Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asunnon myyjä ei haluaisi luovuttaa asuntoa sovittuna aikana??

Vierailija
13.05.2021 |

Tein huhtikuun lopulla tarjouksen asunnosta, jonka myyjä hyväksyi samana päivänä. Tällä viikolla tehtiin kauppakirjat ja rahat siirtyi myyjälle. Asunnon luovutus oli sovittu 1.6. Nyt myyjä haluaisikin pitää asuntoa kaksi viikkoa 'yliaikaa'. Sopimuksessahan on, että jokainen alkava viikko minkä luovutus viivästyy, maksaa myyjä sakkoa 400e.

Eli tulisiko minun nyt suostua tuohon pariin viikkoon ihan ilman vaateita? Vai vaatia tuo 800e? Vai vaatia, että saan asunnon 1.6 kuten sovittu? Mitä tässä pitäisi tehdä??

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pärähtää sakkoa heti 1000e plus 1000e jokaiselta alkavalta viikolta, jos ei vapaudu sovitusti. Myytiin siis omamme ja muutamme tän kuun loppuun mennessä. Ap:lle sanon että myyjä on sopimukseen nimensä kirjoittanut ja sen mukaan pitää mennä. Se ei ole hankalana olemista, vaan yhteisestä sopimuksesta kiinni pitämistä. Asioita pitää alkaa järjestelmään heti kun tarjous hyväksytty, niin mekin alettiin, mm. pakkaamaan jne vaikka kauppasopimuksen tekemisessä vielä hetken kestikin.

Vierailija
22/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä maksaa sovitusti sakkoa ja etukäteen. Jos ei maksua kuulu niin muuttokuorman kanssa ovelle vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pärähtää sakkoa heti 1000e plus 1000e jokaiselta alkavalta viikolta, jos ei vapaudu sovitusti. Myytiin siis omamme ja muutamme tän kuun loppuun mennessä. Ap:lle sanon että myyjä on sopimukseen nimensä kirjoittanut ja sen mukaan pitää mennä. Se ei ole hankalana olemista, vaan yhteisestä sopimuksesta kiinni pitämistä. Asioita pitää alkaa järjestelmään heti kun tarjous hyväksytty, niin mekin alettiin, mm. pakkaamaan jne vaikka kauppasopimuksen tekemisessä vielä hetken kestikin.

Milloin hyväksyitte tarjouksen?

Vierailija
24/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vakuutusasiat tällaisessa tilanteessa menee? Ap jo vaihtanut vakuutuksen uuteen asuntoon ja mitä jos jotain kävisi myyjän asuessa vielä tuon kaksi viikkoa asunnossa?

Vierailija
25/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten vakuutusasiat tällaisessa tilanteessa menee? Ap jo vaihtanut vakuutuksen uuteen asuntoon ja mitä jos jotain kävisi myyjän asuessa vielä tuon kaksi viikkoa asunnossa?

Ei ole kuin puhelinsoitto, että vakuutuksen siirtopäivä vaihtuu.

Vierailija
26/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä ei lähde, kuten sovittu, hänen pitää maksaa summa ylimenevältä ajalta.

Ei siinä ole mitään epäselvää.

Tuollaiset asiat pitää myyjänkin ajatella hyvissä ajoin selväksi.

Ihmettelen miksi viivästyssakoista edes sovitaan, eikö se ole selvä, että jos on sovittu asunnon vapautumispäivä niin siitä pidetään kiinni.

Ostajakin on jo saattanut sanoa edellisen asunnon irti ja hänen on päästävä muuttamaan ostamaansa asuntoon.

Veneen alleko hän muuttaa, jos asunto ei vapaudu sovitusti?

Vierailija
27/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sen vielä vaihtaa.

Vierailija
28/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Opettele laittamaan päiväyksissä piste myös kuukauden jälkeen. Kiitos.

Vierailija
29/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mutta spekuloin. Jos omistaisi asunnon, niin vaatisi kyllä että siellä on oltava voimassaoleva kotivakuutus. Mutta käsittääkseni vain asukas voi sen ottaa. Eli omistaja ei ellei ole joku omistajan vakuutus erikseen.

Vierailija
30/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sopimussakot laitetaan siksi niin isoiksi, että siirtäminen on äärimmäisen harvinainen vaihtoehto ja tulee otettua käyttöön vain ihan force majeure

- tapauksessa.

Kyllä myyjä vielä tässä loppukuun kahdessa viikossa saa muuton aikaan jos haluaa, jos ei ole sitä aiemmin ymmärtänyt/viitsinyt tehdä. Mutta yhtään ei kannata antaa nyt siimaa tuolle, tiedä, vaikka alkaisi cetkuttamaan vieläkin lisäaikaa, jos nyt suostut kompromisseihin.

Vierailija
31/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Opettele laittamaan päiväyksissä piste myös kuukauden jälkeen. Kiitos.

Tämä palsta ei petä 😆

Vierailija
32/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille! Vaadin sen 800 euron sakon jos ei lähde! Soitan huomenna välittäjälle ja kyselen häneltä asiasta/sanon hänelle tämän! Katsotaan sitten kumpi ilmoittaa myyjälle asiasta.

ap

Vierailija
33/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy samalla mitä itse pitää ottaa huomioon, kun vieras asuu sinun omistamassa asunnossa.

Vierailija
34/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos teille! Vaadin sen 800 euron sakon jos ei lähde! Soitan huomenna välittäjälle ja kyselen häneltä asiasta/sanon hänelle tämän! Katsotaan sitten kumpi ilmoittaa myyjälle asiasta.

ap

Juuri näin. Jousta jos voit, mutta sopimussakko on ehdottomasti maksettava, sitä vartenhan se on.

Vierailija
35/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä.... itse olen juuri myymässä asuntoa, itse asiassa allekirjoitin esisopimuksen eilen, ja todellakin asunto on ostajan viimeistään sinä päivänä, kun sopimus sanoo. Sakko taisi olla 1000e per viikko ja todellakin mun se täytyisi maksaa, jos ei kämppä olisi tyhjä! Nämä ovat ihan sitovia sopimusasioita, joissa ei tosiaankaan tarvitse miettiä mitään kilttiyttä tms.

Vierailija
36/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto ei ole tyhjä ja vapaa sovittuna aikana, jokaiset yli menevät päivät MAKSAVAT MYYJÄLLE 10% asunnon myyntihinnasta.. LUEPPA TARKEMMIN KAUPPAKIRJA ❗

Vierailija
37/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Hän perustelee asiaa sillä että saatiin nyt vasta sopimukset niin sen takia ei ole voinut vielä järjestellä muuttoa. "

Tuon myyjän täytyy olla joko tosi yksinkertainen tai hävyttömän röyhkeä.

Olen lakannut ihmettelemästä ihmisten röyhkeyttä. Häikäilemättömiä ihmisiä on todella paljon. Kammottavia ovat.

Vierailija
38/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy samalla mitä itse pitää ottaa huomioon, kun vieras asuu sinun omistamassa asunnossa.

Hyvä vinkki, kiitos! Kyllähän nuo vastuuasiat ja vakuutukset mietityttää tässä myöskin. Pitää kysyä ainakin niistä samalla!

ap

Vierailija
39/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä.... itse olen juuri myymässä asuntoa, itse asiassa allekirjoitin esisopimuksen eilen, ja todellakin asunto on ostajan viimeistään sinä päivänä, kun sopimus sanoo. Sakko taisi olla 1000e per viikko ja todellakin mun se täytyisi maksaa, jos ei kämppä olisi tyhjä! Nämä ovat ihan sitovia sopimusasioita, joissa ei tosiaankaan tarvitse miettiä mitään kilttiyttä tms.

Ja se, että jos minä olisin perunut kaupat tarjouksen tehtyäni, olisin maksanut 4000 euron sakon. Ja nyt myyjä yrittää väistää omaa sakkoaan, kun ei lähde ajoissa. Olisihan hän voinut tarjouksen hyväksymis hetkellä pyytää luovutusta vasta 1.7.

ap

Vierailija
40/75 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän pieni korvaus tuo 400 euroa viikolta. Yleensä korvaus on vuorokausiperusteinen. Se kyllä vauhdittaa myyjän lähtöä. Tuo asunto ei taida olla pääkaupunkiseudulla.

Pieni? Kuukauden vuokra viikossa.