Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää miten esim. 2 vuotta sanotaan olevan pieni ikäero

Vierailija
08.08.2008 |

Minusta se on ihan normaali ikäero lapsilla. Jos ei ole, mikä sitten on? Meillä on kolme lasta ikäeroilla 1v1kk ja 9,5kk. Mielestäni ne ovat aika pieniä ikäeroja.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen keholta menee n 18kk palautua raskauden ja synnytyksen rasituksista joten vielä kahden vuoden ikäerokin on pieni, koska äiti ei ole vielä toipunut edes edellisestä raskaudesta.

Vierailija
2/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jännittää kun lapsille tulee näin pieni ikäero ja ikäeroa oli tulossa reilu 2v. Mun mielestäni pieni ikäero on just jonnekin alle kahden vuoden. Itsekin olisin halunnut lapsille pienet ikäerot, mutta kun en tule raskaaksi niin en tule. Nyt jos tulisin, tulisi just se 2v ikäeroksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä nämä ovatkin pienimmät ikäerot tuttavapiirissäni... Tunnen yhden ihmisen kenellä lapset ovat 1,5 v. ikäerolla mutta se ei ole suunniteltu ikäero. Täällä nettimaailmassa "kaikilla" tuntuu olevan lapset tosi peräkkäin mutta IRL aika harvalla.

Vierailija
4/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 9,5 kk teillä on pieni ikäero =) Saanko kysyä oliko ihan tarkoituksella tuo ikäero?

Entäpäsä tämä. Meille syntyy kohta kolmas lapsi ja kaikki voivottelet jo valmiiksi, että "kun teilläkin on sitten SUURperhe" ja suurpeheen menot ovat isot ja suurperheen kanssa on hankala liikkua... Miten niin suurperhe?! Mun mielestäni 3 lasta on ihan keskikokoinen perhe. Mä miellän itse suurperheeksi perheen, jossa on vähintään 5 lasta...

Töissäkin multa on kysytty jo moneen kertaan, että onko tää vauva meille JO KOLMAS, arrgh...

Vierailija
5/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen imettänyt pitkään. En voisi mitenkään saada lapsia 9,5 kk välein, herranen aika.

Vierailija
6/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan se kaksi lyhyt. Eli toinen on vielä vaipoissa, vahdittava ja syömistä on autettava, kun taas isosta on erilaista seuraa ja apua. Sillä, onko ikäero 1,5 vain 2 vuotta ei ole merkitystä, molemmat ovat pieniä, mutta sillä, onko ikäero 2 vai 7 vuotta, on todella merkittävä ero.

Vierailija
7/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä ajattelin vain lasten kannalta, en hoksannut tuota raskauspuolta. ap

Vierailija
8/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monet tuntuvat ajattelevan, että on helpompaa jos isompi on jo hieman omatoimisempi, ei ole enää vaipoissa ym. Eli sitä kautta moni ajattelee ehkä jotain 2,5 - 4 vuoden ikäeroa ns sopivana.

Vierailija
9/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maika kamalaa lapsellesi jos olet sitä mieltä että 2v on iso!

ä ajattelin vain lasten kannalta, en hoksannut tuota raskauspuolta. ap

Vierailija
10/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pieni, mutta pieni on myöskin 2 vuotta.

3 on aika normaali ikäero nykyään, vaikka sekin on oikeastaan aika lyhyt.

Minun sisarruksilla on ikäeroa 5 vuotta jokasella seuraavaan. Vanhin oli täysi täysi-ikänen kun nuorin syntyi. Sitä pidän jo isona ikäerona -vaikka onhan siinä 3 välissä.. Ymmärrättekö?

Ei nää asiat kai voi olla sitä että 1 vuosi ikäeroa on vähän mutta 2 jo "paljon". Se 2- vuotias on vielä pieni. Äiti ehkä hoitovapaalla. Tosi nopsaa se musta on silti.

Vierailija
11/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotta mun mielestä voi vielä sano suht pieneksi ikäeroksi. esikoinen on vielä aikas pieni kun toinen syntyy. todennäköisesti vielä vaipoissa, tarvitsee apua syömisen kanssa jne.. eli äiti on kahden pienen lapsen kanssa silloin. ihan eri jo sitten jos ikäeroa on vaikka nelisen vuotta.

Vierailija
12/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas kyllä haluttiin vielä ja mielellään pienellä ikäerolla. Ei kuitenkaan käytetty ehkäisyä kun ei ikimaailmassa oltais uskottu, että se käy niin äkkiä. Olihan siinä suhtautumista, kun edellinenkin raskaus oli vielä niin tuoreessa muistissa. ap

Vierailija
13/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä tietysti niin, mutta ajatelkaapa vähän aikaa millainen rasitus se on äidin elimistölle, kun koko ajan on joko raskaana tai imettää.

Yksi ystävä, jolla on neljä lasta, on nyt KUUDEN vuoden ajan ollut koko ajan joko raskaana tai imettänyt. Siis missään välissä elimistö ei ole päässyt lepäämään tai hormonit normalisoitumaan

Vierailija
14/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauksista, vaikka kuopus (joka on ehdottomasti viimeinen) on jo 1v4kk. Vieläkin on kovia liitoskipuja ja kaikenlaista lantiohäikkää. ap

Vierailija
15/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ikäero lapsilla on 6-vuotta. Nyt tulossa kolmas, ikäeroksi tulee n 2v, jota pidän pienenä. Kai se on mihin sitä vertaa..

Vierailija
16/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kohta uusi asukki taloon, ja ensimmäiseen tulee ikäeroa 14v!

Vierailija
17/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jotenkin kuvittelisin, että äidin elimistö olisi silloin valmis uuteen raskauteen kun se raskaus kerran alkaa? Eikö elimistö itse tiedä?

Vierailija
18/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pitikö nämä näin putkeen tehdä. Toisaalta, en osaisi kuvitellakaan toista lasta vasta nyt, kun esikoinen on reilut 3v. Nyt on kuitenkin kaikki vauva-ajat kerralla ohi, ikäänkuin yhdellä valvomisella. Univelkaa tosin tuskin ehtii elinaikanaan nukkua pois.. ap

Vierailija
19/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin ettei munkaan kroppa olisi tullut kolmesti putkeen raskaaksi, ellei se olisi kropalle ihan ok. ap

Vierailija
20/50 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että pidät sitä normaalina ikäerona. Mikä on sitten epänormaali ikäero? Jokaisen kannattaisi miettiä sopivaa ikäeroa ennen kaikkea oman jaksamisensa ja jo olemassa olevan perheen kannalta.

PS. Nykyään kolmilapsisen perheen katsotaan olevan suurperhe, joten on aivan sama mitä mieltä itse kukakin siitä asiasta on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan