Jos mökötät tai olet hiljainen, kysyykö miehesi mikä sinulla on?
Oma ei kysy.. jatkaa ihan normaalia elämää, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Häntä ei siis kiinnosta, mikä minulla on.
Edelliset olisivat kyllä kysyneet. Joo tiedän mököttäminen on rumaa, mutta olisi helmpompi avautua, jos toinen kysyisi. Eikä tämä ole sellaista riidan jälkeen mököttämistä.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Ei kysy ja hyvä niin. Mies tietää, että jos olen hiljainen, niin prosessoin jotain asiaa enkä kaipaa kyselijää vierelle. En siis ole loukkaantunut, vihainen, mykkäkoulussa tms., vaan ainoastaan jokin juttu on nyt kesken ja sitä pitää miettiä kaikessa rauhassa. Toiset käyvät asioita läpi loputtomalla jankkaamisella, minä itsekseni hiljaa.
Juuri näin. Ei siis ole heti kyse narsismista ym. joita täällä surutta heitellään lonkalta, miettimättä yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä taas syyllistetään naista! Vallankäyttäjä, henkistä sitä ja tätä.
Jos on vaitonainen mies, joka ei edes vastaa kun kysytään, onko silloin narsu ja vallankäyttäjä?
Ei tietenkään, vaan normaali suomalainen juro mies!Ap, sinä olet ok, miehesi ei. Häneltä puuttuu empatiakykyä ja toisen huomioonottamistaitoa.
Ks. www.mielenterveystalo.fi
josta löytyy tietoa tunnekylmyydestä ym.Etkö sä itse jumaliste saa sitä suutasi auki jos joku asia painaa mieltä? Ei kun miehen pitää kävellä perässä ja kysellä mikä vaivaa.
Ole hiljaa äläkä riehu, ventovieraalle ihmiselle!!
Ei hän edes huomaa. Ajattelee varmaan, ettei minua vain huvita puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulu ja mökötys ovat henkistä väkivaltaa
Väärin. Kyse ei ollut ap:n kohdalla tästä. Ymmärrätkö lukemaasi?
En ole tuo, jolle vastasit, mutta meillä on vain ap:n kuvaus tapahtuneesta ja hän kyllä puhui aluksi mököttämisestä. Vaikea sanoa, onko kyseessä henkinen väkivalta, mutta on kuitenkin manipulatiivista olettaa, että toinen reagoi omaan käytökseen juuri itse toivomalla tavalla. Ap on kuitenkin myös itse osa tätä vuorovaikutusta.
No etkl sinäkään lukenut ketjua eteenpäin? Mitä ap kirjoitti myöhemmin?Luetun ymmärtäminen?
Mitä te heittelette kommentteja miten sattuu, kun ette edes lue mitä ap kirjoittaa?
Ihme porukkaa, ei mitään keskittymiskykyä!
Ap muutti aloituksensa sen jälkeen, kun sai moitteita ja huomasi, että nyt ei ollakaan hänen puolellaan. En koskaan lue koko ketjua, vastaan aloitukseen ja oletan, että sen kirjoittaja on miettinyt sanansa tarkasti.
Hyvä että akka pysyy edes joskus hiljaa. joten ihan hyvä
Tuo on maailman rasittavimpaa, että mökötetään eikä kerrota niistä tunteista oma-aloitteisesti. En minäkään kysyisi vaan ajattelisin no siinä mökötä sitten. Tuo on mielestäni vattuilua vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täällä taas syyllistetään naista! Vallankäyttäjä, henkistä sitä ja tätä.
Jos on vaitonainen mies, joka ei edes vastaa kun kysytään, onko silloin narsu ja vallankäyttäjä?
Ei tietenkään, vaan normaali suomalainen juro mies!Ap, sinä olet ok, miehesi ei. Häneltä puuttuu empatiakykyä ja toisen huomioonottamistaitoa.
Ks. www.mielenterveystalo.fi
josta löytyy tietoa tunnekylmyydestä ym.Naisasianainen taas linjoilla. Kukaan meistä ei ole paikalla katsomassa, miten ap ja mies kommunikoivat. Jos ap ei pysty puhumaan, eikä ap:n mies puhu - niin kenessä vika? No tietenkin miehessä.
Nimenomaan miehessä ei ollut vikaa, normaali juroutta. Luetun ymmärrtämisen vaikeus? Lukihäiriö?
Ehkä sinun miestäsi ei kiinnosta mökötykset. Jos et saa suutasi auki ilman että toinen kysyy mikä hätänä niin älä ihmettele jos ero tulee. Koska todennäköisesti vastaan miehelle että ei mitään. Ja sama jatkuu kunnes mies on lukenut ajatuksesi oikein. Tuollainen nainen lähtisi vaihtoon heti. Aikuinen ihminen pitäisi osata kertoa rakentavasti mikä mättää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo, jolle vastasit, mutta meillä on vain ap:n kuvaus tapahtuneesta ja hän kyllä puhui aluksi mököttämisestä. Vaikea sanoa, onko kyseessä henkinen väkivalta, mutta on kuitenkin manipulatiivista olettaa, että toinen reagoi omaan käytökseen juuri itse toivomalla tavalla. Ap on kuitenkin myös itse osa tätä vuorovaikutusta.
No etkl sinäkään lukenut ketjua eteenpäin? Mitä ap kirjoitti myöhemmin?Luetun ymmärtäminen?
Mitä te heittelette kommentteja miten sattuu, kun ette edes lue mitä ap kirjoittaa?
