KD:n kuntavaaliehdokas: "Vähemmän ansaitsevat ihmiset voisivat ansaita enemmän ja valittaa vähemmän"
https://vaalikone.yle.fi/kuntavaalit2021/31/ehdokkaat/29054?lang=fi-FI
Kun väittämänä on "eniten ansaitsevat ihmiset voisivat maksaa enemmän kuntaveroa kuin nykyään." 🤔
Kommentit (33)
Oli tuolla ehdokkalla edistyksellisiäkin ajatuksia - hän kannattaa luonnon suojelua, maksutonta ehkäisyä ja varauksellisesti myös huumeidenkäyttäjien neulanvaihtoa. Eli ilmeisesti jossain määrin liberaali oikeistolainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja mikä tuosta väitteestä tekee väärän? Meitä hyvin tienaavia rangaistaan jo kohtuuttomasti.
miksei muka vähemmän tienaavat voisi lisätä omia tulojaan?Paikallinen sopiminen: "Hei, esimies, mun palkkaa pitäsi korottaa, ainakin kaksinkertaiseksi. Ai, että sopii? Entäs kolminkertaiseksi? Ai sekin sopii, no sovitaan sitten niin. Kattellaan taas ensi kuussa."
😎👍
muitakin keinoja lisätä tulojaan on kuin pyytää palkankorotus. Esimerkiksi uusien tulolähteiden hankkiminen.
Parhaimmillaan tulonlähteen vaihtaminen, eikä se yleensä nosta tuloja kuin max kymmenisen prosenttia matala- tai keskipalkkaisella.
Harva jaksaa kahta työtä muutamaa vuotta pisempään, varsinkaan sinkkuaikojen jälkeen.
muitakin tuloja voi hankkia kuin palkkatuloja.
Tässä taas näkee kuinka puusilmäisiä ihmiset ovat.
Kehotatko nyt laittomuuksiin?
Pääomatulot ovat pienituloiselle lähinnä haaveita. Keskituloinen voi toki tällä alueella yrittää tulonlisäyksiä, tosin tälläkin palstalla moni hyvätuloinen on valittanut, ettei rahat riitä edes elämiseen.
Kerro ihan vapaasti, vai ovatko nuo keinot salaisuuksia?
Eikä ole mitään haaveita, vaan JUURIKIN niitä asioita mitä PITÄISI alkaa tekemään, jos olet pienituloinen. Tarpeeksi kauan ja määrätietoisesti teet niin et enää olekaan pienituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja mikä tuosta väitteestä tekee väärän? Meitä hyvin tienaavia rangaistaan jo kohtuuttomasti.
miksei muka vähemmän tienaavat voisi lisätä omia tulojaan?Paikallinen sopiminen: "Hei, esimies, mun palkkaa pitäsi korottaa, ainakin kaksinkertaiseksi. Ai, että sopii? Entäs kolminkertaiseksi? Ai sekin sopii, no sovitaan sitten niin. Kattellaan taas ensi kuussa."
😎👍
muitakin keinoja lisätä tulojaan on kuin pyytää palkankorotus. Esimerkiksi uusien tulolähteiden hankkiminen.
Parhaimmillaan tulonlähteen vaihtaminen, eikä se yleensä nosta tuloja kuin max kymmenisen prosenttia matala- tai keskipalkkaisella.
Harva jaksaa kahta työtä muutamaa vuotta pisempään, varsinkaan sinkkuaikojen jälkeen.
Kehotatko nyt laittomuuksiin?
Pääomatulot ovat pienituloiselle lähinnä haaveita. Keskituloinen voi toki tällä alueella yrittää tulonlisäyksiä, tosin tälläkin palstalla moni hyvätuloinen on valittanut, ettei rahat riitä edes elämiseen.
Kerro ihan vapaasti, vai ovatko nuo keinot salaisuuksia?
Suomalaisilla, muuten fiksuilla ja korkeasti koulutetuillakin on yleensä erittäin huonot tiedot sijoittamisesta ja liiketoiminnasta. Valitettavasti.
