Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mökötät tai olet hiljainen, kysyykö miehesi mikä sinulla on?

Vierailija
12.05.2021 |

Oma ei kysy.. jatkaa ihan normaalia elämää, ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Häntä ei siis kiinnosta, mikä minulla on.
Edelliset olisivat kyllä kysyneet. Joo tiedän mököttäminen on rumaa, mutta olisi helmpompi avautua, jos toinen kysyisi. Eikä tämä ole sellaista riidan jälkeen mököttämistä.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni taas pieleen aloitus, parempi muoto ois ollut;"jos olet vaitonainen, kysyykö miehesi mikä sinulla on?"

Ap

Vierailija
2/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt. Saan kuulla, miten kaikki ärsyttää. Jos vielä jatkan kyselyä niin saan kuulla poikkeuksetta olevani ärsytyksen lähde ja "mitä minä taas kyselen". Yritän piristää, mm. voit kertoa jos haluat, hieronko, voinko auttaa, jos ei oikein paha mökötys niin halaus. Ratkaisukeinoista enemmän veikkaisin siltikin oikein pitkävedossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulu ja mökötys ovat henkistä väkivaltaa

Nii kyse ei ole sellaisesta mykkäkoulusta vaan asiasta josta on vaikea avautua, saa miettelijääks ja hiljaiseksi ja kaipaisin vähän apua "hei kulta, vaivaako sua joku?".. josta olisi helpompi lähteä avautumaan. Ei olisi tarkoitus siis mököttää ja mykkistellä loputtomiin... Ap

Vierailija
4/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni seuraa todella tarkkaan elekieltäni. Siis ihan jatkuvasti. Hän kysyy heti jos toimin vähänkin poikkeavasti. Joskus se on ihan kivaa, joskus taas ärsyttää. Haluaisin joskus märehtiä asioita jotka eivät millään tasolla liity häneen, mutta mieheni kyselee niin kauan että kerron. Hän nimittäin myös huomaa jos valehtelen.

Vierailija
5/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täällä taas syyllistetään naista! Vallankäyttäjä, henkistä sitä ja tätä.

Jos on vaitonainen mies, joka ei edes vastaa kun kysytään, onko silloin narsu ja vallankäyttäjä?

Ei tietenkään, vaan normaali suomalainen juro mies!

Ap, sinä olet ok, miehesi ei. Häneltä puuttuu empatiakykyä ja toisen huomioonottamistaitoa.

Ks. www.mielenterveystalo.fi

josta löytyy tietoa tunnekylmyydestä ym.

Vierailija
6/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ap oma-aloitteisesti kerro heti mikä on vialla? Ei tarvi olla tunti tolkulla hiljaa ja odottaa miehen reagointia. Kun saa suun auki, on tilanne ohi parissa minuutissa. Turha padota asioita sisälleen.

Vierailija
7/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaitonainen mies, joka ei edes vastaa kun kysytään, onko silloin narsu ja vallankäyttäjä?

Ap, sinä olet ok, miehesi ei. Häneltä puuttuu empatiakykyä ja toisen huomioonottamistaitoa.

Kyllä kuule mököttävä mies lähtisi kiertoon heti. Yhtälailla on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
8/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos ap ihan avaisi suunsa ja pyytäisi mieheltä mitä haluaa?

Aikuinen ihminen.

Vierailija
9/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En harrasta mökötystä. Vallankäyttöä ja voi viitata jopa narsismiin. 

Ei pidä paikkaansa. Narsismi on jotain aivan muuta. Käytät aivan mielivaltaisesti vakavaa syytöstä ap:sta.

Vierailija
10/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii kyse ei ole sellaisesta mykkäkoulusta vaan asiasta josta on vaikea avautua, saa miettelijääks ja hiljaiseksi ja kaipaisin vähän apua "hei kulta, vaivaako sua joku?".. josta olisi helpompi lähteä avautumaan. Ei olisi tarkoitus siis mököttää ja mykkistellä loputtomiin... Ap

Niin, miksi tämän pitäisi olla helpompaa miehellesi kuin sinulle?

