Tänne kysymyksiä aseksuaalisuudesta - aseksuaalit sitten vastaavat
Itse kysyisin tämmöstä, että jos seksi ei herätä mitään tuntemuksia, niin miksi sitä ei voisi toisen takia harrastaa? Jos seksi taas aiheuttaa negatiivisia tuntemuksia, niin tällöinhän kyseessä ei ole aseksuaalisuus vaan henkiset lukot.
Kommentit (55)
Tyhmiä kysymyksiä, en vastaa.
t. yks aseksuaali
Aseksuaaleja on sellaisia jotka suhtautuu seksiin positiivisesti ja sellaisia jotka suhtautuu negatiivisesti. Negatiivisesti suhtautuvaa rupeaa ällöttämään. Oliskohan se oikea termi ollut torjuva aseksuaali? Sellasessa tilanteessa seksin harrastaminen tuntuu raiskaukselta. Antaisitko itse raiskata itsesi?
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaalit on friiiikkejä. Ei mitää ongelmaa laittaa sormea naisen reidelle ja pyöritellä, mutta jos sen sormen laittaa pari senttiä sivummalle ja klitoriksen päällä pyörittelee, niin koko maailma romahtaa. Homoseksuaaleja te olette.
Se on ihan ok, että sinulle ei ole väliä onko kumppanisi mies vai nainen. On ihan ok, että miehen p-reikä ja naisen emätin ovat sinulle ihan sama asia. Jokainen saa olla mitä on, sinäkin :)
Vierailija kirjoitti:
Aseksuaaleja on sellaisia jotka suhtautuu seksiin positiivisesti ja sellaisia jotka suhtautuu negatiivisesti. Negatiivisesti suhtautuvaa rupeaa ällöttämään. Oliskohan se oikea termi ollut torjuva aseksuaali? Sellasessa tilanteessa seksin harrastaminen tuntuu raiskaukselta. Antaisitko itse raiskata itsesi?
Ja sama kysymys tällaisen aseksuaalin kumppanille: Haluaisitko raiskata kumppanisi?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko aseksuaali mies/nainen valmis tyydyttämään puolisosi oraalisesti, vaikka et siitä mitään itse saisikaan? Itse tykkään hieroa puolisoani, vaikka en siitä itse mitään saakkaan.
Miksi liität ei seksuaalisen teon (hieronta) ja seksuaalisen teon (suuseksi) samalle viivalle? Voin hieroa vaikka naapurin koiraa, ei siinä mitään, mutta seksuaaliset hommat kukin hoitakoon itse.
Oikeastaan vertaus on osuva, jos seksi ei herätä mitään tuntemuksia miksi se olisi yhtään eri asia kuin tavallinen hieronta.
Tuo hieromisesimerkki on todella hyvä. Jos aseksuaalinen ihminen saa mielihyvää oman kumppanin hieromisesta, niin miksei voisi myös hieroa niitä intiimialueen paikkoja, ja näin tyydyttää toista seksuaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko aseksuaali mies/nainen valmis tyydyttämään puolisosi oraalisesti, vaikka et siitä mitään itse saisikaan? Itse tykkään hieroa puolisoani, vaikka en siitä itse mitään saakkaan.
Miksi liität ei seksuaalisen teon (hieronta) ja seksuaalisen teon (suuseksi) samalle viivalle? Voin hieroa vaikka naapurin koiraa, ei siinä mitään, mutta seksuaaliset hommat kukin hoitakoon itse.
Oikeastaan vertaus on osuva, jos seksi ei herätä mitään tuntemuksia miksi se olisi yhtään eri asia kuin tavallinen hieronta.
Aseksuaalit kumminkin oppivat samat "uimapukualueisiin ei ole sopivaa koskea" -säännöt kuin muutkin. Intiimit kehonosat ovat yksityisiä, vaikka niihin ei liittäisi seksuaalista osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisten ihmisten ei kannata yrittää järkeistää asioita aseksuaalisten ihmisten puolesta.
