Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**MARRASMURUJEN VKL**

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin eilen Korkeasaaressa ja johan oli mukavaa. Oli niin upea päivä, että oli pakko lähteä ulkoilemaan. Onni nautti ja nouroi karhulle, joka tuli lasiin kiinni moikkaamaan Onnia.

Tänään ajateltiin mennä tsekkaamaan Kiasman Ars06, kun se loppuu jo 27 päivä tätä kuuta! Cantina Westiin taidetaan mennä syömään. Saa Onnikin oman syöttötuolin :) Ei olla käyty koko perheen kesken syömässä kertaakaan Onnin syöttötuoli aikoina. katsotaan mitä tapahtuu, ainakin Cantina Westissä soi mukaansatempaava musiikki, saa Onni jammailla syöttötuolissa.

Vauvan vaatteet löydän yleensä Henkasta, POPista ja Zarasta.

Ollaan saunottu Onnin kanssa miedoissa lämmössä, ilman löylyn heittoa jo viime joulusta lähtien. Vauvauinnissa kun ollaan käyty 4 kk asti, niin siellähän aina lämmitellään muutenkin uinnin jälkeen miedossa lämmössä. Kesällä Onni on käynyt saunassa ja sen jälkeen uimassa ja taas saunassa. Tykkää kovasti! Meillä on pojalle sellainen pieni palju, jossa istuu vesileluineen lämmössä, suloinen näky :)

Nyt suihkuun ja sitten baanalle!

Vierailija
22/30 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkin ollaan vähän nuhassa minä ja poika, mut muuten jo paremmassa kunnossa. eilen kävin taas 4 tunnin työkeikan tekemässä, olipas mukavaa.

mistähän täällä olikaan puhetta, koitan muistaa johonkin vastailla.

-pyöräilykypärää ei vielä pikkuiselle oo, eikä sellaista istuinta tarakalle oo vielä hommattu. luulen et meidän pyöräilyt jää ensi kesälle.

-poika on lakkoillut aika paljon syömisten kanssa, joten toissapäivänä kun täytti 9 kk alettiin antaa samaa ruokaa mitä itsekin syödään. ja jo alkoi maistua paremmin!! myös hapanmaitotuotteita ollaan alettu pikkuisen maisteleen, siis viiliä ja raejuustoa sekä maustamatonta jugurttia. kalaa sai toissapäivänä kun syötiin ite kalakeittoa, siitä oli helppoa muussata hiukan pienemmäksi. sisälsi seitiä, perunaa, porkkanaa, sipulia, tilliä, lanttua, jotain mausteita. kaupasta ei taideta ostaa enää kuin niitä hedelmä/marjasoseita ja jotain 8 kk ruokia hätävaraksi jos itte syödään sellaista mitä ei voi antaa pojalle.

-pyykit pestään ja on aina pesty kaikki sekaisin, jotain sensitive pesuaineita meillä on aina käytössä

-vauvanvaatteet on meillä kans enimmäkseen löydetty lindexistä ja h&m:stä.

-vauvan hiuksia ei oo vielä leikattu, kun on niin vähän ohutta haiventa vasta. ei oo siis tarvetta.

-nykyään poika käy kans pesulla joka ilta, kun hikoaa ja tulee päivän mittaan niin likaiseksi konttaillessaan ympäriinsä. kylvyssä lutraamassa harvemmin, yleensä vain suihkussa. saunassakin on käyty, mutta ei heitetty löylyä vaan alalauteilla vain hiukan lämmitelty.

ihanaa kun poika on oppinut tulemaan jalan viereen, nostaa kädet ylös ja piipittää siinä pienellä äänellä :) on niin hellyyttävän näköinen, kun tahtoo syliin.

leppoisaa sunnuntaita! ajattelin tänään mennä ostaan pojalle potan ja aloittaa totuttelut.

gerda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikos joku kiinnostunut vielä vaihteleen vauvakuvia?

mutta nyt väsynyt lapsi nukkumaan, on ihan tööt tööt tööt jo... :)

gerda

Vierailija
24/30 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noema vissiin mietti samaa :)

Ostaisko 80 koon reimatec talvihaalarit ja 21 koon (16,5cm kengän ulkopohja) elefantenin goretex kengät marraskuussa täyttävälle pojalle?

Poika nyt 9kk 74cm ja jalkapohja 11.5cm. Kamalaa kun ei tiedä kasvuvauhtia, mutta itse luulisin, että menee ainakin alkutalven.

-marica

Vierailija
25/30 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy yrittää ihan eka kommentoida asioista mistä on ollu puhetta ennekuin unohdan taas kaiken...meillä syödään ihan purkkiruokia, jonkin verran on maistellu samaa sapuskaa mitä me syödään mut ei mee alas niin ei mee.nokkamukista ei oo oppinu juomaa(oisko vinkkejä miten opetan), osaa juoda semmosesta missä ei oo sitä venttiiliä, mutta ku venttiilin laitan niin huuto tulee ku ei saa juomaa.

Syksyvaatetus meillä on vielä täysin auki, en oo ajatustakaan sen suuntaan uhrannu, täytys vissiin alkaa pikkuhiljaa miettimään...

tukkaa ei oo tarvinnu vielä leikata, vaikka se onkin tosi vahva niin ei oo hirmu pitkä. kynsien leikkuu on nykysin todella hankalaa, pari kynttä kerrallaan tai sitten telkkarin ääressä onnistuu oikein hyvin.

saunassa on käyty kerran, pikkulöylytkin otettiin ja se kokemus ainakin oli oikein hyvä. kylvyssä käydään joka toinen pv.

ja nyt sit jo unohdin mistä vielä oli puhetta...

teemu konttaa nykysin jo hirmusta vauhtia eteenpäin, EI sanan on oppinu oikein hyvin, mut silti useamman kerran päivässä täytyy kokeilla että onko eilinen juttu kielletty vielä tänäänkin. Yöt on meillä aivan painajaisia taas, herätään 30-60min välein, asennonvaihto ja tutti tilanteen rauhottaa, mutta pakko on mennä ne tekemään, olen antanut olla hetken aikaa mutta ku itku vaan kiihtyy niin mentävä on :(( ihan kateellinen olen(en muista nimimerkkiä) mutta sille jonka muksu on nukkunu alusta asti täydet yöt. meillä niitä hyvin nukuttuja öitä on alle 10. ja nyt noi huonosti nukutut yöt alkaa väsyttää ihan kympillä ku pitää töissä käydä ja yöt on risasia...HUOH no joku pv tämä helpottu se on varmaa....

ainiin eläimsitähän oli puhetta, meillä on 2koiraa mutt ane on olleet taas mummolassa hoidossa, ens viikonloppuna pitäs kotiutua ja saapipa nähä kuinka käy....

Lordia pitäs meidänkin mennä kohtapuoliin katselemaan, tästä ei oo matkaa ku 2km niin hyvin pystyy päiväkävelylenkin tekemään, ja luultavasti onnistuukin koska teemu on nyt päikkäreillä, ehtii hyvin syödä sitä ennen...

mut nyt täytyy mennä pyykkejä ripustamaan :(

Vierailija
26/30 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetaan Tamatu asua melkein naapurina,

siispä rantaa kohti..

Vierailija
27/30 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tahdo oikein enää ennättää koneelle, päivät vaan hurahtaa vauhdilla. Tänään on vaunuteltu pitkin poikin ja viiletetty eri leikkipuistoissa. Treffattiin myös tänään pitkästä aikaa Odottelija76:n ja Annan kanssa, mukavaa! Oli hauskaa seurata kahta konttaavaa pikkuista leikkipuistossa, kun välillä istuivat rauhallisesti vierekkäin ja yhtäkkiä kuin yhteisestä sopimuksesta lähtivät molemmat konttaamaan, täysin eri suuntiin tosin. Sitten taas palasivat istuskelemaan vierekkäin. Suloisia muksuja. :-)

Jessen iltatoimet on kesken, joten tulin tosiaan vain pikaisesti Gerdalle ja muillekin toteamaan että minä ainakin olen edelleen innostunut niistä kuvien vaihdoista. Mulle saa laittaa kuvia osoitteeseen katjutska@gmail.com niin täältäpä tulee vaihtarina Jesse-kuvia. :-)

Huomenna tulee ystäväperhe kylään, heillä 4v tyttö ja 1.5v poika. Kivaa kun Jesse saa leikkikavereita kotiin. Veikkaan että meteliäkin tulee piisaamaan naapureiden iloksi. ;-) Vaan nyt pitää oikeasti rientää... Kivaa sunnuntai-illan jatkoa kaikille!

Vierailija
28/30 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle saa kanssa lähettää kuvia, laitan paluuna Onnin kuvan!

Nyt on tainnut lenssu iskeä poikaan ja minuun. Onni on aivan räkäinen, ihan yhtäkkiä tuli, kuumetta ei ole onneksi. Yskii ja rohisee :( Mulla on kanssa sellainen flunssa fiilis ja kurkkua karvastaa.

Löydettiin etuovelta mahdollinen taloehdokas! Helsingissäkin vielä ja vaan 4 km päässä nykyisestä kodista. Huomenna mennään katsomaan, toivotaan, että tärppää :)

Hienosti meni meidän ravintola reissu. Onni istua nökötti koko ravintolassa olo ajan syöttötuolissa ja nautti musiikista ja ilmapiiristä. Onnilla oli omat eväät mukana :) Ajatelkaas, että muutaman kuukauden päästä voi pikkuisille jo tilata lastenannoksen! Niin se aika rientää..

Kiva auringonkukka, kun jaksat käydä moikkaamassa! Gerda oli oikeassa, kun sanoi, että vaikutat symppikseltä, ihan samaa olen miettinyt!

Niin ja 10Kaks, kiva kuulla teidänkin kuulumisia :)

Tamatukos se mietti sitä Reimatecin kokoa? Hmm.. Meinaa mennä nimet sekaisin. Kuulostaisi siltä, että teidän kannattaa ottaa koko 80. Meillä poika oli 8 kk neuvolassa 71 cm ja hänelle 74 on hyvä, saattaa mennä vähän jopa naftiksi loppukeväästä. Tosin ovat kyllä todella reilun kokoisia nuo Reimat.

Huomisiin!

Vierailija
29/30 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti muuten Kiasman oheistuote myymälässä eräs jääkaappimagneetti, jossa oli hymyilevä 50-luvun henkeen tällätty " täydellinen" kotirouva lapsi sylissa ja pari taustalla. Magneetissa oli teksti: I use to have a great mind, now I have small children.

Vierailija
30/30 |
20.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple] noema: Toivottavasti löytyy kiva asunto. Millainen on kyseessä?

Lordista: Meidän naapuritkin lähti tänään katsomaan Looortia. Eikös se esiintyny Heinolassa? Itse asumme Riihimäellä.

Minä voin kanssa tässä joku päivä laittaa kesäkuvia teille. Osoitteet pitäisi olla talessa.

Miten muuten, kun oli puhetta siitä tapaamisesta. Edelleen innostuneita?

Nyt pois, pojukin jo nukkuu.

Minna ja JermuliPermuli

Sapiina: Ei kuulostanut pahalta. Tänään naapurin kanssa puheltiin, että lähetään yhessä lenkille. Joka ilta jos lähtis samaan aikaan aina. Kaverin kanssa on mukavampi kuin yksin. Kansalaisopiston kurssille olenkin menossa joogaan ja kiinteytysjumppaan.

Aijotkos sinä käydä jumpassa tms?