Malmi - onko kivaa seutua?
Kommentit (107)
Tosi paljon huumeidenkäyttäjiä ja viinan ylikuluttajia.
En kulkisi Malmilla ilta-aikaan yksin.
Ihan vaan tiedoksi!
Aseman seudusta sen verran, että mielestäni Malmin Nova ihan ok. Olen joskus aikoinaan asioinut siellä useammin, se oli ihan ok ainakin silloin. Ihan hyvin pystyi asioimaan, ei tarvinnut mitään pelätä.
Malmintori sen sijaan oli karmea, en käynyt siellä koskaan. Ei sielläkään koskaan mitään tapahtunut, mutta hyvin epämiellyttävä paikka kyllä. Yleensä hoidin asioinnit kuitenkin ihan muualla kuin Malmilla, vaikka Malmin palvelut olivat lähimpänä.
Malmin lentokenttä tosiaan ihanaa seutua, mielestäni Helsingin upeimpia paikkoja. Tällä hetkellä siellä ei valitettavasti lennetä, toivottavasti vielä tulevaisuudessa asiat ovat toisin sen osalta. Nimenomaan Malmin lentokenttä oli tuolla alueella todella suuri plussa, se jotenki erotti sen alueen muusta Helsingistä omalla persoonallisuudellaan.
Malmilla on monia kaupunginosia. Tosiaan se aseman seutu inhottavinta, mutta onhan siellä kauempana myös omakotitaloja yms.
Vierailija kirjoitti:
Aseman seudusta sen verran, että mielestäni Malmin Nova ihan ok. Olen joskus aikoinaan asioinut siellä useammin, se oli ihan ok ainakin silloin. Ihan hyvin pystyi asioimaan, ei tarvinnut mitään pelätä.
Malmintori sen sijaan oli karmea, en käynyt siellä koskaan. Ei sielläkään koskaan mitään tapahtunut, mutta hyvin epämiellyttävä paikka kyllä. Yleensä hoidin asioinnit kuitenkin ihan muualla kuin Malmilla, vaikka Malmin palvelut olivat lähimpänä.
Malmin lentokenttä tosiaan ihanaa seutua, mielestäni Helsingin upeimpia paikkoja. Tällä hetkellä siellä ei valitettavasti lennetä, toivottavasti vielä tulevaisuudessa asiat ovat toisin sen osalta. Nimenomaan Malmin lentokenttä oli tuolla alueella todella suuri plussa, se jotenki erotti sen alueen muusta Helsingistä omalla persoonallisuudellaan.
Malmilla on monia kaupunginosia. Tosiaan se aseman seutu inhottavinta, mutta onhan siellä kauempana myös omakotitaloja yms.
Monia osa-alueita* siis tarkoitan.
hyvin epäsuoma lainen kaupunginosa.
Vierailija kirjoitti:
Hesassa töiden vuoksi käydessäni kuulin Malmin kreikkalaisista. Onko siellä vireä kreikkalaisyhteisö?
Olin joskus Suomi-kreikka seuran toiminnassa mukana muualla Suomessa ja nyt kiinnostaisi taas kun muutto hesaan lähenee.
Niitä kyllä riittää. Ainakin jos tarkoitat sitä jumalanvalittua ravikansaa?
Puukot heiluu ja doubit on arkipäivää torilla.
Kun tulet malmille, niin "kesä" tuoksuu AINA!
No, ihana lukea Malmilaisena näitä juttuja. Olen 48 vuotias nainen ja olen lähes 30 vuotta asunnut täällä ja hyvin viihdyn. Itselläni ei ole autoa ja kulkuyhteydet on hyvät. Asun ala-malmin puolella pientaloalueella ja kävelen Malmintorille n. 15 min. Lapseni on asunut täällä aina ja käynyt päiväkodin / peruskoulun täällä.
On se Malmintorin seutu toki muuttunut tämän 30 vuoden aikana, ikävä kyllä sieltä löytyy narkkaria ja puliukkoa/akkaa vaikka muille jakaa, mutta kun olen työskennellyt Itäkeskuksessa ja työni puolesta liikkunut siellä ..... puotinharju, myllypuro, kontula, vuosaari jne niin ikävä kyllä sitä narkkaria ja pultsaria löytyy joka puolelta. Minusta se on ikävä kyllä "nykypäivää".
En ole kyllä tuntenut oloa täällä turvattomaksi.
Käyttäjä38452 kirjoitti:
No, ihana lukea Malmilaisena näitä juttuja. Olen 48 vuotias nainen ja olen lähes 30 vuotta asunnut täällä ja hyvin viihdyn. Itselläni ei ole autoa ja kulkuyhteydet on hyvät. Asun ala-malmin puolella pientaloalueella ja kävelen Malmintorille n. 15 min. Lapseni on asunut täällä aina ja käynyt päiväkodin / peruskoulun täällä.
On se Malmintorin seutu toki muuttunut tämän 30 vuoden aikana, ikävä kyllä sieltä löytyy narkkaria ja puliukkoa/akkaa vaikka muille jakaa, mutta kun olen työskennellyt Itäkeskuksessa ja työni puolesta liikkunut siellä ..... puotinharju, myllypuro, kontula, vuosaari jne niin ikävä kyllä sitä narkkaria ja pultsaria löytyy joka puolelta. Minusta se on ikävä kyllä "nykypäivää".