Sexualsplaining
Vierailija kirjoitti:
Koska seksin harrastamiseen ainakin miehenä tarvitaan oman kokemukseni mukaan niitä haluja, ei muuten alakerrassa tapahdu mitään ja se suuseksillä aikaansaatu juhlakuntokin hyytyy nopeasti.
Tuhkaminat..nyt patukat pystyyn..
No hyvää päivää! Suomikaunotar ihan läpinäkyvissä – rinnat näkyvät sokeallekin!
https://www.como.fi/uutiset/no-hyvaa-paivaa-suomikaunotar-ihan-lapinaky…
Kuinka kauan menee ennen kuin tämäkin asiaton ja ilmiannettu viha- ja valitusketju poistetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalisten ihmisten ei kannata yrittää järkeistää asioita aseksuaalisten ihmisten puolesta.
Sexualsplaining
Kunhan pohdiskelen, en puhu kenenkään muun suulla.
Tottakai ja olen harrastanutkin. Parisuhteeseen kuuluu seksi ja puolisolla on siihen oikeus. Ja kyllähän minäkin nautin siitä. Minua vain ei kiinnosta ennen eikä jälkeen. Ei se niin erikoista ole.
Vierailija kirjoitti:
Tuo hieromisesimerkki on todella hyvä. Jos aseksuaalinen ihminen saa mielihyvää oman kumppanin hieromisesta, niin miksei voisi myös hieroa niitä intiimialueen paikkoja, ja näin tyydyttää toista seksuaalisesti.
Siksi, että ei intiimialue on eri alue kuin intiimi alue, tämä opetetaan jo päiväkodissa.
Minua kiinnostaisi, että sinä aseksuaalinen - oletko parisuhteessa ei-aseksuaalisen kanssa ja miten aseksuaalisuutesi vaikuttaa siihen ei-aseksuaaliseen kumppaniisi sekä ylipäätään parisuhteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että ei intiimialue on eri alue kuin intiimi alue, tämä opetetaan jo päiväkodissa.
Sinänsä outo rajanveto jos miettii että näin seksuaalisena ihmisenä koko kehoni voi olla erogeeninen alue.
Miten joku voi haluta seksiä, jos tietää, että toinen tekee sen aina vain miellytyksestä/velvoitteesta/rahasta?
Miehethän tätä harrastaa. Naisella harvemmin on kiinnostusta painostaa ketään seksiin kun se on kahden ihmisen vuorovaikutusta, ei mitään palvelua tai kauppatavaraa.
Mielenkiintoinen kysymys. Itseäni voisi kuvailla aromanttiseksi aseksuaaliksi. Minulla on kuitenkin voimakas libido, mutta se ei oikein kohdistu keneenkään. Kukaan ei ole ainakaan tähän mennessä "sytyttänyt", en ole halunnut kenenkään kanssa seksiä, enkä ole koskaan ollut rakastunut. Halailut, pussailut ja muu romanttinen höttö jotenkin ällöttää, mutta seksiin muuten suhtaudun positiivisen avoimin mielin, en vaan pääse sitä toteuttamaan kun en tunne vetoa keneenkään. Eikö se ole jonkinlainen edellytys, muutenhan on se ja sama, vaikka ensimmäisen vastaantulevan miehen kanssa sitä harrastaisin, tai vaikka kaikkien vastaantulevien miesten. Tai naisten, ihan yhtä vähän naisetkin sytyttää.
Mutta jos olisin parisuhteessa, niin ei kumppani todellakaan ilman jäisi.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi, että sinä aseksuaalinen - oletko parisuhteessa ei-aseksuaalisen kanssa ja miten aseksuaalisuutesi vaikuttaa siihen ei-aseksuaaliseen kumppaniisi sekä ylipäätään parisuhteeseen?
Valehteluahan se olisi, jos väittää ettei se seksuaalisempi turhautuisi jossain määrin ja seksin vähyys tai olemattomuus toisi hankaluuksia ainakin ajoittain.
En viitsi vaivautua kun ei seksi kiinnosta. Enkä tarvitse mitään parisuhdetta, joten ei ole syytä miettiä seksiasioita.
Asun yksin ja olen rauhassa.