Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkosuu sormelle auki, voinko uida?

18.08.2006 |

Mulla on ollut jo 16 viikosta asti ulkosuu sormelle auki, kun oli rajua verenvuotoa. Tilanne sinänsä rauhallinen. Koko kesän olen jättänyt uimisen väliin, mutta nyt kun esikoinen oppi uimaan, olis kiva päästä muun perheen kanssa pulikoimaan. Halliin siis...

Jossain vaiheessa lääkäri sanoi,että älä mene kylpylöihin lillumaan, mutta toinen lääkäri oli sitä mieltä, että ulkosuun aukeaminen ei estä uimista. En halua mitään ylimääräisiä tulehdusriskejä tms.

Millaisia kieltoja olette uimisesta saaneet? tai mitä muuta on kielletty, kun ulkosuu on avautunut?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni todettiin juuri sama maanantaina eli ulkosuu on auki sormella, mikä on kuulema tavallista uudelleensynnyttäjillä. Sisäsuu oli sitä vastoin kiinni.

Minulla on supistellut nyt melkein kaksi kuukautta (nyt on rv 23 menossa). Kun kysyin lääkäriltä, voiko käydä kuntosalilla, hän ei sitä suositellut. Uimisesta en huomannut kysyäkään. Tosin itselläni meni into kaikkeen liikuntaan muutenkin, joten voipa hyvällä omallatunnolla tyytyä pelkkään hyötyliikuntaan...

En tiedä, voiko tuota kuntosalikieltoa yleistää muihin, joilla ulkosuu auennut, sillä minulla tosiaan on supistellut pitkään ja esikoinen syntyi keskosena.

Vierailija
2/3 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei kannata uida - etenkaan missaan " luonnonvesissa" ts. ei-klooratuissa - jos on ulkosuu auki. Itse en kaynyt viimeksi edes kylvyssa samasta syysta vkon 24 jalkeen (jolloin ulkosuu auki 1 cm), vaikka se voi kylla olla jo hatavarjelun liiottelua. ;-) Sisasuuhan ei voi kovin pitkaan ollakaan auki ennen kuin vauva jo syntyy, eli kylla nuo kiellot koskee minusta jo tuota ulkosuuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lääkärin mukaan uimiselle (uimahallissa) ei estettä. Näin myös aijemmassa raskaudessa. Olenkin silloin tällöin käynnyt uimassa, se kun on miltein ainoa liikuntamuoto jota liitoskipujen takia voin harrastaa.

Mayella rv 34