Monilla on jopa avoimen vihamielinen suhtautuminen yrittäjiin ja kaupallisuuteen ihan kategorisesti.
Sitten ihmetellään, kun ei ole yksityisiä työpaikkoja, eikä tänne investoida.
Nykyinen hallituskin vie asioita aina vaan enemmän sosialismin suuntaan ja pääoma nähdään vihollisena...
Vierailija kirjoitti:
Uuskristillinen iskulause. "Älä ole köyhä"
:D
Ei kannata olla vähävarainen eikä vääräuskoinen. Ensin elät köyhää elämää ja sitten joudut vielä helvettiinkin.
Ihanaa kristillisyyttä!!! Lisää tätä!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😎👍
Johan se yksi neropatti ehdotti, että esim. postin työntekijät voisivat tehdä toista työtä saadakseen lisää liksaa. Posti ei halunnut maksaa riittävästi. Tyyppi vain ei ajatellut, että nukkuakin pitäisi ja voisi vuorokaudessa muutama tunti olla vapaatakin.
Vierailija kirjoitti:
miksei muka vähemmän tienaavat voisi lisätä omia tulojaan?
Rangaistaan?
Aika ihmeellinen asenne tuokin.
Olen kyllä itsekin sitä mieltä, korkein ansiotulojen vetotus on liian kireää mutta toisaalta korkeiden pääomatulojen verotus on taas liian lievää (jos ei puhuta pörssiyhtiöistä).
Meillä on hyvinvointivaltio-systeemi Suomessa ja se aiheuttaa korkean veroasteen.
Sama on muissakin Pohjoismaissa.
Aina voi muuttaa matalan veroasteen maihin ja mennä töihin tai perustaa yrityksen sinne, jos sellaisesta systeemistä tykkää enemmän.
Ei kuulosta lainkaan "kristilliseltä" mielipiteeltä....
Onko tuossa puolueessa aitoja kristittyjä?
Toimin itse pienpuolueessa ja kyse on aika usein siitä, että pienpuolueilla on etenkin kuntavaaleissa iso tarve saada nämä ehdokaslistat täytettyä.
Siinä ei sitten kauheasti katsota, ketkä ehdokkaiksi otetaan ja valitaan. Käytännössä kuka tahansa pääsee. Vaalikonevastauksia ei moderoida minkään puoluefiltterin läpi, vaan jokainen ehdokas tekee ne itsenäisesti.
Täten sekaan mahtuu kaikenlaista.
Ehdokas väitti että kristityt ovat kaikki konservatiiveja oikeistolaisia. Itse tunnen kyllä useita kristittyjä vasemmistolaisiakin, myös erään nykyisen kunnanvaltuutetun. Olen itsekin vasemmistoon päin kallellaan ja olen silti kristitty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😎👍
Niin että niitä pääomatuloja vaan mistä pääoma ?
Vierailija kirjoitti:
Vähemmän ansaitsevat ihmiset voisivat ansaita enemmän ja valittaa vähemmän.
Ai töitä on kaikenälyisille ja kaiken kuntoisille ihmisille olemassa, kun vaan viitsii? Aikamoisesta ymmärryksen puutteesta kyllä kertoo, jos luulee, että vaurastuminen on noin yksinkertainen asia.
Varsinkin kun nykyinen järjestelmä ei tue pienyrittäjyyttä tai osa-aikatyön tekemistä. Osatyöhön pystyville ei paljon muuta taida olla tarjolla kuin joku palkkatuettu työ, mutta ei sillä enemmän ansaitsemaan pääse.
Jos ei kykene tuottavaan työhön ja saa erilasia tukia, niin miksi silloin valittaa? Pitäisi olla kiitollinen, että yhteiskunta auttaa enemmän kuin tarpeeksi.
Kokeillaan vuoden verran sitä, että ei makseta mitään etuuksia eikä apurahoja, hyväksytään elintason lasku, jos sitä ei kykene itse ansaitsemaan.
Joo, kiinnitin samaan huomiota itsekin. Varmaan joku Trumpin kannattaja myöskin. :D