Ikuisuus kysymys... Minkä kokoinen toppapuku tammikuussa syntyneelle, eli talvella täyttää 1v?
Poika täyttää 1v tammikuussa, nyt on pitkähkö (ja isohko?) 7kk ikäinen, kokoa oli 6kk neuvolassa 9135g ja pituutta 70,7cm. Ja käytössä 74cm vaatteet. Paljon on puhuttu toppapukujen " reilusta" koosta. Ensi talvena tarvitsee varmaan jo kunnon toppapuvun, joka ei lumihangessa kastu. Toisaalta puku ei sitten saa olla liian reilu kun kävely on hankalaa. (Jos edes kävelee sitten...)
Onko 80 senttinen toppapuku liian iso tammikuussa syntyneelle, joka nyt 7kk iässä käyttää 74/80 vaatteita (jotkut on tosi isoja, jotkut sopivia). Vai onko ne toppapuvut niin reiluja kooltaan, että meniskin se 74? 86 varmaan on ainakin ihan liian iso... Ois kiva kattella jo huuto.netistä tai kirpparilta pukua talveksi, niihinkin kun saa uutena uppoamaan kasan rahaa...
Kommentit (23)
Minä voisin kantaa korteni kekoon. Meidän tyttö helmikuussa syntynyt (2002), käytti koko ekan kokonaisen talven äitiyspakkauksen pukua, päälle lisättiin vain kurikset märillä keleillä. Vaan vuoden 2002 äitiyspakkauksen puku taisi olla aika reilun kokoinen. Ja esikoinen ei ehkä pieni, mutta pienehkö.
Nyt kuopus on n. 1v2kk. Hänelle on talveksi odottamassa puku kokoa 86. Näyttää ihan jättiläismäiseltä se vaate. Kuopus on n. 76cm ja 9.5 kg. Odotan talvea mielenkiinnolla.
Nää on tosi vaikeita juttuja. Etukäteen on todella hankala päätellä, minkä kokoinen puku voisi olla sopiva seuraavana talvena. Metsään voi mennä rankasti, kuten minä viime keväänä. Ostin alennusmyynnistä esikoiselle puvun kokoa 110, no tulevana talvena meidän 4½v ei sitä varmaankaan käytä, ehkä sitä seuraavana. ISO on.
Meillä tyttö syntyi joulukuussa ja kun täytti 1v, sen talven oli käytössä lennen ja reimatecin 74cm haalarit, n mahtuivat hyvin kevääseen. Tyttö oli 1v 72cm pitkä.
Luulen että teille on 86cm liian suuri, meillä tyttö nyt 2v 8kk ja pituutta n.88cm ja nyt käytössä reimatecin 86cm välikausipuku ja alkutalven mahtuu viime talven 86cm puku.
Pitkälle ja muutenkin isolle pojallemme (synt. 02/05) mahtui viime talvena yhden vuoden molemmin puolin ongelmitta Jonathanin talvihaalari kokoa 80cm talven loppuun asti huhtikuulle. Pituutta 1-vuotiaana helmikuussa 81 cm ja painoa 13 kiloa. Suosittelen Jonathanista kokoa 80cm (ja muutenkin ko. valmistajaa, hyvä hinta-laatusuhde), muista merkeistä ei kokemusta.