Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KVM-ryhmä starttaa tänään! :)

18.08.2006 |

Huomenta!

Nyt sitten vaan Kadonnutta Vyötäröä Metsästämään niinkuin tuossa jo porukalla ajateltiin :)

Laitetaan vaikka tähän ensin omia tietoja:

* Minkä ikäinen lapsi sinulla on

* Paljonko painat /olet pitkä nyt

* Paljonko haluat pudottaa eli tavoite

Ensi perjantaina sitten ilmoitetaan onko puntari yhtään armollisempi ja kuinka paljon! Mukaan myös muita kuulumisia viikon varrella!

Minulla on poika joka on ensi viikolla 4kk. Raskauskiloja tuli reilun turpoamisen vuoksi yli 20 mutta niistä on jäljellä " enää" noin 5kg. Lihoin ennen raskautta (kävin ennen viimevuotisia häitä painonvartijoissa) vielä toiset 5kg eli pudotettavaa olisi siis tasan 10 kg niin vanhat hyvät vaatteet menisi päälle. Konkreettinen tavoite on mahtua ihaniin merkkifarkkuihin joihin sijoitin puolitoista vuotta sitten!

Suurin ongelmani on järjetön makeanhimo, suorastaan sokeririippuvuus...

Olen 164cm pitkä ja painoni tänään oli 71kg tasan.

Mukavaa alkavaa viikonloppua!

Johanna :)

Ps. Niin ja minä aloitin maanantaina taas painonvartijat, tällä kertaa cd-rompun avulla...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta,

minulla on kaksi lasta, tytär 6 vuotta ja poika 3,5 kk

Raskauskiloja tuli nyt 16, jotka lähtivät pois kahdessa kuukaudessa. Tavoitteeni on päästä eroon kiloista, jotka tulivat lasteni välillä.

Niitä ei ole paljon (3,5 kg) mutta sitkeässä.

Tässä mittani:

pituus 162 cm

paino 57,6 kg

tavoite 1.12.06 54 kg

Imetän vielä, joten en voi oikeesti laihduttaa, mutta karkit ja herkut voin jättää pois, sekä jatkaa päivittäisiä pitkiä kävelylenkkejä vaunujen kanssa. Kuntosalilla käyn myös.

Poika kiljuu, täytyy lopettaa!

Vierailija
2/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään se sitten alkaa. Itse olen kyllä tarkkaillut syömisiäni jo kuukauden päivät ja paino pudonnut n. 3kg. Innolla odotan, että pääsen lenkkeilemään kunnolla. Mulla on jälkitarkastus tämän kuun lopussa ja sitten pääsen kunnolla kuntoilun makuun. Tavoitteeseen pääsemiseksi aion syödä terveellisemmin ja vähentää herkkuja. Kokonaan en kuitenkaan aio niistä kieltäytyä. Liikuntaa aion harrastaa vähintään 3-4krt viikossa (juoksu, pilates, kävely, jumppa).

Minulla on 3 lasta, joista nuorin on vajaa 2kk tyttö. Sen lisäksi mulla on pojat 3v8kk ja 2v5kk. Molempien poikien jälkeen olen päässyt lähtöpainooni ja molemmissa vielä vähän sen allekin. Tällä kertaa painoa oli tullut n.5kg lisää jo ennen kuin aloin odottaa kolmatta. Nyt siis pudotettavaa lähtöpainoon on vielä 5kg ja sen jälkeen tavoitteena on tiputtaa vielä toinen vitonen.

Mietin tuossa, että onko tärkeää ilmoittaa tänne painoa ja pituutta? Joillekin voi olla jopa este ilmoittautua ryhmään, jos pitää ilmoittaa sen hetkinen paino. Mielestäni riittäisi, jos jokainen ilmoittaa tulokset ainoastaan pudotettuna painona. Jokainen kuitenkin itse tietää oman painonsa ja mitäpä sitä tänne ilmoittamaan. Saahan näin toki tehdä jos haluaa. Mitäs muut mieltä?

Edellisessä nettilaihdutusryhmässä oli tällainen ilmoitustyyli:

18.8.06/-600g/-3,5kg/-5kg/(11/06)

Tuossa rivissä on aloituspäivämäärä/edellisen vkon pudotus/siihen mennessä pudonnut yhteensä/tavoite/tavoiteaikataulu

Toimisiko tällainen teidän mielestänne täällä?

Hoikempana ensiviikkoon!

Mirju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia!

