Malmi - onko kivaa seutua?
Kommentit (107)
Hesassa töiden vuoksi käydessäni kuulin Malmin kreikkalaisista. Onko siellä vireä kreikkalaisyhteisö?
Olin joskus Suomi-kreikka seuran toiminnassa mukana muualla Suomessa ja nyt kiinnostaisi taas kun muutto hesaan lähenee.
Onhan täällä paljon juttua esim Vesalastakin miten kamala paikka se on. Tosiasiassa kaikkken eniten Vesalasta tykkäävät juuri siellä asuvat ihmiset, ja huonoin mielikuva on niillä ketkä eivät ole käyneet lähimaillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää vihervassareiden lemmikeistä, niin on varmasti kiva paikka.
Hetkonen… vihervasemmistonko takia suomalaiset juopot hengailevat Ala-Malmin torilla?
Mitä tulee itse asiaan, niin asuin joitain vuosia sitten hyvinkin lähellä asemaa. Eihän se aseman tienoo kovin kaunista seutua ole, muttei se mielestäni ihan pahimmasta päästä ole. Ennemmin Malmilla asuisin kuin esim. Itäkeskuksessa tai Kannelmäessä. Suomessa nuo nyt tuppaavat olemaan tuollaisia. Tykkäsin siitä, että oli Novan palvelut lähellä.
Lisäksi kesäisin Malmin lentokentän ympäri oli todella viihtyisä lenkkeillä plus Longinojan tienoot yms. Tämä siis radan itäpuolella asuneen näkökulmasta.
Omistusasuntoa voisin kyllä itse harkita kylkeen rakennetuilta uusilta alueilta, heti asemantienoolta en.
Käytiin muutama vuosi sitten katselemassa asuntoja Helsingissä eri kaupunginosissa. Oltiin juuri käyty jossain surkeassa kämpässä en muista missä ja seuraavat asuntoesittelyt oli Malmilla. Kun ajettiin sinnepäin, alku vaikutti lupaavalta ja maisemat kivoilta, mutta jo ensimmäinen kohde aseman lähellä pudotti maanpinnalle. Karseita kämppiä, talot kamalan huonossa kunnossa, siis ihan julkisivua myöten, kamalat hinnat näin maalaisen näkövinkkelistä. Muutenkin liian eksoottisen ja vaarallisen näköistä seutua. En sinne perheellisenä muuttaisi.
Siellä on lähiömutseilla Tsadin parhaat letut.
Ei tod. ole. Liikaa hörhöjä ja sekakäytäjiä. Ne pilaa tunnelman ja tapetit! Onko siellä edes yhtään napurilähiötä, joka olisi rauhallinen ja mukava? Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että puolet vastaajista ei tunne Malmia ollenkaan.
Ihan oikeanlaisia kuvauksiahan täällä on. Vai mikä ei mielestäsi pidä paikkaansa?
Malmilla hienoa on vain Malmin lentokenttä ja lentokentän lähiseutu. Upeaa aluetta suorastaan.
Muu Malmi onkin sitten ihan toista maata.😬
Vierailija kirjoitti:
Malmilla hienoa on vain Malmin lentokenttä ja lentokentän lähiseutu. Upeaa aluetta suorastaan.
Eikös Malmin lentokenttä ole muutenkin oma osa-alue Malmin kaupunginosassa? Onhan Malmin kenttä selkeästi erillään Malmista.
Itse asun malmilla ja voin rehellisesti sanoa olevani niitä harvoja kotoperäisin Suomalaisia asujia siellä.
Suomenkieli on täällä harvoin kuultua!
Märmätti kaupunginosa tämä on!!
Aivan uskomaton nisti lähiö.
Haen sieltä aina viikottain muutamastakin kämpästä huumeita.
Joku sen jo sanoikin: hyvää siellä on vain lentokenttä ja sekin yritetään tuhota. Voitteko kuvitella? Malmille ei tarvita enää yhtäkään lähiötä lisää, anteeksi nyt vain. On Malmilla varmasti rauhallisempiakin seutuja, mutta en kyllä muuttaisi. Lähistöllä olevat Pukinmäki, Oulunkylä, Tapanila ym. On ihan hyviä alueita ja junan varrella nekin, tosin vuokrakämppiä noista ei taida niin paljoa löytyä (?) Jos sellaista etsit.
Olen itse todistanut ainakin 2 puukotusta siinä malmintorilla. Toinen niistä oli keskellä päivää.
Juoppoja ja huumeidenkäyttäjiä koko paikka täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös Malmin lentokenttä ole muutenkin oma osa-alue Malmin kaupunginosassa? Onhan Malmin kenttä selkeästi erillään Malmista.[/quote
On se joo.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata uskoa kaikkea mitä AV:lla sanotaan. Siitä on hyvä aloittaa.
Totuus satututtaa välillä, eikö?
En ikimaailmassa muuttaisi Malmille.
Mielummin vaikka Puolaan.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä AV:lla sanotaan. Siitä on hyvä aloittaa.