Uskaltaako parvekkeen ovea pitää yöllä auki viilentääkseen kämppää? Olen vakavasti allerginen ampiaisille. Oletteko nähneet niitä tänä vuonna vielä?
Kommentit (30)
Tänään näky ensimmäinen amppari bussipysäkillä. Vaikutti tokkuraiselta ja vaihdoin samalla sekunnilla paikkaa. Laita oveen hyönteisverkko? :) Niitä oviin tarkotettujakin.
Ei ampiaiset juuri liiku öisin. Mutta jos haluaa olla aivan varma, niin kannattaa hankkia joku hyönteisverkko.
Verkko-ovi on ihan oleellinen juttu parvekkeen oven aukkoon. Eihän ilman sitä pärjää muutenkaan myöhemmin kesällä, kun ilma vain kuumenee ja hyönteiset lisääntyvät. Hassua että jossain on jo niin kuuma sisällä että nukkuessa pakko tuulettaa, itse asun 40-luvun kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja on vielä ihanan viileää.
Mulla on kesäaikaan partsin ovi auki 24/7 ja ei oo ikinä tullu ampiaisia sisälle.
Oven edessä on ihan vaan verho eli ei estä mitään
Vierailija kirjoitti:
Ei ne mitään verenhimoisia hyökkääjiä ole joten rauhotu.
Ampiaisen pistos voi joillekin ihmisille olla tosi vaaralline Niiden voi joutua lähtemään jopa päivystykseen.
En kyllä ap:na riskeeraisi pitämällä parvekkeen ovea yöllä auki.
Ampiaisen pisto voi tappaa ihan kenet vaan, jos tulee päähän tai kaulalle.
Joo, öisin ampiaiset eivät liiku, mutta aikaisin aamulla alkavat liikkua. Kesäisin olen jokusen kerran herännyt ampiaisen pörinään asunnossani.
Tänä vuonna en ole vielä nähnyt ampiaisia liikkeellä, mutta kimalaisia ja mehiläisiä kylläkin.
Miten sä olet aikaisempina kesinä selvinnyt? Onko parveke ja ikkunat uusia asioita sun elämässäsi 🙄
On noita ampiaisia käynyt vaanimassa ikkunan takana alkuviikosta lähtien (Helsinki).