Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ongelmia kuukupin kanssa! kokeneemmat auttakaa!

Vierailija
17.08.2006 |

mä en osaa asentaa sitä oikein. mielestäni toimin ohjeen mukaan, taitan sen ensin kahtia ja sitten vielä kahtia, sitten asetan sisään niin että sen pohja tulee siihen emättimen suun paikkeille. sitten oon yrittänyt hiukan kiertää että se kunnolla asettuisi. mutta ei se asetu! tai sikäli asettuu että tarppuu ihan hullulla alipaineella meitsin pimppiin kiinni ja tuntuu että koko emätin imeytyy ihan suppuun, mikä tekee tosi kipeää.

oon yrittänyt sormella ujuttamalla hiukan vapauttaa sitä alipainetta, mutta en onnistu. joko mulla on liian lyhyt sormi tai liian outo pimppi tai muuten jotain häikkää. en vaan onnistu vaikka kuinka ährään.

poistaminen on kanssa aika vaikeaa koska se kuppi on tosiaan aika tiukasti imetynyt kiinni, joudun väkisin kiskomaan sen puoliksi pihalle ennen kuin saan sormen sen verran reunan yli että kuppi pahalainen antaa periksi ja päästää irti.

mitä mä en nyt tajua? auttakaa joku, haluaisin kovasti oppia käyttämään kuppiani. joka on merkkiä diva cup ja sitä isompaa kokoa, olen synnyttänyt alakautta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taita vain kerran keskeltä lyttyyn niin uskoisin että asettuu paremmin

Vierailija
2/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä usko että menis sisään vaan kertaalleen taitettuna, se on kumminkin aika iso kapine.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kuivaharjoittelet vasta, eli ei ole menkkoja päällä? Menkkojen aikana kun on " liukastetta" , nii on helpompi saada se kuppi oikein paikoilleen. Jos kuivaharjoittelet, niin koita vaikka laittaa jotain perusvoidetta liukasteeksi, tai en kyl tiiä saatko siitä kupista sit otetta, no kyllä kai.

Mulla jos ei kuppi meinaa mennä paikoilleen niin otan pois ja kokeilen vaan uudestaan, pitää yrittää työntää se aika syvälle, siis sormet mukana, ennen kuin päästää irti ja antaa kupin " aueta" , silloin se menee tarpeeksi syvälle ja voi sitten vaikka vähän vetää alaspäinkin, jos menee liian syvälle. Antennista älä vedä, sormet sisälle ja ota siitä pohjan urista kiinni.

Toinen tapa on koittaa työntää kuppia syvemmälle jos ei aukene. Pyörittelet ja työnnät vähän syvemmälle, että se menee sinne vähän " väljemmille vesille" . Minulla usein silloin kuppi aukeaa oikein.

Tai sitten se " imu" on saatava pois, niin kuin jo taisit kokeillakin, eli että työnnät sormen kupin ja emättimen väliin, sormi tosi ylös, että saat siihen ilmakanavan auki.

Kyllä se siitä alkaa suttaantua! :)

Vierailija
4/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poisottaessa ei satu, kun sormet kunnolla sisään ja puristat kupin kokoon noin keskivaiheilta ja yrität vaikka vähän samalla lailla taittaakin sitä kuin sisäänlaitettaessa. Silloin on pienempi, tosiaan sitä ei kokonaisena kannata ulos kiskoa, se sattuu. Mutta ei siis tarvi sinne yläreunaan asti ulottua kun sitä pois ottaa.

Vierailija
5/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olet kovin kuiva just nyt, eli ei ole valkovuotoakaan oikein niin kupin laitto voi olla hankalaa.

Vierailija
6/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis auennut kunnolla, jos rynttäsin sen ohjeiden mukaan.

Vierailija
7/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen lisäksi laitoin hiukan perusvoidetta tuomaan liukastusta.

olen ajatellut että kokeilisin seuraavaksi niin että en laittaisi sitä kuppia ihan niin syvälle kuin nyt laitoin ja tosiaan asettelisin ja työntäisin sen sitten enempi auenneena sinne " lopulliselle" paikalleen. tämän kuvittelisin vähentävän sitä kauheaa imua.

mut oikeesti ongelma oli just siinä että vaikka mä mitä sumplin ja yritin niin en onnistunut saamaan sormia sinne kupin reunan yli niin että olisin voinut vapauttaa sitä painetta. tokihan sormi siis mahtui sinne ja varmaan ylettyikin jollain lailla, mutta tuntui että emätin oli niin tiukasti siinä kupin (ja sormen) ympärillä, ettei sinne millään päässyt sujahtamaan yhtään ilmaa. kaikkiaan se imu oli tosi tosi tiukka.

kai siinä jonkin verran tarviikin olla imua että kuppi pysyy paikallaan..? mutta ei ymmärtääkseni niin paljon että kauhee paine ja kipu tuntuu alavatsaan saakka.

ap

Vierailija
8/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jos kuppi aukeaa liian aikaisin niin se jää siihen liian " suulle" ja silloin sattuu. Siinä emättimen suullahan ne on ne tiukat lihakset. Eli minun kyllä pitää työntää se aika syvälle, jossa on selvästi väljempää. Sieltä sitten vedän hieman takaisin päin niin että laskeutuu tarpeeksi alas. Minulla kupin pohja sitten hieman pilkottaa, jos tarkistan peilillä.

Kupin ei kuulu tuntua lainkaan. EIhän antennikaan paina? Itse leikkasin koko antennin pois tai jätin ihan pikkuisen jäljelle ehkä puoli senttiä.

Alku tuntuu hankalalta, mutta älä luovuta, kokeile uudestaan, kyllä se varmaan alkaa siitä sujua. Tuolta kuukuppikunnan sivuilta voi tosiaan löytyä vielä lisäohjeita.

Vierailija
9/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kyllä mooncup, en tiedä eroaako se diva cupista miten, onko esim. kokoeroa. Minulla ei kyllä tuollaista noin kovaa painetta ole kupin käytössä.

Vierailija
10/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun laitat sormen sinne väliin yrittäessäsi poistaa painetta, niin ei sen sormen tarvitse tarttua sinne kupin yläreunaan. Pääasia että saat sormen kupin ja emättimen väliin ja ikään kuin puristat kuppia kokoon sillä sormella, silloin pitäisi alipaineen helpottaa.

Vierailija
11/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mä en ainakaan edes saa kuppia taitettua kuin kerran keskeltä (ja näin myös lukee mun ohjeissa). Sitten itse olen havainnut, että paras asento törpätä se sisälle on sellainen puoliseisova. Eli seisovalteen, jalat harallaan ja peppu vähän pystyssä. Puolikyykky siis. Itselläni on kanssa ollut vaikka mitä vaikeuksia aluksi sen kanssa, mutta sitten keksin tämän asennon ja ennen kaikkea kun olen työntänyt kupin sisään PONNISTAN hieman emätinlihaksilla niin, että kuppi tulee vähän alaspäin ihan emättimen suulle, sitten kiepautan sitä sormenpäillä ympäri jotta se avautuu ja asettuu. Siitä kun sitten nousee ylös, keho ikäänkuin imaisee kupin kunnolla sisälle kunnolla avautuneena.

Tätä on vaikea selittää, mutta kokeile. Eli puolikyykyssä laita se KERRAN taitettuna sisään, sitten työnnä sitä vähän emätinlihaksilla ulospäin, kiepauta ja nouse seisomaan.

Myöskin sellainen juttu, että kun niitä kuukuppeja on kahta kokoa (synnyttäneet ja ei-synnyttäneet) niin se synnyttäneet-koko ei suinkaan sovi kaikille synnyttäneille (varsinkin jos synnytyksestä on yhtään pidempi aika). Minulle se synnyttäneet-koko oli yksinkertaisesti liian iso vaikka kahden lapsen äiti olenkin, pienempi kuppi kävi paremmin. Ja sitten vielä sellainen juttu, että minulle kuukuppi ei ainakaan käy muulloin kuin kuukautisten kaikkein runsaimpina vuotopäivinä. Kuukautiseni kestävät 4 päivää ja niistä vain kahtena keskimmäisenä voin käyttää kuppia. Jos vuoto ei ole oikein runsaimmillaan limakalvot tuntuvat jotenkin kuivuvan ja kuppi alkaa hiertää ja tuntua pahalta (normaalistihan se ei tunnu ollenkaan). Itse siis käytän menkkojen ekana ja vikana (tihkutusvuoto) päivänä sidettä ja kuppia sitten vaan silloin kun vuotaa kunnolla.

Tässä siis mun kokemuksia, toiv. niistä on jotain apua =)

Vierailija
12/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuun en meinannut saada sitä suortaan enkä tarpeeksi syvälle, silloin se antenni kyllä painoi emättimen suun ihoon ja tuntui ikävältä. yrittämällä sain sen sitten kunnolla syvemmälle, jolloin ongelmaksi muodostui tuo kova alipaine. se siis imaisee aivan tosi tiukkaan kiinni enkä osaa vapauttaa sitä painetta kunnolla. tai siis ollenkaan. ja ihan oikeasti tuntuu että koko emätin on ihan lytyssä sisältä kun se kuppi imee niin kovasti. suunnilleen pelkään että kohtu tippuu pihalle kun se imu on niin kova.

ap

Vierailija
13/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mooncup ohjeissani neuvotaan myös taittamaan kuppi kahdesti, eli ensin painetaan keskeltä reunat yhteen ja sitten taitetaan. Eli ihan niinku ap:kin. Ja ihan hyvin on onnistunut niin, itse en ainakaan voi sitä ilman tuota taittoa laittaa sisään, on liian iso silloin se kupin suu ja sattuu. :o

Itse laitan kupin pöntöllä (eikä onneksi ole kuppi koskaan pönttön pudonnut, vaikka sitäkin olen pelännyt ;) ) haarat levällään, hieman ehkä eteenpäin nojaten.

Vierailija
14/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mietin kans että voisikohan se olla mulle liian iso se isompi koko..? olen tosin synnyttänyt vasta reilu vuosi sitten ja semmoisella tohinalla että en kuvittelisi paikkojen kovin tiukaksi jääneen.. mutta mä olen tämmöinen aika pieni ihminen, että ehkä mulla on pienempi pimppi kuin ihmisillä keskimäärin? voiskohan olla? on mulla pienemmät kädetkin ja pienempi pää kuin yleensä naisilla..

ap

Vierailija
15/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se tosiaan olla niinkin, että kuppikoko on liian iso sinulle, kuulostaa tuo noin iso imu kyllä aika ikävälle :/ Minulla ei mooncup tunnu lainkaan ja minä pystyn pitämään kuppia milloin vain. Eli laitan jo ennen menkkojen alkua paikalleen ja kaikki tihkutkin pyydystän siihen. Eikä tunnu lainkaan.

Vierailija
16/22 |
17.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta ihan tosi, minäkin olen tosi pienikokoinen, en tiedä korreloiko se pimpin kokoon (kuulostaa aika hölmöltä), mutta jos kuppi tuntuu suurelta niin kokeile sitä pienempää. Itselläni vaan jotenkin se alapää tuntuu aika pieneltä vielä noiden kahden lapsenkin jälkeen, vaikka en mitään lantionpohjalihaksia ole koskaan edes itselläni kartoittanut. Sen huomaa jo siitä, että seksi (keskivertokokoisen) mieheni kanssa tuntuu aina siltä, että hyvä kun mahtuu. Minunkin viimeisimmästä synnytyksestäni on vajaa vuosi.

Ja sellainen juttu vielä, että leikkaa se pää siitä kupista ihan kokonaan pois. Mulla ainakin ohjeissa (moon) luki, että se häntä voi ärsyttää monien emätinputken suuta ja silloin se pitäisi pätkäistä kokonaan. Minä ainakin pätkäisinkun se tuntui ärsyttävän tosi pahasti. Kupin saa kyllä pois erittäin hyvin ilman sitä töpöäkin. Ponnistat vaan pikkuisen ja kuppi tulee siihen emättimen suulle, sitten vaan sormin kiinni siitä itse kupin reunoista ja nykäisy. Ei se sinne jumiin jää, älä pelkää.

-13

Vierailija
17/22 |
07.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n ongelma selvinnyt? Mulla on justiinsa sama juttu, kyseessä vaan Lunette. Imu on liian kova että pystyisi käyttämään. Kuppia voi lihaksilla punnata alaspäin, mutta heti, kun ei aktiivisesti lihaksia jännitä, se ponnahtaa takaisin valtavalla imulla ylöspäin. Missä on vika? Kannattaako vaihtaa kuppimerkkiä vai lopettaa tämä pelleily kupin kanssa kokonaan?

Vierailija
18/22 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n ongelma selvinnyt? Mulla on justiinsa sama juttu, kyseessä vaan Lunette. Imu on liian kova että pystyisi käyttämään. Kuppia voi lihaksilla punnata alaspäin, mutta heti, kun ei aktiivisesti lihaksia jännitä, se ponnahtaa takaisin valtavalla imulla ylöspäin. Missä on vika? Kannattaako vaihtaa kuppimerkkiä vai lopettaa tämä pelleily kupin kanssa kokonaan?

Mulla loppui tuo hillitön imeytyminen ylös, kun muutin taktiikkaa. Sen sijaan, että työntäisin sen lytyssä heti syvälle, laitankin sen vain "alustavasti" sisään, eli kun kuppi on riittävän syvällä ettei se auetessaan luiskahda ulos, niin annan sen aueta ja sitten vasta työnnän vähän syvemmälle. Jos päästän sen taiteltuna vähänkään syvemmälle, niin ei ole toivoa että se enää siellä aukeisi kokonaan. Se jää juuri vähän lyttyyn sen liian alipaineen takia tuolloin.

Eli ensin kupin litistys lyttyyn, sitten taitos keskikohtaan. Sitten laitan sisään vain hiukan, niin että kuppi jää osittain vielä ulkopuolelle (pohja siis ei ole ihan sisällä). Sitten annan sen aueta, pyöritän auttaakseni kunnollista aukeamista (ettei jää lommolle mistään) ja työnnän samalla syvemmälle.

Ai niin ja laitan vähän liukkaria kupin reunoille (en siihen mistä pidän kiinni vaan yläreunaan). Ilman liukkaria kuppia on useimmiten tosi hankala pyöräyttää kun se on sisällä, ja silloin jää helposti lommolle. Ja nimenomaan liukkaria, käsittääkseni öljypohjaiset aineet vahingoittavat kuppia. Eli mitään perusvoiteitakaan en siihen lotraisi.

Vierailija
19/22 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vasta reilu vuosi sitten "kupittelemaan" ja en ole sitten enää tamponeita käyttänyt. Alku sujui hyvin ja uskon geishakuulien käytöllä (kokemusta 10v.) olleen myönteinen vaikutus lihasten tunnistamisessa ym.

Vierailija
20/22 |
08.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat alapäänlihakset rentoutettua, niin se kuppi menee ja tulee poiskin sujuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi