Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää miten esim. 2 vuotta sanotaan olevan pieni ikäero

Vierailija
08.08.2008 |

Minusta se on ihan normaali ikäero lapsilla. Jos ei ole, mikä sitten on? Meillä on kolme lasta ikäeroilla 1v1kk ja 9,5kk. Mielestäni ne ovat aika pieniä ikäeroja.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen oli vaipaton ja itse ruokaileva, kun toinen oli 2kk. Seuraava väli on 4 vuotta. Kolmosen ja nelosen välillä 3 vuotta. Ihan ok välejä kaikki, varsinkin kun useampia lapsia. Itse en olisi varmaan jaksanut, jos kolmosen ja nelosen välissä olis ollut vaan tuo reilu vuosi. Minusta pieni ikäero on siellä vuoden-puolentoista paikkeilla.

Vierailija
22/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lisää riskiä kohdunlaskeumaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut tässä yhteydessä normaalilla epänormaalin vastakohtaa. Mielestäni 2v kuitenkin on ihan normaali, tavallinen ikäero, ei pieni. Verrattuna tietysti omiin lapsiini. Ehkä pitäisin kahtakin vuotta pienenä, jos lapsemme olisivat syntyneet kahden vuoden välein, en tiedä. ap

Sanoit, että pidät sitä normaalina ikäerona. Mikä on sitten epänormaali ikäero?

Vierailija
24/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen imettänyt pitkään. En voisi mitenkään saada lapsia 9,5 kk välein, herranen aika.

Kyllä minäkin täysimetin ja silti alkoi menkat 3kk synnytyksestä.

Lapsilla ikäeroa 3 pv vajaa 2 vuotta. :)

Vierailija
25/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä sillä vain on kovakin ero! Voit kysellä sen kokeneilta!

Vierailija
26/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että merkittävä ero syntyy, kun ikäero on yli viisi vuotta, meillä suurin ikäero on yli yhdeksän vuotta. Ja silloin isosta sisaruksesta on apua, ei haittaa.

1,5 v ja 2 v ovat vahdittavia, ne eivät voi vahtia vauvaa, kun äiti käy suihkussa, yhdeksänvuotias voi. Siinä mielessä 1,5 v ja 2 v ovat samalla viivalla. Pystyttekö ymmärtämään, mikä on minun pointtini siinä, mikä on pieni ikäero, ja mikä on suuri?

Vierailija
27/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen toista raskautta mulla ehti olla yhdet menkat, eli kovin paljon aiemmin en olisi voinut tulla raskaaksi (enkä siis tullutkaan, emme käyttäneet ehkäisyä raskauksien välissä).

Vierailija
28/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saisivat oikein lyhyet ikäerot. Perhesuunnittelua parhaimmillaan?

Vierailija
29/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta syy siihen ei ollut tuo mainitsemasi. ap

että saisivat oikein lyhyet ikäerot. Perhesuunnittelua parhaimmillaan?

Vierailija
30/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onnistuu imetys jos toinen on 9,5 kuukautta ja toinen vastasyntynyt. Imetitkö molempia?

Vierailija
31/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se äidin elimistö olisi aina valmis niihin uusiin raskauksiin, niin tuskin sitten olisi raskaudenaikaisia komplikaatioita niin paljon? Tuskin sitten alle 6kk edellisestä synnytyksestä alkaneissa raskauksissa olisi suuri ennenaikaisuuden riski jne...

Vierailija
32/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäistä ja kuopusta imetin vähän aikaa. En siis todellakaan yhtä aikaa kahta, keskimmäisenhän olisi pitänyt olla silloin synnärillä. ap

Miten onnistuu imetys jos toinen on 9,5 kuukautta ja toinen vastasyntynyt. Imetitkö molempia?

Vierailija
33/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuun ottamatta ihan laskettuun aikaan. Tietysti ison mahan ja kaikenlaisten kipujen ja vaivojen kanssa oli raskasta ja hankalaa hoitaa lapset. Onnistuin kuitenkin!! :) ap

se äidin elimistö olisi aina valmis niihin uusiin raskauksiin, niin tuskin sitten olisi raskaudenaikaisia komplikaatioita niin paljon? Tuskin sitten alle 6kk edellisestä synnytyksestä alkaneissa raskauksissa olisi suuri ennenaikaisuuden riski jne...

Vierailija
34/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain vauvalehestä joskus jonku asiantuntevan kertovan, et nainen on valmis uuteen raskauteen jos hän tulee raskaaksi.

Ja vielä et monet sellaiset naiset ,joilla on vaikka viisi lasta ovat terveitä ja hyvinvoivia ihmisiä. Selitys siihen et lapset pitää elämässä kiinni jos oiken osaa sen perhe-elämän ottaa. Ja veri vaihtuu elimistössä aina raskauden myötä.

Itselläni on kolme pientä lasta ja vaikka niiden kanssa onkin rankkaa, niin silti antoisaa. Voin kuinka onnellista on kun illalla on saatu lapset nukkumaan ja istahdan tunnelmavalaistuksessa sohvalle lukemaan ja kuuntelemaan hiljaisuuta. Sitä jotenki osaaa nauttia elämästä. Ja mitä kaikkea lapset tuokaa elämään. Iloa, surua, lämpöä, rakkautta.

En ymmärrä sitä miksi ihmetellään toisia ihmisiä yleensäkään missään asiassa. Eivät he tekisi niin kuin tekevät, elleivät oikeasti jaksa.

Ne ketkä ihmettelevät, eivät joko itse jaksa tai ei osaa suhtautua, tai on huononpia kokemuksia jostain asiasta.

Annetaan ihmisten olla jokainen omassa elämässään. Taponensa ja aikomuksineen.

Vierailija
35/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi uskonut elämän kolmen pienen kanssa olevan näin raskasta, kyllä mun tekee mieli välillä luovuttaa. Jotenkin sitä vaan aina jostakin on saanut jotain voimanrippeitä ja on taas selvinnyt yhdestä päivästä, viikosta, kuukaudesta.. Ja lapset kasvaa! ap

Vierailija
36/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esikoinen oli 7 kk kun tulin uudelleen raskaaksi - lopetin imetyksen esikoisen ollessa 6 kk ja heti ekasta kk-kierrosta tulin uudelleen raskaaksi. Minullakin toinen raskaus meni hyvin - itse asiassa jaksoin paljon paremmin kuin ensimmäisessä raskaudessa (jossa istumatyössä selkä kipeytyi).

Kuopus oli myös erittäin "helppo" vauva. Monella tutulla on ollut paaaljon rankempaa, vaikka lapsilla ollut 3-4 vuotta ikäeroa. Tämä vain nro 29:lle ja muille yleistäjille tiedoksi: riippuu täysin tapauksesta kuinka rankkaa on.

Vierailija
37/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat raskaudet olleet ns. helppoja, eikä arki kahden pienen kanssa ole ollut ylivoimaista. kaveri, jonka lapsilla 2,5 v. ikäeroa on ihan poikki, on jatkuvia mustasukkaisuuskohtauksia jne. eli ei todellakaan automaattisesti 1,5 v. ikäero ole "vaikeampi" kuin 2,5 v. (kun joku sellaista tässä ketjussa väitti)

Vierailija
38/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarusta. 80-luvulla koulussa lähes jokaisella luokkatoverillani oli 2 vuotta nuorempi sisarus, eli oli myös luokallinen meidän luokkalaisten pikkusisaruksia. Minun ja siskoni neljän vuoden ikäero tuntui epänormaalilta. Mun mielikuvissa siis 2 vuotta on se normaalein ikäero. Kai se siis riippuu katsojan vinkkelistä.

Omat on himpun vajaa 2 vuoden erolla.

Vierailija
39/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan kaksi vuotta lyhyt ikäero. yli viisi vuotta alkaa olla jo iso ikäero, kun sillon sisarusten jutut on ihan erilaisia monta vuotta!

Vierailija
40/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ystävä, jolla on neljä lasta, on nyt KUUDEN vuoden ajan ollut koko ajan joko raskaana tai imettänyt. Siis missään välissä elimistö ei ole päässyt lepäämään tai hormonit normalisoitumaan

Eiköhän tuo ole alunperin juuri naisen elimistön normaalitila, johon naisen elimistö on evoluution myötä parhaiten sopeutunut. Ehkäisyvälineitä on ollut saatavilla vasta muutaman kymmenen vuoden ajan. Sitä ennen useimmat naiset olivat joko raskaana tai imettivät suurimman osan hedelmällisestä iästään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan