Oleskeletteko parvekkeella?
Itse olen huomannut, että vaikka kuinka sitä sisustaa ja laittaa ei se ole niin mukava että jaksaisi kuitenkaan kovin pitkään istuskella...vaikka kuinka ois seksihelteet
Kommentit (90)
Nukun parvekkeella huhti-marras. Makoilen, syön, luen, oleskelen ym.. ym. 10+!
Toimivat ja silmää miellyttävät sisustusratkaisut nostaa parvekkeen käyttöastetta. Sen jälkeen kun hankin kunnollisen kalustuksen parvekkeelle ja aloin muutenkin stailaamaan sitä kuten stailaisin sisätilojakin, olen alkanut vasta viihtyä parvekkeellani ja nykyään kulutan siellä aikaa helposti vaikka 6 tuntia putkeen tai enemmänkin. Parveke on lasitettu ja talo laitakaupungilla joten iltaa vasten liikennemelu on olematonta. Aion myös nukkua parvekkeellani ainakin kertaalleen kokeeksi kunhan sopivan lämmin yö osuu kohdalle.
Ei ole parveketta vaan terassi, kyllä tykkään tai tykkäsin siinä istuskella. Nyt on odoteltava kunnes orapihlaja-aitaan tulee lehti ennenkuin siinä taas viihtyy. Katumme muuttui umpikujasta läpiajettavaksi ja tuossa kulkee niin paljon porukkaa että viihtyvyys häiriintyy huomattavasti, miksi ihmisten on pakko tuijottaa omalla pihallaan istuvaa?!
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy teitä joilla ei ole pihaa.
Meillä on makuuhuoneemme kokoinen parveke. Jossa parvekkeelle tarkoitettu kokolattiamatto ja siro rottinkikalusto, lasitettu. Näkymä puistoa jossa linnut laulaa.
Paljon käytännöllisempi tila kuin alakerran pieni piha.
Mulla on lasitetulle parvekkeella pieni sohva, jossa otan usein päikkärit. Lisäksi on pöytäryhmä, joten voin siellä myös aterioida tai kahvitella. Kukkia ja yrttejä olen kesäisin kasvattanut. Kaikkein tärkein viihtyvyyttä lisäävä tekijä on ollut puuritilöiden päälle laitettu kokolattiamatto, se on ihan verraton sekä yhtenäisen ilmeen että mukavuuden vuoksi. Talvellakin voi käydä saunasta vilvoittelemassa paljain varpain.
Grillailujen ohessa tulee istuskeltua vähän. Käryjä ja rasvahöyryjä tuottava ruoan valmistus sujuu siististi parvekkeella, esim. kanansiipien grillaus ja lohen paisto.
Oleskelen, suunnittelen nukkumistakin, arveluttaa vaan onko sitten lauma ampiaisia kimpussa.
Kokemuksia Schottis-verhoista näkösuojana? Ikeasta saa.
Vierailija kirjoitti:
Less is more.
Pöytä, tuoli, kukka ja kynttilä, siinä on kaikki mitä tarvitsee.
Paljon oleskelen kyllä.
Mihin hittoon parvekkeella tarvitset kynttilää?!?
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksia Schottis-verhoista näkösuojana? Ikeasta saa.
Miksi tarvitset näkösuojan? Peittämään epäsiveellistä toimintaasi parvekkeella
Me laitettiin yksi kesä ylimääräinen vuodesohva vähäksi aikaa pois tieltä parvekkeelle. Se olikin siellä niin hyvä, että on ollut siitä lähtien siellä joka kesä. Sitä ennen ei tullut parvekkeella oleskeltua, mutta sohvalla on ihana makoilla ja aina välillä joku perheenjäsenistä haluaa nukkuakin siellä. (Ongelma toki on, että nyt meillä on aina talvet ylimääräinen sohva nurkissa, kun ei voi pitää ulkona.)
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy teitä joilla ei ole pihaa.
