Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIITOS palstalaisille! Elämä voittaa sittenkin.

Kiitollinen
13.05.2021 |

Olen saanut täältä paljon apua, hyviä vinkkejä ja vertaistukea.

Itselläni oli todella vaikea elämäntilanne muutama kuukausi sitten. Sain täältä heti tukea ja linkkejä, joiden kautta pystyin hakemaan apua. Palstalaiset reagoivat muutamassa minuutissa asiaan, jonka kanssa olin taistellut jo pari vuotta. Taustalla siis lapsen menetys ja "elämän tuskan" pakeneminen alkoholilla ja lääkkeillä.

Nyt olen saanut elämäni pala palalta takaisin terapian, täältä löytämieni vinkkien (esim. meditaatio, tunnepäiväkirja) ja ihan vain sen viestiketjun kautta välittyneen empatian kautta.

Paljon täällä on toki trolleja ja ilkeitäkin viestejä. Mutta suurin osa teistä/meistä tuntuu olevan oikeasti välittäviä, fiksuja ja tunneälykkäitä ihmisiä.

Kiitos teille kaikille!!!

Jos joku tämän lukeva kokee tarvitsevansa apua, tässä pari asiaa:
-soita rohkeasti oman kuntasi terveydenhuoltoon, älä odota päivääkään
-kun saat hieman valoa elämääsi, tartu positiiviseen: sinulla on lupa nauraa ja iloita, vaikka olisit kokenut suuren menetyksen
-päihdeasioissa (sekä omissa että esim. perheenjäsenen) saat apua ja vertaistukea paihdelinkki.fi -sivuston kautta; siellä on omat keskustelupalstat mm. alkoholisteille, suurkuluttajille ja heidän läheisilleen
-muista ennen kaikkea, että apua hakeva ihminen saa ja ansaitsee saada apua: kenenkään ei pidä jäädä yksin

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen puolestasi😊 hyvää jatkoa ja toivottavasti pystyt jatkossakin selättämään vaikeudet mitä tiellesi tulee❣️

Vierailija
2/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet saanut apua! Näköjään tähänkin tuli heti joku alapeukuttaja. Ehkä hän voisi hakea apua sieltä kunnan terveyspalveluista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin...

Vierailija
4/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten onkin käynyt näin, että vauva.fi-sivustosta on tullut näin suosittu? Mutta hienoa, että olet saanut apua ja selvästi haluat auttaa myös toisia. Ne ilkeät viestit voimme unohtaa. Niiden kirjoittajilla on varmasti myös ongelmia. Toivotaan, että he hakevat ja saavat apua kuten sinä.

Vierailija
5/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin tämä palsta on ollut apuna monta kertaa. Ei tosin noin vakavia asioita ole itselläni ollut, mutta kuitenkin täältä on löytynyt yllättävän nopeasti vinkkejä arkisiin asioihin ja esim. parisuhteeseen liittyviin ongelmiin.

Tsemppiä sinulle! Ja kiitos siitä, että kirjoitit tänne näin positiivisen viestin. Toivotaan, että jokainen apua tarvitseva löytää itselleen sopivaa tukea.

Vierailija
6/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni on, että ihmiset eivät uskalla hakea apua, kun pelkäävät olevansa mukamas heikkoja. Ei meistä kukaan elä elämäänsä niin, ettei vastaan tulisi kriisitilanteita. Lapsen kuolema on kyllä kriiseistä suurin! Mutta suurin osa meistä hautaa jossain vaiheessa omat vanhempansa, osa kokee avioeron, joku jää työttömäksi ja toinen kärsii väkivaltaisessa parisuhteessa.

Voimme kaikki toimia niin, että avun pyytämisen kynnys on matala. Siihen auttaa se, että itse näytämme olevamme myös heikkoja ja kokevamme vastoinkäymisiä. Somessa näytetyt kahvikuppien ja onnellisen perheen kuvat tarvitsevat vierelleen realismia ja empatiaa.

Vierailija
7/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, painoin vahingossa alapeukkua! Puhelimella kun selaan niin joskus sormi osuu siihen vahingossa.

Ihana aloitus! Itsekin olen joskus täältä kysynyt apua johonkin asiaan, jonka kanssa olen kamppaillut, ja on todella yllättänyt se kuinka harkittuja, viisaita ja ymmärtäväisiä vastauksia sain. Tämä palauttaa myös uskoa ihmisiin, sen kun saattaa tätä palstaa selaillessa välillä meinata menettää...

Vierailija
8/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kestä!

Itse olen saanut täältä myös upeita viestejä. Arvostan sitä, että joku itselleni täysin tuntematon ihminen käyttää aikaa siihen, että kirjoittaa minulle. Itse pyrin vastaamaan sellaisiin kysymyksiin, joissa oma asiantuntemukseni voi olla toiselle hyödyksi.

Vierailija
9/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus auttaa jo se, että löytää ihmisiä, jotka ovat kokeneet saman surun/ahdistuksen/menetyksen. Itse kärsin vakavasta paniikkihäiriöstä ja vuositolkulla koitin vain pärjätä ja elää normaalia elämää. Oli valtava helpotus löytää kohtalotovereita. Tälläkin palstalla pystyimme jopa nauramaan omille omituisuuksillemme. Minä pelkäsin kaupassa käyntiä ja joku vastasi (hyvässä hengessä, omia kokemuksiaan jakaen), että säästyypä sitten nekin rahat.

Vierailija
10/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu oudolta kun porukka kirjoittaa tänne aika intiimejäkin asioita. Toisaalta ei niitä varmaan voi sinne omaan Faceenkaan laittaa, eli täällä voi nimettömästi kertoa huoliaan. Hienoa on se että suurin osa kirjoittajista on tosiaan ihan asiallisia. Tää ketju pelasti mun päivän, jossa täytyy koko ajan olla ns. kusipäiden kanssa tekemisissä.

Vierailija
11/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja näkemiin.

Vierailija
12/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä homma ap <3

Vierailija
13/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Vierailija
14/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, painoin vahingossa alapeukkua! Puhelimella kun selaan niin joskus sormi osuu siihen vahingossa.

Ihana aloitus! Itsekin olen joskus täältä kysynyt apua johonkin asiaan, jonka kanssa olen kamppaillut, ja on todella yllättänyt se kuinka harkittuja, viisaita ja ymmärtäväisiä vastauksia sain. Tämä palauttaa myös uskoa ihmisiin, sen kun saattaa tätä palstaa selaillessa välillä meinata menettää...

Ala peukun voi muuttaa yläpeukuksi kun painaa yläpeukun kohdalta. Alapeukkusi poistuu.

Vierailija
15/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sika!

Miksei Kalevauva oo tehnyt tästä biisiä? Alkaa tuntua siltä, ettei ne oikeasti välitä meistä.

Vierailija
16/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus auttaa jo se, että löytää ihmisiä, jotka ovat kokeneet saman surun/ahdistuksen/menetyksen. Itse kärsin vakavasta paniikkihäiriöstä ja vuositolkulla koitin vain pärjätä ja elää normaalia elämää. Oli valtava helpotus löytää kohtalotovereita. Tälläkin palstalla pystyimme jopa nauramaan omille omituisuuksillemme. Minä pelkäsin kaupassa käyntiä ja joku vastasi (hyvässä hengessä, omia kokemuksiaan jakaen), että säästyypä sitten nekin rahat.

Mulla on samankaltainen kokemus. Kävin läpi henkisesti rankkaa avioeroa ja joku kommentoi, että eikö se eroaminen tarkoita sitä, että voi keskittyä omiin tunteisiin. Se oli neuvo, joka kantoi minua pitkään.

Aloittajalle: kiitos sinulle, kun jaoit meille kertomuksesi. Minun lähipiiristä löytyy ihminen, jolle laitoin viestisi edelleen. Tuo on niin tärkeää: ettei kukaan jäisi yksin.

Vierailija
17/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, tämä on oikeasti hyvä paikka! Siksi ihmiset täällä vuosia roikkuvat, ja jaksavat seuloa hyvät aloitukset trollipotaskakasan alta.

Täällä saa tosi paljon apua ja vinkkejä, kun sitä vaan rohkeasti pyytää!

Kaikkea hyvää sinulle, ap!

Vierailija
18/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu oudolta kun porukka kirjoittaa tänne aika intiimejäkin asioita. Toisaalta ei niitä varmaan voi sinne omaan Faceenkaan laittaa, eli täällä voi nimettömästi kertoa huoliaan. Hienoa on se että suurin osa kirjoittajista on tosiaan ihan asiallisia. Tää ketju pelasti mun päivän, jossa täytyy koko ajan olla ns. kusipäiden kanssa tekemisissä.

Olen asiakaspalvelussa töissä. Eli käytännössä kuuntelen 8h ihmisten reklamointeja. Osa on toki ihan asiallisia, mutta suurin osa on aivan naurettavia puheluita, joissa joku (usein mies) raivostuu siitä, että se 5 vuoden takuu toiselta firmalta ei olekaan meillä voimassa. On aina upeaa, kun pystyy palvelemaan asiakasta, jolla on todellinen tarve takuuseen. Huorittelu ja uhkailu ovat kuitenkin osa päivittäistä työtä.

Minullekin päivän pelastus tämä ketju. Välillä tuntuu, että 90% ihmisistä on kusipäitä. Aloittajan heittämä tunnepäiväkirja vois olla kova sana töissä.

Vierailija
19/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös hyvin yksinäinen aika nuori ihminen. Ei ole ketään ystävää ja vaikka äitini seurakin piristää kun tulee käymään niin ei se saisi olla ainoa seura kuitenkaan. Kesällä aina oma ahdistus, kun tahtoisi tehdä asioita jonkun kanssa. Muutenkin melko vaikea vuosi ollut. Yksinäisyyttä olen kokenut  hyvin nuoresta lähtien ja kiusattu paljon. Ei tähän silti totu ja aina kaipaa varsinkin juttukaveria. Ehkä tämä palstakin on minulle osoitus siitä, että olen olemassa ja näkyvä edes jotenkin. Saa hetken "jutella" jonkun kanssa. Joskus mietin sitä, että olisipa kaikki mennyt toisin, mutta moni asia on vaikuttanut. Toivon aloittajalla kaikkea hyvää.

Vierailija
20/31 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asiakaspalvelussa töissä. Eli käytännössä kuuntelen 8h ihmisten reklamointeja. Osa on toki ihan asiallisia, mutta suurin osa on aivan naurettavia puheluita, joissa joku (usein mies) raivostuu siitä, että se 5 vuoden takuu toiselta firmalta ei olekaan meillä voimassa. On aina upeaa, kun pystyy palvelemaan asiakasta, jolla on todellinen tarve takuuseen. Huorittelu ja uhkailu ovat kuitenkin osa päivittäistä työtä.

Minullekin päivän pelastus tämä ketju. Välillä tuntuu, että 90% ihmisistä on kusipäitä. Aloittajan heittämä tunnepäiväkirja vois olla kova sana töissä.

Heti harmittaa, että laitoin tuohon tuon "usein mies" -kohdan. Mutta totta se kyllä on. En silti missään nimessä tarkoita, että kaikki miehet olisivat tietynlaisia ja etteikö soittajista itse asiassa noin joka kolmas olisi nainen. Ehkä ymmärrätte, mitä koitan tässä kertoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi