Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oleskeletteko parvekkeella?

Vierailija
12.05.2021 |

Itse olen huomannut, että vaikka kuinka sitä sisustaa ja laittaa ei se ole niin mukava että jaksaisi kuitenkaan kovin pitkään istuskella...vaikka kuinka ois seksihelteet

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi kun alakerran nikotiininarkkari röyhyttelee alakerran parvekkeella koko ajan ja omallani ei sen vuoksi pysty edes hengittämään.

Meillä niitä on kaksi: seinän takana ja alakerrassa. Käyvät vuorotellen ja joskus samaan aikaan. Parveke on siis tässä asunnossa aivan turha.

42/90 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parveke on kyllä ihan henkireikä.  Talvella siellä voi polttaa kynttilöitä metallilyhdyssä, ja kesällä laittaa kukkia.   Siellä voi aina tuulettaa vaatteita, nostaa jonkun haisevan pois käsistään, suihkuttaa kosteussuojaa kenkiin, tehdä pieniä maalausjuttuja jne., joita ei voi sisällä kunnolla tehdä. 

Tuo on hauska, haiseva pois käsistä. Myönnän, että jos illalla siivoan, kuskaan roskapussin parvekkeelle, vien sitten huomenna. Lasitetulle ei hyökkää harakat, eikä rotat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tähän mennessä. Naapuritalo liian lähellä. Tosin olen laittanut verhot yksityisyyttä suojaamaan. Kasvatan hieman yrttejä ja kukkia. Se on kivaa puuhailua, mutta en oleskele, ruokaile parvekkeella.

Vierailija
44/90 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä asunnossa kyllä, kahdessa aiemmassa parvekkeellisessa en. Kerran oli kyllä pieni ruokailuryhmä aiemman asunnon parvekkeella, mutta ei siinä vaan viihtynyt. Nykyiselle parvekkeelle oli edelliset asukkaat jättäneet puiset laatat, ja se teki viihtyisyydelle niin paljon, että teki mieli hankkia kalusteetkin. Nyt on polyrottinkinen sohvaryhmä, jonka pitäisi kestää talvenkin yli tässä, eli ei säilytysongelmia. Kukkia pitäisi vielä laittaa.

Yksityisyyden ja säänsuojan puute on se, mikä on näissä meidän parvekeasunnoissa ärsyttänyt. Lasituksia ei ole ollut ikinä, ja kaksi aiempaa asuntoa oli ykköskerroksessa, nykyinen toisessa. Puista tähän saa kuitenkin vähän suojaa ja kyllä tämäkin korkeus jo vähän helpottaa.

Vierailija
45/90 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun isossa kerrostaloyhtiössä, jossa on korkeita kerrostaloja ja melkein jokaisessa asunnossa pienehkö, lasittamaton parveke. Voin laskea ihan yhden käden sormilla kerrat, kun olen nähnyt kenenkään oikeasti oleskelevan parvekkeillaan. Toki kesähelteillä parvekkeen ovia pidetään auki, mutta itse parvekkeella ei näy koskaan ketään. Tunnen itseni ihan outolinnuksi, kun joskus teen parvekkeella etätöitä tai luskelen kirjaa.

Vierailija
46/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
47/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi kun alakerran nikotiininarkkari röyhyttelee alakerran parvekkeella koko ajan ja omallani ei sen vuoksi pysty edes hengittämään.

No ainakin me tupakoitsijat olemme parvekkeen tehokäyttäjiä, ympäri vuoden käymme parvekkeella oli keli mikä tahansa, toisin kuin te jotka vingutte silloin kun on hyvät kelit että vähän haisee.

Vierailija
48/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
49/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä innostuin vihdoin laittamaan parvekkeen kuntoon, siihen saakka se oli lähinnä miehen käytössä hänen vielä tupakoidessaan. Parvekkeella on nykyisin puiset lattialaatat, pieni divaanisohva, kaislasta tehty näkösuoja sekä avohylly, jossa pidän yrttejä ja kesäkukkia.

Eniten meillä käyttää parveketta kissat, jotka mielellään nukkuvat päiväunia siellä. Itse jaksan hetken löhötä sohvalla, kunnes tulee liian kuuma tai alakerran naapuri sytyttää tupakan. Alkusyksystä on ihan mukava käpertyä vilttiin, sytyttää kynttilä lyhtyyn ja laittaa parvekevalot (eli paikoilleen jätetyt jouluvalot) päälle ja juoda viiniä parvekkeella.

Vierailija
50/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy teitä joilla ei ole pihaa.

Turhaan säälit. Minulla olisi vaikka heti tänään mahdollisuus ostaa pihallinen talo. En vain halua. 