Älä sääli. Itse juuri eilen omalla omakotitalon pihalla mietin pitäsikö muuttaa takaisin kerrostaloon. Rakastin sitä parveketta ja siellä vietin useamman kesän ihan vaan rennosti löhöten. Tämä piha taas on saatanan työmaa. Aina pitää leikata nurmikkoa tai haravoida tai jotain, ja ötököitä ja etanoita on joka paikassa. Lisäksi puuhastelevat naapurit katselevat tänne koko ajan kun en itse puuhastele. Parvekkeelle ei kukaan nähnyt.
Oleskelen viihtyisäksi sisustetulla lasitetulle parvekkeella kesällä enemmän kuin sisällä. Aiemmassa omakotitalossaan en sen sijaan viihtynyt pihalla yhtään, lasitettu parveke toimii paljon paremmin kun pitää tuulen, hyttyset, ampiaiset yms. poissa.
Ei ole parveketta, mutta omalla pihalla oleskelen kesällä oikeastaan kaiken ajan hyvällä säällä, kun olen kotona. Ihan parasta!
Meillä on omakotitalo ja useampi suuri terassi, ja kyllä vietetään siellä paljon aikaa. Ihan oleskellen, mutta myös grillaillen ja syöden, keskustellen, lasillisen äärellä, jne.
Asunnossani on isohko lasitettu parveke etelään, joka on keväällä ja syksyllä tosi mukava oleskelupaikka, mutta kesällä parveke kuumenee liian kuumaksi oleskella. Haittatekijänä on vastapäinen kerrostalo ja molemmissa taloissa parvekkeet kirkasta lasia, joten minkäänlaista yksityisyyttä ei ole tarjolla.
Onneksi kohta pääsen muuttamaan rivitaloon, jossa ei näköyhteyttä naapuriin.
Talon rakentamisaikaan parvekkeita on ajateltu vain petivaatteiden tuulettamispaikoiksi, joten tässä talossa parvekkeet ovat pieniä, 1*3 metriä. Nojatuolia tai vastaavaa ei sinne saa kunnolla mahtumaan. Mutta toisaalta: Voiko enää tylsempää puuhaa keksiäkään kuin auringonpaisteessa makailu?
Löhöämisen sijaan olen parvekkeella kesäkasveja hoitamassa.
Vierailija kirjoitti:
nuktteko parvekkeella öitä?
Mun edellisessä kämpässä oli niin isomparveke, että siellä oli pöytäryhmän lisäksi sohva ja nukuin siellä joskus yöllä, mutta enimmäkseen päikkäreitä. Oli ihanaa ja nukuin aina tosi hyvin vaikka sohvassa oli ihan sellainen vaahtomuovipehmuste.
Nykyisellä parvekkeella ei ole kuin tylsä pieni metallipöytä ja siihen kuuluvat 2 tuolia. Laitoin kuviollisen verhon ja se toi kivasti huoneen tuntua. Haluaisin ostaa vielä sellaisen hyvinistuttavan korkeaselkäisen rottinkituolin, jossa olisi mukava lueskella. Parvekkeeni on lasitettu eli siellä pysyy kamppeet kohtuullisessa kunnossa.
Kukatkin olisi kivoja, mutta pelkään ihan hulluna amppareita yms., niin en viitsi turhaan houkutella. Olen sitä mieltä, että ehdottomasti jonkinlainen parveke pitää olla, en enää muuttaisi sellaiseen, missä ei ole.
Kyllä meillä oleskellaan paljon parvekkeella, mutta klo 15 pitää siirtyä sisätiloihin kun tulee liian kuuma. Meillä on lattiaritilät, pöytä ja tuolit ja muutama kukka ja kissan iso kiipeilypuu.
Yleensä luen kirjaa siellä ja juon kahvia tai viiniä.
Joillakin tässä ketjussa on tosi kivan kuuloisia parvekkeita, kannattaa satsata eikä pitää roinavarastona!