Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako 30-vuotiaan mennä mielummin amkiin vai yliopistoon?

Vierailija
14.05.2021 |

Ja jos amk, niin päivä vai monimuoto? Mihin näistä olen liian vanha joukkoon? Onko alalla ja paikkakunnallakin merkitystä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä, mitä alaa haluat opiskella. Sinun ei tarvitse kysyä keneltäkään lupaa omaan elämääsi liittyviin valintoihin. Liian vanha olet vain, jos itse ajattelet olevasi liian vanha. Onnea matkaan!

Vierailija
2/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää jäätelölle syömään jäätelöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

30-vuotiaana kannattaisi viimeistään alkaa selvittämään mitä elämältään tahtoo ja mennä sitä kohti, eikä kysellä netistä muiden mielipiteitä. Jos haluat sairaanhoitajaksi, mene AMKiin. Jos taas lääkäriksi, mene yliopistoon.

Vierailija
4/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vanha joukkoon? Oletko menossa kavereita etsimään vai opiskelemaan?

Vierailija
5/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No opiskelemaan, mutta kavereitakin olisi hyvä saada ja sopeutua porukkaan. Mietin mitä muut ajattelee samalla vuosikurssilla tai läheiset, kun tämän ikäinen tulee paljon nuorempien sekaan, varmaan olen todella vähemmistö tai ainoa. Etenkin jos läheiseni ovat aikoja sitten hankkineet jo korkeakoulututkinnon

Vierailija
6/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää jäätelölle syömään jäätelöä.

Häh?

Vierailija
7/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi ihan liikaa vaihoehtoja mitkä kiinnostaa. Ammatinvalinnanpsykologikaan hyödytä. Mitä teen?

Vierailija
8/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se tuossa iässä pitäisi olla jo töissä ja siinä ohella kasvattaa lapsia eikä miettiä mitään opiskeluja?

Vierailija
9/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene opiskelemaan alaa millä tienaa! Eli mene yliopistoon. AMK lapuilla ei paljoa 3k enempää tienata. Rahan takia työtä tehdään.

Vierailija
10/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tuossa iässä pitäisi olla jo töissä ja siinä ohella kasvattaa lapsia eikä miettiä mitään opiskeluja?

Tiedän olen säälittävä ja mennyt monta vuotta hukkaan

Vierailija
11/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No opiskelemaan, mutta kavereitakin olisi hyvä saada ja sopeutua porukkaan. Mietin mitä muut ajattelee samalla vuosikurssilla tai läheiset, kun tämän ikäinen tulee paljon nuorempien sekaan, varmaan olen todella vähemmistö tai ainoa. Etenkin jos läheiseni ovat aikoja sitten hankkineet jo korkeakoulututkinnon

Meidän ryhmässä on 18-45 -vuotiaita amkissa. Ihan turha miettiä ton perusteella mihin menee, kyllä niitä vanhempia on kaikissa koulutuksissa, ja tuskinpa olet missään amkin tai yliopiston koulutuksessa vanhin.

Vierailija
12/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän ryhmässä on 18-45 -vuotiaita amkissa. Ihan turha miettiä ton perusteella mihin menee, kyllä niitä vanhempia on kaikissa koulutuksissa, ja tuskinpa olet missään amkin tai yliopiston koulutuksessa vanhin.

Mikä ala ja monta on mitäkin ikäryhmää kohden? Monta teidän ryhmässä yleensä on ja onko päivä vai monimuoto?

Vierailija
13/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoon - on siellä kaikenikäisiä.

Sitäpaitsi työurasi tulee olemaan pitkä, joten opiskeluun panostaminen kannattaa aina.

T. sinua reilusti vanhempi opiskelija

Vierailija
14/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kandiohjelmassa aloitti samaan aikaan yli 50v tyyppi.

t. +30v kandiopiskelija

Vierailija
15/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk. Kumpikin hyviä monimuoto tai normaali. Alalla ja paikkakunnalla on merkitystä.

Vierailija
16/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi ihan liikaa vaihoehtoja mitkä kiinnostaa. Ammatinvalinnanpsykologikaan hyödytä. Mitä teen?

No sitten mene ehdottomasti yliopistoon, kun saa paljon vapaammin opiskella kiinnostavia juttuja.

Vierailija
17/26 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto kiinnostaisi, mutta mietin jos menee 5+ vuotta eikä lapsia vielä, että missä välissä ehdin perustaa perheen biologisesti ja saada terveen lapsen tai useamman? Tosin ei nyt ihan heti ole suunnitteillakaan

Vierailija
18/26 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut uudelleen koulutuksesta esim. sairauden/vamman takia?

Vierailija
19/26 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto kiinnostaisi, mutta mietin jos menee 5+ vuotta eikä lapsia vielä, että missä välissä ehdin perustaa perheen biologisesti ja saada terveen lapsen tai useamman? Tosin ei nyt ihan heti ole suunnitteillakaan

Heti lapsia, opiskelet siinä ohessa.

Ja unohdat jotkin "ammatinvalintapsykologit", ainoa jonka olen nähnyt - työkkäri käski meneen tukien menetyksen uhalla - oli juuri sitä mitä muutkin sanoneet.

Vierailija
20/26 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk- ja yliopisto-opintojen kestossa on alasta riippuen 1-2 vuoden ero, joten keston perusteella valintaa ei kannata tehdä. Valitse ala, joka kiinnostaa ja lisäksi ota huomioon, mikä ala työllistää. Vanhempana ei kannata lähteä opiskelemaan alaa, jossa työpaikan saanti on hyvin epävarmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme