Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on vieläkin sellaisia ihmisiä, jotka kuvittelee, että koko Suomi elää toimistotyöaikaa?

Vierailija
13.05.2021 |

Todella harvassa nykyään on enää ne ammatit, joissa töitä saa tehdä ma-pe 8-16 ja arkipyhät vapaalla. Tänään taas kuulin ihmettelyä, miten pyhänä käyn töissä. No, vanhukset tarvitsee pyhänäkin ruokaa jopa hoivakodissa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näitä tuntuu kyllä riittävän ja melkein voisin jopa veikata, että ns perinteiset 8-16 ammatit alkaa olla vähemmistöammatteja.

Vierailija
2/11 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo näitä tuntuu kyllä riittävän ja melkein voisin jopa veikata, että ns perinteiset 8-16 ammatit alkaa olla vähemmistöammatteja.

Riippuu pitkälti alasta. Toimistotyöt eivät ole käytännössä melkein ikinä kolmivuorotyötä vaan enemmän tai vähemmän virastoajan puitteissa. Oma työaika on ollut myöhäisimmillään klo 18 asti enkä henk.koht. Tunne ketään esimerkiksi vuorotyöläistä vaikka ihan keskituloinen normaali työntekijä olen kuten lähipiirinikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulunkäynti kannattaa. Kyllä moni pystyy sopimaan sen että työaika on ma-pe klo 8-16 eikä sen ulkopuolella tarvitse ajatella työasioita. Vastuu loppuu kun kirjautuu ulos tietokoneelta ja laittaa lähtiessä työhuoneen oven kiinni. Riittää että tietää mistä jatkaa hommia seuraavana työpäivänä.

Vierailija
4/11 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole mitään toimistotyötä, vaan ajan pakua ja työnantaja nyt vaan on niin pihi ettei halua pitää pyhinä auki. Kahdessa vuorossa vielä.

Vierailija
5/11 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virastotyöaika kirjoitti:

Koulunkäynti kannattaa. Kyllä moni pystyy sopimaan sen että työaika on ma-pe klo 8-16 eikä sen ulkopuolella tarvitse ajatella työasioita. Vastuu loppuu kun kirjautuu ulos tietokoneelta ja laittaa lähtiessä työhuoneen oven kiinni. Riittää että tietää mistä jatkaa hommia seuraavana työpäivänä.

Ja yhteiskuntahan toimii siten, että tehdään vaan sitä toimistotyötä. Itse nautin vuorotyöstä ja vaihtelevista työtehtävistä.

Vierailija
6/11 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu pitkälti alasta. Toimistotyöt eivät ole käytännössä melkein ikinä kolmivuorotyötä vaan enemmän tai vähemmän virastoajan puitteissa. Oma työaika on ollut myöhäisimmillään klo 18 asti enkä henk.koht. Tunne ketään esimerkiksi vuorotyöläistä vaikka ihan keskituloinen normaali työntekijä olen kuten lähipiirinikin.

Missä kuplassa oikein elät?

Vierailija
7/11 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalojen hiljaisuusaika pitäisi olla 24/7 koska ihmiset käyvät yölläkin töissä ja haluavat nukkua päivällä!!

Vierailija
8/11 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en tunne ketään, kuka ei tekis sitä noin 8-16, mutta suurin osa kyllä nykyään etänä...

Vierailija
9/11 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-16 työaika on nimenomaan nykyään meidän vähän koulutettujen työaika. Tehdasduunia tai perustoimistotyötä. Vaativimmissa toimistossa tehtävissä hommissa on liukuva. Lääkärit tekevät vuorotyötä, papit tekevät vuorotyötä, johtotasolla ei ole mitään työaikoja vaan työt on tehtävä, joten moni päällikön asemaan päässyt tekee töitä viikonloppuisinkin. Edustusta ja kokouksia on monella alalla ilta-aikaan. Opettajat ovat töissä iltaisin. 

Vierailija
10/11 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virastotyöaika kirjoitti:

Tämän sopii vain alimmalla tasolla oleva, vaatimatonta työtä tekevä. Yleensä johtotasolla on "työt on tehtävä" -työaika. Lääkäri lähtee kesken leikkauksen kotiin neljältä "sorry mulla loppui nyt työaika, en voi leikata tätä kriittisessä tilassa olevaa tehohoitopotilasta loppuun" vai? 

Vierailija
11/11 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin käy helposti jos itse sitä tekee ja useat lähipiiristä...itsekin syyllistyin tähän siihen asti kun aloin seurustelemaan vuorotyöläisen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi