Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko Kelan kirjeeseen postimerkin?

Vierailija
11.05.2021 |

Tietääkö joku?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii.

Vierailija
2/9 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii jos ei ole vastauskuorta, jossa lukee että postimaksu on maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tyhmä voi ihminen olla, ja silti saa juoksennella vapaana kaduilla? Pitäisikö Postin tulkita joka kirjekuori, ja päätellä kohdeosoitteen perusteella, että maksaako lähetyksen lähettäjä vai vastaanottaja?

Vierailija
4/9 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin töissä kun tein erään henkilöstöön kuuluvan sairausajan palkka-ilmoituksen netissä kelaan, niin sain laittaa henkilön sairaslomatodistuksen kirjeenä kelaan ihan ilman postimerkkiä. Netti-ilmoituksen lopussa annettiin lähetysosoite, jossa jokin kelan sopimusnumero, joten postimaksu meni kelan piikkiin. Näin voi olla myös sinulla. Jos on tavallinen postiosoite, niin laita postimerkki. Jos on jokin sopimusnumero osoitteessa tai maininta "vastauslähetys" niin sitten voit laittaa ilman postimerkkiä. Itse jos en haluaisi ostaa postimerkkiä, kävisin viemässä paperin lähimpään kelan toimistoon henk. koht. 

Vierailija
5/9 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anssi Kelan?

Vierailija
6/9 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse, jos käyt pudottamassa Kelan laatikkoon. Se on siellä toimistossa tai sen seinässä.

Vierailija
7/9 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin töissä kun tein erään henkilöstöön kuuluvan sairausajan palkka-ilmoituksen netissä kelaan, niin sain laittaa henkilön sairaslomatodistuksen kirjeenä kelaan ihan ilman postimerkkiä. Netti-ilmoituksen lopussa annettiin lähetysosoite, jossa jokin kelan sopimusnumero, joten postimaksu meni kelan piikkiin. Näin voi olla myös sinulla. Jos on tavallinen postiosoite, niin laita postimerkki. Jos on jokin sopimusnumero osoitteessa tai maininta "vastauslähetys" niin sitten voit laittaa ilman postimerkkiä. Itse jos en haluaisi ostaa postimerkkiä, kävisin viemässä paperin lähimpään kelan toimistoon henk. koht. 

Eri asia töissä ja niiden kanssa, ja niillä firmoilla ja julkisella, jotka ovat usein yhteyksissä Kelaan.

Heillä on ne omat sopimusnumeronsa.

Ei tavallisella ihmisellä ole mitään ilmaista postin toimituksen sopimusnumeroa.

Jos lähettää jotain postitse Kelalle, on postimaksu maksettava itse.

Tai sitten toimitettava kirje suoraan perille viemälle se Kelalle itse.

Vierailija
8/9 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmä voi ihminen olla, ja silti saa juoksennella vapaana kaduilla? Pitäisikö Postin tulkita joka kirjekuori, ja päätellä kohdeosoitteen perusteella, että maksaako lähetyksen lähettäjä vai vastaanottaja?

Ei tuohon tarvitse mikään olla.

Joskus on Kelalla niitä kuoria valmiina, joissa voi lähettää sinne kirjeen ilman postimaksua.

Ei tuollaisia asioita voi tietää jokainen ihminen, etenkin jos on niiden kanssa harvoin tekemisissä.

Aivan saman juttu Verotoimiston kirjeissä.  Joskus mukana valmis kirjekuori vastausta varten.

Mutta harvemmin, vaan itse pitää kaikki postimaksut maksaa.

Vierailija
9/9 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan seinässä voi olla laatikko, johon voi viedä postia henkilökohtaisesti.

Olen ymmärtänyt, että haluavat ihmisten asioivan ensisijaisesti netin kautta ja siksi maksattavat nykyään kirjeiden postikulut pääsääntöisesti asiakkailla itsellään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi