan se tärkeää, että on sosiaalista elämää. Hyvä lapsillekin oppia, miten ihmisten kanssa ollaan ja voi olla mukavaa, vaikka hetkeksi joutuisi vaihtamaan pieruverkkarit siistiin asuun ja nostamaan ahterinsa sohvalta.

Vierailija
90/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy jos et itkupotkuraivoa miehen valitsemassa juhla-asussa tai lasten vaatetuksesta :)

Kyllä me aikuiset itse omat vaatteemme valitaan, toki minä organisoin että a) retki muistetaan tehdä ja b) milloin se tehdään. Lasten vaatteissa ei kauheasti voi mennä pieleen, vaikka toki on paljon mahdollista että mies ostaa kauheimmat mahdolliset, juurikin siksi ettei tarvitsisi koskaan enää ostaa. Tämähän se on miesten yleinen strategia. Mutta kun ekan vuoden vain ottaa rennosti sukulaisten silmien pyörityksen, niin eiköhän mies usko ettei se temppu nyt auta ja parin vuoden päästä löytyy ne asialliset vaatteetkin sieltä rekiltä.

Et helkkarissa oikeasti usko tuohon, että miesten "yleinen strategia" on ostaa kauheimmat mahdolliset, ettei tarvitse enää ostaa? Älä nyt aikuinen nainen jaksa. Ihan oikeasti yleistät, että moni mies olisi tahallaan noin lapsellinen, tuhlaisi rahat turhaan ja pahoittaisi lasten mielen.... Kyllä kyse on yleensä jostain muusta, jos mies ei osaa oikeita valita.

Hauska vitsihän tuo on. Mutta jos joku tuollaisia naurettavia yleistyksiä oikeasti esittää vastakkaisesta sukupuolesta, niin kyllä se enemmän esittäjästä itsestään kertoo.

No kuule, ei siitä ole kauan kuin tuore äiti kertoi täällä hassunhauskana tarinana kuinka miehensä oli tuonut vauvalle lähtövaatteet synnärille ja kuinka mies olikaan löytänyt kaapista kaikkien siististi viikattujen ja uutuuttaan hohtavien bodyjen takaa ne kaverin lahjoittamat käytetyt ja kulahtaneet vaatteet. Tämä tuore äiti ei tajunnut yhtään mitä tapahtuu, mutta mietipä sinä 🤔.

No minäpä mietin kolmen lapsen äitinä ja pitkässä avioliitossa elävänä... Ei tule kyllä mitään muuta mieleen, että hemmoteltu diiva alkaa ilmeisesti heti polkemaan jalkaa ja kiukuttelemaan aivan mitättömästä asiasta. Toivotan miehelle onnea tuollaisen kanssa! Ei olis meillä ollut todellakaan mikään ongelma. Jos haluaa tietyt vaatteet, laittaa ne valmiiksi, tai pyytää niitä. Sillä isälläkin on ihan sama sananvalta päättää mihin oma lapsi pukeutuu. Varsinkin kun ne oli kaappiin (käyttöä varten??) laitettu.

Ei kai kukaan tosiaan usko, et mies alkaa tuossa taktikoimaan ja käyttämään energiaa "strategian toteuttamiseen". Millaisia ihmisiä te oikein olette? :D

Olen nainen jonka mies tekee jotain tuon suuntaista aina silloin tällöin. En kuitenkaan usko että hän tietoisesti taktikoi, se tapahtuu jotenkin alitajuisesti tai automaatiolla. Nykyään jo huomaan sen, en olisi minäkään huomannut nuorena niin kuin tuo tuore äiti ei huomannut.

Lisäänpä vielä kuvaavan esimerkin, ja muistetaan että mieheni on tavallinen pidetty ihminen. Heräsin esikoisen ensimmäisen vuoden vauvan kanssa joka ikinen aamu, koska mies joutui heräämään viikolla aikaisin töihin jne. Äitienpäivän lähestyessä ajattelin että nyt olisi hyvä tilaisuus saada ensimmäistä kertaa vuoteen nukkua pitkään ja pyysin mieheltäni nätisti että heräätkö vauvan kanssa aamulla. Noh, tulee äitienpäivä aatto. Rilluttelen illalla kerrankin siiderin juoden ja valvon yhteen, pikkusen rupeaa jo mietityttämään kun menen nukkumaan ja mies jatkaa valvomista. Aamulla vauva herää taas sianpieremän aikaan, tönin miestä mutta ei mitään liikettä. Kääntää kylkeä ja jatkaa unia. Sanon herää, vauva heräsi. Ei mitään reaktiota. Tässä vaiheessa alkaa jo vituttaa niin paljon että tiedän etten saa enää muutenkaan unta ja nousen. Puoli kymmeneltä mies kömpii sängystä ja tulee ojentamaan mulle paketoimattoman muumimukin ilman korttia ja menee takaisin nukkumaan. Tuli ihan harvinaisen selväksi mitä mieltä mies oli pyynnöstäni ja kannattaako pyytää uudestaan.

Miksi katselet tuollaista miestä? Mullakin ensimmäinen aviomies yritti tuota. Jäi ensimmäiseksi.

Kunnioituksen puutetta.

Vierailija
91/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo lähinnä sinusta, miksi tunnet noin tyhmiä ihmisiä?

Sähkölaitteita jos "huoltaa" muu kun pätevä sähkömies, voi lasku olla todella suuri, vakuutus ei mm korvaa tulipaloa joka alkanut maallikon sorkkimasta laitteesta.