😂

Vierailija
51/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta 21 neliön eteläterassilla kyllä!

Vierailija
52/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on suht. iso parveke (n. 12 neliötä), joten kesällä se toimii ylimääräisenä huoneena. Teen etätyöt lähes aina parvekkeella, ja vapaa-ajalla tykkään lukea tai tehdä käsitöitä siellä.

Vierailija
53/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvassa talossapa kai piha puuttuu. 

Vierailija
54/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke on lasittamaton ja etelän suuntaan. Tykkään käydä talvella siellä saunan jälkeen vilvottelemassa ja nyt etätyöaikana syön lounasta siellä hyvällä säällä. Tykkään laittaa talvella valot ja kesällä kukkia parvekkeelle, varsinkin, koska se on suoraan olohuoneen ikkunasta nähtävissä. 

Hirveän monilla näyttää olevan parveke pelkkä romuvarasto. En kestäisi semmoista yhtään.

Vierailija
55/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekeni on suhtessa iso.Auringon nousuta, aurinko siis paahtaa aamusta iltaan.Käntyy pois kello18.30-19.Laistus on! En lasituksia pidä auki,siloin kun olen pois.Syystä ettei ylimistä kerroksista,parveken laidan yli heitetty palava tupakan natsa, tullen mukana tule parvekkeelleni.Sama syy ikunat kiinni aina,kun pois. Olen joskus kokenyt kun tupakan stumpi tullut tuuletus -ikunasta sisään! Tyttäreni  tiiu oneksi huomasi sen aikoinaan Kontulassa.Mellunmäessä sisareni miehen kodissa,hän edesmennyt.Parveke ei lasitusta,Puu-ritilät lattia.Muovi tuolit.Usein lensi siihen kanssa tupakan natsa palava.Huudettin asiasta parvekeen laidan yli.Röökäjä ei välttänyt.Molemat mun ja hänen asunto Heka-itä.Nukun kyllä helteellä yöt parveke.Kukat ei viihdy, nurkaan ostan 3 kpl. pelargonia.Nostalaakiaa.Lapsuus Malmilla ja isällämme oli aina kyseisiä kukkia! Äitiä ei ollut,isä oli.Mutta ydin tulipalot tule juuri asunnot ne röökin natsojen heitot yli parvekeen laidan, kuin maaston .Palavat savukeen natsat kyteeja sytyää tulipaloja.

Vierailija
56/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan säälit. Minulla olisi vaikka heti tänään mahdollisuus ostaa pihallinen talo. En vain halua. 

😂

Mikä tässä naurattaa? Eikö joku ymmärrä ettei kaikki tosiaan halua omakotitaloa? Tai että jollain olisi varaa sellaiseen, mutta ei vain osta? En ole tuon kirjoittaja, mutta samassa tilanteessa. Voisin ostaa vaikka heti, mutta en halua.

Vierailija
57/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parveke on kesällä pätsi, eli siellä ei pysty olemaan. Parveke on etelään, eikä edessä ole mitään puita, taloja tms. jotka hillitsisivät auringon porotusta mihinkään aikaan päivästä. Aikoinaan ostin parvekkeelle kukkia ja kalusteita, mutta olen jättänyt sen nyt kokonaan. Parvekkeelle ei ole tällä hetkellä mitään käyttöä. Harmi sinänsä, koska se on iso ja lasitettu.

Talvella koristelen parvekkeen valoilla, mutta that`s it.

Kaihtimet eivät auta parvekkeen kuumuuteen. Jos laseja pitää auki, kaikki kuorruttuu viereisen hiekkatien ansiosta hienoon, harmaaseen hiekkapölyyn. Pöly löytää tiensä partsille, vaikka ikkunat olisivat kiinnikin. Ahdistaa jo nyt, että en ole vielä siivonnut parveketta, ja urakka on vielä edessä. Samoin isojen parvekelasien pesu. Ärsyttää.

En ole naapureitakaan nähnyt parvekkeella kuin tupakalla. Alimmassa kerroksessa on kivat pihat, ja korkeita pensaita pihojen edessä. Siellä varmaan pystyykin ihan hyvin aikaansa viettämään. Ylemmissä kerroksissa ei. Todella onnetonta suunnittelua.

Vierailija
58/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri koskaan, parveke toimittaa osittain varaston virkaa meillä. Asutaan kerrostalon 3. kerroksessa ja voisin ihan hyvin olla ilmankin parveketta.

Vierailija
59/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä voi oleskella, kun se on muijan tupakkahuone. Hyi vi**u mikä lemu siellä.

Vierailija
60/90 |
13.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi