Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristinusko vaakalaudalla?

Vierailija
13.05.2021 |

Jenkeissä tutkijat alkavat jäljittämään Jeesuksen elossa olevia sukulaisia tutkimalla Jeesuksen veljien sukulinjoja ja DNA testeillä.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurava ateisti kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Kirjoitustyylistä vois päätellä että tarvitset unta. Mene nukkumaan.

Vierailija
22/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskovaisten älykkyysosamäärä on sitä luokkaa että kastemato on älykkäämpi.

Juu ja empiirinen tutkimukseni ilmoittaa että noin pahasti raivoateistiset henkilöt ovat aina paljastuneet mielenterveydeltään erittäin hauraiksi. henkinen romahdus ja psykiatrinen hoito kutsuvat. Oikeasti taitaa olla kyse riivaajista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxwelll kirjoitti:

Naurava ateisti kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopäinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellä kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mätäni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, että hänen aikalaisensa vielä olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllä vielä typerämpää kuin kristinusko, juu.

Kirjoitustyylistä vois päätellä että tarvitset unta. Mene nukkumaan.

Tää on kirjoitettu jo aikoja sitten. Kyseinen tyyppi on tallentanut aivopierunsa ja postaa sen jokaiseen kristinuskoa käsittelevään ketjuun.

Vierailija
24/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No milläs logiikalla sitten päättelet että Paavali on kyllä todellinen, mutta hänen mainitsemansa henkilöt satua?

Eihän tuossa ole mitään ongelmaa eikä kummallista. Esimerkiksi minä olen todellinen ihminen. Jos minä alan horista näkymättömistä henkiolennoista, niin minut raahataan hoitoon mutta silti minua pidetään todellisena ihmisenä. Näkymättömät henkiolennot sitä vastoin psykiatri ymmärtäisi houreiksi ja hallusinaatioiksi.

Vierailija
25/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee Sus 4 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivi ei solvaa ketään, vaan hän muistuttaa kirkkoa siitä, että kirkon tehtävä on totella Raamattua, eikä ajan henkeä. Jumala on se, joka ei tykkää homostelusta ja Päivi vaan varottaa kirkkoa hänen vihastaan, jos kirkko menee siunaamaan asian, jota Jumala pitää syntinä. Jumalaan uskomattomat homot hukkuvat jo epäuskonsa takia, heille siis on ihan sama mitä tekevät. Mutta kristityn pitää tiedostaa että jos oma seksuaalisuus ei ole Jumalan tahdon mukaista, niin sitten ollaan selibaatissa. Koskee myös heteroita.

Jaaha. Päivi ei solvaa. Päivi tietää, mitä Jumala tahtoo. Siksi Päivi kertoo, että homoseksi on synti, häpeä ja psykoseksuaalisen kehityksen häiriö.

On se Päivi niin fiksu ihminen.

Huh huh. Vai pitäisikö sanoa aamen.

Päivi luki synnin ja häpeän suoraan Raamatusta. Raamattu on kristinuskon peruskirja. Se on siis kristinuskon näkemys (paitsi kaiken vesittävien liberaalien). Päivillä on uskonnonvapaus. Ja jokainen kunnon kristitty ajattelee samoin, kaikilla vaan ei ole rohkeutta sanoa ääneen.

Vierailija
26/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee Sus 4 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No milläs logiikalla sitten päättelet että Paavali on kyllä todellinen, mutta hänen mainitsemansa henkilöt satua?

Eihän tuossa ole mitään ongelmaa eikä kummallista. Esimerkiksi minä olen todellinen ihminen. Jos minä alan horista näkymättömistä henkiolennoista, niin minut raahataan hoitoon mutta silti minua pidetään todellisena ihmisenä. Näkymättömät henkiolennot sitä vastoin psykiatri ymmärtäisi houreiksi ja hallusinaatioiksi.

Jaa niin että Paavali oli hullu joka houri näistä henkilöistä? Ja aikalaiset eivät osanneet tarkistaa faktoja ja ottaa selvää että olivatko kyseiset tyypit olemassa? He kun elivät yhtä aikaa Paavalin kanssa.

Vierailija
27/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanan- ja uskonnonvapauden hengessä suon Räsäselle oikeuden ajatella omalla tavallaan ja pitää kiinni vakaumuksestaan. Itse olen kyllä ihan uskonnoton.

Vierailija
28/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jos Jeesuksen veljet on todellisia niin sitten minä olen Suomen kaikkivoipa ja itsevaltias keisari.

Juutalainen historijoitsija Josefus vahvistaa Raamatun kertomuksen siitä, että juutalaiset telottivat Jeesuksen veljen Jaakobin. Hänen teoksensa on kirjoitettu 1. vuosisadan lopussa. Vuonna 62 nimitetty saddukealainen ylipappi Ananus kutsuu koolle Sanhedrinin – juutalaisen oikeusistuimen – ja Josefus mainitsee, että Jaakob, Kristukseksi kutsutun Jeesuksen veli, ja joitakuita muita tuomitaan kivitettäväksi lain rikkomisesta.

En ymmärrä miksi sinun pitää kieltää se, että kristinusko oli olemassa jo tuolloin. Siis noin 30 vuotta Jeesuksen jälkeen. Ei se ollut voinut syntyä tuulesta temmatuista saduista.

Kyseinen Jeesus jonka Jaakob-veli kivitettiin oli Gamalan poika Joosua joka toimi temppelin ylipappina vuosina 64-65.

Esitäpä minulle todisteet siitä että tätä Gamalan poikaa nimitettiin Kristukseksi!

Josephuksen teksti kuuluu:

"Hän kutsui kokoon Sanhedrinin ja toi heidän eteensä miehen nimeltä Jaakob, Jeesuksen veljen, ja joitakin muita. Hän syytti heitä lain rikkomisesta ja lähetti heidät kivitettäviksi."

- Josephus: Juutalaisten muinaisajat 20.200

Ei mainitse mitään kristuksista tai kristuksesta.

Vierailija
29/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jee Sus 4 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa niin että Paavali oli hullu joka houri näistä henkilöistä? Ja aikalaiset eivät osanneet tarkistaa faktoja ja ottaa selvää että olivatko kyseiset tyypit olemassa? He kun elivät yhtä aikaa Paavalin kanssa.

Aika vaikeaa kirjoitus ja lukutaidottomalle kamelikansalle alkaa tarkistaa oliko joku satoja vuosia sitten muinaisessa menneisyydessä elänyt mielikuvitusörvelö oikeasti olemassa vai ei. Näissä saduista kun on aina se piirre että ne sijoittuvat kaukaiseen menneisyyteen ja tuntemattomaan maahan.

Vierailija
30/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo jos Jeesuksen veljet on todellisia niin sitten minä olen Suomen kaikkivoipa ja itsevaltias keisari.

Juutalainen historijoitsija Josefus vahvistaa Raamatun kertomuksen siitä, että juutalaiset telottivat Jeesuksen veljen Jaakobin. Hänen teoksensa on kirjoitettu 1. vuosisadan lopussa. Vuonna 62 nimitetty saddukealainen ylipappi Ananus kutsuu koolle Sanhedrinin – juutalaisen oikeusistuimen – ja Josefus mainitsee, että Jaakob, Kristukseksi kutsutun Jeesuksen veli, ja joitakuita muita tuomitaan kivitettäväksi lain rikkomisesta.

En ymmärrä miksi sinun pitää kieltää se, että kristinusko oli olemassa jo tuolloin. Siis noin 30 vuotta Jeesuksen jälkeen. Ei se ollut voinut syntyä tuulesta temmatuista saduista.

Kyseinen Jeesus jonka Jaakob-veli kivitettiin oli Gamalan poika Joosua joka toimi temppelin ylipappina vuosina 64-65.

Esitäpä minulle todisteet siitä että tätä Gamalan poikaa nimitettiin Kristukseksi!

"Hän kutsui kokoon Sanhedrinin ja toi heidän eteensä miehen nimeltä Jaakob, Jeesuksen veljen, ja joitakin muita. Hän syytti heitä lain rikkomisesta ja lähetti heidät kivitettäviksi."

Mistäs lainauksesi repäisit? Näin se kuuluu:

»Hän kutsui koolle Sanhedrinin ja toi heidän eteensä miehen nimeltä Jaakob, sen Jeesuksen veli, jota kutsuttiin Kristukseksi, ja jotakin muita. Hän syytti heitä lain rikkomisesta ja lähetti heidät kivitettäviksi.»

(Josephus: Antiquities 20.200.). Ja "Kristus" on nimen omaan kristinuskon messiaan ja pelastajan arvonimi, josta koko uskonnon nimi tulee...

Vierailija
31/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän ne meinaa ne oikeat dna:t saada? Ei vissiin ole mitään tietoa, mihin Jeesuksen sukulaiset on haudattu.

Vierailija
32/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jee Sus 4 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikeaa kirjoitus ja lukutaidottomalle kamelikansalle alkaa tarkistaa oliko joku satoja vuosia sitten muinaisessa menneisyydessä elänyt mielikuvitusörvelö oikeasti olemassa vai ei. Näissä saduista kun on aina se piirre että ne sijoittuvat kaukaiseen menneisyyteen ja tuntemattomaan maahan.

Jaa mutta kun nyt ei puhuta sadoista vuosista. Paavali kuoli 60-luvulla ja kirjeensä hän kirjoitti 40-50 -luvuilla jkr. Eikä hän kirjoittanut millekään kamelikansalle vaan sivistyneille ja lukutaitoisille hellenisteille. Koska tietosi ovat noin hataria, niin puheillasi ei ole yhtään mitän painoarvoa.

Vierailija
33/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

»Hän kutsui koolle Sanhedrinin ja toi heidän eteensä miehen nimeltä Jaakob, sen Jeesuksen veli, jota kutsuttiin Kristukseksi, ja jotakin muita. Hän syytti heitä lain rikkomisesta ja lähetti heidät kivitettäviksi.»

(Josephus: Antiquities 20.200.). Ja "Kristus" on nimen omaan kristinuskon messiaan ja pelastajan arvonimi, josta koko uskonnon nimi tulee...

Tittelitermit "Kristus" ja "Messias" eivät todellakaan ole kristinuskon yksityisomaisuutta joita olisi käytetty ainoastaan vain yksin Jeesuksesta.

Vierailija
34/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutkin uskonnot joutuvat kyllä myös tarkempaan syyniin. Kristinusko on nyt toki tikun nokassa, mutta mikä ne muut sitten sitä paremmiksi muka tekisi?

Vierailija
35/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän ne meinaa ne oikeat dna:t saada? Ei vissiin ole mitään tietoa, mihin Jeesuksen sukulaiset on haudattu.

No sitähän minäkin :D Ja vaikka löydettäisiin oikeat sukulaiset ja jäljitettäisiin suku nykypäivään asti, niin miten se muka kristinuskoa horjuttaisi?

Vierailija
36/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanan- ja uskonnonvapauden hengessä suon Räsäselle oikeuden ajatella omalla tavallaan ja pitää kiinni vakaumuksestaan. Itse olen kyllä ihan uskonnoton.

MInäkin suon Räsäselle ja kaikille muillekin oikeuden ajatella ihan mitä vaan ja pitää kiinni ihan mistä vakaumuksesta haluaa.

Sen sijaan Räsäsellä tai kellään muullakaan ei ole oikeutta solvata sellaisia, jotka ajattelevat eri tavalla. Eikä Räsäsellä tai kellään muullakaan ole oikeutta lähteä julistamaan olevansa jotenkin tiedollisessa ja moraalisessa mielessä "oikeassa" omine käsityksineen mielikuvitusolennoista ja satukirjoineen.

Uskonnonvapaus ja sananvapaus eivät tarkoita lupaa solvata ketään. Eikä uskonto tai vakaumus ole tae mistään moraalisesta oikeellisuudesta. Tätä nämä uskovaiset eivät millään tunnu hyväksyvän ja/tai käsittävän 

Vierailija
37/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaakob vanhurskaan luuarkku on löydetty joitain vuosia sitten ja siitä lähtien on ollut riitaa ja kovat oikeustaistelu siitä kenelle Jaakobille arkku kuuluu. Ja kunhan oikeudet on käyty ja tuomarin päätös kuultu, niin arkun sisältöä päästään viimein tutkiman.

Vierailija
38/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskonnonvapaus ja sananvapaus eivät tarkoita lupaa solvata ketään."

Eipä tietenkään, mutta eihän Päivi ainoa ole, jonka puheista voisi tuollaisiakin tulkintoja tehdä. Miksi vain hän on tikun nokassa?

Vierailija
39/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tittelitermit "Kristus" ja "Messias" eivät todellakaan ole kristinuskon yksityisomaisuutta joita olisi käytetty ainoastaan vain yksin Jeesuksesta.

Messias on tietenkin juutalainen termi, ja hepreankielinen sana. Eivät muut kansat hepreaa puhuneet. Mutta kreikaksi käännettynä "Kristus"-sanana se kyllä liittyi nimen omaan kristinuskoon. Kreikkaa puhuvat juutalaiset varmasti käyttivät samaa sanaa, mutta ei se heillä henkilöitynyt kehenkään. Kukaan ei ole vielä onnistunut kunnostautumaan juutalaisten messiaana, vaikka monta yrittäjää on ollutkin. Jeesus sen sijaan on kristittyjen messias.

Vierailija
40/104 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutkin uskonnot joutuvat kyllä myös tarkempaan syyniin. Kristinusko on nyt toki tikun nokassa, mutta mikä ne muut sitten sitä paremmiksi muka tekisi?

Eiköhän nämä muutkin uskonnot katoa aikanaan kun aletaan viemään sivistystä ja opetusta näihin kehittyviin kolmansiin maihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan