Kaksi rokotetta = OHI ON??? Aiotko luopua maskista?
Minun ei tarvitse, koska en ole maskia käyttänytkään. En siis tarvitse rokotettakaan maskista vapautumiseksi.
Aiotteko luopua maskista ensimmäisen vai toisen rokotuksen jälkeen?
Kommentit (45)
Molemmat rokotukset saatu, mutta maskia käytän silti, koska pääkaupunkiseudun joukkoliikenteessä on maskipakko.
Sain jo ensimmäisen rokotteen. Maskin ideahan on suojata muita, eikä niinkään itseäni. Myös maskittomienkin seurassa. Olen luonteeltani sosiaalinen, oikeudenmukainen ja muista herkästi huolehtiva, niin maskin käyttö ei ole sen vuoksi minulle mutkikas tunnepitoinen asia, JOs voin sen käytöllä suojata edes vähän muita käytän maskia. En muutenkaan ole lääketieteen, mikrobiologian saati tartuntatautien asiantuntija, niin käytän vain tavallisen pulliaisen maalaisjärkeä. Suomessa saa olla ilman maskia. Siitä ei joudu vankilaan, joten en yhtään käsitä miksi jollekin maski on elämää suurempi asia. Mitäs sitten, kun maskisuositus loppuu? Ap:lle tulee tyhjä olo ja pitäisi miettiä jotakin muuta arvosteltavaa. Varaudu myös siihen hetkeen itsesi kanssa
En käytä muualla kuin töissä, koska työnantaja pakottaa. Sairastin koronan maaliskuussa ja se yksin antaa nyt erinomaisen suojan. Sairastanut ei myöskään välitä virusta tällä tiedolla, koska ei yksinkertaisesti sairastu. Eihän mikään tauti ole koskaan sairastumattoman kautta levinnyt mystisesti. Rokotetut voivat periaatteessa sairastua vähintään oireettomana, mutta käytännössä riski on niin pieni, että maskit pois vaan rokotetuiltakin.
Haen rokotteen kesäkuussa vahvistaakseni tätä immuniteettia, vaikkei sillä nyt kiire olisikaan ennen syksyä.
flu survivor kirjoitti:
sitten voitte sairastaa influenssan. voin sanoa että karmea tauti. olin sairaalassa ja keuhkoihin jäi pysyvät vauriot. kummasti kolmekymppinenkin tipahti happihoitoon. laihduin 11 kg ja vanhenin 20 v. ja ennen kuin syyttelette niin rokote oli otettu ja silti tauti.
onneksi viime syksyn korona oli lähes oireeton, influensss kun teki musta riskirygmäläisen muutamassa viikossa.
influenssakaudella välttelen julkisia paikkoja ja isoja ihmismääriä.
Sulla on tarina joka kuitenkaan ei ole monen muun tarina. Älä vähättele muita.
Etkö sä vielä puolentoista vuodenkaan jälkeen oikeesti tiedä? 🙄 Nyt sä googlaat ja sivustät itseäsi, ole hyvä