Yllätys,yllätys PIENTALOALUEELLA > lue parempien ihmisten alueella.
Et ole asunut Malmin ytimessä ja nähnyt kaikkea sitä shittiä minkä noi värivammaset saa aikaan.
Siinä syy miksi äänestän persuja.
Tulevaa ongelma-aluetta. Monikulttuurisuuden läpiturmelema jo nyt. Entä 10 vuoden päästä?
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Hiukan samankaltaista ihmettelyä täälläkin. Yksi tuttavani asuu Pukinmäen urheilupuiston tuntumassa ja aika rauhallisen oloista seutua tuo on. Onhan niitä kansallisuuksia laidasta laitaan, ihan lähistölläkin, mutta mitä siitä, vaikuttavat aika normaaleilta ihmisiltä hekin. Malmintorin tuntumassa on kaikenlaista toimintaa, niin hyvässä kuin pahassakin, mutta missä ei olisi. Tarvii mennä maaseudulle asumaan, jos pelkää monikulttuurista ympäristöä - siihen törmää nykyisin kuitenkin lähes kaikkialla.
Jos radanvartta harkitset, suosittelen ennemmin Puistolaa (ei Tapulin puoli!), Tapanilaa tai Oulunkylää.
polttomerkinnät otsaan vassarin merkiksi!
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä38452 kirjoitti:
En ole kyllä tuntenut oloa täällä turvattomaksi.Hiukan samankaltaista ihmettelyä täälläkin. Yksi tuttavani asuu Pukinmäen urheilupuiston tuntumassa ja aika rauhallisen oloista seutua tuo on. Onhan niitä kansallisuuksia laidasta laitaan, ihan lähistölläkin, mutta mitä siitä, vaikuttavat aika normaaleilta ihmisiltä hekin. Malmintorin tuntumassa on kaikenlaista toimintaa, niin hyvässä kuin pahassakin, mutta missä ei olisi. Tarvii mennä maaseudulle asumaan, jos pelkää monikulttuurista ympäristöä - siihen törmää nykyisin kuitenkin lähes kaikkialla.
Niin, tuttavani.. Tuo kertoikin jo kaiken oleellisen.
Et sinä täällä asu, joten et voi sanoa mitään, mistään!
Mene yli-ymmärtämään muualle.
Käyttäjä38452 kirjoitti:
Erittäin hyvä puheenvuoro! Tässä näkyy hyvin se, että jos on joutunut katselemaan koko aikuisikänsä huono-osaisuutta ympäristössään, on sille tullut immuuniksi. Toista olisi, jos olisit asunut 40-vuotiaaksi esim. Munkkiniemessä ja sitten muuttanut nykyiseen osoitteeseen. Lapsesikin on syntyperäisenä malmilaisena oppinut nk. street smartia eli välttelemään tiettyjä paikkoja, varaamaan ylimääräistä rahaa "yllättäviä kohtaamisia" varten yms. Maailma näyttäytyy aivan erilaiselta kuin Tapiolassa asuvalla lapsella.
Malmilla ei ole Vihreää pöhinää, on vähän karskimpi meno.
Meillä oli muutto edessä muutama kuukausi sitten ja ehdoton ei olivat: Malmi, Kontula, Itäkeskus. Helsingin karmeinta saastaa.
Malmin kautta menin pari vuotta töihin: juna-asema saastainen (liukuportaita asemalle ei muuten korjattu koko aikana, tuskin vieläkään toimivat), aina joko narkkareita, juoppoja tai muita häiriköitä, ihan päiväsaikaan. Onneksi ei sentään myöhään tarvinnut siellä kulkea.
Tietysti jos vähän kauemmaksi menee asemasta niin varmaan rauhoittuu meininki. Minulle se ei kuitenkaan riitä, jos palveluita joutuisi tuollaisessa paikassa ahkerasti käyttämään. Joten muutimme Laajasaloon ja emme voisi olla tyytyväisempiä.
Onneksi AV:lla ei ymmärretä, miten hieno paikka tämä oikeasti on! ;) Sijainti, sijainti ja sijainti. Täällä on 2 - 3 ongelmataloa (kiitos Hekan, joka sijoittaa ns. ongelma-asukkaat korvamerkittyyn taloon...), muuten aivan loistavaa. Rauhallista, mukavaa, vihreää, paljon lapsiperheitä. Meidän talomme on äärimmäisen rauhallinen ja mukava, ei ongelmia. Aseman seutu ja Malmintori ovat muualta tulevien kansoittamia; väki tulee lähialueilta "asioimaan" KELAssa, Alkossa jne ja jää pyörimään ostarin lähistölle ja kirjaston taakse puistoon. Suurin osa häiriöistä ei todellakaan ole alkuperäisten malmilaisten aiheuttamia. Romanit eivät ole viimeiseen 20 v. aiheuttaneet ainoatakaan tappelua tms.
Pysykää vaan poissa, takaatte meille edelleenkin mukavan rauhalliset olot omassa porukassamme.
I <3 Malmi! XXD
Sörnäinen on paljon pahempi kuin Malmi. Piritorin tunnelmaa Sörkässä ei todellakaan voi verrata Malmiin.
Malmilla kuitenkin suurin osa suomalaisia. Menepä Hakaniemeen, saat "ulkomaanmatkan" halvalla.
Sairaan kalliit vuokrat malmilla, ainakin tasoon nähden.