Uskaltaako parvekkeen ovea pitää yöllä auki viilentääkseen kämppää? Olen vakavasti allerginen ampiaisille. Oletteko nähneet niitä tänä vuonna vielä?
Kommentit (30)
Ei ole vielä näkynyt. Osta huomenna hyttysverkkoa ja tee joku kehikko oveen mihin laitat verkon.
On niitä ampiaisia, toki riippuu mistä päin olet, Suomi on aika iso maa. Hanki suojaverkko, semmoinen minkä voi aina erikseen laittaaa avoimeen ikkunaan tai oveen ja sitten kiinni laittaessa ottaa sen pois.
Ei uskalla. Voit tietenkin hankkia verkko-oven, jos sen saa jotenkin asennettua.
Laita kahvinsuodatinpussin sisälle paperia ja muotoile palloksi. Sitten ripusta se johonkin sopivaan kulmaan lähelle ovea. Ampparit pysyttelee poissa, koska luulevat toisten ampiaisten reviiriksi.
Osta hyönteisverkko oviaukkoon, esim:
https://jysk.fi/verhot/valmisverhot/hyonteisverkko/hyttysverho-brimse-9…
Tuon keksit kyllä omasta päästäsi. Ei kukaan voi olla allerginen ampiaisille.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pelkäisin jonkun raiskarin tunkeutumista kuin ampiaisen🙈
Älä nyt turhaan haaveile.
Minäkin näin tänään ensimmäisen. Tilassa, vanhassa talossa, jossa viime vuonna oli pesä räystään alla.
Voiko varastohämähäkit hiippailla kämppään sisälle avoimista ovista ja ikkunoista? Niitä pelkään eniten :0
EI! Edellisessä asunnossa naapurin mies kiipesi parvekkelta toiselle ja tuli sisään asuntoon!
Tänään just mutta MEHILÄISKUNINGATAR, aina yrittää pesiä mun takapihalle.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pelkäisin jonkun raiskarin tunkeutumista kuin ampiaisen🙈
Kummankohan ilmaantuminen asuntoon on todennäköistä,etenkin kun kyse parvekkeesta, joten oletus on ettei asunto ole maantasalla?
No etköhän sinä itse tiedä sen asian paremmin. Eihän täällä kukaan voi sinun hengestäsi päättää.
Vierailija kirjoitti:
Tänään just mutta MEHILÄISKUNINGATAR, aina yrittää pesiä mun takapihalle.
Mehiläisistä on kova pula! Olisit iloinen ja antaisit sille pesimisrauhan. Mehiläiset ja kimalaiset on tärkeitä puuhailijoita.
Kimalainen tuli ikkunasta tässä yhtenä aamuna sisään. Amppareita ei oo näkynyt.