Oleskeletteko parvekkeella?
Itse olen huomannut, että vaikka kuinka sitä sisustaa ja laittaa ei se ole niin mukava että jaksaisi kuitenkaan kovin pitkään istuskella...vaikka kuinka ois seksihelteet
Kommentit (90)
Ei siellä voi oleskella, koska säilytän siellä lehmän kakkaa naapurin röökaajien kiusaksi.
Olen aina halunnut parvekkeen.
Edellisessä oli. Ostimme parvekematon, riippukeinun ja verhot.
Asennettiin lämpölamppukin, ei auttanut.
Nyt on taloyhtiön parveke, vien sinne petivaatteet tuulettumaan, ei muuta,
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä voi oleskella, koska säilytän siellä lehmän kakkaa naapurin röökaajien kiusaksi.
Pisteet !
Kokolasiparvekkeille näkösuojaa saa näppärästi staattisella ikkunakalvolla, mm. rautakaupat myy. Voi olla dc-fixin nimellä mutta ei siis ole liimapintaisia, erilaisia kuosejakin on mm. maitolasista aaltokuvioon saakka. Kestää puhtaaseen pintaan huolellisesti asennettuna pitkään, itsellä menossa nyt länsiparvekkeelta uusiksi vasta n. 8v paikallaolon jälkeen. Voittaa karmeat risuaidat ja muut näkösuojaviritykset hinnassa ja ulkonäössä ja suodattaa kuitenkin lempeästi valoa läpi pimentämättä tilaa.
11 on tänään hyörinyt parvekkeellaan, uusi löytö Ikeasta Schottis-kaihdin, aivan loistava🙂, meillä oli 2kpl n.1mx2m kokoiset paljaat lasipinnat keskikohdalla lasituksia/parveketta, avattavat lasit siis ja niistä paistanut aurinko tosi armotta sisälle+tietty on ollut jossakin määrin näköyhteys muilla sitten meille. No, nyt ei ole eikä mollikka niin armotta paista, koska asensin nuo "hottikset" kummankin lasin eteen, vieläpä ihan samaa kerma vaaleata väriä kuin nuo katosta lattiaan olevat verhot muualla lasituksien edessä.
Vitsi, olen niiiin tyytyväinen nyt tuohon tilaan ja oikein odotan myös loppukesän/syksyn hämärtyviä iltoja, kun laidoilla lattiaritilöillä olevat pienet valonlähteet (aurinkokenno&paristo) pääsee oikeuksiinsa illan hämärtyessä 🥰.
-11-
En oleskele, koska siellä haisee tupakka. Naapuri tupakoi parvekkeellaan ja se käry tulee parvekkeiden väliseinän avoimen yläosan kautta omalle parvekkeelle ja parvekelasien takia se käry myös jää. Parvekelasit pitäisi siis jättää auki, että tuulettuu nopeammin ja samalla ottaa parvekkeelle lumi- ja vesisateet, lehtiroskat yms. Voi vttu siis ihan hyödytön koko saatanan parveke, kun siellä ei naapurin takia voi olla!
Vierailija kirjoitti:
En voi kun alakerran nikotiininarkkari röyhyttelee alakerran parvekkeella koko ajan ja omallani ei sen vuoksi pysty edes hengittämään.
Se on varmaan mun exä. Otan osaa ja säälin, en todella haluais asua samassa talossa sen kanssa. Polttaa kuulemma öisinkin, sanoi tytär, joka joskus käy isällään. Kotiin tullessaan menee ekana suihkuun ja vaatteet menee kaikki suoraan pyykkiin 🤢 Haju kämpässään on kuulemma tyrmäävä.
Tänäänkin olin melkein koko päivän parvekkeella, kuin kirjaa ja nautin olostani. Pari vkoa sitten siivosin pervekkeen talven jäljiltä ja sisustin sen taas nätiksi. Viihdyn siellä kesäisin tosi paljon, etenkin lämpiminä kesäiltoina siellä on ihan parasta istua lueskellen ja ottaa vaikka lasi viiniä 🍷
Vierailija kirjoitti:
En. Parveke on suunniteltu huonosti, että viereiseltä parvekkeelta sekä vastapäisestä talosta on hyvä näköyhteys sinne.
Tämä pitäisi rakennuttajien ottaa huomioon. Parvekkeista ei ole mitään hyötyä, jos niissä on näytillä. Niihin pitäisi jo rakennusvaiheesswa asentaa sälekaihtimet tai vastaavat, koska itse niitå on vaikea alkaa asennuttamaan, saati kiipeiilemään itse. Ne estäisivät myös lasitetun parvekkeen liikakuumentumisen, mikä tekee parvekkeista täysin käyttökelvottomia varastoja. Moni asunto voi jäädä ostamatta tai vuokraamatta parvekkeen näkyvyyden ja kuumuuden takia. Ei mitään järkeä. Kuten ei liikaa neliöitä vievissä saunoissakaan.
Oleskelin ennen niinä kesinä, kun ampiaiset ei tajunneet pesiä siellä. Omakotitalo ja puinen parveke siis kyseessä. Enää en oleskele, kun ilmalämpöpumpun ulkoinen osa vie suuren osan pienen parvekkeen tilasta.