Saako lapsiasioista udella?
Kerro mielipiteesi!
Esim. Haluatko lapsia?
Miksei ole lapsia?
Milloin haluaisit lapsia?
Kommentit (9)
Ei. Kyseessä voi joillekin olla hyvin kipeä aihe.
Vaikka itse olen omasta valinnasta lapseton, niin huomautan kysyjälle kohteliaasti ettei asia hänelle kuulu.
Vastasit jo itse kysymykseesi. Miksi keneltäkään pitäisi udella asioita?
Ei jos toinen ei ota oma-aloitteisesti puheeksi
Vierailija kirjoitti:
Vastasit jo itse kysymykseesi. Miksi keneltäkään pitäisi udella asioita?
Tämä näin. Mihin on jäänyt hienotunteisuus? Ensin tutustutaan, ja annetaan toisen kertoa omaa tahtia kun on valmis,
Saa mutta ei saa loukkaantua mikäli toinen haluton puhumaan aiheesta
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos puhutaan lapsista, on sopivaa kysyä, onko lapsia. Jos vastausta ei toinen laajemmin avaa, niin siihen pitää tyytyä. Jos toinen taas itse puhuu asiasta enemmänkin, voi udella.
No ei todellakaan voi. Jos puhut ihan tuntemattoman kanssa et voi tietää mikä utelu kenellekin ylittää rajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, jos puhutaan lapsista, on sopivaa kysyä, onko lapsia. Jos vastausta ei toinen laajemmin avaa, niin siihen pitää tyytyä. Jos toinen taas itse puhuu asiasta enemmänkin, voi udella.
No ei todellakaan voi. Jos puhut ihan tuntemattoman kanssa et voi tietää mikä utelu kenellekin ylittää rajan.
Että jos joku sanoo, että heillä on neljä lasta, niin saako kysyä lasten nimiä? Tottakai saa asiasta josta puhuu kysyä lisää, sitä kutsutaan keskusteluksi. Mutta jos asiaa ei halua avata enempää, niin ei pidä kysellä väkisin.
minun mielestä saa kysyä, mutta ihmiset tuntuvat nykyisin olevan psyykkisesti niin epävakaita, ettei kannata kysyä.