Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut raskautuu heti ekasta kierrosta?

Vierailija
14.05.2021 |

Katkerana ihmettelen. Ekaa ”tehtiin” vuosi, ja sovittiin että toinen saa tulla kun on tullakseen. Mieluusti heti. No ei näy eikä kuulu.

Jokainen raskausuutinen tällähetkellä menee ihan ihon alle. Harmittaa.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen onnekas. Neljästi raskaaksi ekasta kerrasta. En ole kyllä tehnyt mitään asian eteen, minä nyt vain satun olemaan tällainen.

Vierailija
22/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin epäreilu-fiilis, kun jotkut ”kiilaa ohi” ja saa vauvan heti kerrasta.

Tietysti tiedän että tuurista kiinni ja geeneistä mutta ei tätä vauvakuumeessa järjellä osaa ajatella.

Osittain haluaisin sen toisen lapsen mahdollisimman pian itsekkäistäkin syistä, pikkulapsiaika kerralla ohi, leikkikaveri toiselle, ei tarvitsisi palata töihin tässä välissä. Tämä odottelu/yritysaika vaan viivästyttää sitä omaa töihinpaluuta pitkässä juoksussa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mun tytär ollaan just sellasia. Hedelmällisiä. Harmi vaan että nykymiehet ei enää tunnista naisellisia naisia. Luulis että meikäläisillä olis ihan hirvee vienti.

Mä raskauduin heti, kun jätin pillerit pois, siis ekasta kierrosta. Mun tytär raskautui, vaikka söi e-pillereitä.

Vierailija
24/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, ekasta mennyt aina heti, toisaalta oisi ollut kivaa yrittää enemmän.

Vierailija
25/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuurilla. Tiiän pariskunnan, joka tuli vahingossa raskaaks ehkäsystä huolimatta, mutta toista tekivät vuosia.

Me tehtiin ensimmäistä vuosi, toinen ja kolmas sai ekasta kierrosta alkunsa ja neljäs keskeytetystä yhdynnästä, mikä oli laskujeni mukaan ovulaation jälkeen. Sanotaan, että nuorempana on helpompaa, mutta ei omalla kohdallani se ei pitänyt paikkaansa.

Vierailija
26/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin aika helposti raskaaksi, mutta sain neljä keskenmenoa putkeen. Sitten minulle sanottiin, että no tulet sentään raskaaksi! Sairastuin masennukseen ja näin painajaisia vauvoista, jotka valuivat veren mukana vessanpyttyyn ja mietin miksi minä pystyn kantamaan vaan kuolemaa.

Viides raskaus onnistui, mutta en uskalla tehdä enempää lapsia.

Elämä ei vaan ole reilua.

Vierailija
27/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se harmi että jotkut eivät raskaudu. Ei se raskaus kuitenkaan ole mikään etuoikeus kuten ei syöpäkään valitse jotakuta. Varmasti on tuskaa yrittää raskautua mutta jotenkin se pitäisi hyväksyä. Seurannut yhtä naisparia. Epätoivoinen lapsen yritys ja nyt lopulta onnisti. Kuitenkin jo kaksi lasta ennestään. Miksei mikään riitä?

Hedelmöitymisvaikeuksista kärsivät siirtävät hyvällä tuurilla - ja hedelmöityshoidoilla - nämä vaikeudet ja huonot geenit vielä eteenpäin lapsilleen...

Siihen on joku biologinen syy, ettei toiset lisäänny.

Vierailija
28/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kolme raskauttani ovat alkaneet heti ekasta kierrosta ensiyrittämällä. En tiedä miksi. Oltiinko miehen kanssa onnekkaita vai harvinaisen hedelmällisiä?

Vierailija
29/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuripeliä. Me oltiin ekaa lasta toivoessa lähes vuosi ilman ehkäisyä, 9 kk meni raskauden alkamiseen. Siitä syntyi lapsi. Toista toivoessa olin ensimmäisestä kierrosta raskaana, meni kesken rv6. Siitä 3 kk päästä olin taas raskaana, se raskaus on nyt rv21. Joku mainitsi ylipainon ja tupakoinnin, meillä ei niitä kumpaakaan ja elintavat, varsinkin ruokavalio terveellisiä ja olin ekaa lasta yrittäessä 26-vuotias, eli en kovin vanhakaan.

Vierailija
30/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ystävät jotka on tulleet tosi nopeasti raskaaksi ovat toisaalta olleet vähän järkyttyneitä siitä. Raskaus on siis ollut toivottu mutta on varauduttu yrittämään jonkin aikaa ja mieli ei ehdi mukaan. Kaikessa on siis puolensa, vaikka tottakai ihannemaailmassa kaikki saisivat lapsia suunnilleen silloin ja suunnilleen niin monta kuin haluavat.

Vierailija
31/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sen tietää. Ja se kun naisella tulee ikää, munasolut heikentyy. Vaikka munasolu hedelmöittyisi ja näin, siittiö voi olla ollut huono, jolloin luonto hoitaa alkion pois tai munasolu ollut huono, jolloin sama juttu. Kun niitä yleensä vain se yks per kk tulee. Joten aika suuri tuuri saa olla jos luomuna yli kolmelkymppisenä raskautuu.

Vierailija
32/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vaan niin epäreilu-fiilis, kun jotkut ”kiilaa ohi” ja saa vauvan heti kerrasta.

Tietysti tiedän että tuurista kiinni ja geeneistä mutta ei tätä vauvakuumeessa järjellä osaa ajatella.

Osittain haluaisin sen toisen lapsen mahdollisimman pian itsekkäistäkin syistä, pikkulapsiaika kerralla ohi, leikkikaveri toiselle, ei tarvitsisi palata töihin tässä välissä. Tämä odottelu/yritysaika vaan viivästyttää sitä omaa töihinpaluuta pitkässä juoksussa.

Ap

No onpa tosiaan epäreilua. Sinä sentään olet kuitenkin kyennyt saamaan lapsen. Toiset meistä ei voi saada lapsia ollenkaan.

Vierailija
33/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hurskastelua, mutta ainakin itse pyrin kuitenkin asenteeseen että olen tosi kiitollinen nykyisestäkin lapsiluvusta (1) enkä ota sitä itsestäänselvyytenä. Eri lapsiluvuissakin on hyvät ja huonot puolensa. Eli kannattaa yrittää välttää kärsimätöntä asennetta ja vertailua muihin kun ei ne mitään auta.

Vierailija
34/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syinä joko ajoituksen puute eli ei tiedetä milloin ovulaatio tapahtuu tai sitten sukusoluissa vikaa, pientä tai suurempaa, toisella tai molemmilla. Ja vielä korostan, että vasta vuoden päästä säännöllisistä yhdynnöistä ovulaatio ympärillä, voidaan puhua lapsettomuudesta.

Ja joo, ei ole harvinaista. Tämä koskettaa jopa 20% pareista.

Vierailija
35/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se harmi että jotkut eivät raskaudu. Ei se raskaus kuitenkaan ole mikään etuoikeus kuten ei syöpäkään valitse jotakuta. Varmasti on tuskaa yrittää raskautua mutta jotenkin se pitäisi hyväksyä. Seurannut yhtä naisparia. Epätoivoinen lapsen yritys ja nyt lopulta onnisti. Kuitenkin jo kaksi lasta ennestään. Miksei mikään riitä?

Hedelmöitymisvaikeuksista kärsivät siirtävät hyvällä tuurilla - ja hedelmöityshoidoilla - nämä vaikeudet ja huonot geenit vielä eteenpäin lapsilleen...

Siihen on joku biologinen syy, ettei toiset lisäänny.

En allekirjoita tätä. Meillä on yksi eka yrityskierrosta alkunsa saanut erityislapsi.

Vierailija
36/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tullut neljä kertaa ekasta kierrosta raskaaksi, en tiedä miksi se on ollut niin helppoa. Kahden eri miehen kanssa siis. Yksi varhainen km ja tulin heti km jälkeen taas ekasta kierrosta raskaaksi. Toisaalta hirvee stressi ollut ehkäisystä, ettei tule raskaaksi silloin kun ei halua. Nyt onneksi alkaa tulla jo ikä vastaan.

Paino ei ole mulla tähän vaikuttanut, olen heitellyt 30kg skaalalla raskauksien alkaessa.

Vierailija
37/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas sen tietää. Ja se kun naisella tulee ikää, munasolut heikentyy. Vaikka munasolu hedelmöittyisi ja näin, siittiö voi olla ollut huono, jolloin luonto hoitaa alkion pois tai munasolu ollut huono, jolloin sama juttu. Kun niitä yleensä vain se yks per kk tulee. Joten aika suuri tuuri saa olla jos luomuna yli kolmelkymppisenä raskautuu.

No kyllä yli kolmekymppisetkin ihan luomuna raskautuu eikä se ole mitään ällistyttävän hyvää tuuria.

T. Tuo joka kertoi raskautuneensa kolmesti heti ekalla yrittämällä, kaksi kertaa yli kolmekymppisenä.

Vierailija
38/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lol, ekasta mennyt aina heti, toisaalta oisi ollut kivaa yrittää enemmän.

Sama täällä.

Vierailija
39/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geneettinen asia, jolle ei voi mitään.

Ei oikeastaan. Miesten siittiömäärään vaikuttaa eniten ympäristötekijät.

Sikiöaika ja varhaislapsuus ennen murrosikää vaikuttavat eniten miesten hedelmällisyyteen. Vasta sen jälkeen aikuisiän ympäristötekijät ja lihavuus, joka sekin tietenkin on osittain perinnöllistä.

Vierailija
40/81 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geneettinen asia, jolle ei voi mitään.

Ei oikeastaan. Miesten siittiömäärään vaikuttaa eniten ympäristötekijät.

Miesten hedelmättömyys periytyy myös pojille, jos poika on saatu icsillä. Tämä kannattaa kertoa myös pojalle, joka on saatu alkunsa icsillä.

https://yle.fi/uutiset/3-5841030

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi