Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fibromyalgia - ei jaksa mitään

Fibroilija
12.05.2021 |

Onko täällä ketään fibromyalgiaa sairastavaa?

Sain diagnoosin viime vuonna ja mitään ei enää jaksa.

Käyn kyllä töissä, mutta koko ajan on aivan järkyttävä uupumus.

Huomaan vain tuijottavani ja istuvani. Ei vaan jaksa enää mitään.

En toivo tällaista vihamiehellekään.

Helpottaako väsymys koskaan?

Tällä hetkellä ikä on 39.

Kommentit (196)

Vierailija
181/196 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet, meillä Suomessa ei "pelkän" fibromyalgian takia saa eläkepapereita, pitää olla muutakin riesaa.

Vierailija
182/196 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostunut kirjoitti:

Onkohan kukaan saanut fibromyalgiaoireita niin hyvin kuriin, ettei oikeastaan enää edes tiedä sairastavansa oireyhtymää?

Olen, lähes 70 -vuotiaana. Vihdoinkin löytyi oikea lääkitys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/196 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille fibromyalgiasta kärsiville. On todellinen vääryys, että osa ihmisistä joutuu sairastamaan tautia, johon ei löydy (vielä) todentavia testejä ja kunnon hoitoa.

Itsekin luulin jo kerran sairastuneeni siihen, mutta sitten oireet helpottivatkin. Tai sitten mulla on vaan tosi lievä fibro.

Vierailija
184/196 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuntemani ihmiset, joilla on fibro, parani heti kun sai eläkepaperit.

Fibron vuoksi kun ei saa eläkettä eikä edes sairaslomaa. Joten puhut täyttä potaskaa.

Kaikilla näillä oli myös masennusta ym. mutta itse he aina puhuivat pelkästä fibrosta, joka siis parani eläkepapereilla.

Vierailija
185/196 |
15.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin auttoi on normaalipainoonlaihdutus ja liikunnan lisääminen.

Jokapäivä jotain missä tulee hiki.

Sama minulla. Liikunta oli minun pelastus.

Vierailija
186/196 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fibron vuoksi kun ei saa eläkettä eikä edes sairaslomaa. Joten puhut täyttä potaskaa.

Kaikilla näillä oli myös masennusta ym. mutta itse he aina puhuivat pelkästä fibrosta, joka siis parani eläkepapereilla.

Fibromyalgia on laaja-alainen oireyhtymä, joten ihmettelen, miksi sitä potevat kuitenkin aina olettavat, että joka ikinen vaiva on fibromyalgiaa. Oli sitten kintut kipeinä, niska jumissa tai näppylä nenässä, niin aina se on vain se fibromyalgia. 

Vierailija
187/196 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fibromyalgia on laaja-alainen oireyhtymä, joten ihmettelen, miksi sitä potevat kuitenkin aina olettavat, että joka ikinen vaiva on fibromyalgiaa. Oli sitten kintut kipeinä, niska jumissa tai näppylä nenässä, niin aina se on vain se fibromyalgia. 

Miten niin olettavat että kaikki on fibromyalgiaa? Täysin epärealistista. Lääkärit enemmänkin haluavat laittaa kaiken sen diagnoosin alle. Kun itselläni esim. oli sydänoireita, vaadin päästä kunnon tutkimuksiin ja pääsinkin. Fibron kanssa ei ollut mitään tekemistä.

Vierailija
188/196 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut kun vähensin maitotuotteiden syömistä. Juustoa syön edelleen noin 4 ohutta siivua pv ja kahviin laitan maitoa n 1 dl pv. Mitään jugurtteja ja rahkoja en syö. Säryt on helpottaneet. Myös työpaikan vaihto ja etätyöt on auttaneet. En pidä avokonttoreista ja hälinästä, olen koko ajan jännittynyt ja varuillani. Lihakset menee jumiin siitä.

