Kaadoin vahingossa maidot näppikselle, puolison reaktio !
Mielipiteitä kaipaan...
Taustatietoa. Olemme miehen kanssa melkein 4-kymppinen pariskunta, yhdessä kuusi vuotta, yksi lapsi.
Eilen illalla tein koneella jotain ja söin siinä samalla. Vahingossa maitolasini kaatui ja maidot lensi osittain näppäimistölle.
Käänsin näppäimistön väärinpäin ja jätin kuivumaan yöksi.
Mies jotain aamulla koneella puuhasi ja huomasi ettei näppäimistö toimi kunnolla. Sanoin siis illalla kyllä että näin kävi. Silloin ei reagoinut mitenkään.
Aamulla kysyin että onko se rikki tjtn kun sitä näpräsi. Tiuskaisi vihaisesti jotain.
Kuului välikommenntia tyyliin -voi vittujen kevät-
Koitin vielä uudestaan kysyä että onko napit jumissa ja vastaus oli taas hyvin vihainen tiuskaisu.
Ajattelin sitten että enpä puhu mitään kun niin koville ottaa. Puuhailin omiani ja mies keittiön pöydällä avasi näppäimistöä. Puuhasi sen kanssa vähän aikaa ja keräsi sitten harrastuskamansa kasaan ja lähti. Sanaakaan sanomatta.
En tiedä että kauanko tämä mykkäkoulu kestää.
Meillä on normaalia että arjen pienet mokat ovat suuria vastoinkäymisiä parisuhteelle. Itse ajattelen että okei, ehkä meni rikki, ostetaan kaupasta uusi. Miehen pää tuntuu räjähtävän ja voi mennä monta päivää ennen kuin keskustelu palaa normaaliksi.
Miten teillä muilla puoliso suhtautuu jos näppikselle kaatuu vahingossa jotain?
Kommentit (83)
Miten niin vahingossa? En ymmärrä, tai sitten kämppä on tosi pieni.
Otsikko on maailman suomalaisin lause nelikymppiseltä naiselta <3
Meillä kaatui metsäkärry auton päälle. Kysyin pojalta huusiko isä. Poikaa nauratti ei kun huolehti ettei ihmisille käynyt mitenkään ja sitte nosti kärryn pois ja tutki vahingot. Tehtiin vakuutukseen ilmoitus jne. Ei mykkäkoulua, ei syyttelyä jne. No vähän kiusoiteltiin poikaa mutta toisaalta lohdutettiin että tekevälle sattuu.
Toki mies joskus tuhahtaa ja on ärsyyntynyt jos jotain sattuu. Mutta ei siitä kyllä mykkäkoulua pidetä tai raivota. Silloin mies ärsyyntynein jos kokee itse mokanneensa jonkin asian.
No, teillähän kävi sinänsä hyvä tuuri jos kyse on pelkästään näppäimistöstä eikä kannettavasta...? Ei maksa paljoa. Itse kaadoin vesipullon kannettavan päälle, ei aukea enää koko paska. Että silleen.
Läppärin näppis vai irtonäppis? Irtonäppis on helppo vaihtaa uuteen. Läppärin voi joutua hankkimaan kokonaan, jos siihen nestettä pahasti kaatuu. Jos muuten toimii, voi läppäriinkin liittää irtonäppiksen jos näppäimet ovat tahmaantuneet ja liimaantuneet likkumattomiksi.
Älä juo sen tietokoneen lähettyvillä ellet hallitse lasejasi tai käytä jotain lasten nokkamukia.
Äijäsi on passiivisaggressiivinen tiukkis.
Jos kaataa näppikselle nesteitä niin viimeinen veto on kääntää se ylösalaisin. Ellei sitten ole irroitettavat näppäimet.
Ei saa syödä ja juoda koneen edessä. Poni harmi saa raivon ja iso taashiljaisuuden. Mä kyllä suuttusin jos ukkoni kaatelis maidot koneelle. Miehesi on harmistunut. Ei ne näppäimistö rahat tule itsellään huusholliin. Puhisee aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin vahingossa? En ymmärrä, tai sitten kämppä on tosi pieni.
No mikä siinä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Lasia voi tönäistä vahingossa vaikka olisi kuinka avarassa tilassa. Ehkä sinulle ei koskaan tapahdu vahinkoja, mutta monille muille tapahtuu.
Jos teillä on normaalia, että "vastoinkäymisiä" on säännöllisesti - eli toisin sanottuna olet kävelevä täystuho joka rikkoo tavaroita harva se päivä - niin ei ihmekään että ukolla on hermo kireällä. Kai sentään ostat uudet omilla rahoillasi, etkä vaadi miestä maksamaan perseilystäsi epämukavuuden lisäksi rahalla?
Vierailija kirjoitti:
No, teillähän kävi sinänsä hyvä tuuri jos kyse on pelkästään näppäimistöstä eikä kannettavasta...? Ei maksa paljoa. Itse kaadoin vesipullon kannettavan päälle, ei aukea enää koko paska. Että silleen.
Heti akku ja virtapiuha irti. Päivä kaksi kuivattelua ja ehkä toimii jälleen. Nykyään tosin akut ovat irtiruuvattavan muovipohjan takana.
Itsellä kävi sama homma. Näppäimistö suihkuun ja sitten kuivumaan vaikka saunaan. Vaan kyllä itseäkin tympäisis, jos ei kaataja heti tulis sanomaan, vaan jättäis maidon sinne happaneen ja kuivumaan.
Ei korjailla vanhoja vaan uutta tilalle. Uusi näppäimistö ja ukko kehään.
Tsemii! 😜
Mies ei käytä mun läppäriä joten ei sitä kiinnosta toimiiko se vai ei. Luultavasti olettaa että haen kaupasta uuden jos koen tarvitsevani. Mutta meillä on omat rahat, joten ei ole häneltä pois.
Silloin sitä vitutti kuin pientä eläintä eläintarhan portin takana kun oli just tehnyt autoonsa jarrurempan ja vaihtanut umpiot ja seuraavalla viikolla joku kännykänräpeltäjä ajoi perään ja auto lunastukseen. Mutta eipä sitäkään kiukkua meihin purettu. Aikuinen ihminen.
oletko joku avustettava ja miehesi hoitajasi?
et voi olla noin tietämätön.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heti akku ja virtapiuha irti. Päivä kaksi kuivattelua ja ehkä toimii jälleen. Nykyään tosin akut ovat irtiruuvattavan muovipohjan takana.
Joo, tein kyllä noin. En tiedä sitten auttaako... kyseessä tosi vanha kannettava, eikä ollut edes kallis, joten enemmän harmittaa tiedostot jos ei tokene...
Vierailija kirjoitti:
Meidän neiti kippasi 8-vuotiaana limpparit appiukon läppäriin. Luulin ilmanmuuta, että kotivakuutuksen vastuuvakuutus olisi korvannut. Mutta Tapiola ei korvannut koska tyttäreni 'käytti tietokonetta hyväkseen'... mtäh? No reaalimaailmassa minä kävelin sitten kauppaan ja ostin appiukolle uuden 800€:n koneen. Arvatkaa lähtikö meidän vakuutukset Tapiolasta?
Vierailija kirjoitti:
Läppärin näppis vai irtonäppis? Irtonäppis on helppo vaihtaa uuteen. Läppärin voi joutua hankkimaan kokonaan, jos siihen nestettä pahasti kaatuu. Jos muuten toimii, voi läppäriinkin liittää irtonäppiksen jos näppäimet ovat tahmaantuneet ja liimaantuneet likkumattomiksi.
Älä juo sen tietokoneen lähettyvillä ellet hallitse lasejasi tai käytä jotain lasten nokkamukia.
Tai olutta tölkeistä
Siis MAITOlasi? Aikuinen ihminen?
Oishan sitä voinut itse koittaa kuivata..