Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuukautiskuppi kokemuksia?

Tamponi
11.05.2021 |

Tähän pinoon rehellisiä kokemuksia tuotteesta.
Harkitsen vakaasti kyseiseen tuotteeseen siirtymistä.
- paras merkki, koko ym ?
- puhdistus?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei toimi itselleni, pakenee liian syvälle ja ulos kaivaminen on todella hankalaa ja sattuu kun joutuu työntämään monta sormea sisään.

Minä en ikinä kaiva sieltä syvältä, vaan työnnän ensin pimppalihaksilla kuppia alaspäin ja vasta sitten nappaan sormilla, kun kupin "antenni" tulee aukolle.

En saa työnnettyä alemmas koska kupissa on niin kova alipaine.

Vierailija
22/28 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Nomain keskikokoa. Ensimmäinen kuppi mitä olen pystynyt käyttämään ongelmitta kun kuppi on sileä ja pehmeä. Aiemmissa on ollut ongelmana kovuus ja pinnan kuviointi. Mulla on kaksi kuppia joita käytän vuorotellen. Kun toinen on käytössä toinen on kuivumassa pesun jäljiltä. Keitän molemmat sitten kun vuoto loppuu.

Ainoina miinuspuolina sanoisin sen että on niin huomaamaton että meinaa välillä unohtua kokonaan. Tyhjennys on myös oma prosessinsa johon en mielelläni ryhtyisi julkisessa vessassa mutta omalle vuodolleni riittää ainakin toistaiseksi aamuin illoin tyhjennys kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin lunettea, mutta aina tuli ohivuotoa vaikka kuinka huoellisesti asetti ja joutui käyttämään sidettä lisäsuojana jollon kuppi ei enää ollutkaan yhtään tamponin käyttämistä ekologisempaa. Kupin laittaminen oli myös tosi hankalaa ja kivuliasta. 

Vierailija
24/28 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin lunneten kolme vuotta sitte enkä ole sen jälkee käyttänyt tamppooneita olleskaan kun tuo on niin hyvä ja ympäristö ystävällinen ja tuntuu mukavammalle pillussa kun sellanen pumpuli tuppo ja kätevä pestä kun laittaa tiskikoneeseen

Vierailija
25/28 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kuppini oli luneten, ostin heti isomman mallin ja oli hyvä sikäli, että edes yöllä ei tullut ylivuotoja. Sisälle saaminen oli hankalaa tuon isomman kanssa, mutta aika nopeasti löysin oman taittelutekniikan. Hankaluutena lunetessa oli ns. antenni, joka minun oli pakko lyhentää: lyhentämättömänä pisteli. Näin luneten poistaminen oli etenkin vähävuotoisina päivinä hankalampaa: lyhyestä antennista oli hankalampi saada kiinni.  Lunettea käytin yli 10 vuotta, kunnes ns. ilmareikään oli tullut pieni murtuma. 

2. kuppini on organicup. Aika lailla lunetteen verrattava, mutta ns. antennista oli helpompi saada kiinni, eikä sitä tarvinnut lyhentää.  Mielestäni tämä muodostaa voimakkaamman alipaineen kuin lunette, mutta en voi mennä vannomaan, koska viimeiset kokemukseni lunetesta tietenkin ovat paremmin muistissa ja silloin lunetessa oli jo se murtuma, mikä tietenkin vähensi alipainetta.

Puhdistus molemmissa on samanlaista: keittämällä.

Olisipa näitä kuppeja ollut saatavilla jo silloin kun olin parikymppinen ja käytin tamponeja ja siteitä.

Vierailija
26/28 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppia ota joka kuukausi kahdesti ainakin

Vierailija
27/28 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tammikuussa Belladot Evelina- kuukautiskupin Tokmannilta. Itsellä on Small koko, koska olen 25-vuotias. Ehkä ole koskaan synnyttänyt. Paljon hellävaraisempi limakalvoille, kuin tamponit. Ensimmäisenä päivänä joudun kyllä max. kuuden tunnin välein puhdistamaan, muuten tulee aika täyteen ja saattaa silloin jo aavistuksen falskata. Muut menkkapäivät menee tosi helposti. Kuppia saa pitää koko yönkin ajan, kunhan ei ylitä kahtatoista tuntia. Kaiken kaikkiaan tosi helppo ainakin itselle.

Vierailija
28/28 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 40-vuotias ja käyttänyt kuukautiskuppeja siitä kun olin muistaakseni noin 25-vuotias. Milloinkaan ei ole ollut mitään ongelmia. Sama kuppi voi kestää käyttöä jopa lähemmäksi kymmenenkin vuotta, kunhan se on yhä täysin ehjä.  Eri tuotemerkkien kuukautiskupit ovat hiukan erilaisia keskenään, joten täytyy löytää se omalle emättimelle sopivin. Nykyään käytän Belladot evelina- merkkistä kuukuppia ja olen tyytyväinen siihen.

Mulla on sama kuppi ollut vuodesta 2005. Ei ole tullut mieleenkään kokeilla erimerkkistä kuppia, siihen yhteen meni 30 euroa ja sekin on jo melkoinen sijoitus, kun on kyse kuukautissuojasta.