Vierailija
189/196 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen samassa tilanteessa .. en jaksa enää

Vierailija
190/196 |
07.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin lääkäriin selittämättömien lihas- ja nivelkipujen vuoksi. Kaikki neurologiset kokett olivat normaaleja. Lääkäri totesi vain, että hän sanoisi oireideni olevan fibromyalgiaa, koska olen myös erittäin väsynyt. Tosin rauta-arvotkin ovat huonot.

En ole sitten sen kummemmin kysellyt diagnoosin perään. Päätin alkaa liikkumaan ainakin 15000 askelta päivässä. Välillä yritän juostakin. Kävelen aamuin illoin. Työpäivät ovat usein pitkiä, enkä aina jaksaisi, mutta työ antaa myös energiaa. Näillä mennään. Liikunta on pelastukseni. Ja se, että yritän väittää vehnää ja sokeria. Ainakin ne lihas- ja nivelvaivat ovat lähes hävinneet.

Vierailija
191/196 |
01.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroonista kipua viimeiset 13 vuotta. Eläkkeelle ei pääse, töitä ei pysty tekemään. Kokeiltu kaikki lääkkeet, ei vaikutusta. Ruokavalion muutokset, ei vaikutusta. Joku 20 fysioterapiaa ja kaikki lymfaterapiat, akupunktiot, kiropraktikot, osteopaatit, yms sillon kun vielä oli jotain rahaa. Liikkua ei pysty kuin tietyissä rajoissa, jos vetää liian överit niin sit on viikon sängyssä. Liikuntakaan ei auta, tietyt fysioterapiajutut jonkin verran. Päälle tullut vielä kolmoishermon ärsytystila jossa pahimmillaan ei pysty pureskelemaan ruokaa kummemmin.

Aivan täysi paska tauti. En ole työkykyinen. Lääkärien kaasuvalotus "roskadiagnoosista" (ylilääkärin sanoin) vuosikymmenen ei ole auttanut. Ableistinen lähipiiri ei ole auttanut. Ei auta että "pitäisi ajatella vähemmän katastrofiajatuksia". Harvemmin mietin sairauttani, yritän vain elää niin paljon kun pystyn. Tilanne vaan mennyt pahemmaksi viime vuodet, vaikkei pitäisi olla progressiivinen sairaus.

Mitään eivät enää tutki kun saivat diagnosoitua että fibro. Tuntuu että vain odottavat että hoidan itseni pois rekisteristä häiritsemästä.

Vierailija
192/196 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.yangsnourishingkitchen.com/fibromyalgia-cure-beat-severe-ch…

Tuolla henkilöllä auttoi perinteinen kiinalainen lääketiede (eli mm. akupunktio), ja olen itse myös huomannut, että tuola idässä on paljon viisautta, mitä ei länsimaissa hyödynnetä.

Vierailija
193/196 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on usein sellaista pientä kipua vähän sielä täälä, mm. alaselässä, niskassa ja vatsassa. En ole jotenkin tajunnut, että normaalilla ihmisellä ei ilmeisesti yleensä ole kipuja lainkaan. Olen usein väsynyt ja nukahtaminen on vaikeaa. Näin ollen itsestä huolehtiminen on haastavaa, eikä kodista huvita yleensä poistua.

Ehkä minulla voisi olla fibromyalgia? ADHD-tutkimuksissa olen käynyt, mutta ei ollut tarpeeksi merkkejä lapsuudessa jotta olisin diagnoosin saanut.

Huomasin, että orgasmivaikeudet näyttäisi olevan yleisiä fibrosta kärsivillä, varmaan muillakin kokemusta tästä? En ainakaan itse ole koskaan seksissä saanut, eikä omalla kädelläkään usein onnistu.

Vierailija
194/196 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkautta ja voimia kaikille fibrosta kärsiville, ei ole helppoa, kun vanhemmat ja jopa lääkärit syyllistävät, kun ei mukamas yritä tarpeeksi. Eivät selvästikään ymmärrä miltä toisesta tuntuu.

Vierailija
195/196 |
08.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
196/196 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä