Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka olette hankkiutuneet eroon älypuhelimesta...

Vierailija
13.05.2021 |

Miten teitte sen? Miten korvasitte määrätyt sovellukset vai lopetitteko käytön jopa kokonaan? Käytättekö nyt puhelinta ollenkaan vai miten?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ns. mummopuhelin, niissäkin joissain on nykypäivänä whatsapp ja sähköposti saatavilla.

Itse harkitsen sellaisen yksilön hankkimista. Somettelut yms voi tehdä sitten tietokoneen tai jos haluut minitabletin, niin kyllä se vanha kännykkä taskun tai repun perällä pomppii edelleen.

Vierailija
22/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outo kysymys. Tietenkään sovelluksia ei voi käyttää ilman älypuhelinta. Mutta ei puhelimen käyttö edellytä sovelluksia. Ihan voi soittaa ja lähettää tekstiviestejä niin kuin ajalla ennen älypuhelimiakin. 

Tarkoitin että esim. katsoo youtubea tietokoneelta -> ei tarvitse sovellusta tai ostaa matkaliput muulla tavoin kuin sovelluksella jne.

Youtubea voi katsoa puhelimesta sen selaimesta, ei tarvitse tube sovellusta erikseen ladata siihen välttämättä.

Niiin mutta tavoitteena oli älypuhelimesta eroon pääseminen. Ainakin suurimmaksi osaksi.

Sitten vaan puhelin vaihtoon. Ei se sen vaikeampaa ole. Ei ole olemassa välttämätöntä asiaa, jonka hoitaminen ei onnistuisi ilman älypuhelinta tai muutakaan älylaitetta. Tiedän kokemuksesta, sillä olen pärjännyt vallan mainiosti ilman koko ikäni. Olen 38. 

Mä taas olen jo 59v, mutta joudun pitämään älypuhelimen työni vuoksi. Kaikilla muilla asiakkailla pin-koodi vpn-yhteyteen heidän sisäverkkoihinsa tulee tavallisella tekstiviestillä, mutta yhden asiakkaan kohdalla täytyy olla tätä varten appsi. Ei mua älypuhelimen käyttö haittaa, mutta koska se ei mahdu taskuun, otan sen kotoa lähtiessäni mukaani vain silloin, kun otan mukaani käsilaukunkin. Hyvä puoli tässä tietysti on, että mun ei tarvitse olla 24/7 tavoitettavissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat vaikkapa junalipun, voit tehdä sen kahdella tavalla ilman älypuhelinta:

1) Ostat lipun tabletilla. Näytä koodi konduktöörille tabletista. 

2) Jos sinulla on tulostin, osta lippu tietokoneella ja tulosta junalippu paperille.

Mutta tablettihan ON aikalailla älypuhelin isolla näytöllä. Mitä järkeä jättää älypuhelin ja kanniskella junalipun takia mukanaan isompaa älypuhelinta?

Vierailija
24/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma siinä on, ettei sitä älypuhelinta voi käyttää puhelimena?

Noku öyf öyf en tykkää älypuhelimista ku mun on pakko ladata siihen sovelluksia!

Vierailija
25/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noku öyf öyf en tykkää älypuhelimista ku mun on pakko ladata siihen sovelluksia!

Älä osallistu keskusteluun jos et edes tajua sen merkitystä.

Vierailija
26/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan ollut älypuhelinta.  Tietokone on kotona.

Miten kirjaudut verkkopankkiin?

Vierailija
27/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainlukulistalla.

Vierailija
28/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainlukulistalla.

Mikä pankki vielä voi käyttää sitä? Ainakin Nordea puski listat pois vedoten EU:n uudistuvaan lainsäädäntöön.

Vierailija
29/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainlukulistalla.

Mikä pankki vielä voi käyttää sitä? Ainakin Nordea puski listat pois vedoten EU:n uudistuvaan lainsäädäntöön.

Ainakin OP ja s-pankki, danskebankiin pääsee sellasella mokkulalla mihin tulee luku jolla kirjaudut sisään.

Vierailija
30/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä muuta ole kuin että älypuhelinta ei voi käyttää kun se on älypuhelin. Ikäänkuin olisi pakko ladata siihen jotain sovelluksia (ei ole) ja hingutaan jotain veivipuhelinta kun ei muuten pysty hillitsemään itseään. Ehkä ollaan koukussa johonkin candy crushiin jota pelaa kokoajan älypuhelimella.

Vierailija
31/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole älypuhelinta koskaan ollutkaan, joten ei ole ollut tarvetta noille turhanpäiväisille sovelluksille. Elämä helpottuu kummasti, kun esittää asioiden kohdalla seuraavan kysymyksen: "Tarvitsenko minä tätä pysyäkseni hengissä?"

Markkinamiehet keksivät ihmisille joka päivä tekaistuja tarpeita, joilla ei oikeasti ole mitään merkitystä elämisen kannalta. Niiden ainoa funktio on tuottaa rahaa juurikin noiden turhien tarpeiden keksijöille ja tuottajille. Astu ulos idiotismista ja ala elää - elämänlaatu paranee, saat enemmän aikaa itsellesi ja rahaakin säästyy.

Vierailija
32/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole älypuhelinta koskaan ollutkaan, joten ei ole ollut tarvetta noille turhanpäiväisille sovelluksille. Elämä helpottuu kummasti, kun esittää asioiden kohdalla seuraavan kysymyksen: "Tarvitsenko minä tätä pysyäkseni hengissä?"

Markkinamiehet keksivät ihmisille joka päivä tekaistuja tarpeita, joilla ei oikeasti ole mitään merkitystä elämisen kannalta. Niiden ainoa funktio on tuottaa rahaa juurikin noiden turhien tarpeiden keksijöille ja tuottajille. Astu ulos idiotismista ja ala elää - elämänlaatu paranee, saat enemmän aikaa itsellesi ja rahaakin säästyy.

Kyllä ainakin minun elämänlaatuni on parempi, kun voin helposti mobiiliavaimella kirjautua verkkopankiin ja muutenkin hoitaa kaikki helposti puhelimella. Mutta kukin tavallaan, jos se susta on kivempaa raapia verkkopankin avainlukuja jostain oravannahasta niin kai se sit on.

Vierailija
33/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän siinä muuta ole kuin että älypuhelinta ei voi käyttää kun se on älypuhelin. Ikäänkuin olisi pakko ladata siihen jotain sovelluksia (ei ole) ja hingutaan jotain veivipuhelinta kun ei muuten pysty hillitsemään itseään. Ehkä ollaan koukussa johonkin candy crushiin jota pelaa kokoajan älypuhelimella.

Eihän tässä sanottu missään vaiheessa että pakko olisi ladata mitään, sinä nyt itse tulkitsit sen niin. Kysyttiin että jotta pääsisi älypuhelimesta kokonaan eroon niin millä korvataan nämä sovellukset joita on tottunut sillä käyttämään ja suurimman osan pystyykin helposti korvata.

Vierailija
34/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ainakin minun elämänlaatuni on parempi, kun voin helposti mobiiliavaimella kirjautua verkkopankiin ja muutenkin hoitaa kaikki helposti puhelimella. Mutta kukin tavallaan, jos se susta on kivempaa raapia verkkopankin avainlukuja jostain oravannahasta niin kai se sit on.

Kyse on myös yksityisyydestä. Helppoudella on valitettavasti hintansa.

Vierailija
35/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että kirjaudut verkkopankkiin jatkuvalla syötöllä :D En koe kovin työläänä käyttää avainlukulistaa kirjautuessani kerran viikossa pankkiin.

Vierailija
36/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainlukulistalla.

Nordea tarjoaa tunnuslukulaitetta niille, jotka eivät halua käyttää sovellusta. Pieni taskulaskimen näköinen laite. Asiakkaat saavat ilmaiseksi.

Vierailija
37/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että kirjaudut verkkopankkiin jatkuvalla syötöllä :D En koe kovin työläänä käyttää avainlukulistaa kirjautuessani kerran viikossa pankkiin.

Niin, toisilla voi olla enemmän tarvetta käydä verkkopankissa. Jännä juttu.

Vierailija
38/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on puhelimena vanha 206. Työpöydälläni on läppäri.  Olen harkinnut älypuhelimen  hankkimista, mutta en ole vielä keksinyt, mitä ihmettä minä sillä tekisin? Autaakaa, hyvät ihmiset, jos tiedätte jotain järkevää käyttöä 75 vuotiaan äijän älypuhelimelle!

Vierailija
39/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on myös yksityisyydestä. Helppoudella on valitettavasti hintansa.

Ei se enää siinä vaiheessa auta muuttaa luolaan asumaan, jos olette jo kerran luovuttaneet tietonne älysovelluksille ja someille. Ne tiedot pysyy siellä.

Vierailija
40/47 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avainlukulistalla.

Nordea tarjoaa tunnuslukulaitetta niille, jotka eivät halua käyttää sovellusta. Pieni taskulaskimen näköinen laite. Asiakkaat saavat ilmaiseksi.

Meni rikki viikon päästä. :(