Yleensä luen aloituksen ja vastaan siihen sitten. Aina ei jaksa koko ketjua lukea.
Kyllä se kyselee välillä. Ennen kyseli enemmänkin, jo ihan ärsytykseen asti :D Sanoin vain että tässä talossa saa muutkin olla hiljaa kuin hän, ja että kerron kyllä jos minulla on jotain kerrottavaa hänelle.
Miehelläni tämä kysely johtui siitä ettei hän oikein osannut olla niin että jotain oli "muuttunut" ilmassa. On oppinut tämän edellisessä suhteessaan, jossa piti koko ajan haistella ilmaa ja olla varpaillaan että milloin räjähtää. Älkää olko toisillenne kontrolloivia kuspäitä, vaan kertokaa suoraan jos on jotain sanottavaa.
Kakaroita taas ketju täynnä: heitetään kiertoon, narsisti, vallankäyttöä…
Ei ihme, että elämä on hankalaa. ja parisuhteet samaa rataa. Keskenkasvuisten öyhötystä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme porukkaa, ei mitään keskittymiskykyä!Ap muutti aloituksensa sen jälkeen, kun sai moitteita ja huomasi, että nyt ei ollakaan hänen puolellaan. En koskaan lue koko ketjua, vastaan aloitukseen ja oletan, että sen kirjoittaja on miettinyt sanansa tarkasti.
En ota kantaa tähän aloitukseen, vaan yleisellä tasolla:
200 % varmuudella aloitus menee pieleen, koska mieleeni ei tule ne kaikki vivahteet, mitkä voidaan ymmärtää väärin. Jos et joka ikistä detaljia osaa kirjoittaa aloitukseen - niin aina tulee väärinymmärrys. Jos kirjoitat ne detaljit, niin et saa vastauksia, kun aloitusta ei jakseta lukea.
Ei kyse ole tarinan muuttamisesta, jos tulee moitteita, vaan oman ajatuksen tarkentamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme porukkaa, ei mitään keskittymiskykyä!Ap muutti aloituksensa sen jälkeen, kun sai moitteita ja huomasi, että nyt ei ollakaan hänen puolellaan. En koskaan lue koko ketjua, vastaan aloitukseen ja oletan, että sen kirjoittaja on miettinyt sanansa tarkasti.
Juu juu, niinpä. Kunhan pitää päästä somessa suuna päänä raakkumaan mitä sylki suuhun tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa tähän aloitukseen, vaan yleisellä tasolla:
200 % varmuudella aloitus menee pieleen, koska mieleeni ei tule ne kaikki vivahteet, mitkä voidaan ymmärtää väärin. Jos et joka ikistä detaljia osaa kirjoittaa aloitukseen - niin aina tulee väärinymmärrys. Jos kirjoitat ne detaljit, niin et saa vastauksia, kun aloitusta ei jakseta lukea.
Ei kyse ole tarinan muuttamisesta, jos tulee moitteita, vaan oman ajatuksen tarkentamisesta.
Ap kirjoitti ihan yksiselitteisesti "jos mökötät tai olet hiljainen" ja huomasi sitten, että nythän palsta onkin miehen puolella, kun tämä ei anele ja hyvittele.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun miestäsi ei kiinnosta mökötykset. Jos et saa suutasi auki ilman että toinen kysyy mikä hätänä niin älä ihmettele jos ero tulee. Koska todennäköisesti vastaan miehelle että ei mitään. Ja sama jatkuu kunnes mies on lukenut ajatuksesi oikein. Tuollainen nainen lähtisi vaihtoon heti. Aikuinen ihminen pitäisi osata kertoa rakentavasti mikä mättää
Oletko itse setä aurinkoinen jatkuvasti? Sama kohtalo sitten sullekin:
Jurotat ja olet suuttunut, eikun mäkeen vaan heti kun vähänkään naamas on rutussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu juu, niinpä. Kunhan pitää päästä somessa suuna päänä raakkumaan mitä sylki suuhun tuo.
Jos kirjautuu, niin voi muuttaa jo aloituksen tekstin tarvitsematta selitellä vastauksissa.
Ei sitä kiinnosta mun asiat eikä ole koskaan kiinnostanut
Mököttäminen, mykkäily, passiivisaggressiivisuus - kaikki nuo on kypsymättömiä tapoja toimia vaikka henkilö itse kuvittelisi sen olevan jotenkin kypsempää kuin suora puhuminen. Varsinkin, jos ei edes vastata, vaikka kysytään. Ei tuolla tavalla saa aikaan kestäviä ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni seuraa todella tarkkaan elekieltäni. Siis ihan jatkuvasti. Hän kysyy heti jos toimin vähänkin poikkeavasti. Joskus se on ihan kivaa, joskus taas ärsyttää. Haluaisin joskus märehtiä asioita jotka eivät millään tasolla liity häneen, mutta mieheni kyselee niin kauan että kerron. Hän nimittäin myös huomaa jos valehtelen.
Me olleen mieheni kanssa käyty tästä keskustelua aika usein. Hänellä on kova tarve jatkuvasti olla kärryillä pienimmästäkin nenänasennosta, ja se ei ole normaalia, koska ihmisen pitää sietää sitä että puoliso on hänestä irrallaan oleva henkilö jolla on omat yksityiset ajatukset. Minulle tuo tilanne olisi henkistä väkivaltaa. On eri asia olla kiinnostunut toisen asioista kuin lypsää niitä väkisin niin kauan että kerrotaan, ja vielä päälle etsitään valehtelun merkkejä. En ymmärrä miksi noin paljon on yläpeukutettu tuota.