Vierailija
92/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsehän tuossa jo kerroit syyn siihen, miksi nainen hermostuu, jos nimität päivittäisiä kotitöitä "naisten töiksi" Laitat sen kyseenalaiseksi, pitääkö sinun miehenä niitä tehdä. Voit tietenkin aina vedota, "No hei, vitsillä vaan" mutta totta toinen puoli. Haluat ainakin hieman palkintoa siitä, että "armollisesti teet oman osuutesi kotitöistä"

Kuka puhui mistään päivittäisistä hommista?Ap kertoi naisen suuttuvan, jos vitsailee "naisten töistä" mutta ei täsmentänyt missä yhteydessä tuota termiä käyttää. Sehän voi vaikka olla just sitä joulukorttien lähettämistä kerran vuodessa. (Jota muuten en itse naisena tee)

Kyllä on kaksinaismoralismia SUUTTUA vitsistä, jos elää todeksi sitä stereotypiaa, että miehen kuitenkin pitää hoitaan tonttinsa.

Mutta ikävän todellista monissa perheissä. Kotityöt oletetaan ja toivotaan jaettavaksi 50 - 50, mutta huolto- ym työt jäävät edelleen miehille. Ja nykyajan feminismin mukaisesti niitähän ei edes lasketa tilastoihin! Eli just tämä, et pidetään mölyä siitä, missä itse koetaan joutuvan uhriksi, mutta ollaan ihan hissukseen siitä asian toisesta puolesta.

Säälittävää ja surullista.

Vierailija
93/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissanristiäiset luo niitä tukiverkkoja, joiden puutteen takia yksinäiset miehet ja naiset kuolee asuntoihinsa ilman että kukaan huomaa vuoteen. Suomessa on liian vähän kissanristäisiä.

Vierailija
94/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkölaitteita jos "huoltaa" muu kun pätevä sähkömies, voi lasku olla todella suuri, vakuutus ei mm korvaa tulipaloa joka alkanut maallikon sorkkimasta laitteesta.

Ja taas tuli ilmi yksi ilmiselvä tapaus, joka ei tee "miesten töitä". Kyllä monia laitteita PITÄÄ nimenomaan itse huoltaa. Voi hyvänen aika, eikö teitä naiset hävetä?!

Tosin hauskaa ironiaa, kun haukut muita tyhmiksi, etkä itsekään tee (osaa tehdä) tiettyjä asioita. Auts.

Vierailija
95/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä mikä on laitteen huoltamisen ja käyttämisen ero. Pointtini oli, että on naisia, jotka eivät pystyisi esim ottamaan uutta televisiota käyttöön.

Minulle on sama tuntea tällaisia ihmisiä. Sitä varon, ettei lähipiiriin pääse kaltaisiasi oman elämänsä yli-ihmisiä.

96/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä370599 kirjoitti:

Hahah olen huomannut saman, ap! Treffeilläkin on tullut käytyä sellaisten voimaantuneiden tasa-arvoa kannattavien feministien kanssa, jotka luonnollisesti olettavat, että mies maksaa joka kerta :D 

Haha vaan sinnekin. Ihanko oikeasti siellä päässä olevalla riittäisi henkinen kantti tradwifen seurassa?

Kunnioitettavan epälooginen puheenaiheen vaihto :D Henkisellä kantilla ei ole mitään tekemistä tilanteessa, jossa käydään esim. viisillä treffeillä ja mies maksaa joka kerta. Rautalankaa: se maksaminen tässä on aika sivuasia. Pointti tässä on se, että tilanne on melko absurdi kun nainen, joka jo alkumetreillä sanoo olevansa feministi ja vaalivansa tasa-arvoa, olettaakin täysin automaattisesti, että mies maksaa treffit joka ainut kerta. ;D 

Vierailija
97/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on vaikeaa, jos sen asenteen haluaa ottaa.

Vierailija
98/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissanristiäiset luo niitä tukiverkkoja, joiden puutteen takia yksinäiset miehet ja naiset kuolee asuntoihinsa ilman että kukaan huomaa vuoteen. Suomessa on liian vähän kissanristäisiä.

No sinä olet tuota mieltä, mutta se ei ollenkaan tarkoita että kaikki olisi, tai mitenkään muuten ei voisi tukiverkkoja olla. Kysyin ymmärrätkö, että mies tulee sinne kanssasi, koska asia on sinulle tärkeä?

Vierailija
99/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä mikä on laitteen huoltamisen ja käyttämisen ero. Pointtini oli, että on naisia, jotka eivät pystyisi esim ottamaan uutta televisiota käyttöön.

Minulle on sama tuntea tällaisia ihmisiä. Sitä varon, ettei lähipiiriin pääse kaltaisiasi oman elämänsä yli-ihmisiä.

Luuletko että television käyttöönotto on jotain rakettitiedettä? Juttuhan menee niin että mies alkaa kinua uutta seinän kokoista televisiota kohta kun edellinen on ostettu, ja sitten speksataan ja lopulta ostetaan. Kun se uusi rakas kannetaan sisään, niin luuletko oikeesti että naisella on mitään saumaa ottaa se käyttöön?

Vierailija
100/257 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sinä olet tuota mieltä, mutta se ei ollenkaan tarkoita että kaikki olisi, tai mitenkään muuten ei voisi tukiverkkoja olla. Kysyin ymmärrätkö, että mies tulee sinne kanssasi, koska asia on sinulle tärkeä?

Meidän parisuhteessa se on kylläkin toisinpäin, mies hinkuu kaikkiin mahdollisiin juhliin ja minä suostun menemään. Koska ymmärrän että juhlat on tärkeitä turvaverkkojen ja ystävyyssuhteiden muodostumiselle ja lasten sosiaalistamiselle. Ja vaikka itse en juhlista pidä, olen sitä mieltä että me suomalaiset olisimme onnellisempia jos olisimme sukurakkaampia.