Muutenkin ap on taas näitä "kyllä edelliset miehet tyyppiä". Mitäs niille edellisille tapahtui, jos olivat parempia kuin nykyinen?

Vierailija
11/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Kyse ei ollut ap:n kohdalla tästä. Ymmärrätkö lukemaasi?

Vierailija
12/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysy meillä! Mut olisi ehkä jopa helpoin hurmata nimenomaan osoittamalla välittävänsä ja olevansa kiinnostunut. Mut hän ei ole sellainen.

Vierailija
13/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap vaikka näin tuossa tilanteessa: mene sohvalle istumaan ja pyydä puoliso viereesi. Halaa tai ota kädestä kiinni ja sano että on paha olla. Nyt puolisosi kysyy erittäin todennäköisesti mikä mieltäsi painaa? Voit avautua, eikä tarvinnut tuhlata aikaa mökötykseen ja kerätä vielä vihaa sisälleen kun puolisokaan ei huomioi.

Vierailija
14/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista touhua olettaa, että on toisen henkilön vastuulla ymmärtää mitä sinun pääsi sisällä liikkuu. Jos on asiat huonosti ja tarvitaan apua, niin silloin avataan suu ja pyydetään apua. Parisuhteessa avun pyytäminen on jopa velvollisuus. Eikä tämä ole mikään sukupuolikysymys, tällainen hiljainen mököttäminen/juroilu/asioiden sisällään pitäminen/yms on yhtä keskenkasvuista kaikilla ihmisillä.

Vierailija
15/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt. Saan kuulla, miten kaikki ärsyttää. Jos vielä jatkan kyselyä niin saan kuulla poikkeuksetta olevani ärsytyksen lähde ja "mitä minä taas kyselen". Yritän piristää, mm. voit kertoa jos haluat, hieronko, voinko auttaa, jos ei oikein paha mökötys niin halaus. Ratkaisukeinoista enemmän veikkaisin siltikin oikein pitkävedossa.

Etkö koskaan itse hiljainen, vetäytyvä, vaitonainen? Pitkävedossa veikkaan, että olet ja suomalaiseksi mieheksi erittäin usein.

Vierailija
16/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Kyse ei ollut ap:n kohdalla tästä. Ymmärrätkö lukemaasi?

En ole tuo, jolle vastasit, mutta meillä on vain ap:n kuvaus tapahtuneesta ja hän kyllä puhui aluksi mököttämisestä. Vaikea sanoa, onko kyseessä henkinen väkivalta, mutta on kuitenkin manipulatiivista olettaa, että toinen reagoi omaan käytökseen juuri itse toivomalla tavalla. Ap on kuitenkin myös itse osa tätä vuorovaikutusta. 

Vierailija
17/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuule mököttävä mies lähtisi kiertoon heti. Yhtälailla on henkistä väkivaltaa.

Sulla sitten taitaa näiden tuppisuu suomalaisten miesten kanssa ovi heilua tiuhaan, yhtä kierrötystä! Heikossa kantimissa on elämä, jos joka vaitonaisesta hetkestä ulos heitetään, huh huh mikä pirttihirmu!

Vierailija
18/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut- ei kysy.

Toki asiaan saattaa vaikuttaa etten muutenkaan ole aina hölöttämässä eli vaikea huomata eroa normaaliin 😆

Omalla kohdallani yleensä vie oman aikansa, että saan asiat jäsenneltyä oman pään sisällä ennekuin pystyn asiasta toiselle puhumaan. Mutta ei se ole myöskään mökötystä.

Vierailija
19/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysy ja hyvä niin. Mies tietää, että jos olen hiljainen, niin prosessoin jotain asiaa enkä kaipaa kyselijää vierelle. En siis ole loukkaantunut, vihainen, mykkäkoulussa tms., vaan ainoastaan jokin juttu on nyt kesken ja sitä pitää miettiä kaikessa rauhassa. Toiset käyvät asioita läpi loputtomalla jankkaamisella, minä itsekseni hiljaa.

Vierailija
20/98 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö sä itse jumaliste saa sitä suutasi auki jos joku asia painaa mieltä? Ei kun miehen pitää kävellä perässä ja kysellä mikä vaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän