Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUHTIKUISET viikonloppuun

18.08.2006 |

Huomenta ystäväiset!

Päätin aloittaa uuden pinon kun vanha oli jo ties missä...

Meillä onkin ollut melkoinen viikko! Lääkärit tulivat viimein lomilta ja maanantaisen kontrollin jälkeen rupesikin tapahtumaan! Kaikki oli sinänsä hyvin, mutta kun Martta oli odottanut vesipäänsä kanssa jo 4 viikkoa, Martta koilattiin uudestaan eilen ja on nyt siis sairaalassa. Kaikki on hyvin, Martta oli illalla hieman ilmavaivainen mutta muuten onnellinen, vaikka takana oli lähes 7 tunnin anestesia. Lääkäri oli etsinyt 2 tuntia suonta Martan nivusista, jotta sai kanyylin vietyä oikeaan suoneen ja sitten päähän asti. Onneksi löytyi ja tosiaan kaikki meni suunnitelmien mukaan.

Minä olin ihan hermoraunio koko päivän, vein Martan aamulla sairaalaan, tyttö lähti klo 8 Töölööseen operoitavaksi ja klo 5 sain kuulla että kaikki on hyvin ja M heräämössä. Tulee kalliiksi nuo Martan toimenpidepäivät, kun äiti shoppailee sydänsuruihinsa... ;)

Tänään tapaan neurologin ja kuulen tarkemmin kuinka paljon suonia tällä kertaa tukittiin.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille, nautitaan viimeisistä kesäpäivistä!

Onnellinen ja kiitollinen

Lala

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten neuvolakuulumisia.

Tänään oli neuvola ja meidän tissihirmu oli kasvanut taas valtavasti, painoa 9245g ja pituutta 66cm ja huomenna ikää 4kk. Elikkäs, kiinteillä ei mitään kiirettä kun kasvaa noin hyvin pelkällä rinnalla. Meidänkin poju on jo oppinut kääntymään ja heti kun lattialle laittaa niin pitää kääntyä massulleen. Paljoa ei kyllä lattialla viihdy, enempi on sylissä viihtyvää sorttia. Alkaa vaan olla tuota painoa sen verran ettei jaksaisi koko ajan kannella.

Mut on muuten kiva kun välillä sataa vettä, et jos se vähän raikastas tätä ilmaa.

Mut hyvät viikonloput kaikille, pidetään pino korkealla.

M@nsikk@ ja jättiläinen

Vierailija
2/6 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markuksen yövalvomiset näytti olevan tilapäistä,koska nyt taas ukolle uni maistuu vanhaan malliin.Tosin uni tulee VAIN vatsallaan.Kyljellään ja selällään ei tämä veikkonen suostu nukkumaan laisinkaan,paitsi vaunuissa ja joskus jos tuppaa sitterissä pilkkimään.

Kerran edelleen herätellään syömään,se on tuossa puoli 4 ja 4 välissä joka yö ja sitten jatketaan unia seitsemään saakka.

Syksy tuli ja nyt saavat kesän grilliherkkujen tuomat kilot kyytiä.

Olen ruvennut kaloreita laskemaan ja teen ekan lenkin 35 minuuttia sen jälkeen,kun olen esikoisen saattanut kouluun ja toinen,tunnin lenkki tehdään,kun isäntä on tullut kotiin.Sitten lähdemme reippaalle kävelylle koko perhe (Isompi sälli tosin pyörällä aina liikenteessä) ja tässä onkin nyt tippunut kahden kilon viikko tahtia ja jo ekat housut ovat melkoiset säkit päälläni-Jipii!

Lisäksi sain upeat ohjeet kotona jumppaamiseen.Apuvälineenä käytän sellaista jumppa kuminauhaa.Aluksi vähän katselin alta kulmieni ja pitkin hampain aloin niitä liikkeitä tekemään,mutta äkkiä huomasinkin,että siinä saa tosiaan hien pintaan ja onkin kivaa puhaa=)

Nyt jumppaan kuutena iltana puoli tuntia.Vaihtoehtoinen olisi ollut,että kolmena iltana viikossa tunti,mutta minusta tuo puoli tuntia on kivempi ja menee ihan telkkaa katsellessa.

Siinä kun seurailee milloin todistettavasti syyllistä,teho-osastoa ja millon mitäkin,niin puoli tuntia onkin mennyt nopsaan.

Noh,tässä on piiitkä savotta vielä edessä.Onneksi syksykin on pitkä=)

Niksu ja pojan koltiaiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermoja varmasti kyllä raastaa tuo odottelu poissa oman mussukan luota! Tietty on varmasti parempi pysyä loitolla koko sairaalasta operointi ajan. Äitien mieli kun voi tehdä milloin mitkäkin tepposet... ettei sitten tule yks kaks mieleen, että HALUAN NÄHDÄ LAPSEN NYT!!!

Niklas kääntyy ja yrittää ryömiä ja pikkuisen jo kiukulla eteneekin. Laihaksi neuvolassa haukkuivat toista! Ok, herra ei ole vielä rikkonut kuuden kilon rajaa, mutta on 63,5cm pitkä ja jäntevä, tosi tyytyväinen vauva. Kävi jotenkin harmittamaan sitten terkan " montakos lusikallista nyt annat sitten sitä sosetta?" - kysymykset. Kerroin etten ole lusikallisia laskenut, sillä Niklas syö reippaasti purkillisen sosetta kerrallaan ja juo tissillisen maitoa päälle. Onkos poika itkuinen? No ei todellakaan, vaan pelkkää aurinkoa! En kai mä nyt **malauta lasta nälässä pidä??! Ilmeisesti on sitten vaan laihan-tyyppinen poika, kertoi terveydenhoitaja. Taitaa olla joo.

Esikoisen kanssa odotin aina innolla neuvolakäyntejä, oli niin kiva käväistä näytillä. Nyt alkaa olla pakkopullaa nämä vierailut.

Mutta, nyt vaaveli jo huuteleekin seuraa.

Vierailija
4/6 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon voimia Martalle toipumiseen!

Kylläpäs Niksu jaksaa kovasti urheilla. Itse en ole tällä viikolla päässyt lenkille, kun mies on Tampereella ja olen hoitanut talonostoasioita täällä Joonan kanssa.

Saatiin tänään lainapäätös. Me saadaan oma uusi koti, jossa on Joonalle oma huone ja paljon enempi tilaa. Jippii!!!

Ärsyttävä neuvolantäti Peppinetalla. Ihan niin kuin joku nyt haluais pitää vauvan laihana ja nälissään. Ei kaikki voi olla samanlaisia ruumiinrakenteeltaan.

Meillä neuvola maanantaina. Saas nähdä vieläkö poika kasvaa hyvin. Itsestäni ainakin tuntuu siltä. Eiköhän me vielä saada lupa mennä tissimaidolla.

Nyt oottamaan miestä kotiin... kauhia ikävä, kun on ollut monta päivää poissa.

Kiva muuten, että ees vähän sato äsken.

iloinen pesukarhu ja Joona melkein 4kk

Vierailija
5/6 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että Martta jo paremmassa voinnissa.

Tämä mamma lähtee tänään viihteelle! Vanha kämppis viettää syntymäpäiviään ja mikäs sen mukavampaa, kuin päästä juhlistamaan vanhaa ystävää. Ja kyllä sitä jo kaipaa muutakin kuin vain hiekkalaatikolla käytäviä keskusteluita. On nämä lämpöiset kesäpäivät tehneet tehtävänsä ja oikein odotan, että saa luvan perästä jäädä sisälle pitämään sadetta. Äsken tuossa ukkonen jyrähteli ja esikoinen pelkäsi aivan kamalasti. Kuitenkin sen verran kiinosti, että parvekkeella piti sadetta ja salamoita tuijoitella. Välillä piti vaan tarkastaa, että olen lähettyvillä. Mieskin tuli fillarilla töistä ja oli kuin uitettu koira :)

Näin täällä. Kakkosen kanssa ei mitään uutta :)

-smila-

Vierailija
6/6 |
19.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi täällä, mulla 4kk vanha poika eli syntynyt 16.4. Sopii kai tulla mukaan pinoon?? en tosiaan ole täällä aikaisemmin kirjoitellut joten en tiedä mikä on ollut tapana :)

Juu eli tosiaan 4kk on nyt pojalla ikää, viimeksi tiistaina käytiin neuvolassa ja mitat oli pojalla 66cm ja 7750gr. Täysimetyksellä mennään täälläkin ainakin vielä toistaiseksi, voi olla että kohtapuoliin aletaan kokeilemaan soseita kun poika on taas aloittanut yösyömiset. Tuossa 2kk iässä nukkui yöt putkeen ja mamma oli niin tyytyväinen, nyt on alkanut taas heräämään 1-2 kertaa yössä.

Meillä on vasta opittu kääntymään mahalta selälleen, ja kova yritys on myös kääntyä selältä mahalleen. Aika rauhallinen tapaus poika on, joskus iltaisin kyllä kitisee mahavaivoja. Mutta kaikenkaikkiaan on ihan hyvin mennyt ainakin tähän asti :)

Ja tosiaan, Martalle ja Lalalle voimia, on se aina niin ikävää kuin pikkuinen sairastaa :(

-krisse ja poitsu