Jospa minäkin kertoisin vähän omaa taustaa ja tavoitteita. Tyttöni on pian 8 kk ja raskausaikana kiloja tuli melkein 20, joista jäljellä vielä noin 4 kiloa. Ennen raskautta kiloja tuli kuitenkin jo muutama lisää. Tavoitteena olisi tiputtaa ainakin 8 kiloa, jotta entiset vaatteet sopivat kivasti päälle. 10 kilon tiputus olisi huippua.

Tänään vaaka näytti 73, 1 kg ja pientä pudotusta oli jo tapahtunut. Pituutta on 167cm. Tavoitepaino 64-66kg. Tilasin painonvartijoiden kirjekurssin, mutta se ei ole vielä tullut. Innokkaasti sitä odottelen ja toiveet painon pudotuksesta korkealla. Toivottavasti tämä ryhmä myös tuo tsemppiä peliin.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja kuulumisiin!

- Niiskuneiti78-

Vierailija
4/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pikkuneiti, jolla ikää 10,5kk. Raskauden aikana painoa tuli n.15kg, mutta se on jo imetyksen myötä hävinnyt. Ennen raskautta oli jo liikaa painoa, jota nyt siis haluan pudottaa. Tavoitteena mahtua seurusteluaikaisiin farkkuihin, joita mies aina kaiholla muistelee silloin tällöin.=) Ja tietysti pääasia olisi muuttaa elämäntavat lopullisesti, koska tämä roskaruokailu ja makeanhimo ei pidemmän päälle kannata - läskit karttuu meikäläisellä tuohon mahan seudulle kaikki ja mikään ei mahdu päälle/näytä hyvältä!

Keskiviikkona aloitin Painonvartijat ihan ekaa kertaa ja opettelua tuo pisteiden lasku vielä vaatii, mutta eiköhän sen kohta sisäistä.

Pituuteni on 176cm, paino keskiviikkona 80,7kg (oma puntari näyttää lähes 3kg enemmän, joten haluan tietysti uskoa tuota armollisempaa lukua!).=) Tavoitepaino on 68-70kg välillä. Imetän vielä, joten sen myötä saan nauttia 5 pistettä enemmän/pvä.

Kyllä me ne kadotetut vyötäröt vielä löydetään!!! Eikö niin? =)

HaHa78

Vierailija
5/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun piti kyllä ne omat mittanikin ilmoittaa, mutta unohdin. Mutta ne jotka eivät halua ilmoittaa, niin ovat tervetulleita mukaan silti!

Pituus 172cm

paino 74,8kg

tavoitepaino 65kg (huh huh...tekemistä riittää)

Lisää porukkaa mukaan!!!

Mirju

Vierailija
6/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän varmaan kannattaisi jatkossa siirtää tämä pinkka tuonne Liikunta, terveys, laihdutus -puolelle, siellä on meillä muillakin omia laihdutusporukoita.

KL.

Vierailija
7/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips vielä!

Mirjulla olikin tosi loistava idea tuosta painon muutoksen ilmoittamisesta, ottanemme sen käyttöön?! Onhan paljon mukavampi merkata jo saavutettuja tuloksia kuin niitä saavuttamattomia, hih ;) On tainnut itselle vaan tuolta Painonvartijoista jäädä päähän nuo sentit ja kilot, puuh.

Mitä mieltä olette, pidetäänkö " kokoontumiset" tällä palstalla?

Johanna

Vierailija
8/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta 8v ja 3kk. Tavoitteena olisi laihtua 8-10kg ja mielellään tietenkin mahdollisemman helposti ja nopeasti ;)

Pituus 161 cm paino 64.9 kg

Lähtöpaino ennen raskautta oli 58kg ja siihen oli jo " kesämakkaraa" ylimääräistä kolme kiloa.

Suunnitelma: Jättää heti karkit ja suklaat pois ja alkaa liikkumaan.

( pakastimessa olisi vielä yksi kuningatartuutti...???!!! käääk... ;)

Yritän myös vähentää huonojen hiilareiden syöntiä.

Ongelma: Mieletön makeanhimo ensimäistä kertaa elämässä. En tiedä onko hormonaalista tai imetyksestä johtuvaa.

Ja kun nautin ajastani vauvan kanssa kotona siinä samalla nautiskelen näköjään myös herkkuja koko ajan...pitsaa..jäätelöä...pullaa jne.

ja mies tuo harvasepäivä " rakkauslahjana" suklaalevyn....

Siis työsarkaa riittää...ei muuta kun stepperistä pölyjä pyyhkimään :=)

Vierailija
9/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minulla on kaksi lasta, 2v4kk tytär ja poika 2,5kk. Raskauskiloja tuli ekasta melkein 30kg, mutta ne karisi helposti ja uusi raskaus alkoi normipainossa.

Nyt sitten tuli kiloja n.20kg ja niistä on tään aamun punnituksen mukaan häipynyt 18,7kg :))))))))

Painoni siis tänä aamuna 67,6kg /167cm, tavoitteeni on tuolla n.60kilon korvilla, sekin hiukan sitten riippuu mistä paino muodostuu.

Mulla oli siis tilanne etten enää imetä, joten siinä mielessä helpompi rasti kuin monella imettävällä. Liikkumaankin pääsee helpolla kun poju huolii ruokaa " keneltä tahansa" :)

Olen nyt aloittanut tiukan kuntokuurin ja pyrin laihtumaan ennenkaikkea liikunnalla, mutta toki katson myös hiukan mitä suuhun tulee laitettua. En siis omassa tapauksessa puhu nyt dieetistä vaan elämäntavat menee kokonaan remonttiin.

Ruokailut oon ajatellut katsella siinä 1600-1800kcal päivässä, sen mukaan onko lepo vai liikuntapäivä. Ja katson myös mistä nuo kalorit muodostuvat.Eli valkoiset jauhot, sokeri ja pasta ovat mulla boikotissa. Muuten syön melki mitä vaan ja viikossa on myös YKSI herkkupäivä :). Toistaiseksi siis tulokset puhuvat puolestaan ja hyvältä näyttää.

Liikkunut olen paljon, 3-4krt/vko ja nyt kun kotisalilla alkaa talviaikataulu, lisään kerrat 4-5krt. Ohjelmaan kuuluu spinning (suosittelen!!), saliharjoittelu ja bodypump.

Näillä eväillä siis lähdetään katsomaan alkaako läskit sulamaan.

Tsemppiä kaikille!!

Vierailija
10/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pojat 3,5v ja noin 5kk. Molempia odotellessa tuli 10kg,jotka ekan synnytyksen jälkeen jäi melkein jo sairaalaan ja parin kuukauden jälkeen paino oli laskenut huimasti alle lähtöpainon. Imetys oli kova sana :) Mutta nyt nuorimmaista en ole voinut imettää ja siksi kilot tiukassa -tuntuu nuo irtokarkit maistuvan harvase ilta- :)

Ylipainoa minulla ei kyllä ole mut 3kg olisi saatava pois,jotta olisin tyytyväinen peiliin katsoessani.

Paino nyt 57kg ja tavoite 55-54kg.

Kertokaa vinkkejä makeannälkään!!??

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
11/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ryhmähän on juuri minua varten :) Kadonnutta vyötäröä on todella metsästettävä ennen kuin se löytyy ;)

Esikoinen täytti kesällä 2v ja enne häntä olin jopa hoikassa kunnossa. Raskausaikana tuli lähes 18kg lisäpainoa, joista vain 10kg tippui pois raskauden jälkeen. Sitten tulin uudestaan raskaaksi ja toinen lapsemme on nyt vajaa 4kk vanha. Toisessa raskaudessa otin maltillisemmin ja raskauskiloja tuli vajaa 7kg, ne ovat kaikki jo lähteneet.

* Lapset 2v ja vajaa 4kk

* 76kg / 162cm

* tavoite 65kg

Innolla mukaan lähden, katsotaan mitä tuleman pitää!

-M-

Vierailija
12/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellainen paikka kuin kalorilaskuri.fi. Sitä voi käyttää jonkinverran ilmaiseksi, mutta jos rekisteröityy ja maksaa 1,90e kuukaudessa saa käyttöönsä laajemman palvelun. Ohjelma laskee mm. paljonko päivässä on HH/PROT/R osuus syödyistä ruuista. Mua se on tsempannut hirmu paljon. Siellä voi myös laskea oman kulutusarvion/päivä jne. On paljon halvempaa kuin nää pointsit (en siis tod. väheksy pointsit ohjelmaa!)

Mutta tää siis vinkkinä niille joita kiinnostaa :)

Vierailija
13/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän ihminen syö makeaa, sen suurempi se himo on koko ajan ja vaikeammin hallittava. Makeanhimo kestää keskimäärin n.7min ja jos sinä aikana ei anna himolle valtaa pärjää taas hiukan pidemmälle.

Jos on tooosi pahat himot, niin silloin kannattaisi hampaat irvessä totaalikieltäytyä kaikesta. Samoin kannattaa välttää korkehiilarista ruokaa mm. valkoista pastaa, valkoista leipää tms.

Makeanhimoon paras lääke on se totaalikieltäytyminen, ikävä kyllä. Perusteluna: Kokeilepa antaa alkoholistille VAAN YKSI kalja...

Vierailija
14/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin tästä se (taas) lähtee, toivottavasti nyt onnistaa. Huomenna tosin on tytön ristiäiset ja siellä herkkuja piisaa :| Itselläni kertyi raskausaikana painoa noin 20 kiloa lisää, mutta niistä enää 5 on jäljellä. Tyttö on nyt 2 kuukauden ikäinen. Tavoitteena olisi pudottaa yhteensä 10 kiloa, joten työtä riittää. Kaikkia makea on paheeni, karkit eniten, joten ne karsimalla pitäisi ainakin alkuun päästä. Ihanne tilanne olisi, jos saisi koko ruokavalion remonttiin ja muutettua parempaan suuntaan. Toivottavasti teiltä muilta irtoaa hyviä ruokareseptejä avuksi. Itse olen toivotan tapaus mitä keittiöön tulee...

Lähtöpaino 65 kg

Pituus 171 cm

Tavoite 55 kg

Mukavaa viikonloppua kaikille metsästäjille!

Nti79 ja Nti06

Vierailija
15/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun alkoi keventäminen,aika urakka onkin,mutta pikkuhiljaa hyvä tulee.

Meillä on 9kk ikäinen poika

Pituuteni 171cm

Painoni 89,4kg

Tavoite olisi tuonne 75kg tuntumaan,se on aiemmin(=kauan aikaa sitten!)tuntunut hyvältä,miksei enemmänkin,mutta eiköhän tuossakin ole urakkaa tämän vuoden puolelle.

Aloitin ke painonvartijoissa,mutta punnitsen tätä kontrollia varten itseni pe-aamupvällä ja merkkaan sen tuloksen.

Nyt vaan iloista ja kovaa tsemppiä kaikille kyytiin lähteneille,pidetäänhän mielessä ensi kesän bikinit ja ehkä se kaikkein tärkein,se oma terveytemme!

Eikä ole tietysti lainkaan pahaksi näyttää paremmalta,sekä se että tossu nousee korkeammalle.

Vierailija
16/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan jätän ilmoittamatta pituuteni ja lähtö painon sillä paini täysin eri sarjassa kun nyt ilmoittautuneet, mutta tavoitteeni on sama eli löytää jälleen se vyötärö=)

Puntaristamme on patterit loppu, joten tämän hetken painoa en saa, mutta tästä pinosta innostuneena kipaisen illalla kaupassa patteri ostoksilla=)

Elikäs lapsia kaksi, vajaa 3 vuotias sekä vajaa 3 kuukautinen. Viimeisestä raskaudesta tuli jälleen huimat 27kg ja kun lähdössä oli ylipainoa jo kymmenisen kiloa, sitä todellakin on!!! Painonvartioihin olen suunnitellut (JÄLLEEN) liittyväni ensi kuussa ja tavoitteeni on siis synnärin lukemasta tiputtaa 30kg!!!! Jälkitarkastuksessa oli mentävä puntarille ja lähtenyt oli silloin viisi, joten nyt siis edessä 25 kilon pudotus ja tavoitteessa toivon olevani ensi keväänä, kun toppavaatteista kuoriudumme=)

Joten riemulla kanssasisarien mukana kohti pienempiä vaatekokoja=)

H-R se entinen herkkusuu;)

Vierailija
17/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytti kovin lohduttomalta tän aamun vaakalukema :(

taidan olla ylipainoisin koko porukasta :( minulla oli reilusti ylipainoa ennen raskautta ja raskauskiloja tuli minulle 16. raskauskiloja on nyt jäljellä 3,8 jos tarkkoja ollaan.

tarkoitus olisi myös saada karsittua sitä entuudestaan olevaa liikapainoa pois. eli tavoitteena ens alkuun 8,8 kiloa pois.

ilmoittelisin mielelläni vain tippuneet kilomäärät, en tahtoisi painoja/pituuksiani sen tarkemmin eritellä..

aloitin tuossa jo aerobicin - ja totesin että vatsalihakseni ovat onnettomassa kunnossa..sen lisäksi teen tenavan kanssa n. tunnin lenkin päivittäin.

makeat ja hyvät jätin ruokavaliosta pois. pääsääntöisesti syön kasvisruokaa. vissiin otan pointsit käyttöön.

toivon parasta...

Vierailija
18/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Toivottavasti saan tästä pinkasta lisää tsemppiä painonpudotukseen...

Mulla on kaksi lasta 1,5-vuotias ja 2,5 kk. Ekasta raskaudesta jäi ne sitkeet 2-3 kiloa, jotka olivat edelleen, kun aloin odottaa tokaa. Tokasta lapsesta tuli n. 14-15 kiloa, joista on lähtenyt jo noin 11 kiloa. Tavoite on päästä samoihin lukemiin kuin ennen eka raskautta. Luultavasti en niihin kiloihin pääse ilman säännöllistä liikuntaa. Liikkumisen olen aloittanut nyt juoksulenkeillä ja kävelyllä. Syyskuussa alkaa myös jumppa ja ehkä sali...

Laitan mielestäni perusruokaa, jossa ei ole turhia piilorasvoja tai sokeria. Kesällä on vaan tullu herkuteltua oikein olan takaa...

Sit mittoja...

163 cm

58,5 kg (tänä aamun paino)

53-54 kg tavoitepaino eli 5 kg pois

Eikö tämä vauva-palsta olis ok paikka kokoontua?

Vierailija
19/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaista ryhmää kaipasinkin! Meillä on kaksi lasta; tyttö 2v. ja poika 3 viikkoa:) Molemmissa raskauksissa paino nousi hurjasti...25kg.

Normaalipainoni ennen lapsia oli 57kg. Esikoisen synnyttyä paino laski tosi nopeasti lähtopainoon ja vanhat vaatteet mahtuivat heti päälle.

Joten siksi en tällä kertaa murehtinut kilojen kertymistä...mutta eipä mahdu yhdetkään housut päälle. Ei edes sellaiset jotka oli käytössä kun olin 3-4kk raskaana:( Painoa nyt 71kg, ja tavoitteena siis 57kg, jonka verran painoin ennen raskauksia. Eli pudotettavaa olisi hurjat 14kg! Pituus 164cm.

Eilen saunassa kauhistuin peilikuvaani, en halua näyttää tältä...

Olen päättänyt vähentää herkkuja, vaihtaa vaalean leivän tummaan ja luopua tai ainakin vähentää juuston syömistä. Se on suurta herkkuani:(

Yritän myös vähentää hiilareita, ja tietysti liikkua enemmän. Se ei tosin ole kovin helppoa kun on kaksi pikkuista, joista toinen täysimetyksellä.

Olisiko jollain tietoa, mitä voisi harrastaa vauvan kanssa? Äiti-vauva jumppaa tms.? www.samba.fi sivulta löytyy Babybrasil-tanssia, jos jotain sellainen kiinnostaa. Itse menisin muuten, mutta on turhan kaukana vaikka samassa kaupungissa onkin. Helsingissä siis asutaan:)

Ja työväenopistolla näytti olevan " mammajumppaa" joka oli raskaana oleville ja juuri synnyttäneille naisille, mutta siinä on rentoutusharjoituksia ja hengitysharjoituksia ym. synnytykseen valmistautumista, joten ei minua sinnekään huvittaisi mennä.

Olisipa jossain aerobicciä tms.johon voisi ottaa vauvan mukaan...

Tai onko jollain aerobic/jumppa dvd levyjä? Jos on, niin suositelkaa:)

Vierailija
20/27 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmis, sun teksti oli melkeen niin kuin suoraan mun suusta. Mullakin on tämä laihdutus enemmänkin elämäntaparemonttia ja mullakin tarkoituksena liikkumalla tuota painoa tiputtaa ja vartaloa muokata. Mulla myöskin boikotissa vaalea leipä ja pasta, mutta sokerista en ihan kokonaan luovu. En ole koskaan mikään karkin ja pullansyöjä ollutkaan, joten ei ole ongelmaa tuon makean kanssa. Mullakin on yksi mässypäivä viikossa, jolloin en laske kaloreita. Minullekin tuo kalorilaskuri on varsin tuttu työväline tässä remontissa. Suosittelen kyllä muillekin! Yksi tärkeä tekijä tässä omassa remontissa on riittävä veden juonti. Mulla sitä menee vähintään 3litraa päivässä. Tuon jälkitarkastuksen vielä odottelen, ennen kuin uskallan kunnolla aloittaa lihaskuntotreenin ja juoksun.

Sopiiko muille tuo tulosten ilmoittaminen tuolla ehdottamallani tavalla?

Mulle kyllä passaa, että kokoonnutaan täällä. Jos alkaa muita kovasti häiritä, niin siirrytään sitten sinne Laihdutus ym. puolelle.

Mirju