Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaadoin vahingossa maidot näppikselle, puolison reaktio !

Vierailija
14.05.2021 |

Mielipiteitä kaipaan...
Taustatietoa. Olemme miehen kanssa melkein 4-kymppinen pariskunta, yhdessä kuusi vuotta, yksi lapsi.

Eilen illalla tein koneella jotain ja söin siinä samalla. Vahingossa maitolasini kaatui ja maidot lensi osittain näppäimistölle.
Käänsin näppäimistön väärinpäin ja jätin kuivumaan yöksi.
Mies jotain aamulla koneella puuhasi ja huomasi ettei näppäimistö toimi kunnolla. Sanoin siis illalla kyllä että näin kävi. Silloin ei reagoinut mitenkään.
Aamulla kysyin että onko se rikki tjtn kun sitä näpräsi. Tiuskaisi vihaisesti jotain.
Kuului välikommenntia tyyliin -voi vittujen kevät-
Koitin vielä uudestaan kysyä että onko napit jumissa ja vastaus oli taas hyvin vihainen tiuskaisu.
Ajattelin sitten että enpä puhu mitään kun niin koville ottaa. Puuhailin omiani ja mies keittiön pöydällä avasi näppäimistöä. Puuhasi sen kanssa vähän aikaa ja keräsi sitten harrastuskamansa kasaan ja lähti. Sanaakaan sanomatta.

En tiedä että kauanko tämä mykkäkoulu kestää.

Meillä on normaalia että arjen pienet mokat ovat suuria vastoinkäymisiä parisuhteelle. Itse ajattelen että okei, ehkä meni rikki, ostetaan kaupasta uusi. Miehen pää tuntuu räjähtävän ja voi mennä monta päivää ennen kuin keskustelu palaa normaaliksi.
Miten teillä muilla puoliso suhtautuu jos näppikselle kaatuu vahingossa jotain?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä on normaalia, että "vastoinkäymisiä" on säännöllisesti - eli toisin sanottuna olet kävelevä täystuho joka rikkoo tavaroita harva se päivä - niin ei ihmekään että ukolla on hermo kireällä. Kai sentään ostat uudet omilla rahoillasi, etkä vaadi miestä maksamaan perseilystäsi epämukavuuden lisäksi rahalla?

Ei välttämättä uskalla kertoa jos toiselta tulee aina päivien passiivisaggressiivista tiuskimista...

Vierailija
22/83 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä yksi syy miksi mun mies ei koske mun koneeseen. Eikä tablettiin. Aina pitää mässyttää jotain tai juoda koneella. Jos ei juomat kaadu tai läiky niin vähintään pinta on pitänyt tahmata jollain ruoalla. Jaksaa kiukutella kun kaikki on salasanoin suojattuja. Käyttäkööt omiaan. Ai mutta nehän on ihan likasia ja tahmasia eikä näppis toimi. Niinpä. Mun laitteet toimii ja aion ne myös sellaisina pitää.

1. Koneen päällä ei syödä eikä varsinkaan mitään sormiruokaa mikä sotkee.

2. Koneen lähellä ei juoda ja jos joskus juodaankin niin ei koskaan koneen yllä ja lasi/muki/yms. pidetään sen verran kaukana koneesta, että jos se kaatuu on edes se sekunti aikaa tempasta kone ilmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, teillähän kävi sinänsä hyvä tuuri jos kyse on pelkästään näppäimistöstä eikä kannettavasta...? Ei maksa paljoa. Itse kaadoin vesipullon kannettavan päälle, ei aukea enää koko paska. Että silleen.

Heti akku ja virtapiuha irti. Päivä kaksi kuivattelua ja ehkä toimii jälleen. Nykyään tosin akut ovat irtiruuvattavan muovipohjan takana.

Joo, tein kyllä noin. En tiedä sitten auttaako... kyseessä tosi vanha kannettava, eikä ollut edes kallis, joten enemmän harmittaa tiedostot jos ei tokene...

Ei se kovalevy todennäköisesti rikki ole. Jos nyt ei oo bitlockerilla salattu niin tiedostot on kyllä palautettavissa toisella koneella johon laittaa kovalevyn kiinni. Olisko ~300€ liikkeessä tehtynä.

Vierailija
24/83 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ainaskaan tuommoisesta hermostunut kun itse kaadoin vesilasin HÄNEN läppärille. Halasi mua ja sanoi että älä välitä, jätetään kuivuun ja kattellaan pelaako aamulla. 

Vierailija
25/83 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näppis maksaa max satasen. Se joka rikkoo, maksaa.

Oletteko niin pienituloisia, että kahvirahoista tulee riitaa?

Olisi eri asia jos 3000eur+ läppärissä olisi lasi piimää, mutta näppis on erillinen lisälaite ja helposti korvattavissa.

Vierailija
26/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan aikuinen syö ja juo, kun tekee jotain koneella? :o Outoa. Meillä kotikoneiden tultua taloon vuosia, vuosia sitten, sovittiin selkeästi, ettei KUKAAN syö eikä juo koneen ääressä, ei edes lähistöllä. Minulta olisi mennyt hermo, jos ei 'maidon kaatanut' edes mainitsisi asiasta heti. Hyi!

Vierailija
27/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuhan sitä. Uusi langaton näppis maksaa 20 euroa.

Vierailija
28/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan aikuinen syö ja juo, kun tekee jotain koneella? :o Outoa. Meillä kotikoneiden tultua taloon vuosia, vuosia sitten, sovittiin selkeästi, ettei KUKAAN syö eikä juo koneen ääressä, ei edes lähistöllä. Minulta olisi mennyt hermo, jos ei 'maidon kaatanut' edes mainitsisi asiasta heti. Hyi!

Ei tietenkään. KAIKKI toimii tismalleen kuten te. Ainii tein just töitä koneella ja join vettä samalla..

Vierailija
29/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tästä voit oppia, ap? Tietokoneen ääressä ei juoda mitään, eikä mielellään myöskään syödä mitään.

Vierailija
30/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, teillähän kävi sinänsä hyvä tuuri jos kyse on pelkästään näppäimistöstä eikä kannettavasta...? Ei maksa paljoa. Itse kaadoin vesipullon kannettavan päälle, ei aukea enää koko paska. Että silleen.

Kyllä itteä ainakin kirpaisis jos 200€ näppäimistölle joku kaataisi maitoa.

Vierailija
31/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oishan sitä voinut itse koittaa kuivata..

Nesteet pilaa näppäimistön ihan kokonaan.

Meillä ei syödä tai juoda näppäimistön päällä. Paitsi teini, joka sitten voikin kiukutella itse itselleen pilattuaan oman näppiksensä.

Vierailija
32/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi tuollaista. Ja tuollaisella tarkoitan miehen suhtautumista. Mun isä oli just sellainen, että saattoi kilahtaa pienistäkin asioista, joita ei itse voinut ennustaa tai arvata. Ja se piti mykkäkoulua monta päivää. Koko lapsuus oli yhtä munankuorilla kävelyä, kun koko ajan piti varoa että milloin mokaat. En kestäisi aikuisena enää.

Vierailija
33/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näppis maksaa max satasen. Se joka rikkoo, maksaa.

Oletteko niin pienituloisia, että kahvirahoista tulee riitaa?

Olisi eri asia jos 3000eur+ läppärissä olisi lasi piimää, mutta näppis on erillinen lisälaite ja helposti korvattavissa.

Mun näppis maksoi 200.

Vierailija
34/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kaatoi roseviinit mun läppärin päälle. Jotenkin kohelsi kun laittoi lasia pöydälle. 

Kaadoin heti ylösalaisin, ja kuivasin kuivurilla (kuivaa viiniä). Toimi muuten, paitsi muutama näppäin jäi toimimatta. Jouduttiin siis vaihtamaan läppärin näppäimistö. 

Mutta siitä opin, että pidän konetta sohvapöydällä sellaisen läppärikorokkeen päällä, eli vaikka mitä kaatuisi, kone on suojassa.

Vierailija
35/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelikäyttöön ostetut näppäimistöt ovat kalliimpia esim. 100-200 €.

Vierailija
36/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rikoin vahingossa oven. Miehen reaktio "se olikin tosi ruma, hyvä että meni rikki". Rikoin myös ikkunan vahingossa. Miehen reaktio nauraen "et sitten enempää ikkunoita rikkonut". 

Yhdessä 3 vuotta, ei lapsia. 

Vierailija
37/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikkia tuo harmittaa. Tietotekniikan odotetaan toimivan koko ajan hyvin, ja se on "maailmanlopun katastrofi" jos joku ei toimi. Aina. Osa ihmisistä ei voi mennä vain kauppaan ja ostaa uutta, ellei ole rahakas. Jos on rahaa niin sitten se asia pitäisi varmaan hoitaa melko pian kuntoon. Kuka säilyttää nelikymppisenä näppiksen lähellä juomaa? Siihen on sivupöytä, joskin se voi loiskahtaa sieltä näppikselle edelleen tai jos irtoaa kädestä. Sitten ei voi mitään. Eri asia mistä mies muuten suutahtelee koko ajan (turhaan) ja pitää mykkäkouluja päiväkausia, onko se toimimaton suhde. Jos saat vaan pahaa mieltä. Haluaisit ehkä tukea, asiallista juttelua ja välittävän kumppanin. Ei draamaa. Vaikka se olisi työstressi hänellä, suhteessa toimii aika huonosti kiukuttelu

Vierailija
38/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tosinuija syö tai juo läppärin ääressä.

Vierailija
39/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on tuollainen. Ihan sama mitä menee rikki niin hirveä huuto ja meuhke. Kun lapset oli pieniä niin jo maitolasin kaatuminen ruokapöydässä aiheutti kilarit. Arvatkaa kuinka monta kertaa ollaan jätetty kertomatta, jos ei ole ollut pakko. Meistä ei taida enää kukaan kiinnittää huomiota ukon meuhkaamiseen. On muuten samanlainen kuin isänsä eli kotoa opittua.

Vierailija
40/83 |
15.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelikäyttöön ostetut näppäimistöt ovat kalliimpia esim. 100-200 €.

Ja ihan samat pelit voit pelata 20 euron näppäimistölläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme